abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73715308
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 15:00 schreef Qebbel het volgende:
Want het is wel lekker scheef wanneer verdomme mijn tas uit mijn auto gejat wordt door een stel kut jochies en ik ze op heterdaad betrap en onmiddellijk de politie bel, ik vrolijk te horen krijg: "Ja, sorry mevrouw, maar we kunnen niks meer voor u doen". Ja, maar ik zie ze nu de hoek om rennen, die en die straat in, daar zit een politiebureau!" "Ja, nee helaas. U kunt wel aangiften komen doen op het bureau".
Kansloos.

En zo heb ik nog 300 kansloze voorbeelden.
Jij hebt 301 van dit soort situaties meegemaakt? Dan maak je het er ook wel naar.

Misschien kun je beter de deur van de auto dicht en op slot doen, i.p.v. 'm open laten staan.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_73715312
Die bonnen quota was toch afgeschaft?
Nessuno attaca noi senza essere punito.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 15:07:13 #53
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_73715314
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 15:05 schreef SonyTRV420E het volgende:
Nederlandse politie [ afbeelding ]
^matige edit
  donderdag 15 oktober 2009 @ 15:13:46 #54
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_73715569
Het is niet zo zeer een quotum, het gaat er om dat er een bepaalde pakkans blijft voor overtredingen.

Ik kijk uit naar de dag dat ze dit eens gaan doen voor mensen die geen richting aangeven...
censuur :O
pi_73715623
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 15:00 schreef Qebbel het volgende:

[..]

Tuurlijk! Maar als ik alleen al naar de foto's kijk, kan ik al raden dat dat in dit geval geheel niet opgaat. Nogmaals: ik heb helemaal niks tegen de politie. Ik ben blij met ze, vind het fijn dat ze op straat lopen om de boel in de gaten te houden, maar dit soort acties vind ik kansloos en zonde van hun tijd ook.
Ik neig om een beetje dezelfde gedachtes te krijgen.

Natuurlijk zijn er regels nodig in dit land en natuurlijk moet je je daar aan houden en moet er opgetreden worden als er iemand die regels overtreedt. Zo werkt een maatschappij.

Echter ik krijg steeds meer de indruk dat er, door hogere instanties, steeds meer nadruk wordt gelegd op de triviale regeltjes en daarop met niet passende straffen te antwoorden. Zoals het bekeuren van fietsers in een voetgangers gebied. Is het irritant als er gefietst wordt? Vast, maar niet per se gevaarlijk. Is het verboden om op een praktisch verlaten parkeerterrein op lage snelheid te stunten met je motor? Vast, maar is het werkelijk nodig om het rijbewijs in te nemen als je ziet dat er niemand of niets in gevaar gebracht wordt?
Is het werkelijk nodig om een hele middag met 5 man een twee baans 80km weg, zonder zijwegen en verkeerslichten/rotondes te controleren? Is het werkelijk gevaarlijk als een bestuurder van een scooter zijn telefoon pakt om te kijken hoe laat het is (bij gebrek aan horloge)? En is het nodig om daar dan ¤106 voor te vragen als al duidelijk is dat er door het dragen van een helm en het geluidsniveau van de scooter er toch nooit mee gebeld kan worden?

Mijns inziens zorgt deze verschuiving naar een betuttelende politie juist voor een soort van opstandigheid, afkeer van het politie orgaan en asociaal gedrag.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  donderdag 15 oktober 2009 @ 15:31:27 #56
242036 Jeej
Elke dag een feest
pi_73716220
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 14:30 schreef hexenwind het volgende:
Wat een gezeur weer. Het betreft hier zeker weer van die aso's die zonodig door de binnenstad moeten fietsen terwijl bekend is, of aangegeven staat, dat dit niet mag. Weet je hoe irritant dat is? En dat agenten voor niemand ontzag hebben is natuurlijk onzin.
Ben je ooit al eens in Middelburg geweest? Zo nee dan moet je echt nodig je bek houden.

Het ergste is nog wel dat er op een kilometer afstand van waar ze die bonnetjes uitschreven een wijk ligt waar gewoon op straat gestolen fietsen en harddrugs verkocht worden. Maar daar zie je ze nooit, de helden
  donderdag 15 oktober 2009 @ 15:46:21 #57
273890 hexenwind
NEE! Ik lust geen mayonaise!
pi_73716788
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 15:31 schreef Jeej het volgende:

[..]
Ben je ooit al eens in Middelburg geweest? Zo nee dan moet je echt nodig je bek houden.
Jij wel geloof ik he? Typerend
pi_73717232
Klaag bij de baas van de politie, niet bij de politie zelf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')