abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73739914
Mijn auto is toe aan nieuwe speakers
De huidige geven eigenlijk een verrassend goed geluid als je bedenkt dat ze max. 15W zijn. Maar de beperking lijkt me duidelijk.

Heb sinds kort een nieuwe radio (Sony GTX24), een simpele mp3 speler met een - opgegeven - vermogen van 4 x 45 Watt. Geen losse versterker.
Het maximale formaat van de speakers (alle 4) is 16,5 cm in deze auto.

Welke speakers (merk/type) kan ik hier het best bij plaatsen? Welk vermogen is noodzakelijk / verstandig?

Misschien ook nog een goed adres waar ze deze tegen redelijke prijzen aanbieden? Ik zoek een goede prijs/kwaliteitverhouding, het is dus niet de bedoeling om er een paar honderd euro tegenaan te gooien.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_73739999
Wil je A-merk of mag 't ook bij wijze van spreken een Aldi setje zijn?
SPOILER2 links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 09:39:21 #4
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_73740168
Ik heb n setje Pioneers (2 dus) van 240W voor 69.99
Teveel van t goede?

Meer info; ze bevallen super, zitten op de plek van de standaard speakers, passen zonder problemen en zitten niet op een versterker aangesloten.. Geluid is

240W is veel, maar ik hou liever 'over' dan dat ie tegen de max aan zit om zn lawaai te produceren.
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
pi_73740908
Ieder setje duurder dan 10 euro is goed genoeg voor je radio. In de standaard speakersets zit vrijwel geen verschil; wil je wat beters kijk dan eens naar een set Herz speakers.
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_73744209
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 09:30 schreef Lantashh het volgende:
Wil je A-merk of mag 't ook bij wijze van spreken een Aldi setje zijn?
A-merk, anders kan ik denk ik net zo goed het huidige laten zitten.
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 09:38 schreef rene90 het volgende:
Upgrade standaard speakers, korte vraagjes

Hier staat veel in
Thanks, leesvoer!
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 09:39 schreef Koepert het volgende:
Ik heb n setje Pioneers (2 dus) van 240W voor 69.99
Teveel van t goede?

Meer info; ze bevallen super, zitten op de plek van de standaard speakers, passen zonder problemen en zitten niet op een versterker aangesloten.. Geluid is

240W is veel, maar ik hou liever 'over' dan dat ie tegen de max aan zit om zn lawaai te produceren.
Van Pioneer weet ik dat die ze bij een ander merk inkopen, rebadgen en met een leuke extra marge verkopen.

Over de noodzakelijke hoeveelheid vermogen twijfel ik. Heeft het wel zin om dergelijk zware speakers (uitgaande van een behoorlijk RMS) aan een simpele radio te hangen?
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 10:12 schreef SadKingBilly het volgende:
Ieder setje duurder dan 10 euro is goed genoeg voor je radio. In de standaard speakersets zit vrijwel geen verschil; wil je wat beters kijk dan eens naar een set Herz speakers.
10 euro is wel erg matig, dan kan ik de huidige ook wel laten zitten.

Hertz had ik eerder gehoord, was daarbij uitgekomen op de DCX-165. Redelijk geprijsde speakers (62 euro per setje, dus zo'n 125 in totaal).
It was delicious.
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 12:38:39 #7
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_73745235
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 12:03 schreef Sometimes het volgende:

Van Pioneer weet ik dat die ze bij een ander merk inkopen, rebadgen en met een leuke extra marge verkopen.

Over de noodzakelijke hoeveelheid vermogen twijfel ik. Heeft het wel zin om dergelijk zware speakers (uitgaande van een behoorlijk RMS) aan een simpele radio te hangen?

Mja dat was voor mij niet zo'n bezwaar (dat rebadgen).. en ik heb n Pioneer radio 4x50Wmosfet eraan hangen, en dat geluid is super. Misschien benut ik ze niet optimaal, maar k weet ook niet hoe hard jij je muziek wil kunnen draaien, maar ik kan ze nu verder openschroeven dan mijn oren leuk vinden. Zonder vervorming. Misschien geldverspilling maar ik gebruik liever dingen niet op hun max maar hou liever marge over.
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 15:23:27 #8
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_73750986
Speakers met een achterlijk hoge RMS waarde heb je geen drol aan met een standaard radio.. je moet een beetje zoeken rond de 50w RMS als je zonder amp speelt anders krijg je nooit mooi geluid uit je speakers
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_73751731
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 15:23 schreef Sounddragon het volgende:
Speakers met een achterlijk hoge RMS waarde heb je geen drol aan met een standaard radio.. je moet een beetje zoeken rond de 50w RMS als je zonder amp speelt anders krijg je nooit mooi geluid uit je speakers
Het hoeft niet te voldoen aan jouw definitie van goed geluid

Mijn standaard is hoog (laag?) genoeg. Gaat er gewoon om dat er normaal geluid uit komt zonder allerlei resonanties, en dat eventuele basgeluiden ook hoorbaar en liefst een klein beetje voelbaar zijn.

De standaard speakers in mijn vorige auto (Mondeo 2003) waren prima, had niet de behoefte om die te vervangen.
It was delicious.
pi_73751754
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 12:38 schreef Koepert het volgende:

[..]

Mja dat was voor mij niet zo'n bezwaar (dat rebadgen).. en ik heb n Pioneer radio 4x50Wmosfet eraan hangen, en dat geluid is super. Misschien benut ik ze niet optimaal, maar k weet ook niet hoe hard jij je muziek wil kunnen draaien, maar ik kan ze nu verder openschroeven dan mijn oren leuk vinden. Zonder vervorming. Misschien geldverspilling maar ik gebruik liever dingen niet op hun max maar hou liever marge over.
Tja, soms moet de knop even een stukje open kunnen; dan moet het niet gaan vervormen voordat het goed en wel hoorbaar is
It was delicious.
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 16:01:23 #11
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_73752261
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 15:43 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Het hoeft niet te voldoen aan jouw definitie van goed geluid

Mijn standaard is hoog (laag?) genoeg. Gaat er gewoon om dat er normaal geluid uit komt zonder allerlei resonanties, en dat eventuele basgeluiden ook hoorbaar en liefst een klein beetje voelbaar zijn.

De standaard speakers in mijn vorige auto (Mondeo 2003) waren prima, had niet de behoefte om die te vervangen.
Was dat nou weer voor stom antwoord ??

Je wilt met een my-first-sony kutmerk radio een set matchende speakers hebben en vraag hierover advies, ik zeg : geen 3000000000000 watt speakers eraan hangen, want die dóen het gewoon niet goed met het frutje power wat er uit die HU komt, en dan begin je over MIJN definitie van goed geluid kén je me ofzo ??

Mijn definitie van goed geluid begint bij een kilowatt RMS, en dan zou ik beginnen met een fatsoenlijke HU.. maar dat was toch niet je vraag ofwel ???

Je neemt een radio met weinig uitgaand vermogen, dus neem je ook bijpassende speakers lijkt me.. je slaat toch ook niet met een rietje op een pauk ??

50w RMS is een mietenspeakertje trouwens als je het zo wilt horen; mijn tweeters zijn al 80 watt
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 16:03:16 #12
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_73752320
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 15:23 schreef Sounddragon het volgende:
Die van mij klinken prima (Naar mijn smaak althans) en vervormen niet, en zitten NOG niet op de versterker (Komt nog) , was meer om aan te geven dat ze zo ook al super klinken..

Ter toevoeging, t is 240W max..

miss was dat niet geheel duidelijk..

anyhoe, t zijn deze

klik
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 16:13:25 #13
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_73752667
240watt max zijn 'optel PK's' reken op 50 - 75 RMS in dat geval.. bij meer gaan er echt onderdelen om je oren vliegen.
Dat doet overigens niks af aan het feit dat het prima kan klinken in de auto, en smaak is wat van ieder mens een individu maakt toch ??
Jouw speakers zijn prima geschikt voor rechtstreeks op een HU of op een lichte versterker.. ik zou niet verder gaan als 100w RMS per kanaal, dan kun je het spul lekker een beetje dicht zetten, dan blijft alles keurig heel en werkt het optimaal
pi_73752813
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 16:01 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Was dat nou weer voor stom antwoord ??

Je wilt met een my-first-sony kutmerk radio een set matchende speakers hebben en vraag hierover advies, ik zeg : geen 3000000000000 watt speakers eraan hangen, want die dóen het gewoon niet goed met het frutje power wat er uit die HU komt, en dan begin je over MIJN definitie van goed geluid kén je me ofzo ??

Mijn definitie van goed geluid begint bij een kilowatt RMS, en dan zou ik beginnen met een fatsoenlijke HU.. maar dat was toch niet je vraag ofwel ???

Je neemt een radio met weinig uitgaand vermogen, dus neem je ook bijpassende speakers lijkt me.. je slaat toch ook niet met een rietje op een pauk ??

50w RMS is een mietenspeakertje trouwens als je het zo wilt horen; mijn tweeters zijn al 80 watt

Rustig maar, niet meteen op de kast klimmen!

Ik had in mijn OP al aangegeven dat mijn wensen niet heel hoog lagen.

Deze HU heb ik heel bewust gekocht, voldoet precies aan mijn eisen. Jouw mening over die Sony geeft duidelijk aan dat wij niet hetzelfde beeld hebben bij de kwaliteit van de geluiden die een autoradio moet kunnen produceren.

Niettemin is je tip over rond de 50W RMS duidelijk. De speakers die ik op het oog heb zijn volgens de specs 60W RMS. Lijkt me hoog gezien de prijs, maar dus redelijk passend.
It was delicious.
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 16:23:15 #15
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_73753001
Ik heb het niet over geluidskwaliteit; ik heb het over niet werkende knoppies, afbrekende bevestigingen van het frontje, kapotte display's en dat soort grappen, geluid hebben ze echt wel verstand van bij Sony, dat zit wel goed..

60w RMS is prima voor jouw toepassing, overigens gaat bij autoaudio bijna altijd op dat je gewoon krijgt waar je voor betaalt
pi_73754006
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 16:23 schreef Sounddragon het volgende:
Ik heb het niet over geluidskwaliteit; ik heb het over niet werkende knoppies, afbrekende bevestigingen van het frontje, kapotte display's en dat soort grappen, geluid hebben ze echt wel verstand van bij Sony, dat zit wel goed..

60w RMS is prima voor jouw toepassing, overigens gaat bij autoaudio bijna altijd op dat je gewoon krijgt waar je voor betaalt
Zijn die dingen kwalitatief zo slecht dan? Het voelt niet fragiel aan, benieuwd hoe lang het goed gaat. Ben gewoonlijk erg zuinig op mijn spullen, dus we zullen zien.
Maar voor dat geld (70 euro) kan ik gerust nog eens een nieuwe kopen

Goed, dan worden het de Hertz speakertjes met 60W RMS.
It was delicious.
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 17:05:29 #17
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_73754528
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 16:50 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Zijn die dingen kwalitatief zo slecht dan? Het voelt niet fragiel aan, benieuwd hoe lang het goed gaat. Ben gewoonlijk erg zuinig op mijn spullen, dus we zullen zien.
Maar voor dat geld (70 euro) kan ik gerust nog eens een nieuwe kopen

Goed, dan worden het de Hertz speakertjes met 60W RMS.
De tijd zal het leren

Ik heb al heel veel van die dingen in de prullenbak zien verdwijnen, maar dit ziet er op zich wel degelijk uit.. heeft ook geen kantelfrontje, dus flatcables heb je geen last van. blijft over de volumeknop en de frontbevestiging.. ik zeg niet dát het kapot zal gaan, ik zeg alleen dat je krijgt waarvoor je betaalt
pi_73759158
Wat is trouwens het gevolg als je een speaker met (bijvoorbeeld) 150W RMS aan een radio als deze hangt? Je schrijft dat die het dan niet goed doen, maar hoe zit dat dan precies? Heeft de radio niet genoeg kracht om de speaker in beweging te krijgen of is dat te simpel gedacht?

Andersom is op zich bekend dat het niet werkt (radio met - flink - hogere output in RMS dan speakers), maar ook dan ben ik wel benieuwd wat er precies mis gaat. Het is uiteraard zonde, maar zolang je de knop niet zover draait dat het gaat vervormen...?
It was delicious.
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 19:45:50 #19
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_73759472
quote:
foto Op vrijdag 16 oktober 2009 19:38 schreef Sometimes het volgende:
Wat is trouwens het gevolg als je een speaker met (bijvoorbeeld) 150W RMS aan een radio als deze hangt? Je schrijft dat die het dan niet goed doen, maar hoe zit dat dan precies? Heeft de radio niet genoeg kracht om de speaker in beweging te krijgen of is dat te simpel gedacht?

Andersom is op zich bekend dat het niet werkt (radio met - flink - hogere output in RMS dan speakers), maar ook dan ben ik wel benieuwd wat er precies mis gaat. Het is uiteraard zonde, maar zolang je de knop niet zover draait dat het gaat vervormen...?
Als je het heel erg fout doet en teveel vermogen door de speaker wil pompen (voor hoger volume) vindt je eindtrap dat niet leuk. Die kan er mee ophouden.
Wil je zeker weten dat het goed gaat moet je ze ongeveer matchen. Dan is er niks aan de hand.
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 20:31:26 #20
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_73761197
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 19:38 schreef Sometimes het volgende:

Het is ongeveer zo simpel als je denkt; bij een speaker die gemaakt is voor hogere vermogens kun je je misscchien voorstellen dat domweg alles wat groter en lomper is uitgevoerd, en jouw autoradiootje moet dat allemaal maar in beweging brengen en houden.. rietje > pauk verhaal wat ik al zei.

Nog even inhakend op jouw uitspraak over RMS ( ) 'vermogens' uit HU's; een autoradio is meestal uitgerust met een 10 Ampére zekeringetje, volgens een bekend wetje van ene meneer Ohm, mag je dan dus maximaal 10 x 12 volt (is 13.8 ik weet het, maar intern dus niet) = 120 watt TOTAAL vermogen opnemen.
Dat wil dus zeggen dat daar ook je CD speler van draait, het lasertje van brandt, je display moet funktioneren, de lampjes moeten branden; alles dus.. laten we nou eens 100 watt overhouden aan vermogen wat de versterker uit gaat komen, daar mag je nog minimaal 40% aan warmteverlies vanaf trekken, houden we over ?? 60 watt en dat delen we dus door 4 kanalen... inderdaad.
We hebben het nu over een situatie waarin de radio plankgas staat, en niet vervormt he

Bij de betere high end HU's van tegenwoordig, kun je standaard de interne versterkers uitschakelen.. bij mijn laatste 3 radio's zijn die echt nog nooit gebruikt

Als je vier 60 watt RMS speakers aan je radio hangt, werkt het ding zich de pl$^#I$, bij 8 van de 10 radiomerken kun je de HU sowieso al niet voluit zetten omdat de interne versterker gewoon bij meer als 80% output over zijn huig gaat.. in de auto zit je dan je k@nkeren op je speakers, maar het is je HU die de boel verkloot..
Als je GOED geluid in je auto wilt (maar dat wil jij niet) moet je ALTIJD beginnen met een geweldige HU, als je aan het begin van het systeem shit maakt, komt er aan het eind versterkte shit uit, ook al heb je topklasse versterkers en speakers.. bagger erin ---> bagger eruit... isse simpol
pi_73763585
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 20:31 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Het is ongeveer zo simpel als je denkt; bij een speaker die gemaakt is voor hogere vermogens kun je je misscchien voorstellen dat domweg alles wat groter en lomper is uitgevoerd, en jouw autoradiootje moet dat allemaal maar in beweging brengen en houden.. rietje > pauk verhaal wat ik al zei.
Duidelijk.
quote:
Nog even inhakend op jouw uitspraak over RMS ( ) 'vermogens' uit HU's; een autoradio is meestal uitgerust met een 10 Ampére zekeringetje, volgens een bekend wetje van ene meneer Ohm, mag je dan dus maximaal 10 x 12 volt (is 13.8 ik weet het, maar intern dus niet) = 120 watt TOTAAL vermogen opnemen.
Dat wil dus zeggen dat daar ook je CD speler van draait, het lasertje van brandt, je display moet funktioneren, de lampjes moeten branden; alles dus.. laten we nou eens 100 watt overhouden aan vermogen wat de versterker uit gaat komen, daar mag je nog minimaal 40% aan warmteverlies vanaf trekken, houden we over ?? 60 watt en dat delen we dus door 4 kanalen... inderdaad.
We hebben het nu over een situatie waarin de radio plankgas staat, en niet vervormt he
Ik weet even niet wat je bedoelt met mijn uitspraak over RMS vermogens uit headunits, maar de uitleg daarna kan ik op zich wel volgen. Maar waar komt de opgave van 4 x 45W dan vandaan? Dat het niet realistisch is geloof ik zo wel, maar de fabrikant zal zich bij het opgeven van dergelijke waarden vast aan bepaalde regels moeten houden.
quote:
Als je vier 60 watt RMS speakers aan je radio hangt, werkt het ding zich de pl$^#I$, bij 8 van de 10 radiomerken kun je de HU sowieso al niet voluit zetten omdat de interne versterker gewoon bij meer als 80% output over zijn huig gaat.. in de auto zit je dan je k@nkeren op je speakers, maar het is je HU die de boel verkloot..
Kijk, nu wordt het interessant.

Eigenlijk moet ik hier dus als conclusie uit trekken dat de huidige (15W) speakers misschien juist wel beter bij de Sony passen dan de speakers die ik zou willen kopen?
quote:
Als je GOED geluid in je auto wilt (maar dat wil jij niet) moet je ALTIJD beginnen met een geweldige HU, als je aan het begin van het systeem shit maakt, komt er aan het eind versterkte shit uit, ook al heb je topklasse versterkers en speakers.. bagger erin ---> bagger eruit... isse simpol
Snap ik, maar daar was ik inderdaad niet naar op zoek.
It was delicious.
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 22:49:43 #22
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_73766172
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 21:43 schreef Sometimes het volgende:

Ik weet even niet wat je bedoelt met mijn uitspraak over RMS vermogens uit headunits, maar de uitleg daarna kan ik op zich wel volgen. Maar waar komt de opgave van 4 x 45W dan vandaan? Dat het niet realistisch is geloof ik zo wel, maar de fabrikant zal zich bij het opgeven van dergelijke waarden vast aan bepaalde regels moeten houden.
Ik doelde op dit :
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 19:38 schreef Sometimes het volgende:

En waar de fabrikant die waardes vandaan haalt, mag Joost weten, maar simpele 1.01 Natuurkunde zegt dat meneer fabrikant een beetje uit zijn nek lult
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 21:43 schreef Sometimes het volgende:

Eigenlijk moet ik hier dus als conclusie uit trekken dat de huidige (15W) speakers misschien juist wel beter bij de Sony passen dan de speakers die ik zou willen kopen?
Mjahh.. eigenlijk wel ja... alleen zijn de originele speakers natuurlijk een mix van goedkoop en net goed genoeg om de garantieperiode te overleven icm de originele radio en een gemiddeld persoon in de auto
De (papieren) conussen en foamranden van die speakers verdrogen en scheuren gewoon uit, waardoor je op een gegeven moment toch gewoon aan nieuwe speakers moet, maar heel vaak klinkt een fatsoenlijke HU ipv de originele radio al 10 keer beter..

Probeer om een goedkopere serie van een GOED merk te kopen met niet al te gek grote blaatcijfertjes op de doos, niet naar het uiterlijk kijken, maar naar een mooi frequentiebereik en hoog rendement (want je hebt weinig vermogen beschikbaar) en je gaat helemaal blij worden
pi_73766934
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 22:49 schreef Sounddragon het volgende:
En waar de fabrikant die waardes vandaan haalt, mag Joost weten, maar simpele 1.01 Natuurkunde zegt dat meneer fabrikant een beetje uit zijn nek lult
Duidelijk. Heb nog gezocht naar de RMS output van deze Sony, maar die vind ik niet terug in de specs. Blijkbaar niet noemenswaardig
quote:
Mjahh.. eigenlijk wel ja... alleen zijn de originele speakers natuurlijk een mix van goedkoop en net goed genoeg om de garantieperiode te overleven icm de originele radio en een gemiddeld persoon in de auto
De (papieren) conussen en foamranden van die speakers verdrogen en scheuren gewoon uit, waardoor je op een gegeven moment toch gewoon aan nieuwe speakers moet, maar heel vaak klinkt een fatsoenlijke HU ipv de originele radio al 10 keer beter..

Probeer om een goedkopere serie van een GOED merk te kopen met niet al te gek grote blaatcijfertjes op de doos, niet naar het uiterlijk kijken, maar naar een mooi frequentiebereik en hoog rendement (want je hebt weinig vermogen beschikbaar) en je gaat helemaal blij worden
Je verhaal is helder.
Wil je een suggestie doen van een merk / type in deze maat waar ik een goede aankoop mee doe, in combinatie met de (on)mogelijkheden van de radio?

Of misschien wil je anders een goed merk noemen? Ik gok dat Hertz daar niet onder gaat vallen...

Het uiterlijk is overigens voor mij totaal niet relevant, dingen zitten toch buiten het zicht onder een afdekpaneel.
It was delicious.
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 23:25:29 #24
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_73767548
Precies..

Moet ik wel wat meer gegevens hebben.. Hertz is niet zo heel slecht hoor.. tis Duits en degelijk.. geluidskwaliteit weet ik niet, ik heb één keertje een set afgesteld, en dat klonk wel goed.. maar wel met een flinke lap HiFonics erachter.
Prijs/kwali is wel OK volgens mij.

Wat is je max budget voor de speakers ??
komen ze in de deuren ??
wil je eventueel losse tweeters op je dash/A stijl ??
diameter die je kwijt kunt in je deuren,
diepte die je kwijt kunt in je deur zodat je raam nog naar beneden kan.
wat voor muziek speel je als je hem HARD zet, en staat hij vaak en/of langdurig hard ?? (en dan bedoel ik dus je radio he )

Tis allemaal niet zo eenvoudig
pi_73768960
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 23:25 schreef Sounddragon het volgende:
Wat is je max budget voor de speakers ??
Richtbedrag 150 euro voor 4 speakers. Maar staat niet heel vast.
quote:
komen ze in de deuren ??
wil je eventueel losse tweeters op je dash/A stijl ??
Voor komen ze in de deuren, achter in het enorme paneel tussen achterdeur en kofferklep (auto is een MPV).
Op dit moment zitten er losse tweeters in, bovenaan de deur geintegreerd (standaard uitrusting auto). Daar kunnen eventueel andere / nieuwe in, maar is wat mij betreft niet heel hard nodig.
quote:
diameter die je kwijt kunt in je deuren,
diepte die je kwijt kunt in je deur zodat je raam nog naar beneden kan.
Diameter is voor en achter 16,5 cm
Diepte als ik het goed begrepen heb 6,5 cm.
quote:
wat voor muziek speel je als je hem HARD zet, en staat hij vaak en/of langdurig hard ?? (en dan bedoel ik dus je radio he )

Muziek van bijvoorbeeld Chemical Brothers, rap, Prodigy, allerlei dancevarianten.
Vaak langdurig hard? Nee. Meestal niet langer dan een kwartiertje.
Een heel enkele keer (2 keer per jaar) enkele uren.
quote:
Tis allemaal niet zo eenvoudig
Amen!
It was delicious.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop