Dit dus...quote:Op donderdag 15 oktober 2009 13:18 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Het zou helpen als mensen op de linkerbaan eens wat eerder aanstalte maken om in te voegen op de rechterbaan. Die gasten die plankgas tot het einde doorrijden, kunnen van mij de tyfus krijgen en laat ik er dus mooi niet tussen.
Dat is dus bedoeling dat langer doorrijden. Dan gebruik je meer asfalt en dat bevorderd de doorstroming.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 13:18 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Het zou helpen als mensen op de linkerbaan eens wat eerder aanstalte maken om in te voegen op de rechterbaan. Die gasten die plankgas tot het einde doorrijden, kunnen van mij de tyfus krijgen en laat ik er dus mooi niet tussen.
quote:Goed ritsgedrag bestaat uit de volgende gedragscodes:
-Zo lang mogelijk doorrijden op de invoegende rijstrook
-Op ongeveer 300 meter voor de versmalling (aangegeven met bord) rijsnelheid aanpassen aan de snelheid van de voertuigen op de aanliggende strook
-Voertuigen op aanliggende strook maken vrijwillig ruimte om invoegend voertuig tussen te laten;
-Op circa 50 meter voor de versmalling zonder afremmen en verstoringen in de ontstane ruimte (hiaat) invoegen, zodat invoegend voertuig en de achterligger de rit kunnen vervolgen
Kloptquote:Op donderdag 15 oktober 2009 13:22 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Dat is dus bedoeling dat langer doorrijden. Dan gebruik je meer asfalt en dat bevorderd de doorstroming.
[..]
quote:-Op circa 50 meter voor de versmalling zonder afremmen en verstoringen in de ontstane ruimte (hiaat) invoegen, zodat invoegend voertuig en de achterligger de rit kunnen vervolgen
Omdat er een hoop mongolen zijn die er ze er dan niet tussen laten omdat ze zo lang zijn doorgeredenquote:Op donderdag 15 oktober 2009 13:27 schreef Koepert het volgende:
[..]
Klopt
[..]
hier gaat het echter altijd mis..
quote:Op donderdag 15 oktober 2009 13:28 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Omdat er een hoop mongolen zijn die er ze er dan niet tussen laten omdat ze zo lang zijn doorgereden
Klopt, die gasten die op het allerlaatste moment zonodig nog even in willen voegen veroorzaken de grootste problemen. Alleen maar omdat zij zo graag vooraan willen staan en te beroerd zijn om iets eerder het gas los te laten. Je zal maar 2 minuten later op je bestemming zijn zeg.....quote:Op donderdag 15 oktober 2009 13:27 schreef Koepert het volgende:
hier gaat het echter altijd mis..
Ja sjaak, het hele fucking idee van ritsen is dat je JUIST doorrijdt tot het eind, om daar om en om in te voegen. Dat kneuzen zoals jij dat niet snappen en dan op de rechterbaan niemand voorlaten.. jij zorgt juist voor alle problemen. En alle mensen die denken dat ze 'netjes' zijn en 500m van tevoren ritsen zijn net zo slecht bezig. Je MOET juist tot het einde doorrijden, er staat niet voor niets helemaal op het eind pas een bord met RITSEN VANAF HIER!!!quote:Op donderdag 15 oktober 2009 13:18 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Het zou helpen als mensen op de linkerbaan eens wat eerder aanstalte maken om in te voegen op de rechterbaan. Die gasten die plankgas tot het einde doorrijden, kunnen van mij de tyfus krijgen en laat ik er dus mooi niet tussen.
En als mensen dat dan ook eens zouden doen, en niet tot het allerlaatste moment wachten met invoegen.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 13:31 schreef ufopiloot het volgende:
er staat niet voor niets helemaal op het eind pas een bord met RITSEN VANAF HIER!!!
Er staat niet: HIER RITSENquote:Op donderdag 15 oktober 2009 13:33 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
En als mensen dat dan ook eens zouden doen, en niet tot het allerlaatste moment wachten met invoegen.
Moet ik het voor je spellen ofzo? Die gasten die pas in willen voegen als "hun" rijstrook ophoudt, en hun auto dan maar klakkeloos de rechterrijbaan opgooien zijn de grootste bron van ergenis op de weg. Snap je het nu?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 13:34 schreef ufopiloot het volgende:
[..]
Er staat niet: HIER RITSEN
Er staat: RITSEN VANAF HIER
Dat is niet klakkeloos, dat is gewoon volgens de regels. En als mensen op de rechterbaan gewoon om en om ruimte geven aan de auto, dan is er niks aan de hand. Maar omdat mensen op de rechterbaan het (onterecht) asociaal vinden, willen ze geen ruimte geven, waardoor je eerder verplicht bent om je auto ertussen te gooien omdat de mensen op de rechterbaan blijkbaar vinden dat er 'voorgedrongen' wordt.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 13:36 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Moet ik het voor je spellen ofzo? Die gasten die pas in willen voegen als "hun" rijstrook ophoudt, en hun auto dan maar klakkeloos de rechterrijbaan opgooien zijn de grootste bron van ergenis op de weg. Snap je het nu?
Wat jij denkt en vindt is totaal irrelevant. De regel is rijsnelheid aanpassen aan de snelheid van de voertuigen op de aanliggende strook en dan dus op circa 50 meter voor de versmalling zonder afremmen en verstoringen in de ontstane ruimte (hiaat) invoegen, zodat invoegend voertuig en de achterligger de rit kunnen vervolgen.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 13:36 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Moet ik het voor je spellen ofzo? Die gasten die pas in willen voegen als "hun" rijstrook ophoudt, en hun auto dan maar klakkeloos de rechterrijbaan opgooien zijn de grootste bron van ergenis op de weg. Snap je het nu?
Bingo. Alles rijdt door tot het einde en ramt hem dan bij god gratie naar rechts. Ik hou keurig ruimte tussen mij en mijn voorganger, maar op de laatste 20 meter sluit ik netjes aan, fuckers...quote:Op donderdag 15 oktober 2009 13:18 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Het zou helpen als mensen op de linkerbaan eens wat eerder aanstalte maken om in te voegen op de rechterbaan. Die gasten die plankgas tot het einde doorrijden, kunnen van mij de tyfus krijgen en laat ik er dus mooi niet tussen.
Wat moet je dan wel doen als de rechterstrook stil staat ? Als je er met 10km/u langs rijdt tot aan het einde vindt men nl. ook al dat je asociaal bezig bentquote:Op donderdag 15 oktober 2009 13:32 schreef superdexx het volgende:
Goed ritsgedrag bestaat uit de volgende gedragscodes:
-Op ongeveer 300 meter voor de versmalling (aangegeven met bord) rijsnelheid aanpassen aan de snelheid van de voertuigen op de aanliggende strook
dat betekend dus niet dat als de rechter rijstrook stil staat jij over de linker baan met 100kmh door rijd tot het verdrijvingsvlak en dan zeuren als je er niet tussengelaten wordt.."
Je mist het punt: er is ruimte zat om je snelheid aan te passen en tijdig naar rechts te gaan. Er staan KILOMETERS van te voren borden, en dan nog heb je de 300 meter na het laatste bord om je kont naar rechts te brengen, op DIE snelheid. En niet op het laatste moment erin te duiken waardoor alles achter je moet remmen (wat een kettingreactie is waarbij file ontstaat).quote:Op donderdag 15 oktober 2009 13:46 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Wat jij denkt en vindt is totaal irrelevant. De regel is rijsnelheid aanpassen aan de snelheid van de voertuigen op de aanliggende strook en dan dus op circa 50 meter voor de versmalling zonder afremmen en verstoringen in de ontstane ruimte (hiaat) invoegen, zodat invoegend voertuig en de achterligger de rit kunnen vervolgen.
Eigenwijze minder begaafde figuren zoals jij die doorrijden dan toch nog "asociaal" blijven vinden en auto's die zich gewoon aan de regels houden er niet meer tussen laten zorgen er dus voor dat het ritsen niet soepel verloopt. Snap je het nu?
Invoegen. Mensen laten ook als het stilstaat vaak ruimte zat over.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 13:51 schreef Zjummie het volgende:
[..]
Wat moet je dan wel doen als de rechterstrrok stil staat ? Als je er met 10km/u langs rijdt tot aan het einde vindt men nl. ook als dat je asociaal bezig bent
Tot zover de theorie. En nu in de praktijk ?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 13:54 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Invoegen. Mensen laten ook als het stilstaat vaak ruimte zat over.
En dat gebeurt 9 van de 10 keer dus niet.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 13:46 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
De regel is rijsnelheid aanpassen aan de snelheid van de voertuigen op de aanliggende strook
Ach gut je krijgt je zin weer eens niet meteen, dus moet je het maar weer op deze manier doen.quote:Eigenwijze minder begaafde figuren zoals jij
Voor de zoveelste keer : De regel, let op regel (niet mijn mening) "op circa 50 meter voor de versmalling zonder afremmen en verstoringen in de ontstane ruimte (hiaat) invoegen, zodat invoegend voertuig en de achterligger de rit kunnen vervolgen." is niet voor niets. Beide stroken worden dan maximaal gebruikt waardoor de weg meer auto's kan verwerken.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 13:53 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Je mist het punt: er is ruimte zat om je snelheid aan te passen en tijdig naar rechts te gaan. Er staan KILOMETERS van te voren borden, en dan nog heb je de 300 meter na het laatste bord om je kont naar rechts te brengen, op DIE snelheid. En niet op het laatste moment erin te duiken waardoor alles achter je moet remmen (wat een kettingreactie is waarbij file ontstaat).
Tijdig naar rechts op aangepaste snelheid = gewoon lekker doorrijden. Laat naar rechts = paniekreacties en filevorming.
Bull shit! Juist de auto's de meteen van de invoegstrook de rijbaan op knallen zijn hier schuldig aan! Mensen die doorrijden gebruiken de invoegstrook waar hij voor bedoelt is!quote:Op donderdag 15 oktober 2009 13:19 schreef trovey het volgende:
Terechte klacht...gisteren weer in een file terechtgekomen die niet zou zijn ontstaan als iedereen gewoon het principe "ritsen" had (willen) begrijpen maar nee...iedereen wil zo veel mogelijk vooraan aansluiten dus gewoon doorrijden tot je niet verder kan en dan je tussen de rij auto's proppen met als gevolg dat alles stil staat
Er is je nou meerdere keren uitgelegd met goede argumentatie hoe het wel moet maar je blijft maar eigenwijs door ouwehoeren. Dat getuigt nou niet bepaald van veel intelligentie nee. Ik kan er niet meer van maken.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 13:55 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
En dat gebeurt 9 van de 10 keer dus niet.
[..]
Ach gut je krijgt je zin weer eens niet meteen, dus moet je het maar weer op deze manier doen.
Jij leest dan wel makkelijk over die andere regel heen dat de invoegende partij zich in snelheid moet aanpassen aan de strook waar hij naartoe wil ritsen.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 13:56 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Voor de zoveelste keer : De regel, let op regel (niet mijn mening) "op circa 50 meter voor de versmalling zonder afremmen en verstoringen in de ontstane ruimte (hiaat) invoegen, zodat invoegend voertuig en de achterligger de rit kunnen vervolgen." is niet voor niets. Beide stroken worden dan maximaal gebruikt waardoor de weg meer auto's kan verwerken.
Ik ook niet. Waar zeg ik dat dan?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:01 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Met meer dan 20 km/u verschil over de linkerbaan sjesen tot aan het verdrijvingsvlak en je dan met piepende remmen ertussen proberen te wurmen, versta ik daar niet onder.
Zoals eerder op mij gereageerd werd: regel is geen praktijk. Bovendien komt dit nergens terug in theorie voor je rijbewijs viel me op...quote:Op donderdag 15 oktober 2009 13:56 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Voor de zoveelste keer : De regel, let op regel (niet mijn mening) "op circa 50 meter voor de versmalling zonder afremmen en verstoringen in de ontstane ruimte (hiaat) invoegen, zodat invoegend voertuig en de achterligger de rit kunnen vervolgen." is niet voor niets. Beide stroken worden dan maximaal gebruikt waardoor de weg meer auto's kan verwerken.
Jij hamert nogal op die andere regel dat je aan het einde pas in moet voegen.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:03 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Ik ook niet. Waar zeg ik dat dan?
Lang leve de leasebak. Als ik dat soort mensen links van mij op zie komen, rij ik rücksichtslos door in mijn baan. Ben toch niet financieel verantwoordelijk voor de schade en degene die geen voorrang verleend aan de mensen op de rechterbaan als hij daar op invoegt, heeft schuld.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 13:36 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Moet ik het voor je spellen ofzo? Die gasten die pas in willen voegen als "hun" rijstrook ophoudt, en hun auto dan maar klakkeloos de rechterrijbaan opgooien zijn de grootste bron van ergenis op de weg. Snap je het nu?
verkeerde boekje gebruikt? Stond nl wel op de CD-ROM die ik indertijd gebruikt heb.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:06 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Zoals eerder op mij gereageerd werd: regel is geen praktijk. Bovendien komt dit nergens terug in theorie voor je rijbewijs viel me op...
Dat is juist het probleem, dwaas. Die laatste 20 meter zijn JUIST om in te voegen. Eikels zoals jij zorgen voor de problemen. Misschien moet je het eens omdraaien (constant kleven en bij de laatste 20 meter netjes ruimte geven) en kijken wat er dan gebeurt, ervan uitgaande dat de andere mensen op de rechterbaan dat ook dan (zoals het hoort).quote:Op donderdag 15 oktober 2009 13:50 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Bingo. Alles rijdt door tot het einde en ramt hem dan bij god gratie naar rechts. Ik hou keurig ruimte tussen mij en mijn voorganger, maar op de laatste 20 meter sluit ik netjes aan, fuckers...
Nou een snelheidsverschil lijkt nogal snel erg groot natuurlijk. Zeker als je al 10 minuten 5km per uur doet omdat je veel te vroeg in de rij bent gaan staan. Dat is wat ik bedoel. Je auto met piepende banden zonder te kijken er tussen knallen slaat natuurlijk nergens op. Ik zie dat ook niet erg vaak gebeuren moet ik eerlijk zeggen.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:08 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Jij hamert nogal op die andere regel dat je aan het einde pas in moet voegen.
Ik zie in de praktijk nogal vaak dat veel mensen die regel inderdaad keurig toepassen, maar dan wel op de wijze die ik beschrijf, dus in mijn ogen redelijk asociaal langs de rechterstrook knallend om de auto op het laatste moment ertussen te kwakken.
Die laatste 20 meter hoor je al rechts te staan, fluiter. Als je dan nog je snelheid moet aanpassen en moet invoegen, ben je gewoon niet verstandig bezig.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:17 schreef ufopiloot het volgende:
[..]
Dat is juist het probleem, dwaas. Die laatste 20 meter zijn JUIST om in te voegen. Eikels zoals jij zorgen voor de problemen. Misschien moet je het eens omdraaien (constant kleven en bij de laatste 20 meter netjes ruimte geven) en kijken wat er dan gebeurt, ervan uitgaande dat de andere mensen op de rechterbaan dat ook dan (zoals het hoort).
Nooit de CD-rom aangeraakt.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:14 schreef RvLaak het volgende:
[..]
verkeerde boekje gebruikt? Stond nl wel op de CD-ROM die ik indertijd gebruikt heb.
Als het stil staat, zou ik maar eens richting rechts gaanquote:Op donderdag 15 oktober 2009 13:51 schreef Zjummie het volgende:
[..]
Wat moet je dan wel doen als de rechterstrook stil staat ? Als je er met 10km/u langs rijdt tot aan het einde vindt men nl. ook al dat je asociaal bezig bent
quote:Op donderdag 15 oktober 2009 13:22 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Dat is dus bedoeling dat langer doorrijden. Dan gebruik je meer asfalt en dat bevorderd de doorstroming.
[..]
Dat is een beetje het punt...quote:-Op ongeveer 300 meter voor de versmalling (aangegeven met bord) rijsnelheid aanpassen aan de snelheid van de voertuigen op de aanliggende strook
quote:Op donderdag 15 oktober 2009 13:18 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Het zou helpen als mensen op de linkerbaan eens wat eerder aanstalte maken om in te voegen op de rechterbaan. Die gasten die plankgas tot het einde doorrijden, kunnen van mij de tyfus krijgen en laat ik er dus mooi niet tussen.
Het zou helpen als dit mongolenland een keer normale 4-baans wegen overal gaat aanleggen ja.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 13:18 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Het zou helpen als mensen op de linkerbaan eens wat eerder aanstalte maken om in te voegen op de rechterbaan. Die gasten die plankgas tot het einde doorrijden, kunnen van mij de tyfus krijgen en laat ik er dus mooi niet tussen.
Als het niet te druk is kan je wel doorrijden tot einde invoegstrook maar als het druk is en je ziet toevallig ruimte kan je er ook even eerder op. Anders rijdt je door tot het einde en dan kan je alsnog in de remmen omdat je er dan niet tussen kan.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 13:56 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Bull shit! Juist de auto's de meteen van de invoegstrook de rijbaan op knallen zijn hier schuldig aan! Mensen die doorrijden gebruiken de invoegstrook waar hij voor bedoelt is!
Mits er soepel ingevoegd wordt natuurlijk... Tegen beter weten in doorrijden helpt ook niet!
Jij verstaat Turks.quote:Op donderdag 26 november 2009 13:12 schreef Levolution het volgende:
Ik reed een keer in Turkije, moesten we ritsen omdat er wegwerkzaamheden waren.
Nou probeer maar eens te ritsen met die Turken.
Ik uiteindelijk voor zo'n witte Sahin (Turks kutautootje) proberen in te voegen, met twee van die plattelandse snorremannen erin en een hoofddoekje achterin. Echt van die vieze bruine Turken met een megasnor.
Beginnen die lui me weg te drukken en naast me te rijden en toeteren! Helemaal agressief. Raampjes staan uiteraard open met 40 graden, dus beginnen ze te roepen: 'Er is hier een greppel! ER IS HIER EEN GREPPEL!'. Ik dus: ja minder dan gas
En nee ze spraken geen Nederlands, ik vertaal het gewoon voor jullie.
Al die plattelandsturkenquote:Op donderdag 26 november 2009 13:12 schreef Levolution het volgende:
Ik reed een keer in Turkije, moesten we ritsen omdat er wegwerkzaamheden waren.
Nou probeer maar eens te ritsen met die Turken.
Ik uiteindelijk voor zo'n witte Sahin (Turks kutautootje) proberen in te voegen, met twee van die plattelandse snorremannen erin en een hoofddoekje achterin. Echt van die vieze bruine Turken met een megasnor.
Beginnen die lui me weg te drukken en naast me te rijden en toeteren! Helemaal agressief. Raampjes staan uiteraard open met 40 graden, dus beginnen ze te roepen: 'Er is hier een greppel! ER IS HIER EEN GREPPEL!'. Ik dus: ja minder dan gas
En nee ze spraken geen Nederlands, ik vertaal het gewoon voor jullie.
Jaquote:Op donderdag 26 november 2009 13:35 schreef Mr.Cooper het volgende:
[..]
Jij verstaat Turks.Ben je zelf misschien een Turk?
Het is vooral dat volk in het oosten wat fucked up is. Stadsturken zijn over het algemeen beter ontwikkeld dus daar kun je ook prima mee praten. Maar de Bodrumturken zijn weer kansloos, dat zijn altijd van die gladjanussen die het op blonde toeristen hebben voorzien.quote:Op donderdag 26 november 2009 14:03 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Al die plattelandsturken
Mijn ervaring is dat wanneer je in dat land in de grote steden komt, de bevolking over het algemeen best aardig is. Buiten de stadsgrenzen is het echt zum kotsen.
Precies !quote:Op donderdag 26 november 2009 14:30 schreef Happel het volgende:
Mensen denken alleen maar aan zichzelf, daarom werk dat principe van ritsen nooit. Eerst het eigen hachje redden, daarna pas gaan nadenken over de rest.
Nou en, ik denk echt wel liever aan mezelf dan aan een onbekende hoor.quote:Op donderdag 26 november 2009 14:30 schreef Happel het volgende:
Mensen denken alleen maar aan zichzelf, daarom werk dat principe van ritsen nooit. Eerst het eigen hachje redden, daarna pas gaan nadenken over de rest.
dat dusquote:Op donderdag 15 oktober 2009 13:18 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Het zou helpen als mensen op de linkerbaan eens wat eerder aanstalte maken om in te voegen op de rechterbaan. Die gasten die plankgas tot het einde doorrijden, kunnen van mij de tyfus krijgen en laat ik er dus mooi niet tussen.
quote:Op donderdag 26 november 2009 13:35 schreef Mr.Cooper het volgende:
[..]
Jij verstaat Turks.Ben je zelf misschien een Turk?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |