quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 14:10 schreef Lemans24 het volgende:Ik heb zo'n vermoeden dat we hier het begin van het einde van de Nederlandse financiële sector meemaken.
Over vijf jaar is het net zo lekker georganiseerd als de energiesector.
Dat denk ik ook. Over 5 jaar zijn onze banken allemaal in handen van het buitenland. Onder het mom van "als het maar goed voor de aandeelhouder is". Of de Chinese staat, de Fransen of een sjeik uit Dubai er achter zit maakt niet uit. Ik ben ook bang dat met een rechts kabinet alle posities van de staat voor een appel en een ei verkopen. ABN AMRO gaat vast en zeker voor een vriendenprijsje verkocht worden. Let maar op.
Deze crisis heeft me iig duidelijk gemaakt dat ik flink moet gaan sparen voor slechte tijden. Je kunt niemand meer vertrouwen. Nu heb ik het geluk dat ik altijd al erg spaarzaam was (daarbij opgemerkt dat ik toen nog maar scholier en nu student ben). Fingers crossed dat niet opeens mijn spaargeld weg is. Want dan ben je doomed, zeker nu de hele sociale zekerheid wordt uitgekleedt (hoe ironisch toch dat uitgerekend de AOW is opgezet met de jaren '30 in het achterhoofd, toen allerlei oudjes hun hele oude dag kwijt raakten door roekeloos gedrag van bankiers).
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."