abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 november 2009 @ 22:16:14 #226
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_74436762
puzzelende peutertjes zijn leuk!
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
pi_74437077
puzzelende peutertjes

Ik moest vandaag bij de speel-o-theek in discussie dat ik voor mijn peuter van 2 toch echt bambino loco boekjes van 3-5 jaar en een puzzel van 25 stukjes mee wou nemen...

Nee die is voor mezelf, ga ik 's avonds bij de koffie zitten puzzelen.

Zo apart is dat toch niet
pi_74437477
Geef nou maar gewoon toe p_iglet 's Avonds als Pepijn op bed ligt ga jij onder het genot van een bak koffie lekker aan die puzzel beginnen...

Voor de feestdagen heb ik hier ook bambinoloco gekocht met een nijntje opdrachtenboekje erbij
pi_74437610
Echte zusterliefde

Ze vroeg al een hele week of ze een flesje mocht geven. Na deze 42 seconden was het feest weer voorbij hoor

[ Bericht 10% gewijzigd door Stiemie op 05-11-2009 23:29:13 ]
pi_74443798
Piglet, lekker gepuzzeld...

Stiemie

Iemand ervaring met reizen met de trein met een peuter? Houden ze dat een uurtje vol?
Fake it till you make it...
pi_74444412
Wij zijn met Linde regelmatig naar Leiden geweest met de trein. Dat is een klein uurtje vanaf hier. En 2x naar Maasricht. Dat is vanaf hier zo'n 3 uur. Ging allebei prima.

Neem wat speelgoed, (voor)leesboekjes, kleurpotloden, eten, rozijntjes en drinken mee. Oja buiten de spits is wel een grote aanrader
  vrijdag 6 november 2009 @ 10:15:27 #232
144006 chacama
Ondernemend!
pi_74445402
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 09:05 schreef Nijna het volgende:
Piglet, lekker gepuzzeld...

Stiemie

Iemand ervaring met reizen met de trein met een peuter? Houden ze dat een uurtje vol?
Ja, hoor. Dat gaat goed. Inderdaad wat speelgoed mee. En lekker samen naar buiten kijken. En je vooral niet druk maken over het feit dat ze rondlopen en benoemen wat ze allemaal zien.

Piglet, is het gelukt die puzzel of moest pepijn je helpen

Hier de nacht weer rustig verlopen, maar vanochtend toch weer druppels gegeven. Ik kijk het nog even aan. Ze lijkt het goed te doorstaan zonder de AB.
pi_74446102
Stiemie wat een onzettend lief filmpje zeg

Chaca beterschap met Maud.

Hier gaat alles goed, Mahre is weer naar het dagverblijf! Ze hoest nog wel maar is niet ziek geworden (mama daarentegen...)
Mahre deed hier ineens ook weerr puzzelen gisterenavond en in no time had ze ze af, normaal moet ik nog wel eens helpen door een beginnetje te maken maar nu niet.
  vrijdag 6 november 2009 @ 12:26:35 #234
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_74449466
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 10:38 schreef Lenaatje het volgende:
Mahre deed hier ineens ook weerr puzzelen gisterenavond en in no time had ze ze af, normaal moet ik nog wel eens helpen door een beginnetje te maken maar nu niet.
Vanochtend zat daareen leuk peutertje met Knex te spelen. Dat ging best aardig voor de eerste keer. Zelfs werden er onderdelen gedeeld met een mede-peuter...
Waar buisjes allemaal niet goed voor zijn.. _
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
pi_74449929
Kim lijkt een terugval te hebben in zindelijkheid. Gisteren veel in de broek geplast. Op psz en nu thuis alweer. Iemand ervaring mee? Ze vind het zelf heel erg.
Is bang dat de basisschool haar nu niet wil hebben.
  vrijdag 6 november 2009 @ 12:42:52 #236
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_74449944
Haha Tazz wel fijn dat het meegevallen is en dat het lijkt te werken.

Chaca beterschap voor Maudje.

Piglet lekker gepuzzeld samen met Pepijn?

Hier gister met K naar het bureau geweest en ze was net een uurtje uit de psz dus lekker moe en geen zin en we moeten dus volgende week terug voor de ogentest. Rechteroog deed ze nog redelijk mee maar het linkeroog was het huisje ineens de poes, de hond was de vlag enz. enz. enz. en als ze de blokje op een rijtje moest leggen deed ze een torentje bouwen en bij een streep tekenen maakte ze een rondje en dan daarna alles wel doen natuurlijk en thuis zeggen:

Mama ik heb een grapje gedaan
  vrijdag 6 november 2009 @ 12:46:22 #237
144006 chacama
Ondernemend!
pi_74450038
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 12:42 schreef Books het volgende:
Haha Tazz wel fijn dat het meegevallen is en dat het lijkt te werken.

Chaca beterschap voor Maudje.

Piglet lekker gepuzzeld samen met Pepijn?

Hier gister met K naar het bureau geweest en ze was net een uurtje uit de psz dus lekker moe en geen zin en we moeten dus volgende week terug voor de ogentest. Rechteroog deed ze nog redelijk mee maar het linkeroog was het huisje ineens de poes, de hond was de vlag enz. enz. enz. en als ze de blokje op een rijtje moest leggen deed ze een torentje bouwen en bij een streep tekenen maakte ze een rondje en dan daarna alles wel doen natuurlijk en thuis zeggen:

Dankje voor de beterschapswensen (de anderen ook natuurlijk)

En sorry, maar ik moest wel even lachen.... grapje
pi_74450242
quote:
Op donderdag 5 november 2009 22:23 schreef p_iglet het volgende:
puzzelende peutertjes

Ik moest vandaag bij de speel-o-theek in discussie dat ik voor mijn peuter van 2 toch echt bambino loco boekjes van 3-5 jaar en een puzzel van 25 stukjes mee wou nemen...

Nee die is voor mezelf, ga ik 's avonds bij de koffie zitten puzzelen.

Zo apart is dat toch niet
Leuk toch! Puzzels van 25 stukjes kan ze niet alleen, maar ze vindt ze wel leuk, die zou ik dus ook gewoon gaan lenen. Kan me voorstellen dat die nopjespuzzels te makkelijk zijn en met hulp kunnen ze nog meer. Dat ze daar zo moeilijk over doen.
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 12:42 schreef Books het volgende:

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 6 november 2009 @ 13:08:16 #239
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_74450826
Wij hebben er hier ook echt heel erg om gelachen hoor maar het schiet niet erg op en morgen wordt mijn mop al weer drie gewoon. En nog iets over het CB trouwens. Een invalassistente vraagt twee keer aan K van naar welke school ga je naar het weekend? K en ik ook overigens keken haar al zo vreemd aan dus ik zei nog naar dezelfde als deze week? Oh ja ech zegt ze. Ik ja. Logisch toch ze wordt drie. Zit ze later te kijken en zegt ze van oh ze wordt nog helemaal geen vier? Ehm nope....

Voor de statistieken ze is nu 15,2 een 1.03 lang.
pi_74450911
Is ze zo groot, of is Kim dan heel erg klein? Kim is ongeveer hetzelfde maar dan bijna 4.
Arme zieltje is nu zo bang dat ze niet naar de basisschool mag omdat ze nu ineens vaker in de broek plast.
  vrijdag 6 november 2009 @ 13:11:53 #241
144006 chacama
Ondernemend!
pi_74450938
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 13:08 schreef Books het volgende:
Wij hebben er hier ook echt heel erg om gelachen hoor maar het schiet niet erg op en morgen wordt mijn mop al weer drie gewoon. En nog iets over het CB trouwens. Een invalassistente vraagt twee keer aan K van naar welke school ga je naar het weekend? K en ik ook overigens keken haar al zo vreemd aan dus ik zei nog naar dezelfde als deze week? Oh ja ech zegt ze. Ik ja. Logisch toch ze wordt drie. Zit ze later te kijken en zegt ze van oh ze wordt nog helemaal geen vier? Ehm nope....

Voor de statistieken ze is nu 15,2 een 1.03 lang.
wat groot! Maud gaat dinsdag naar de KA. Ben benieuwd wat daar uit komt, maar in elk geval niet deze mooie cijfers.
pi_74451017
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 12:42 schreef _Ingrid_ het volgende:
Kim lijkt een terugval te hebben in zindelijkheid. Gisteren veel in de broek geplast. Op psz en nu thuis alweer. Iemand ervaring mee? Ze vind het zelf heel erg.
Is bang dat de basisschool haar nu niet wil hebben.
Je moet bij de school eens navragen hoe dat zit.

Het dochtertje van mijn vriendin mocht idd niet naar school toen ze 4 werd en nog niet zindelijk was. Meisje was bijna 4,5 toen ze pas mocht komen. Ze was toen nog niet helemaal zindelijk maar mijn vriendin ging zelf steeds die kant op als het mis was gegaan. Ze zat een maand op school en toen ging het zo ineens helemaal goed!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_74451143
Dat zou ik wel heel sneu voor dr vinden.
Het ging juist de laatste weken/maanden heel goed. En ineens is het mis. Juf keek er ook van op.
Ik kaart het nog wel aan met kennismakingsgesprek.
  vrijdag 6 november 2009 @ 13:19:29 #244
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_74451193
Ze is gewoon heel lang. Ze zit aan de bovenlijn qua lengte en nu niet meer erboven. Het is een lange spriet zeg maar.

Ingrid wat naar dat ze het zelf als zo vervelend ervaart? Heb je nog iets van een stickerding op de toiletdeur waardoor ze er weer meer erg in krijgt of anders even een pamperdaagje nog inlassen en morgen weer met frisse moed opnieuw beginnen.
  vrijdag 6 november 2009 @ 13:21:39 #245
11682 Moonah
Jolie femme
pi_74451266
Ingrid, maak het niet te groot. Niet voor jezelf, niet voor de juf en al helemaal niet voor Kim.
Gewoon luchtig over doen.
"He, een vergissing. geeft niks, volgende keer weer beter!"
En vertel haar ook dat iedereen wel eens een vergissing maakt. En dat de juf er is om haar dan te helpen.

En Kaith! Wat een grap!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_74451267
Stickers hebben we nooit gedaan. Luier wil ze niet aan.
Pfff, wordt er zelf ook emo van als ze er overstuur van raakt.
pi_74451308
Moonah dat ga ik doen. Geef jij les aan groep 1, of heb je dat gedaan?
Ervaring mee?
pi_74451345
Oh dat klinkt goed reizen met de trein met peuter... ik denk dat ik het maar gewoon moet gaan proberen .

Wat fijn dat Mahre weer beter is.

Ach Kim toch kan gebeuren hoor een ongelukje, komt vast helemaal goed!
Waar wij eerder woonden daar konden kindjes best met luier naar de basisschool, maar als ze dan hadden gepoept dan moest mama komen om te verschonen.
Sneu dat ze zich er zo druk om maakt.

Books, hahah "mama ik heb grapje gedaan" wat een boef zeg!

Chaca, beterschap!
Fake it till you make it...
pi_74451425
Books, vergeet ik helemaal op je te reageren. Moest ook wel lachen om dat grapje.
Is ook echt iets wat Kim zou doen. Die had gewoon geen zin in de ogentest en zei op een gegeven moment weet ik niet meer wat dat is bij elk plaatje.
  vrijdag 6 november 2009 @ 13:29:47 #250
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_74451573
Mwah een boefje, maar wel een liefe he mama/papa/opa/oma Het is echt een pretletter...

Ingrid hier doen we het al een hele poos met een stickervel gewoon gemaakt van een a4-tje. Vakjes opgetekend en als ze plast krijgt ze een stickertje en bij tien stickertjes mag ze 1 grote sticker uitzoeken en dat doen we nu een maand of drie en het lege a4-tje naast het vakjesvel is al helemaal vol met grote stickers en ze is overdag ook gewoon helemaal droog maar heeft in haar beleving de stickertjes nog nodig dus geen probleem. Misschien is dit ook voor Kim wel een extra motivatie. Doe maar een suggestie en inderdaad gewoon zeggen oh broek in de was en een schone aan en klaar. Hier ook nooit een probleem gemaakt ervan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')