abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74163587
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 10:11 schreef DaviniaHR het volgende:
trouwens, hoe is bij jullie de overgang naar wintertijd verlopen?
K*t.
Nu nog. Wie heeft dat verzonnen?!

Kim had een vriendje te spelen vandaag. Zoontje van goede vriendin van me. Was heel leuk.
Samen de kinderboerderij en winkel onveilig gemaakt. Boven gespeeld, zelfs nog met Tyler gespeeld.
En ik kon tussendoor lekker bijkletsen.
pi_74163842
Kersjes (?) succes met verhuizen.
Eh, denkdenk wat had ik nou toch gelezen.
Iets over aankleden, dat doet Kim zelf. En eten ook, als ze eet dan he.
Laatst 2,5 bord lasagne.
Tekenen soms probeert ze in te kleuren, meestal meer krassen.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 22:19:52 #153
144006 chacama
Ondernemend!
pi_74167917
Hier leven we ook nog op wintertijd. is redelijk vermoeiend.

Klinkt gezellig Ingrid. Hoe is het met d'r tandjes?

Aankleden doet mevrouw hier zelf. En alleen bij hoge uitzondering mag ik helpen met oa. een maillot of een rits. D'r jas doet ze tegenwoordig ook zelf aan. Die gaat met de boord naar d'r toe op de grond en dan armen in de armsgaten en dan gooit ze hem over d'r hoofd en heeft ze hem aan. Eten doet ze ook zelf en krassen kan ze als de beste, maar rondjes gaan steeds beter. Dus niet alleen gruwelijk eigenwijs, maar ook eigendoens (als dat een woord is)....
  woensdag 28 oktober 2009 @ 22:49:33 #154
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_74169288
Overgang naar wintertijd ging hier prima eiks . Ik heb gewoon gezegd dat het donker is dus dat ie naar bed moet, en als ie te vroeg opstaat zeg ik " Kijk naar buiten, het is nog helemaal donker, iedereen slaapt nog hoor" ! Werkte goed .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 22:57:27 #155
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_74169671
Chacama, eigendoens is misschien geen echt woord, maar het begrip zelf is overbekend hoor

Hier hadden we vanmorgen een herfstwandeling op de psz. Het was heerlijk weer, we hadden het echt getroffen! Via een lekker wandelpad naar het park waar de kinderen op bankjes gingen zitten om een koekje te eten en even uit te rusten van de toch wel flinke wandeling. En toen... rennen! Er was een heuvel en de kinderen renden van boven naar beneden en weer terug, en een lol dat ze hadden!!
En er was een jochie dat ineens bedacht dat je ook wel van de heuvel kon afrollen, lekker door het natte gras. 3x raden wie van petje tot aan zijn sokken onder de natte blubsie weer mee naar huis ging
.... met gevoel voor drama....
pi_74171307
Hahaha Vivi zo gaat het hier ook. De tv slaapt hier trouwens ook altijd nog 's morgens tot 7 uur en kan dan onmogelijk aan

Kersjes dat klinkt leuk zeg! Ga je mee als Devin naar de psz gaat?

Linde was vandaag helemaal in de ban van haar duplo. Ik had bij de tweedehandswinkel aardig wat Duplo gekocht en daar zat ook een duplo-schommeltje bij. Linde is gek op schommelen en nu mochten de duplo-popjes dus ook allemaal even schommelen

Ik verbaas me hier altijd over dingen die Linde kan onthouden. Ik had vanmiddag de dvd met de pretecho van Esmee gekeken en ze zag het hoesje liggen. Zegt ze 'O ja bij opa oma kijken' En dat is echt zo'n 4 maanden geleden dat we die dvd daar 1 x gekeken hebben en daarna is ie niet meer uit de kast geweest.
pi_74171526
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 22:49 schreef Vivi het volgende:
Overgang naar wintertijd ging hier prima eiks . Ik heb gewoon gezegd dat het donker is dus dat ie naar bed moet, en als ie te vroeg opstaat zeg ik " Kijk naar buiten, het is nog helemaal donker, iedereen slaapt nog hoor" ! Werkte goed .
Dat spookje hier zegt dan. Mama maar ik ist wakker! En jij bent ook wakker!!
Om vervolgens alle kindjes van familie, bekenden, kdv op te noemen.. XXX slaapt, YYY slaapt. etc...
  donderdag 29 oktober 2009 @ 11:00:33 #158
144006 chacama
Ondernemend!
pi_74179344
Het was weer half 6 hier. Maar ze was wel al rustiger dan gisteren. Ze is naast me komen liggen en is tot half zeven eigenlijk best rustig gebleven. Viel me dus alles mee.

Ohhh, piglet dat herken in van Fleur. Die kon dan ook de hele familie en kenissenkring opnoemen.

Klinkt goed Kersjes. Die wandeling. Het natte iets minder, maar daar is de wasmachine gelukkig goed voor. Hier ook. Als ze knoeit, kijkt ze me aan.... jeeft nie mama, wasmaschien maakt weer schoon.

En Stieme, wat een goed geheugen heeft ze zeg. Top. Maar zorgt er ook voor dat jij moet opletten met wat je beloofd, want dat onthoudt ze dan ook.
pi_74179576
Stiemie, ze hadden ouders nodig voor de wandeling en aangezien ik nog verlof heb wilde ik graag mee! Als ik straks weer moet werken dan is dat op maaandag, woensdag en vrijdag, juist de 3 dagen waarop hij naar de psz gaat en dan kom ik daar in principe dus nooit meer. Nu nog even mijn steentje bijdragen zolang het kan dus

Chacama, ik doe er ook totaal niet moeilijk om hoor! Hoewel ik soms wel kan balen als hij letterlijk 5 minuten na het aankleden zijn kleren weer onder de diksap/yoghurtdrink/tandpastazeep/etc. heeft zitten, net als we op het punt staan om van huis te gaan
.... met gevoel voor drama....
  donderdag 29 oktober 2009 @ 11:15:33 #160
144006 chacama
Ondernemend!
pi_74179831
. Maud gaat 9 van de 10 keer ook met vlekken op d'r kleren naar oppas of KDV. Ik heb er gewoon geen zin in. Alleen als ze ontbijt in d'r pyjama krijg ik ze schoon afgeleverd, maar tja, dat is dan weer niet handig in de planning. En zelfs dan nog is ze nog geen vijf minuten op de plek van bestemming of ik zie al weer een vlek ontstaan. Het hoort bij d'r denk ik dan maar. Kind van d'r moeder
pi_74183736
Stiemie, wat een goed geheugen! Het is ook een wijs meisje als ik het zo lees.

Hier was het vanochtend 7.20. De normale tijd weer, na een paar ochtend wat eerder.

Kersjes wat leuk zo'n wandeling. Kun je ook eens kijken hoe hij in zo'n groep meegaat.

Chris eet wel zelf, maar soms zou een hond toch wel handig zijn

Vanochtend weer naar de kruipgroep geweest. Chris was wel weer aanhankelijk. Maar toch wel iets nieuws: Normaal laat hij zich alles zo afpakken. Een kindje hoeft maar te kijken en hij geeft het gewoon. Nu duwde hij een kindje zomaar weg dat heel opdringerig zijn auto wilde. Dat had ik echt niet verwacht van mijn lieve guppie..
Dus Karin, misschien ziet Meike binnenkort het licht ook nog wel
pi_74184042
Leuk hoor Kersjes om mee te gaan. Devin is zeker wel heel trots dat je dan meegaat? Bij Linde op de opvang kan je eventueel wel een middagje meedraaien, maar daar moet je dan zelf echt om vragen. Op 1 of andere manier komt het er dan toch steeds weer niet van

Deepfreeze van goed zeg van Chris! Toch wel fijn hoor als ze meer van zich af gaan bijten. Linde heeft er helaas soms nog wel wat moeite mee.

Chaca ik vind het ook altijd zo knap van d'r dat ze dat kan onthouden. Helaas is het niet altijd makkelijk want ze onthoud dus ook dingen waarvan je liever hebt dat ze ze vergeet...

En soms is het voor ons ook niet even duidelijk. Zo liet mijn vriend laatst een plaatje van de aarde zien op de laptop en toen zei Linde: 'O ben ik ook geweest met opa!' Dus wij hadden echt zoiets van ja daaahaaaag. De dag daarna kwamen mijn ouders op bezoek en ik vertel het zo tegen mijn vader. Zegt ie dat hij haar 2 maanden daarvoor in het Artis planetarium een plaatje van de aarde heeft laten zien... Tsja dan sta je als ouders dus mooi even voor paal.
pi_74185735
zo vertelt meike me van een stuk of 10 kinderen van de psz hoe ze van achternaam heten!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  donderdag 29 oktober 2009 @ 13:55:06 #164
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_74185760
Linde is ook zo'n lekkere bijdehand. Hier ook zo'n peutertje. Wij waren op vakantie in MEI en daarbij zat er vanalles aan speelgoed in het huisje bij. Nu in de tijd van de sinterklaas/kerst en de daarbij volgende foldertjes horen we niet anders dan die in vakansiehuisie en die ook en dat ook enz. enz. enz.

Ze kreeg gister van mijn lief een tatoeage uit een zakje snoepjes en die deed hij op haar hand en ze komt de woonkamer is en zegt kijk net als tante cris en papa en tricia? Bedoel ze linkt dat wel meteen terwijl geen van alleen een tattoo op hun hand hebben aan hun. Ze zijn zo wijs op deze leeftijd vind ik en ze wordt gewoon over een week al drie.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 14:34:37 #165
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_74187414
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 23:35 schreef Stiemie het volgende:
Hahaha Vivi zo gaat het hier ook. De tv slaapt hier trouwens ook altijd nog 's morgens tot 7 uur en kan dan onmogelijk aan

Kersjes dat klinkt leuk zeg! Ga je mee als Devin naar de psz gaat?

Linde was vandaag helemaal in de ban van haar duplo. Ik had bij de tweedehandswinkel aardig wat Duplo gekocht en daar zat ook een duplo-schommeltje bij. Linde is gek op schommelen en nu mochten de duplo-popjes dus ook allemaal even schommelen

Ik verbaas me hier altijd over dingen die Linde kan onthouden. Ik had vanmiddag de dvd met de pretecho van Esmee gekeken en ze zag het hoesje liggen. Zegt ze 'O ja bij opa oma kijken' En dat is echt zo'n 4 maanden geleden dat we die dvd daar 1 x gekeken hebben en daarna is ie niet meer uit de kast geweest.
Knap is dat he! Dat heeft Dean ook, die weet ook nog dingen over oma enzo . En die is er toch al ruim een half jaar niet meer. En laatst zaten we " Varen enzo" te kijken en er ging een bootje door de Amsterdamse grachten en toen zei hij " Kijk, dat is Amsterdam mama, daar woont opa Dick" .

Knap, vind ik .
  donderdag 29 oktober 2009 @ 14:37:21 #166
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_74187506
Wow Karin, Meike is wel heel erg snel hoor met veel dingen als ik het zo lees! Leuk!

Oh ja, bijna de doorbraak vergeten te vermelden; Dean gaf vanochtend voor het eerst zelf aan dat ie op de wc wilde om een kid in the pool the droppen .
pi_74187531
Echt bizar soms wat ze allemaal kunnen onthouden. En meestal klopt het ook nog.

Vanochtend zijn we gaan zwemmen. Een vriendinnetje van Anna is grote zus geworden en het kleine zusje was nog niet gaan zwemmen. Babyzwemmen met twee kindjes is nogal lastig. Dus nu heeft de moeder met de baby gezwommen en ik had de twee peuters. Echt leuk, ze waren zo druk met elkaar, helemaal gezellig. En moe!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_74187768
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 22:19 schreef chacama het volgende:
Klinkt gezellig Ingrid. Hoe is het met d'r tandjes?
Gaat heel goed. Ze heeft geen last meer gehad. Geneest goed. Tandenpoetsen nog steeds erg moeizaam.
Ze is veel minder stout/vervelend. Ook liever tegen Tyler.
En wil hem constant voeren. Gisteren zelfs pizza.

Kim onthoud alles. Niet altijd even handig.
pi_74245707
Vanochtend in bed, toen ze tussen ons in lag: "papa... ik wil met je kroelen"

Wat een moppie is ze toch ook.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 08:48:26 #170
144006 chacama
Ondernemend!
pi_74245984
Goed om te lezen Ingrid.

Anna
  maandag 2 november 2009 @ 08:43:56 #171
108648 cattie
lieve moeder
pi_74306056
Vaochtend was ik al beneden met fee toen ik boven hoorde: mama, ik moet plassen. Hij klink erg zielig. Ik naar boven, staat hij daar, bij zijn potje, pyamabroek naar beneden maar hij kreeg zijn luier niet af. Hij wordt groot! Overdag is hij nu (plas)zindelijk. Poepen is nog een ander verhaal, maar dat zal wel van zelf volgen.
pi_74312729
Cattie, goed zeg. Maar dus nog even oefenen met de luier afdoen dus..

Hier een weekendje bij mijn ouders geweest met Chris. Ze hebben hem heerlijk moe gespeeld. Daar kan ik zo van genieten. En Chris ook. Mijn moeder doet ook echt gek met hem. Ze had een reuze stuiterbal met knipperlicht erin. Dus met een paar frisdrankflessen op de donkere gang hebben ze samen ge-dicso-bowlt. Zo leuk om te zien.

En hij zegt tegenwoordig "dankje mama/papa/vul in" als je iets geeft en alsjeblieft zegt. Zo cute en beleefd

Helaas ook minder leuke dingen. Mijn oma van 88 gaat niet zo goed. Kwestie van dagen waarschijnlijk. Dus daar wilde ik ook nog even heen. Chris ook mee. Ze lag in bed, vooral slapend, maar af en toe even wakker. Chris voelde wel aan dat er iets niet klopte. Hij moest bij mij of mijn moeder op de arm. En hij heeft het ook nog af en toe over "beppe slapen, beppe ziek" (Het is mijn beppe, is oma in het fries). Maar nog wel een handje gegeven. Dus we zullen eens zien hoe dat afloopt. (met beppe, en Chris zijn indrukkken)

[ Bericht 10% gewijzigd door Deepfreeze op 02-11-2009 13:10:47 ]
  maandag 2 november 2009 @ 17:08:03 #173
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74320714
wat goed van ive!

goed opgevoegd, die Chris! Eli komt niet verder dan "appesief"

heftig, van je oma. heel veel sterkte iig!

kleine quote uit Eli's blog:
quote:
Verder ben ik een heel beschaafde peuter. Als ik ergens wegga, zeg ik alles gedag. Dus ik ga mijn kamer uit, en begin mijn afscheidsritueel “dag beer, dag bij, dag bij, dag bij, dag bij, dag bij, dag bij, dag bij (bijtjesbehang op de muur ), dag nonijnijn (in boek), dag boekjes, dag kast, licht uit! Deur dicht!” waarop ik het traphekje dicht sla “dicht!”
Doen andere kinders dit ook? vind het wel schattig, eigenlijk
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_74320781
Mijn nichtje doet dat ook! Volgens mij is t vooral tijdrekken bij haar haha.
pi_74323073
Chris doet het soms ook wel. Niet bij alles, maar de knuffels en geliefd speelgoed wel. Het helpt hem ook om bijv het spelen af te sluiten.

Hier even een peuterfase geloof ik. Hij begint wat dwars te worden, met dingen te gooien en dan kijken wat we doen. En heerlijke driftbuien. Maar aan de andere kant ook precies weten wat hoort. Soms is dat bevestingen genoeg. Andere keer gaat hij even een stukje verder om te proberen. Grenzen opzoeken dus.

dankje Davinia. Hebben 3 jaar geleden ook al eens afscheid genomen van Beppe, met Chris nog maar 10 weekjes verwerkt. Maar nu lijkt het toch wel serieus. Toch fijn dat Beppe hem nog gekend heeft
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')