FOK!forum / Klaagbaak / Ritsen!
snakeladydonderdag 15 oktober 2009 @ 13:15
Waarom begrijpen zo weinig mensen het concept (en het nut van) ritsen?

Maak dus regelmatig mee dat als ik sta te wachten ik niet voorgelaten wordt of als ik iemand voorlaat er meteen 5 achteraan willen.

Het is zo simpel!

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ritsen

Klacht: Veel weggebruikers begrijpen ritsen niet.
3keernixdonderdag 15 oktober 2009 @ 13:17
-> PTA
de_boswachterdonderdag 15 oktober 2009 @ 13:17
Eigenlijk zou ik me inderdaad eens van die rubberen botsautostrips aan de zijkant van de wagen moeten monteren.
Dat je dat soort fuckers gewoon zonder schade van de weg kunt en mag rammen.
Lucifer_Doosjedonderdag 15 oktober 2009 @ 13:18
Het zou helpen als mensen op de linkerbaan eens wat eerder aanstalte maken om in te voegen op de rechterbaan. Die gasten die plankgas tot het einde doorrijden, kunnen van mij de tyfus krijgen en laat ik er dus mooi niet tussen.
troveydonderdag 15 oktober 2009 @ 13:19
Terechte klacht...gisteren weer in een file terechtgekomen die niet zou zijn ontstaan als iedereen gewoon het principe "ritsen" had (willen) begrijpen maar nee...iedereen wil zo veel mogelijk vooraan aansluiten dus gewoon doorrijden tot je niet verder kan en dan je tussen de rij auto's proppen met als gevolg dat alles stil staat
Koepertdonderdag 15 oktober 2009 @ 13:20
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:18 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Het zou helpen als mensen op de linkerbaan eens wat eerder aanstalte maken om in te voegen op de rechterbaan. Die gasten die plankgas tot het einde doorrijden, kunnen van mij de tyfus krijgen en laat ik er dus mooi niet tussen.
Dit dus...
Opa.Bakkebaarddonderdag 15 oktober 2009 @ 13:22
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:18 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Het zou helpen als mensen op de linkerbaan eens wat eerder aanstalte maken om in te voegen op de rechterbaan. Die gasten die plankgas tot het einde doorrijden, kunnen van mij de tyfus krijgen en laat ik er dus mooi niet tussen.
Dat is dus bedoeling dat langer doorrijden. Dan gebruik je meer asfalt en dat bevorderd de doorstroming.
quote:
Goed ritsgedrag bestaat uit de volgende gedragscodes:

-Zo lang mogelijk doorrijden op de invoegende rijstrook
-Op ongeveer 300 meter voor de versmalling (aangegeven met bord) rijsnelheid aanpassen aan de snelheid van de voertuigen op de aanliggende strook
-Voertuigen op aanliggende strook maken vrijwillig ruimte om invoegend voertuig tussen te laten;
-Op circa 50 meter voor de versmalling zonder afremmen en verstoringen in de ontstane ruimte (hiaat) invoegen, zodat invoegend voertuig en de achterligger de rit kunnen vervolgen
Koepertdonderdag 15 oktober 2009 @ 13:27
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:22 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

Dat is dus bedoeling dat langer doorrijden. Dan gebruik je meer asfalt en dat bevorderd de doorstroming.
[..]


Klopt
quote:
-Op circa 50 meter voor de versmalling zonder afremmen en verstoringen in de ontstane ruimte (hiaat) invoegen, zodat invoegend voertuig en de achterligger de rit kunnen vervolgen

hier gaat het echter altijd mis..
Opa.Bakkebaarddonderdag 15 oktober 2009 @ 13:28
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:27 schreef Koepert het volgende:

[..]

Klopt
[..]

hier gaat het echter altijd mis..
Omdat er een hoop mongolen zijn die er ze er dan niet tussen laten omdat ze zo lang zijn doorgereden
Koepertdonderdag 15 oktober 2009 @ 13:29
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:28 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

Omdat er een hoop mongolen zijn die er ze er dan niet tussen laten omdat ze zo lang zijn doorgereden

En er een hoop mongolen zijn die hun snelheid niet aanpassen op ongeveer 300m maar met een behoorlijk snelheidsverschil proberen hun auto er tussen te jassen.
Lucifer_Doosjedonderdag 15 oktober 2009 @ 13:30
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:27 schreef Koepert het volgende:
hier gaat het echter altijd mis..
Klopt, die gasten die op het allerlaatste moment zonodig nog even in willen voegen veroorzaken de grootste problemen. Alleen maar omdat zij zo graag vooraan willen staan en te beroerd zijn om iets eerder het gas los te laten. Je zal maar 2 minuten later op je bestemming zijn zeg.....
ufopilootdonderdag 15 oktober 2009 @ 13:31
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:18 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Het zou helpen als mensen op de linkerbaan eens wat eerder aanstalte maken om in te voegen op de rechterbaan. Die gasten die plankgas tot het einde doorrijden, kunnen van mij de tyfus krijgen en laat ik er dus mooi niet tussen.
Ja sjaak, het hele fucking idee van ritsen is dat je JUIST doorrijdt tot het eind, om daar om en om in te voegen. Dat kneuzen zoals jij dat niet snappen en dan op de rechterbaan niemand voorlaten.. jij zorgt juist voor alle problemen. En alle mensen die denken dat ze 'netjes' zijn en 500m van tevoren ritsen zijn net zo slecht bezig. Je MOET juist tot het einde doorrijden, er staat niet voor niets helemaal op het eind pas een bord met RITSEN VANAF HIER!!!

Leeghoofden in het verkeer
wisedonderdag 15 oktober 2009 @ 13:31
moet altijd aan denken bij het woord ritsen
superdexxdonderdag 15 oktober 2009 @ 13:32
Goed ritsgedrag bestaat uit de volgende gedragscodes:

-Op ongeveer 300 meter voor de versmalling (aangegeven met bord) rijsnelheid aanpassen aan de snelheid van de voertuigen op de aanliggende strook

dat betekend dus niet dat als de rechter rijstrook stil staat jij over de linker baan met 100kmh door rijd tot het verdrijvingsvlak en dan zeuren als je er niet tussengelaten wordt.."


quote]Op donderdag 15 oktober 2009 13:31 schreef ufopiloot het volgende:

[..]

En alle mensen die denken dat ze 'netjes' zijn en 500m van tevoren ritsen zijn net zo slecht bezig. Je MOET juist tot het einde doorrijden, er staat niet voor niets helemaal op het eind pas een bord met RITSEN VANAF HIER!!!

Leeghoofden in het verkeer
[/quote]


ja leuk, dat bord "ritsen vanaf hier" staat niet op het verdwijvingsvlak.. die staat 300m daarvoor..
en dat betekend ook voor jou ritsen vanaf hier en dus niet doorrijden tot je niet meer verder kan
Lucifer_Doosjedonderdag 15 oktober 2009 @ 13:33
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:31 schreef ufopiloot het volgende:
er staat niet voor niets helemaal op het eind pas een bord met RITSEN VANAF HIER!!!
En als mensen dat dan ook eens zouden doen, en niet tot het allerlaatste moment wachten met invoegen.
ufopilootdonderdag 15 oktober 2009 @ 13:34
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:33 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

[..]

En als mensen dat dan ook eens zouden doen, en niet tot het allerlaatste moment wachten met invoegen.
Er staat niet: HIER RITSEN

Er staat: RITSEN VANAF HIER
ondeugenddonderdag 15 oktober 2009 @ 13:35
Ik heb een broek met een lamme rits, maar dat werkt gewoon niet.
Lucifer_Doosjedonderdag 15 oktober 2009 @ 13:36
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:34 schreef ufopiloot het volgende:

[..]

Er staat niet: HIER RITSEN

Er staat: RITSEN VANAF HIER
Moet ik het voor je spellen ofzo? Die gasten die pas in willen voegen als "hun" rijstrook ophoudt, en hun auto dan maar klakkeloos de rechterrijbaan opgooien zijn de grootste bron van ergenis op de weg. Snap je het nu?
ufopilootdonderdag 15 oktober 2009 @ 13:39
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:36 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

[..]

Moet ik het voor je spellen ofzo? Die gasten die pas in willen voegen als "hun" rijstrook ophoudt, en hun auto dan maar klakkeloos de rechterrijbaan opgooien zijn de grootste bron van ergenis op de weg. Snap je het nu?
Dat is niet klakkeloos, dat is gewoon volgens de regels. En als mensen op de rechterbaan gewoon om en om ruimte geven aan de auto, dan is er niks aan de hand. Maar omdat mensen op de rechterbaan het (onterecht) asociaal vinden, willen ze geen ruimte geven, waardoor je eerder verplicht bent om je auto ertussen te gooien omdat de mensen op de rechterbaan blijkbaar vinden dat er 'voorgedrongen' wordt.

En vaak zijn dat de mensen die 500 meter voor het ritsen al beginnen met opschuiven naar rechts, en dan als er eenmaal geritst moet worden niemand meer voorlaten.
Sjibbledonderdag 15 oktober 2009 @ 13:44
Dat ritsen is sowieso een heel faalgebeuren.
Wil je 3 rijbanen compenseren, waar je maar 120 mag, moeten de 2 volgende rijbanen 180 toestaan, wil het doorstromen. Als het maar een beetje druk is, is het einde verhaal.
Opa.Bakkebaarddonderdag 15 oktober 2009 @ 13:46
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:36 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

[..]

Moet ik het voor je spellen ofzo? Die gasten die pas in willen voegen als "hun" rijstrook ophoudt, en hun auto dan maar klakkeloos de rechterrijbaan opgooien zijn de grootste bron van ergenis op de weg. Snap je het nu?
Wat jij denkt en vindt is totaal irrelevant. De regel is rijsnelheid aanpassen aan de snelheid van de voertuigen op de aanliggende strook en dan dus op circa 50 meter voor de versmalling zonder afremmen en verstoringen in de ontstane ruimte (hiaat) invoegen, zodat invoegend voertuig en de achterligger de rit kunnen vervolgen.
Eigenwijze minder begaafde figuren zoals jij die doorrijden dan toch nog "asociaal" blijven vinden en auto's die zich gewoon aan de regels houden er niet meer tussen laten zorgen er dus voor dat het ritsen niet soepel verloopt. Snap je het nu?
Skull-splitterdonderdag 15 oktober 2009 @ 13:50
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:18 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Het zou helpen als mensen op de linkerbaan eens wat eerder aanstalte maken om in te voegen op de rechterbaan. Die gasten die plankgas tot het einde doorrijden, kunnen van mij de tyfus krijgen en laat ik er dus mooi niet tussen.
Bingo. Alles rijdt door tot het einde en ramt hem dan bij god gratie naar rechts. Ik hou keurig ruimte tussen mij en mijn voorganger, maar op de laatste 20 meter sluit ik netjes aan, fuckers...
Zjummiedonderdag 15 oktober 2009 @ 13:51
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:32 schreef superdexx het volgende:
Goed ritsgedrag bestaat uit de volgende gedragscodes:

-Op ongeveer 300 meter voor de versmalling (aangegeven met bord) rijsnelheid aanpassen aan de snelheid van de voertuigen op de aanliggende strook

dat betekend dus niet dat als de rechter rijstrook stil staat jij over de linker baan met 100kmh door rijd tot het verdrijvingsvlak en dan zeuren als je er niet tussengelaten wordt.."
Wat moet je dan wel doen als de rechterstrook stil staat ? Als je er met 10km/u langs rijdt tot aan het einde vindt men nl. ook al dat je asociaal bezig bent
Skull-splitterdonderdag 15 oktober 2009 @ 13:53
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:46 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

Wat jij denkt en vindt is totaal irrelevant. De regel is rijsnelheid aanpassen aan de snelheid van de voertuigen op de aanliggende strook en dan dus op circa 50 meter voor de versmalling zonder afremmen en verstoringen in de ontstane ruimte (hiaat) invoegen, zodat invoegend voertuig en de achterligger de rit kunnen vervolgen.
Eigenwijze minder begaafde figuren zoals jij die doorrijden dan toch nog "asociaal" blijven vinden en auto's die zich gewoon aan de regels houden er niet meer tussen laten zorgen er dus voor dat het ritsen niet soepel verloopt. Snap je het nu?
Je mist het punt: er is ruimte zat om je snelheid aan te passen en tijdig naar rechts te gaan. Er staan KILOMETERS van te voren borden, en dan nog heb je de 300 meter na het laatste bord om je kont naar rechts te brengen, op DIE snelheid. En niet op het laatste moment erin te duiken waardoor alles achter je moet remmen (wat een kettingreactie is waarbij file ontstaat).

Tijdig naar rechts op aangepaste snelheid = gewoon lekker doorrijden. Laat naar rechts = paniekreacties en filevorming.
Skull-splitterdonderdag 15 oktober 2009 @ 13:54
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:51 schreef Zjummie het volgende:

[..]

Wat moet je dan wel doen als de rechterstrrok stil staat ? Als je er met 10km/u langs rijdt tot aan het einde vindt men nl. ook als dat je asociaal bezig bent
Invoegen. Mensen laten ook als het stilstaat vaak ruimte zat over.
Zjummiedonderdag 15 oktober 2009 @ 13:55
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:54 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Invoegen. Mensen laten ook als het stilstaat vaak ruimte zat over.
Tot zover de theorie. En nu in de praktijk ?
Lucifer_Doosjedonderdag 15 oktober 2009 @ 13:55
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:46 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
De regel is rijsnelheid aanpassen aan de snelheid van de voertuigen op de aanliggende strook
En dat gebeurt 9 van de 10 keer dus niet.
quote:
Eigenwijze minder begaafde figuren zoals jij
Ach gut je krijgt je zin weer eens niet meteen, dus moet je het maar weer op deze manier doen.
Opa.Bakkebaarddonderdag 15 oktober 2009 @ 13:56
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:53 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Je mist het punt: er is ruimte zat om je snelheid aan te passen en tijdig naar rechts te gaan. Er staan KILOMETERS van te voren borden, en dan nog heb je de 300 meter na het laatste bord om je kont naar rechts te brengen, op DIE snelheid. En niet op het laatste moment erin te duiken waardoor alles achter je moet remmen (wat een kettingreactie is waarbij file ontstaat).

Tijdig naar rechts op aangepaste snelheid = gewoon lekker doorrijden. Laat naar rechts = paniekreacties en filevorming.
Voor de zoveelste keer : De regel, let op regel (niet mijn mening) "op circa 50 meter voor de versmalling zonder afremmen en verstoringen in de ontstane ruimte (hiaat) invoegen, zodat invoegend voertuig en de achterligger de rit kunnen vervolgen." is niet voor niets. Beide stroken worden dan maximaal gebruikt waardoor de weg meer auto's kan verwerken.
SicSicSicsdonderdag 15 oktober 2009 @ 13:56
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:19 schreef trovey het volgende:
Terechte klacht...gisteren weer in een file terechtgekomen die niet zou zijn ontstaan als iedereen gewoon het principe "ritsen" had (willen) begrijpen maar nee...iedereen wil zo veel mogelijk vooraan aansluiten dus gewoon doorrijden tot je niet verder kan en dan je tussen de rij auto's proppen met als gevolg dat alles stil staat
Bull shit! Juist de auto's de meteen van de invoegstrook de rijbaan op knallen zijn hier schuldig aan! Mensen die doorrijden gebruiken de invoegstrook waar hij voor bedoelt is!

Mits er soepel ingevoegd wordt natuurlijk... Tegen beter weten in doorrijden helpt ook niet!
Opa.Bakkebaarddonderdag 15 oktober 2009 @ 13:58
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:55 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

[..]

En dat gebeurt 9 van de 10 keer dus niet.
[..]

Ach gut je krijgt je zin weer eens niet meteen, dus moet je het maar weer op deze manier doen.
Er is je nou meerdere keren uitgelegd met goede argumentatie hoe het wel moet maar je blijft maar eigenwijs door ouwehoeren. Dat getuigt nou niet bepaald van veel intelligentie nee. Ik kan er niet meer van maken.
JohnnyKnoxvilledonderdag 15 oktober 2009 @ 14:01
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:56 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Voor de zoveelste keer : De regel, let op regel (niet mijn mening) "op circa 50 meter voor de versmalling zonder afremmen en verstoringen in de ontstane ruimte (hiaat) invoegen, zodat invoegend voertuig en de achterligger de rit kunnen vervolgen." is niet voor niets. Beide stroken worden dan maximaal gebruikt waardoor de weg meer auto's kan verwerken.
Jij leest dan wel makkelijk over die andere regel heen dat de invoegende partij zich in snelheid moet aanpassen aan de strook waar hij naartoe wil ritsen.
Met meer dan 20 km/u verschil over de linkerbaan sjesen tot aan het verdrijvingsvlak en je dan met piepende remmen ertussen proberen te wurmen, versta ik daar niet onder.
Opa.Bakkebaarddonderdag 15 oktober 2009 @ 14:03
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 14:01 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Met meer dan 20 km/u verschil over de linkerbaan sjesen tot aan het verdrijvingsvlak en je dan met piepende remmen ertussen proberen te wurmen, versta ik daar niet onder.
Ik ook niet. Waar zeg ik dat dan?
Skull-splitterdonderdag 15 oktober 2009 @ 14:06
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:56 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

Voor de zoveelste keer : De regel, let op regel (niet mijn mening) "op circa 50 meter voor de versmalling zonder afremmen en verstoringen in de ontstane ruimte (hiaat) invoegen, zodat invoegend voertuig en de achterligger de rit kunnen vervolgen." is niet voor niets. Beide stroken worden dan maximaal gebruikt waardoor de weg meer auto's kan verwerken.
Zoals eerder op mij gereageerd werd: regel is geen praktijk. Bovendien komt dit nergens terug in theorie voor je rijbewijs viel me op...
JohnnyKnoxvilledonderdag 15 oktober 2009 @ 14:08
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 14:03 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Ik ook niet. Waar zeg ik dat dan?
Jij hamert nogal op die andere regel dat je aan het einde pas in moet voegen.
Ik zie in de praktijk nogal vaak dat veel mensen die regel inderdaad keurig toepassen, maar dan wel op de wijze die ik beschrijf, dus in mijn ogen redelijk asociaal langs de rechterstrook knallend om de auto op het laatste moment ertussen te kwakken.
#ANONIEMdonderdag 15 oktober 2009 @ 14:13
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:36 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

[..]

Moet ik het voor je spellen ofzo? Die gasten die pas in willen voegen als "hun" rijstrook ophoudt, en hun auto dan maar klakkeloos de rechterrijbaan opgooien zijn de grootste bron van ergenis op de weg. Snap je het nu?
Lang leve de leasebak. Als ik dat soort mensen links van mij op zie komen, rij ik rücksichtslos door in mijn baan. Ben toch niet financieel verantwoordelijk voor de schade en degene die geen voorrang verleend aan de mensen op de rechterbaan als hij daar op invoegt, heeft schuld.
#ANONIEMdonderdag 15 oktober 2009 @ 14:14
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 14:06 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Zoals eerder op mij gereageerd werd: regel is geen praktijk. Bovendien komt dit nergens terug in theorie voor je rijbewijs viel me op...
verkeerde boekje gebruikt? Stond nl wel op de CD-ROM die ik indertijd gebruikt heb.
ufopilootdonderdag 15 oktober 2009 @ 14:17
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:50 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Bingo. Alles rijdt door tot het einde en ramt hem dan bij god gratie naar rechts. Ik hou keurig ruimte tussen mij en mijn voorganger, maar op de laatste 20 meter sluit ik netjes aan, fuckers...
Dat is juist het probleem, dwaas. Die laatste 20 meter zijn JUIST om in te voegen. Eikels zoals jij zorgen voor de problemen. Misschien moet je het eens omdraaien (constant kleven en bij de laatste 20 meter netjes ruimte geven) en kijken wat er dan gebeurt, ervan uitgaande dat de andere mensen op de rechterbaan dat ook dan (zoals het hoort).
Opa.Bakkebaarddonderdag 15 oktober 2009 @ 14:18
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 14:08 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Jij hamert nogal op die andere regel dat je aan het einde pas in moet voegen.
Ik zie in de praktijk nogal vaak dat veel mensen die regel inderdaad keurig toepassen, maar dan wel op de wijze die ik beschrijf, dus in mijn ogen redelijk asociaal langs de rechterstrook knallend om de auto op het laatste moment ertussen te kwakken.
Nou een snelheidsverschil lijkt nogal snel erg groot natuurlijk. Zeker als je al 10 minuten 5km per uur doet omdat je veel te vroeg in de rij bent gaan staan. Dat is wat ik bedoel. Je auto met piepende banden zonder te kijken er tussen knallen slaat natuurlijk nergens op. Ik zie dat ook niet erg vaak gebeuren moet ik eerlijk zeggen.
Skull-splitterdonderdag 15 oktober 2009 @ 18:11
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 14:17 schreef ufopiloot het volgende:

[..]

Dat is juist het probleem, dwaas. Die laatste 20 meter zijn JUIST om in te voegen. Eikels zoals jij zorgen voor de problemen. Misschien moet je het eens omdraaien (constant kleven en bij de laatste 20 meter netjes ruimte geven) en kijken wat er dan gebeurt, ervan uitgaande dat de andere mensen op de rechterbaan dat ook dan (zoals het hoort).
Die laatste 20 meter hoor je al rechts te staan, fluiter. Als je dan nog je snelheid moet aanpassen en moet invoegen, ben je gewoon niet verstandig bezig.

Magoed, aangezien in dit topic al net zoveel meningen als posts zijn, kunnen we het over eens zijn dat het gewoon niet werkt omdat iedereen als eerste erdoorheen wil.
Skull-splitterdonderdag 15 oktober 2009 @ 18:15
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 14:14 schreef RvLaak het volgende:

[..]

verkeerde boekje gebruikt? Stond nl wel op de CD-ROM die ik indertijd gebruikt heb.
Nooit de CD-rom aangeraakt.
H.FRwoensdag 25 november 2009 @ 16:42
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:51 schreef Zjummie het volgende:

[..]

Wat moet je dan wel doen als de rechterstrook stil staat ? Als je er met 10km/u langs rijdt tot aan het einde vindt men nl. ook al dat je asociaal bezig bent
Als het stil staat, zou ik maar eens richting rechts gaan dat is namelijk makkelijker invoegen dan wanneer iedereen al bumperklevend 50 rijd.
i2Them2woensdag 25 november 2009 @ 17:23
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:22 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

Dat is dus bedoeling dat langer doorrijden. Dan gebruik je meer asfalt en dat bevorderd de doorstroming.
[..]


quote:
-Op ongeveer 300 meter voor de versmalling (aangegeven met bord) rijsnelheid aanpassen aan de snelheid van de voertuigen op de aanliggende strook
Dat is een beetje het punt...
Mr.Cooperwoensdag 25 november 2009 @ 17:51
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:18 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Het zou helpen als mensen op de linkerbaan eens wat eerder aanstalte maken om in te voegen op de rechterbaan. Die gasten die plankgas tot het einde doorrijden, kunnen van mij de tyfus krijgen en laat ik er dus mooi niet tussen.
Acyrusdonderdag 26 november 2009 @ 12:54
Stekelbeesdonderdag 26 november 2009 @ 12:56
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:18 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Het zou helpen als mensen op de linkerbaan eens wat eerder aanstalte maken om in te voegen op de rechterbaan. Die gasten die plankgas tot het einde doorrijden, kunnen van mij de tyfus krijgen en laat ik er dus mooi niet tussen.
Het zou helpen als dit mongolenland een keer normale 4-baans wegen overal gaat aanleggen ja.
CyclingGirldonderdag 26 november 2009 @ 13:00
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:56 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Bull shit! Juist de auto's de meteen van de invoegstrook de rijbaan op knallen zijn hier schuldig aan! Mensen die doorrijden gebruiken de invoegstrook waar hij voor bedoelt is!

Mits er soepel ingevoegd wordt natuurlijk... Tegen beter weten in doorrijden helpt ook niet!
Als het niet te druk is kan je wel doorrijden tot einde invoegstrook maar als het druk is en je ziet toevallig ruimte kan je er ook even eerder op. Anders rijdt je door tot het einde en dan kan je alsnog in de remmen omdat je er dan niet tussen kan.
Levolutiondonderdag 26 november 2009 @ 13:12
Ik reed een keer in Turkije, moesten we ritsen omdat er wegwerkzaamheden waren.
Nou probeer maar eens te ritsen met die Turken.
Ik uiteindelijk voor zo'n witte Sahin (Turks kutautootje) proberen in te voegen, met twee van die plattelandse snorremannen erin en een hoofddoekje achterin. Echt van die vieze bruine Turken met een megasnor.
Beginnen die lui me weg te drukken en naast me te rijden en toeteren! Helemaal agressief. Raampjes staan uiteraard open met 40 graden, dus beginnen ze te roepen: 'Er is hier een greppel! ER IS HIER EEN GREPPEL!'. Ik dus: ja minder dan gas
En nee ze spraken geen Nederlands, ik vertaal het gewoon voor jullie.
Mr.Cooperdonderdag 26 november 2009 @ 13:35
quote:
Op donderdag 26 november 2009 13:12 schreef Levolution het volgende:
Ik reed een keer in Turkije, moesten we ritsen omdat er wegwerkzaamheden waren.
Nou probeer maar eens te ritsen met die Turken.
Ik uiteindelijk voor zo'n witte Sahin (Turks kutautootje) proberen in te voegen, met twee van die plattelandse snorremannen erin en een hoofddoekje achterin. Echt van die vieze bruine Turken met een megasnor.
Beginnen die lui me weg te drukken en naast me te rijden en toeteren! Helemaal agressief. Raampjes staan uiteraard open met 40 graden, dus beginnen ze te roepen: 'Er is hier een greppel! ER IS HIER EEN GREPPEL!'. Ik dus: ja minder dan gas
En nee ze spraken geen Nederlands, ik vertaal het gewoon voor jullie.
Jij verstaat Turks. Ben je zelf misschien een Turk?
de_boswachterdonderdag 26 november 2009 @ 14:03
quote:
Op donderdag 26 november 2009 13:12 schreef Levolution het volgende:
Ik reed een keer in Turkije, moesten we ritsen omdat er wegwerkzaamheden waren.
Nou probeer maar eens te ritsen met die Turken.
Ik uiteindelijk voor zo'n witte Sahin (Turks kutautootje) proberen in te voegen, met twee van die plattelandse snorremannen erin en een hoofddoekje achterin. Echt van die vieze bruine Turken met een megasnor.
Beginnen die lui me weg te drukken en naast me te rijden en toeteren! Helemaal agressief. Raampjes staan uiteraard open met 40 graden, dus beginnen ze te roepen: 'Er is hier een greppel! ER IS HIER EEN GREPPEL!'. Ik dus: ja minder dan gas
En nee ze spraken geen Nederlands, ik vertaal het gewoon voor jullie.
Al die plattelandsturken

Mijn ervaring is dat wanneer je in dat land in de grote steden komt, de bevolking over het algemeen best aardig is. Buiten de stadsgrenzen is het echt zum kotsen.
Levolutiondonderdag 26 november 2009 @ 14:29
quote:
Op donderdag 26 november 2009 13:35 schreef Mr.Cooper het volgende:

[..]

Jij verstaat Turks. Ben je zelf misschien een Turk?
Ja
quote:
Op donderdag 26 november 2009 14:03 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Al die plattelandsturken

Mijn ervaring is dat wanneer je in dat land in de grote steden komt, de bevolking over het algemeen best aardig is. Buiten de stadsgrenzen is het echt zum kotsen.
Het is vooral dat volk in het oosten wat fucked up is. Stadsturken zijn over het algemeen beter ontwikkeld dus daar kun je ook prima mee praten. Maar de Bodrumturken zijn weer kansloos, dat zijn altijd van die gladjanussen die het op blonde toeristen hebben voorzien.
Er zijn ook dorpen in Turkije waar de mensen écht vredelievend zijn. Die zijn meestal niet zo snugger, maar wel echt aardig.
Happeldonderdag 26 november 2009 @ 14:30
Mensen denken alleen maar aan zichzelf, daarom werk dat principe van ritsen nooit. Eerst het eigen hachje redden, daarna pas gaan nadenken over de rest.
de_boswachterdonderdag 26 november 2009 @ 14:50
quote:
Op donderdag 26 november 2009 14:30 schreef Happel het volgende:
Mensen denken alleen maar aan zichzelf, daarom werk dat principe van ritsen nooit. Eerst het eigen hachje redden, daarna pas gaan nadenken over de rest.
Precies !

Het zou godverdomme erg zijn als ik door zulkes kutritser 10 seconden later op mijn werk ben
Mr.Cooperdonderdag 26 november 2009 @ 16:56
quote:
Op donderdag 26 november 2009 14:30 schreef Happel het volgende:
Mensen denken alleen maar aan zichzelf, daarom werk dat principe van ritsen nooit. Eerst het eigen hachje redden, daarna pas gaan nadenken over de rest.
Nou en, ik denk echt wel liever aan mezelf dan aan een onbekende hoor.
Nicolas_Cagedonderdag 26 november 2009 @ 17:53
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:18 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Het zou helpen als mensen op de linkerbaan eens wat eerder aanstalte maken om in te voegen op de rechterbaan. Die gasten die plankgas tot het einde doorrijden, kunnen van mij de tyfus krijgen en laat ik er dus mooi niet tussen.
dat dus
Acinonyxdonderdag 26 november 2009 @ 22:24
quote:
Op donderdag 26 november 2009 13:35 schreef Mr.Cooper het volgende:

[..]

Jij verstaat Turks. Ben je zelf misschien een Turk?

Amena goyem.
Acinonyxdonderdag 26 november 2009 @ 22:25
Terechte klacht, kut ritsen, vooral als er per ongeluk wat tussen zit