abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69788571
Goedemorgen,

Ik heb nu een week een suzuki swift 1.0 5 deurs en heb er een pioneer radio ingezet. (Kon deze van een kennis goedkoop krijgen). Alleen de speakers vallen nogal tegen, dus hier wil ik vervanging voor zoeken.

De radio zelf kan 4x50 watt aan, en het zijn nu 10 cm speakers.
Vraagjes:
-Ik zag bij de halfords deze en deze staan. Beide 10 cm, alleen het wattage is anders.
-Kunnen deze er nu gewoon in en is het dan klaar? Of moet ik nog letten op andere specificaties als ohm of weet ik het.

Alvast bedankt.

Gr.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_69788638
je moet opzoeken wat het RMS vermogen van je radio is dat hij kan geven, en daarna zoek je luidsprekers op met een RMS vermogen dat zo dicht mogelijk ligt bij wat jouw radio heeft om maximaal eruit te kunnen halen.

beide waarden staan in de technische fiches, dus ff op de site van de producent kijken. Die luidsprekertjes van 40¤ zijn waarschijnlijk 15 of 20 watt.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  zondag 7 juni 2009 @ 11:24:04 #3
93643 DumDaDum
We Have Unfinished Business
pi_69788977
Zowel met de Sony als de Pioneer ga je er op vooruit ivgl met standaard. Alleen schat ik de Pioneer een stuk hoger in dan de Sony qua geluidskwaliteit.

Zitten de speakers trouwens in de deur of in / op het dashboard? Want bv de Sony heeft een 2-wegsysteem met tweeters. Als je die onder in de deur inbouwt heb je daar al niets aan....

-edit-
Hoeveel wil je max. uitgeven btw?
“I'm not touched but I'm aching to be”
— Heather Nova
| myHiFi | myMusic | Chuck Norris
pi_69789044
Even flink gezocht naar specificaties en dit gevonden vanuit de handleiding:

Het gaat om 2 speakers in het dashboard, dus 20 watt per speaker als ik het zo lees?

De speakers zitten ook in het dashboard. Max 50 euro. Het gaat me er niet om dat ik wegstuiter als ik de muziek vol aan zet (wat waarschijnlijk toch niet zal lukken voor 50 euro), maar meer dat het gewoon net even wat fijner klinkt dan het standaard prut.

Edit; het zijn van die simpele aansluitingen op de speakers, een kabeltje met daaraan een plat geslagen stukje als het ware.
Top 5 China producten
pi_69789406
Nominale ingangsvermogen sony:
30 watt (rekenen ze dat per stuk? dus 15 ps)
Maximaal:
130 watt

Pioneer:
Nominaal:
20 watt
Maximaal:
110 watt
Top 5 China producten
  zondag 7 juni 2009 @ 13:03:29 #6
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_69791346
Als je snel wat beter geluid wil kan je beter een setje speakers in je hoedenplank zetten. Draden doortrekken en gaten in je hoedenplank maken. Hoevel niet eens hele zware speakers te zijn.

Je kofferbak is dan de klankkast. Een klankkast heb je nl nodig voor een vol geluid.

In je dashboard blijft het bikkerig klinken. Andere speakers maken het zuiverder maar nog steeds hol.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_69791448
Dat wil ik dus niet. Zeker omdat het een hatchbak is en als ik eens iets nodig heb ik het plat kan doen en het er zo in kan schuiven, dan moet ik de hoedenplank weer loskoppelen. Draden trekken heeft ook niet mijn voorkeur. Ik denk dat het wisselen van speakers voor mij al ruim voldoende resultaat geeft.
Top 5 China producten
pi_69794868
ik zou zelf iets duurdere nemen, heb een flauw vermoeden dat jou standaard speakers bijna net zo goed zijn als jij nu post!

welk bouwjaar is je auto?
Mijn excuses voor bovenstaande post, ik ben namelijk emotioneel autistisch :')
pi_69795869
quote:
Op zondag 7 juni 2009 15:02 schreef Marvelous het volgende:
ik zou zelf iets duurdere nemen, heb een flauw vermoeden dat jou standaard speakers bijna net zo goed zijn als jij nu post!

welk bouwjaar is je auto?
Ik denk het niet, auto is van 1995 en toen ik die speakers zag . Een speakersetje wat ik voor mijn zus haar ipod had gekocht voor 20 euro klinkt nog beter haha.
Top 5 China producten
pi_69800788
Wat zou zwaarder wegen, die 10 watt meer of de betere kwaliteit voor de pioneer? Iemand ervaring met dat merkverschil?
Top 5 China producten
  zondag 7 juni 2009 @ 18:22:31 #11
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_69801272
Neem dan maar de pioneers. Overigens in je dasboard is echt ruk hoor. Heb je niet ergens in de portieren speakers, dan kan je die beter vervangen.

Overigens heb ik wel eens een hoedenplank gemaakt met daarop een kroonsteen voor de speakerdraden. En die kroonsteen was een dubbele met een stekkerverbinding. Die kon je dus uit elkaar trekken en zo je hoedenplank eruit halen.

Kroonsteen koste 2,- ofzo. Draden trekken stelt ook niet zo veel voor, kroonsteentje erop en een beetje wegstoppen. Zoveel meer plezier voor hetzelfde geld en iets meer werk.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_69801442
Nope, is een swift uit 1995 dus luxe heb je niet. De twee speakers in het dashboard zijn de enigste. Ik zal ze eerst in het dashboard zetten en kijken of dat al goed genoeg is voor mij. Anders ga ik ze naar de hoedenplank verplaatsen (zitten al gaten in).
Top 5 China producten
  zondag 7 juni 2009 @ 19:13:28 #13
35845 Cybje
Muuh muuh muuh
pi_69802891
Standaard speakers zijn van zichzelf vaak al slecht (bij goedkopere auto's in elk geval), maar worden vaak met de jaren nog veel slechter. Meestal komt dit door vocht enzo. Of een deel van de speaker is losgelaten/gescheurd, omdat deze harder heeft gespeeld dan eigenlijk kon.

Ik weet bijna zeker dat praktisch elke speaker die nieuw te koop is, beter zal klinken.

Wel is het ene merk wat beter in het maken van een kleine speaker dan het andere merk. Een grote speaker is wat makkelijker om goed te laten klinken. Merken als Hertz zijn vaak wel heel goed met kleine speakers, maar wel weer duurder. Wil je vergelijken of advies, dan zou ik gewoon eens naar een goede car audio zaak gaan.
Schaap
pi_69804071
Dan mogen deze na 14 jaar weleens vervangen worden

Ik denk zelf dat het om een kleine 50 euro gaat niet heel erg nuttig is om naar een audio zaak te gaan. Het gaat nu even tussen de pioneer met 10watt p/s of de sony met 15w/s, en of je dan moet kijken naar het verschil in wattage, of in kwaliteitsverschil. Wat zou jij kiezen?
Top 5 China producten
pi_69804226
ga naar de remco shop & test ze daar uit, daar staat het vol van de luidsprekers die je kan uittesten & erg goedkoop zijn
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_69804904
Bedankt voor de tip, ik zie dat er ook één zit in Amsterdam, dus wellicht morgen even langs gaan.
Top 5 China producten
pi_69851266
Het zijn toch de sony's geworden, pioneers waren er niet meer

Ingebouwd en klinkt sowieso een stuk lekkerder, nu alleen het kutte werk om het goed in te stellen. Ook even kijken hoe het bij mijn linker speaker zit omdat het plastic van het dashboard tegen de speaker aankomt, wanneer ik de bas voluit zet trilt het mee dus even iets ertussen. Ben er wel erg blij mee want is een enorme verbetering ten opzichte van die standaard speakers.
Top 5 China producten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')