Het staat er zelfs boven. Zit je soms op de PABO?quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 10:18 schreef Hi_flyer het volgende:
Krijgen ze daar een rekenmachine bij of moet het uit het blote hoofd?
Aha een insider.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 10:20 schreef Gesloten het volgende:
Ik heb het 1,5 jaar gedaan. Eigenlijk leer je alleen tijdens de stages
En ja, ik heb die rekentoets wel gehaald
Leraren zijn over het algemeen lui als dikke stront. En dan heb ik het vooral over basisschoolleraren.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 10:20 schreef Knutknuttsson het volgende:
Onzin discussie weer. Leerkracht zijn is meer dan alleen rekensommetjes maken.
Is die rekentoets nu echt zo moeilijk? Dat hoor ik weleens van PABO'ers.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 10:20 schreef Gesloten het volgende:
Daar heb je wel een puntquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 10:23 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Leraren zijn over het algemeen lui als dikke stront. En dan heb ik het vooral over basisschoolleraren.
Maar is ook niet vreemd. Als leraar heb je geen doorstroommogelijkheden, en salarisverhoging of takenverbreding zit er al helemaal niet in.
Na 10 jaar steeds andere kutkinderen opgeleid te hebben begint de sleur erin te raken en zingen ze maar uit tot hun 60ste omdat het moet.
Je krijgt serieus sommetjes als in de OP hoorquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 10:24 schreef Fascination het volgende:
Is die rekentoets nu echt zo moeilijk? Dat hoor ik weleens van PABO'ers.
Tuurlijk, maar daar ben je leraar voor.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 10:25 schreef Knutknuttsson het volgende:
Daar heb je wel een punt
Maar bij een klas runnen komt meer kijken dan alleen rekenen en blokfluit spelen.
En dat betekent dat je dan maar niet hoeft te kunnen rekenen? Primaire taak van een onderwijzer is kennisoverbracht, kinderen gaan niet naar school als vervanging van de oppas.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 10:25 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Daar heb je wel een punt
Maar bij een klas runnen komt meer kijken dan alleen rekenen en blokfluit spelen.
quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 10:10 schreef de_boswachter het volgende:
Klacht vanwege vroeger:
Leraren in het algemeen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
( met uitzondering natuurlijk van gewaardeerd ex-collega op FOK, en vaste WOS-bezoeker -JD- .).
Tja, vind je het gek, na een weekje les moet je al op stage... Tja, ik weet het niet, maar in een week krijg je echt niet veel geleerd. Ik krijg altijd slaag als ik zeg dat de PABO geen volwaardige opleiding isquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 10:20 schreef Gesloten het volgende:
Een groot nadeel: ze houden van kinderenquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 10:23 schreef Lux0rious het volgende:
Spul nakijken in je vrij tijd, na school. En omgaan met kutkinderen![]()
Maarja, ik ken ook iemand die z'n HBO opleiding niet aankon en daarom maar PABO ging doen.
Overigens zit de PABO wel tegenover het gebouw waar ik zit. En ik kan je zeggen, op de PABO zitten wel meestal alle mooie dames.
Bij ons op school wel.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 10:29 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een school gezien waar er op vrijdagmiddag om half 5 nog iemand aanwezig is en ik ben er op een hele hoop geweest.
[..]
Ach nee man. Stelt toch niks voor.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 10:24 schreef Fascination het volgende:
[..]
Is die rekentoets nu echt zo moeilijk? Dat hoor ik weleens van PABO'ers.
quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 10:30 schreef -J-D- het volgende:
Bij ons op school wel.
Om 16.00 uur begint de vrijdagborrel
Klopt, heb universiteit gedaan.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 10:31 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
![]()
Jij doet dan ook middelbaar onderwijs en hebt ws. geen PABO gedaan.
Het niveau van de "normale" lerarenopleiding is wel van een goed niveau... maar kop op PABO zeg.
Dat moet jij toch ook wel kunnen beamen, dat dat zwaar ruk is.
Oh wacht, nu wel.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 10:28 schreef Fascination het volgende:
Ik kan de som in de OP niet uit m'n hoofd uitrekenen.
jij hebt het rekenvermogen van een gebouw?quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 10:31 schreef CantFazeMe het volgende:
Ik wist de som niet.
Wellicht omdat ik het rekenvermogen heb van een basisschool.
Of die taaltoets, een vriendin van me heeft die 3x moeten doen om het te halenquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 10:33 schreef -J-D- het volgende:
[..]
Klopt, heb universiteit gedaan.
En het niveau van de lerarenopleiding voor mijn vak is ook best redelijk.
Maar de PABO is dieptriest. Mijn vrouw werkt daar en ik hoor dagelijks de verhalen over het niveau en de eisen die aan studenten gesteld worden (of liever: gesteld zouden moeten worden maar wat niet gebeurt)
Het is inderdaad zwaar ruk op de meeste PABO's. Ze krijgen soms sommen voorgeschoteld van groep 8 en die snappen ze al niet. Dan wordt het 4x voorgedaan en besproken en dan kunnen ze het nog niet. TRIEST!
Kijk dat bedoel ik. En treurige is dat ze er ook nog eens serieus over nagedacht hebben om de zwaarte van de rekentoets te verlagen omdat een groot gedeelte ervoor zakte.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 10:33 schreef -J-D- het volgende:
Klopt, heb universiteit gedaan.
En het niveau van de lerarenopleiding voor mijn vak is ook best redelijk.
Maar de PABO is dieptriest. Mijn vrouw werkt daar en ik hoor dagelijks de verhalen over het niveau en de eisen die aan studenten gesteld worden (of liever: gesteld zouden moeten worden maar wat niet gebeurt)
Het is inderdaad zwaar ruk op de meeste PABO's. Ze krijgen soms sommen voorgeschoteld van groep 8 en die snappen ze al niet. Dan wordt het 4x voorgedaan en besproken en dan kunnen ze het nog niet. TRIEST!
Idd, die zijn een diploma onwaardig.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 10:36 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Of die taaltoets, een vriendin van me heeft die 3x moeten doen om het te halen![]()
Tja, als je het zelf niet snapt, hoe kun je het ooit uitleggen aan kinderen?
Noh, dat was tien jaar geleden ook zo. Ik weet nog dat we een nieuwe lerares kregen in groep 8, incluis vlot kapsel en een bril met dik montuur. Vaak genoeg dat de leerlingen haar moesten verbeteren. Sad.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 10:37 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Kijk dat bedoel ik. En treurige is dat ze er ook nog eens serieus over nagedacht hebben om de zwaarte van de rekentoets te verlagen omdat een groot gedeelte ervoor zakte.
Studenten schijnen massaal te klagen en ook niet voor de opleiding PABO te kiezen vanwege deze rekentoets.... echt waar moet dat heen met de kwaliteit van het onderwijs van onze kinderen in de toekomst.
Heb je een meester () of juf voor de klas staan die de kinderen sommen moet leren, terwijl ze het zelf alleen kan met het antwoordenboek.
Treurig.... echt treurig.
Een taaltoets ?! Wat moet ik me daar bij voorstellen?quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 10:36 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Of die taaltoets, een vriendin van me heeft die 3x moeten doen om het te halen![]()
Tja, als je het zelf niet snapt, hoe kun je het ooit uitleggen aan kinderen?
Vragen over spelling, interpunctie, formuleren en grammaticaquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 10:40 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Een taaltoets ?! Wat moet ik me daar bij voorstellen?
Hoi JD, ik had de som in de OP goed, mag ik nu op de volgende RIP-HT-meet komenquote:
De PABO waar mijn vrouw werkt gaat er veel te soepel mee om.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 10:41 schreef Knutknuttsson het volgende:
Maareh...wie vertelt me even hoe het zit tegenwoordig?
Je haalt de rekentoets niet, of de taaltoest. En dan? Dan mag je toch niet verder? Dan heb je toch gelijk de mindere Goden te pakken en ga je verder diegene die het wel aan kunnen, lijkt me toch?
Of wordt er net zolang gezocht en gedaan tot er ergens een voldoende uitgeperst is, na 4 keer overdoen?
RIPquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 10:41 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Hoi JD, ik had de som in de OP goed, mag ik nu op de volgende RIP-HT-meet komen
Hoe dan, het lukt mij nietquote:
Volgens mij hebben ze drie pogingen idd.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 10:41 schreef Knutknuttsson het volgende:
Maareh...wie vertelt me even hoe het zit tegenwoordig?
Je haalt de rekentoets niet, of de taaltoest. En dan? Dan mag je toch niet verder? Dan heb je toch gelijk de mindere Goden te pakken en ga je verder diegene die het wel aan kunnen, lijkt me toch?
Of wordt er net zolang gezocht en gedaan tot er ergens een voldoende uitgeperst is, na 4 keer overdoen?
Tja, toch heeft ze onlangs haar master onderwijskunde gehaald... Maar goed, daardoor hoeft ze het nu dus ook niet uit te leggen aan kinderenquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 10:38 schreef -J-D- het volgende:
[..]
Idd, die zijn een diploma onwaardig.
Ik heb eens begrepen dat wanneer men die toets niet haalt, men een vervangende opdracht kan krijgen.....quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 10:43 schreef -J-D- het volgende:
De PABO waar mijn vrouw werkt gaat er veel te soepel mee om.
Ze krijgen kans na kans na kans totdat ze het halen. Halen ze het na 80x nog niet dan worden er wel omstandigheden verzonnen waarom het niet lukt en mogen ze alsnog verder
Ik heb ooit een vervangende opdracht gekregen omdat ik op het onderdeel zingen geen voldoende kon scoren.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 10:47 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ik heb eens begrepen dat wanneer men die toets niet haalt, men een vervangende opdracht kan krijgen.....
Ook in normale omstandigheden...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |