abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 november 2009 @ 19:55:11 #276
1762 YPPY
Yppiaans
pi_74517038
Sint Maarten wordt hier geloof ik niet gevierd.

Mahre toch, het maakt toch altijd meer indruk dan je denkt.

J. zit nu een film te kijken over geesten en stemmen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zondag 8 november 2009 @ 19:59:30 #277
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_74517231
Och arme mahre, wat sneu, wel fijn dat ze het kan verwoorden.

Gefeliciteerd nog met Lotte

En Yppy dat is en blijft haar alles, tis niet de originele meer, want die was na 3,5 jaar dienst echt niet meer te maken ( al tig keer geprobeerd ) maar deze is ze net zo gek mee, en ik denk met een eventuele volgende idem.
Als het maar een kikkertje is , tis haar popje denk ik, want hij moet eten drinken slapen, kleertjes aan plassen en poepen etc.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_74517346
Ik moest het er wel uittrekken eigenlijk. Ze zei alleen eng en begon aan haar oortjes te trekken. Eerst nog gevraagd of ze zeer deden, nee was eng niet slapen. Vorige keer wat het ook zo.
Gelukkig is ze nu stil!
  zondag 8 november 2009 @ 20:20:48 #279
144006 chacama
Ondernemend!
pi_74518118
beterschap met de zieken. Anna alweer een beetje beter. gelukkig.
Nog gefeliciteerd met Lotte. Klinkt als een geslaagde dag!
en Mahre-meisje.... en de beren beschermen je goed! Slaap maar lekker meisje.

Hier lijkt het goed te gaan met d'r oortjes. Ze is wel nog hangerig op momenten en meer moe dan anders, maar ze kan ook super lekker spelen weer. En zo leuk samen met Fleur. Vanochtend hebben ze zeker een uur op de kamer van Fleur met de paarden gespeeld. En dat zonder ruzie. Heerlijk. En ze is bijna jarig... en dat weet ze goed. Nog maar 8 nachtjes slapen heeft Fleur voor d'r uitgerekend.

St. Maarten hier niet, maar gisteren wel een griezeltocht gehouden. Ook met lampionnen. Maar, Maud had aan het begin van de avond al besloten dat ze lekker bij de oppas op de bank tv ging kijken. En dat heeft ze ook volgehouden. Ze is nog meegeweest naar de start, maar toen ze bij ons huis waren, is ze met de oppas naar binnen gegaan en lekker op de bank tv gaan kijken en daarna lief gaan slapen. F. en ik stonden bij een 'enge' activiteit en Fleur liep met de dochter en man van de oppas de route. Het was bij ons behoorlijk eng en ze was blij toen ze me zag zodat ze even bij mij kon uithuilen. Wij deelden griezelsoep (pompoenensoep), heksenbloed (warme oploslimo) en drakenbloed (gluhwein) uit. En uiteraard snoep voor de kinderen. Het was in elk geval geslaagd.
  zondag 8 november 2009 @ 20:22:30 #280
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_74518203
klinkt wel tof chacama
  zondag 8 november 2009 @ 21:38:51 #281
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_74523579
Lekker griezelig Chacama! Fijn dat de dames zo leuk hebben gespeeld samen.

Arme Ive, dat klinkt als een naar virus. Misschien was hij daardoor wel wat angstig voor Sint Maarten, omdat hij ziek aan het worden was?

En wat sneu toch dat Mahre toch wat getraumatiseerd lijkt te zijn

Ik80, klinkt als een geslaagd feest. Gefeliciteerd nog

Devin was weer helemaal bijgetrokken met het buiten spelen hoor
De rest van de dag was hij de vrolijkheid zelve, al moest hij wel even paniekerig hulen toen bleek dat de maan "weg" was toen we naar mijn ouders gingen.
Het was eind van de middag en al donker buiten en normaal gesproken zoeken en kijken we dan altijd naar de maan. En nu was het bewolkt en konden we hem niet vinden.Helemaal in tranen was hij "Oh nee oh nee, maan is weg. Maan, maaaahaaaaan, waar bejje dan????"
.... met gevoel voor drama....
  zondag 8 november 2009 @ 21:50:40 #282
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_74524135
Wat zielig zeg voor Mahre. Dat ze er toch nog zoveel van meekrijgen he die ukkies. Gelukkig heeft ze de beren om haar te beschermen

Chacama klinkt lekker eng zo zeg! Stoer hoor dat Fleur mee is gegaan.

Devin heb je de maan al gevonden?

Hier in de buurt "vieren" ze wel sintmaarten, maar wij gaan zelf niet lopen. Ze mag dan wel opendoen voor alle kindjes en snoepjes geven. Dit jaar komen er al zoveel feestdagen die ze nu voor het eerst echt mee gaat maken dat we de 'elfde van de elfde' maar even overslaan

Ik was vandaag zo trots op mijn peutermeisje Ze was de hele dag zo lief aan het spelen en we zijn 's middags naar de elephantparade geweest. Vond ze erg leuk. Ze kan steeds beter zelf spelen en dan verzint ze hele verhalen. Zo leuk dat ze steeds meer haar fanatsie gaat gebruiken. Helaas ook wel eens een nadeel want ze durft niet altijd meer alleen haar kamer in omdat er monsters zijn. Gelukkig zijn het wel hele lieve monsters en anders hebben we nog de anti-monsterspray (plantenspuit)
pi_74524555
Och Stiemie, wat een lief filmpje!
Meike is nog steeds in de negeermodus wat Lars betreft.
Ze vraagt wel af en toe waar hij is, maar verder.....
Zo wil ze ons wel een kusje geven voor ze gaat slapen maar Lars niet.
Ik forceer het maar niet, denk dat dat de beste manier is.
Snap ook best dat het voor haar nog niet zo'n feest is, een broertje wat nonstop huilt.....

Wij hebben ook een lampion gemaakt, en gaan een poging wagen.
We zijn thuis al steeds aan het oefenen, met echte deurbel erbij haha
Dan zit ik in mijn huisje en komt Meike met de lampion aan de deur..."dingdong"
Vervolgens zingt ze een Sintmaarten liedje, en krijgt dan een snoepje....
(en waarschijnlijk komt er woensdag geen stom woord uit)
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  zondag 8 november 2009 @ 22:12:02 #284
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_74525037
Karin dat oefenen klinkt wel heel lief hoor. Ben erg benieuwd of ze het woensdag nog durft. Hier is het thuis ook vaak het hoogste woord en dan met anderen erbij ineeens stil en verlegen

Karin ik zou zeker ook niks gaan opdringen hoor. Het gaat zoals het gaat en Meike geeft zelf het tempo wel aan toch? Als alles straks lekkerder loopt, gaat ze Lars vanzelf wel leuker vinden. Linde maakt het nu echt niks uit of haar zusje het hele huis bij elkaar gilt of niet. Misschien dat het door de kinderopvang komt dat ze er al zo aan gewend is ofzo dat kleine kindjes nou eenmaal huilen? Ze blijft zo'n 234.347 x per dag zeggen dat ze Esmee zo lief vindt, zelfs als we niet eens kunnen horen wat ze zegt omdat Esmee zo hard gilt Volgens mij ziet ze haar af en toe gewoon als een soort levende pop want ze wil alles, maar dan ook echt ALLES meehelpen... Verschonen? -> Ik Esmee poep kijken? Esmee honger? -> Ik Esmee fles geven? Esmee in bad? -> Mij hellepeh? En o wee als er dan een keer iets niet kan of mag
  maandag 9 november 2009 @ 09:24:42 #285
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_74532367
Haha, ik ben ook heel benieuwd of mijn waaghals het nog durft straks om aan de deuren te zingen

Ik kan me voorstellen dat Meike op dit moment nog niet zoveel kan met een veelvuldig huilende baby die constant aandacht nodig heeft. Voorheen was het haar exclusieve aandacht, nu is daar ineens dat kleine krijsertje dat constant bij mama zit. Lijkt me heel moeilijk om mee om te gaan voor een peuter hoor!

Devin wil de laatste tijd vaak baby spelen. Dan moet ik hem vasthouden net zoals ik bij Toby doe, gaat hij op mijn schoot liggen kraaien en moet mijn shirt omhoog zodat hij melk kan drinken (niet echt, hij vindt het niet lekker ). En gisteren wilde hij ook in de draagdoek maar wist niet hoe snel hij er weer uit moest "Dehdeh niet baby, ik groooot, ik sterrrrrk!" en dat demonstreerde hij direct door de TV proberen op te tillen
.... met gevoel voor drama....
  maandag 9 november 2009 @ 11:01:45 #286
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_74534307
devin
  maandag 9 november 2009 @ 11:04:44 #287
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_74534397
Wij gaan volgende week maastricht weer met een bezoekje vereren, even een gesprek met de kinderarts hoe het nu gaat, of ze de kerutabs mag hebben voor de taart
Kijken of ze verder onder behandeling blijft daar,
en ook maar even vragen naar haar beenstand, ze lijkt nl. steeds meer met haar voeten naar binnen te lopen , soort x-beentjes, en ik weet dat ze hier in het zkh, anderhalf jaar of wat terug gezegd hadden dat ze hypermobiel was, en weet dus niet ofdat di ten gevolge daarvan is, en of het erg is dat ze dat doet.
Maar kan het altijd vragen lijkt me
  maandag 9 november 2009 @ 14:38:46 #288
144006 chacama
Ondernemend!
pi_74540971
Moeilijk hoor Karin. Maar ik denk dat je het goed doet zo met Meike. Het is ook een hele overgang voor zo'n kleintje.

Devin, jij stoere sterke vent!

Vragen staat vrij! Zou ik zelf ook doen. Ben benieuwd wat er uit komt Evenstar en ik duim voor je tabs!

Voor ons staat morgen de KA op het programma. Ben benieuwd wat er uitkomt. Heb het idee dat Maud niet meer helemaal alergisch is, maar nu meer naar intolerant neigt. Dus dat ga ik bespreken en ik wil even de mex. prik aanslingeren. Weet niet goed wat ik er mee aan moet. Maar ergens diep van binnen denk ik dat ik het wel moet doen voor Maud. Waarom weet ik ook niet precies... gewoon dat stemmetje in mijn hoofd.
pi_74545101
Karin, Mirte is ook niet zo van het kusjes geven hoor... meestal een kusje in de lucht en heeeeeel af en toe op Iris haar hoofdje. Ik vraag het altijd of ze Iris nog een kusje wil geven, maar wil ze niet is het ook prima. Geen idee waarom ze het niet wil, ze is sowieso niet zo heel knuffelig.

Devin, hahaha sterke vent!
Fake it till you make it...
  dinsdag 10 november 2009 @ 12:42:49 #290
144006 chacama
Ondernemend!
pi_74569723
Terug van de KA. Ze is nu 91cm en weegt 11,8 kg. Het houdt niet over, maar ze daalt niet. Binnenkort gesprek met de dietiste of we iets meer kunnen doen aan vitamine en opbouw van weerstand en hopelijk ook een beetje meer groei.
Oren zijn weer goed en ook d'r longen doen het weer helemaal naar behoren. Dus wat dat betreft een 'clean' bill gekregen. Wel goed in de gaten houden en indien nodig puffer gebruiken. En ze krijgt de mex. prik. Ik had dit half- en half al besloten, maar na het overleg met de KA wist ik het zeker. KA vroeg ze sowieso al af waarom Maud voor de gewone geen oproep heeft gehad, maar dat ging ze nog uitzoeken.
  dinsdag 10 november 2009 @ 16:43:19 #291
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_74577644
Fijn dat Maud het zo goed doet Chaca en geheel op haar eigen tempo.

Hier een drukke verjaardag gehad en heel erg verwend en als klap op de vuurpijl vanmorgen getrakteerd op school en nu is het echt over met het feest en gaan we op naar de volgende verjaardag. Ons cadeautje is heel erg in de smaak gevallen want de hele dag worden er foto's gemaakt met de digitale camera van Disney bij de Mediamarkt vandaan. Hij is knalroze en van Mickey Mouse. Hadden er ook nog een pop bij en verder heeft ze oefenboekjes/leesboekjes/puzzels/kleurtjes/schoonmaakset/loopfiets (had ze al gekregen in de zomervakantie omdat ze in de winter jarig is)/kleding/baksetje/taartvormpjes enz. enz. gekregen.

Ik80 nog gefeliciteerd met Lotte ook. Het gaat zo hard die dochters van ons en Maud ook alweer bijna jarig.
  dinsdag 10 november 2009 @ 16:53:24 #292
144006 chacama
Ondernemend!
pi_74577979
Klinkt als een zeer geslaagd feestje. Hier staat het inderdaad ook voor de deur! Bijna jarig bijna drie!
Ze krijgt van ons 'ernie bij de dokter' ze vind het immers geweldig om dokter te spelen en ook om naar de dokter te gaan. Verder nog een eigen schaartje om mee te knippen en een lunchdoosje en drinkbeker van Pooh. Van mijn vader en mijn zus krijgt ze het poppenhuis van EIchorn en van de ooms en tantes aan de andere kant krijgt ze een step. wat ze van mijn schoonouders krijgt weet ik nog niet. Daar moet ik morgen even voor op pad. Mijn schoonmoeder ligt met de griep in bed en vroeg of ik wat wilde kopen voor d'r. Nou, dat is geen probleem. Denk dat het iets voor d'r pop wordt. Ze is nu zo aan het moederen dat het vast in de smaak zal vallen.

*moet nog verjaardagsboodschappen doen*
  dinsdag 10 november 2009 @ 16:53:28 #293
267164 ik80lll
leer mij het zelf te doen
pi_74577981
hahaha oh jij bent het!
(ik lees teveel en reageer te weinig)
alles goed met de grote, ook nog van harte!
Ook goed verwend zo te lezen.
Lotte geniet hier van alle playmobil, maar ook de knutselspullen vallen erg in de smaak
pi_74605375
Hallo ik zal ook es iets posten

Max heeft vannacht voor de 2e keer in korte tijd (vorige keer was vorige week zaterdag) oorontsteking gekregen. Het gekke is, dat het ook deze keer weer met flink slapen en koorts na zo'n 4/5 uur weer over is. dan zegt ie dat het allemaal kraakt in zn oor en begint het vocht te lopen. Ik was zo verbaasd dat het na 4 uurtjes al was doorgebroken dat ik eigenlijk niet geloofde dat hij een ontsteking had, maar aangezien ie wel gewoon de hele tijd koorts had, zegt mn mams van wel.

Nu begint zijn oortje dus ook te stinken. Ik kan me herinneren dat er vorig jaar een meisje bij max op de peuterspeelzaal zat met een chronische oorontsteking en ook buisjes. Haar oortjes stonken vaak zo erg dat er geen kindje naast haar wilde zitten, maar zo sneu, want ze kan er natuurlijk niks aan doen.
Nu ben ik een beetje bang dat Max dat ook heeft/krijgt Heeft er iemand ervaring?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_74612952
Geen ervaring pinq...

Mijn peuter geniet van alle sint maarten kindjes met lampion aan de deur! En maar zwaaien met haar eigen exemplaar . Volgend jaar gaan we misschien ook maar een rondje
Fake it till you make it...
pi_74616242
huh wat gek Pinquit! Meike heeft ook weleens oorontsteking gehad incl loopoor, maar daar waren we wel heel wat langer zoet mee. Heb je de huisarts al een keer laten kijken?

Meike heeft voor het eerst Sintmaarten gelopen. Eerst heel afwachtend, kijken naar de andere kindjes. en op het eind zong ze het hardst en ze danste er ook nog bij.
Daarna lekker in bad opwarmen...."mama...ik hou van snoep!"
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  woensdag 11 november 2009 @ 20:40:41 #297
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_74616379
quote:
Op woensdag 11 november 2009 20:37 schreef XXXKarinXXX het volgende:

Meike heeft voor het eerst Sintmaarten gelopen. Eerst heel afwachtend, kijken naar de andere kindjes. en op het eind zong ze het hardst en ze danste er ook nog bij.
Daarna lekker in bad opwarmen...."mama...ik hou van snoep!"

pi_74625962
hallo peuter-mama's
ik ben weer meelezende en hopelijk snel weer op de hoogte en meeschrijvend !
  donderdag 12 november 2009 @ 10:49:09 #299
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_74627737
Hoi Marit, ik moest laatst toevallig aan je denken en aan hoe het met je twee dames en jezelf gaat?

Welkom terug.
pi_74628719
Leuk allemaal die pogingen van jullie, maar onze peuter is tóch de leukste en liefste en grappigste. . .

Sinds ze weer opgeknapt is, is ze echt een engeltje. Goed luisteren, grapjes maken, lekker mee-eten, het kan opeens allemaal weer! En ik moet zeggen dat ik de peuterleeftijd wel enorm leuk vind hoor (maar dat zei ik van de dreumesleeftijd ook geloof ik ).

Van de week bij het KDV hadden we er bijna één bij . Ik had een 1-jarige aan m'n broekspijp hangen (echt met zielige puppy-ogen EN puppy-piep-geluidjes ook!) die meewilde. Dus ik vroeg aan Anna, zullen we Isabel dan maar meenemen? Je zag d'r echt kijken van eh, kan dat dan papa?! . Maar even uitgelegd dat dat idd niet kan en ze was het er wel mee eens omdat ze zich anders niet meer om kon draaien in d'r bedje. , .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')