abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73805823
Stiemie, je moet overstappen toch ook altijd 2 weken de tijd geven?
Maar goed, zo weinig drinken is niet goed natuurlijk.
Lars slaapt overdag ook veel minder makkeljik als snachts (beter zo als andersom)
Helpt het niet om een eindje met Esmee te gaan wandelen om haar in slaap te krijgen?
Vervelend dat je weinig vertrouwen in je cb hebt.....wie weet hebben zij juist handige adviezen?
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_73805896
ritme?
bij een 1maander?
grapjas

maar sterkte iig

hier ook wilde nachten en veel ontzettend stinkende luiers..dus ik gok op tandjes
zou het dan eindelijk?
pi_73806013
Joh gister vroeg me iemand toen Lars wat jammerde of hij last had van tandjes....
mafketel. Kind is 5 weken....
  zondag 18 oktober 2009 @ 15:04:28 #104
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_73806181
Karin de tips die we tot nu toe gekregen hebben, zijn nou niet echt geweldig geweest. We moeten haar maar gewoon laten huilen tot er genoeg tijd tussen de voedingen inzit Dat ze dan tegen de tijd dat ze mag drinken doodop is van het huilen en dus amper wat kan drinken is ons probleem... Of we mogen tussendoor water geven. Maar ja dat vult ook dus dan drinkt ze gewoon een fles water en dan krijgt ze weer te weinig voeding binnen...en zo hebben we nog wel meer onbruikbare tips gekregen.

Eigenlijk hoeft dat hele ritme van ons niet zo als ze maar gewoon voldoende binnenkrijgt in een normaal aantal voedingen. Maar het cb blijft zo op dat strakke en precies keurig om de 4 uur een fles drinken hameren dat we er echt onzeker van worden zo

Kleurdoos we hadden echt niet verwacht dat ze keurig om de 4 uur een flesje zou leegdrinken hoor, maar om de 20 tot 45 minuten willen drinken en dan de ene keer 130 drinken en de andere keer 20 ml is wel wat lastig zeg maar. Ze maakt er echt een zooitje van zo. Heb geen idee hoeveel voedingen en hoeveel ml er nou vandaag al in zijn gegaan eigenlijk. Qua voedingen zitten we vanaf vanmorgen 5 uur al op 8 ofzo.
  zondag 18 oktober 2009 @ 15:06:22 #105
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_73806253
Oh en kleurdoos die tandjes kunnen nog wel even duren hoor. Bij Linde zagen we pas op haar 1e verjaardag 2 boventandjes doorkomen. Dus geduld...geduld...
pi_73806585
Dat is ook niks zo Stiemie, en wat een raar cb. Dat dat zo kan verschillen he.
Bij ons zeiden ze juist: geef hem maar de fles als hij honger heeft, ongeacht om de hoeveel uur dat is.
En dat je zulke kleintjes niet heel lang moest laten huilen, 10min was wel genoeg.

Wij zitten een beetje te dubben of we Lars meer in de fles moeten geven.
Ik denk dat hij overdag nog geen 4 uur tussen de flessen krijgt, en als we dan meer gaan geven krijgt hij veel te veel voeding. Meer dan een liter.
Savonds en snachts geven we wel 150 cc in de fles, en hij redt dan wel 4-5 uur tussen de flessen.
Wat doe je dan? Overdag ook 150cc geven? En als hij dan na 3 uur al weer komt? Want een uur rekken wordt hem niet.
  zondag 18 oktober 2009 @ 15:43:21 #107
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_73807491
Stiemie, wat naar dat je zo onzeker wordt en zo twijfelt aan wat goed is voor je meisje
Ik kan je helaas niet helpen met tips ofzo, van flesvoeding en alles wat daarbij komt kijken heb ik geen verstand, maar ik hoop dat je je gauw wat zekerder en fijner gaat voelen.
En laat dat CB toch: gewoon ene oor in ander weer uit als ze met rare adviezen komen. Vetrouw wat meer op jezelf en je moederinstinct, met Linde is het toch ook goed gekomen?

Karin, ik had de poster toch nog gezien. Mooi

Geirriteerd raken, onzeker worden, de strijd aangaan of gewoonweg accepteren en er in mee gaan?
Ik heb voor het laatste gekozen, dat geeft zoveel rust!
En dat betekent dat Toby 's nachts bij ons in bed ligt en overdag op schoot, in de draagdoek of soms in de wagen of op ons bed slaapt (dat ruikt voor hem lekker en vetrouwd denk ik dan maar). En wat drinken betreft.... vanaf 12 uur vannacht zitten we al op 8 voedingen waarvan 3x tussen 12 en 6. Dorstig mannetje hebben we
Hij heeft het nodig om dichtbij mij te zijn en te kunnen drinken wanneer en zoveel als hij wil. En het is niet altijd even handig, maar als ik een praktisch leven gewild had dan had ik niet aan kinderen moeten beginnen

Toby's hele leven draait nu om mij (bron van voeding, verzorging en liefde) en hij speelt momenteel de hoofdrol in dat van mij. Dat ik ergens eind november weer aan het werk moet en er dus niet meer 24/7 voor hem kan zijn (waar schoonmama mij constant op meent te moeten wijzen ) vergeten we maar even, zolang het nog kan
.... met gevoel voor drama....
  zondag 18 oktober 2009 @ 17:28:57 #108
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_73811233
Kersjes en Stiemie

Karin, ze waarschuwen altijd wel voor te veel voeding (meer dan 1000cc p24/u). Kan je hem niet tussendoor wat water geven als hij eerder dan 4u wakker wordt? Hij zou nu toch best vier uur tussen de voedingen moeten kunnen hebben denk ik. Als hij daarmee dan aan zijn cc's kan komen per dag, dus er niet te ver overheen, dan zou ik dat eerder doen dan meer dan 1000cc geven.
Wat fijn dat het 's nachts steeds beter gaat! Dat is heel wat waard! Hoe is het met de krampjes nu?

En ik weet niet meer wie t precies schreef, maar hier hielp omneo voeding goed toen onze jongens zoveel krampjes hadden. En idd, twee weken de tijd nemen om je kindje te laten 'wennen' aan nieuwe voeding. Dan kan je pas zeggen of t wel of niet werkt.

Ik heb wel eens gehoord dat kindjes het patroon van 1 van hun ouders volgen als het om tandjes gaat. Ben benieuwd of dat waar is.

Wij zijn vandaag lekker naar de dierentuin geweest, lekker rondgewandeld daar en de mannen hebben lekker liggen slapen. Super
pi_73811412
Mikoxx, ze had het wel eerder gedan maar daarna niet meer. Zodra i khaar nu op de grond leg ligt ze al op haar buik
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_73813090
Ik word eigenlijk momenteel nog veel te veel in beslag genomen door mijn kleine Isabeau, maar mag ik me hier alvast melden? Aan het zwangerschap en geboortetopic heb ik erg veel gehad, in alle opzichten. Lijkt me fijn om hier verder te praten.
pi_73813115
Welkom Sorbo & Isabeau!
Hoe vinden de andere kinderen het??
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_73813296
Welkom Sorbo.

Water geven is denk ik juist geen optie. Dat is loze vulling en hebben ze niets aan.
Er zijn zat moeders die ook met de fles voeden op verzoek en een beetje schipperen met de hoeveel heden.
Soms heeft een kindje veel meer honger dan anders. Dat kan je imho niet voorkomen en hoort erbij.
pi_73813459
De kinderen zijn nu twee keer geweest en vinden het erg leuk. De meiden (15 en 13) zijn echt kleine moedertjes. De jongste (jongen van 7) vind thet wel even leuk, maar verliest snel zijn interesse.. Ach... zou ik ook hebben als ik hem was denk ik.

en Isabeau liggen nu met z'n tweeën te slapen. Ze zien er zo vredig en uit samen!
pi_73813519
Sorbo

Hoe gaat het met je mooie meisje? (En met jou zelf?)
Lotte!
Noah!
  zondag 18 oktober 2009 @ 19:07:35 #115
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_73814721
Sorbo, welkom met kleine Isabeau

Stiemie, wat lastig zeg dat ze zo verschillend drinkt. Misschien iets minder geven en vaker de komende dagen? Ik zou ook geen water doen hoor. En het CB heb je ook niet veel aan zo. Makkelijk gezegd dat je haar maar moet laten huilen tot het tijd is Ik zou iig even bijhouden hoeveel ze precies drinkt en misschien kan je dat wel opdelen dan in een aantal blokken van 2,5/3 uur? en ik hoop dat het snel beter gaat!

Kersjes, hoe is het nou met de eczeem bij Toby? Fijn he dat andere mensen je menen te wijzen op in hun ogen dingen die je niet goed doet Gelukkig wordt dat steeds minder merk ik Lekker genieten dat je nog zoveel met Toby knuffelen. Over een week of 5 kijk je wel weer verder
pi_73814728
Sorbo en Isabeau welkom

Stiemie, wat irritant dat je zo weinig aan het CB hebt... toch maar een beetje je eigen gevoel daarin volgen denk ik dan...

Kers ik vind het knap dat je er zo in mee kan gaan.
Fake it till you make it...
  zondag 18 oktober 2009 @ 19:11:20 #117
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_73814843
Welkom Sorbo en Isabeau!

Karin wat raar he dat die adviezen per cb zo kunnen verschillen Ze vroeg zelfs of we niet iemand kenden die goed tegen gehuil kon zodat die hier kon blijven en Esmee kon laten huilen tot de volgende voeding en dat wij dan de deur uit konden...

Lastig trouwens van de flessen van Lars. misschien eens 1 fles overdag wat meer geven om te proberen of hij het zo lang redt?

Kersjes wij gaan nu ook maar gewoon mee met de flow van Esmee...

Mijn schoonouders waren trouwens vanmiddag op bezoek en zij kregen Esmee ook niet stil. Ze heeft vanaf 5 uur vanmorgen slechts zo'n 4 uur niet gehuild (inclusief slaapjes en voedingsmomenten) en we gaan morgen toch ook maar eens contact opnemen met een osteopaat. Baat het niet, dan schaadt het niet...
  zondag 18 oktober 2009 @ 19:18:54 #118
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_73815087
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 19:11 schreef Stiemie het volgende:
Welkom Sorbo en Isabeau!

Karin wat raar he dat die adviezen per cb zo kunnen verschillen Ze vroeg zelfs of we niet iemand kenden die goed tegen gehuil kon zodat die hier kon blijven en Esmee kon laten huilen tot de volgende voeding en dat wij dan de deur uit konden...
Nou ja zeg...

Hopelijk biedt de osteopaat een betere oplossing
pi_73818655
Hopelijk kan de osteopaat wat voor jullie doen Stiemie
Fake it till you make it...
pi_73818714
Sorbo en Isabeau welkom!

Jee Stiemie, wat een raar advies....En wat rottig dat ze zoveel moet huilen, hopelijk kan de osteopaat jullie helpen.

Kersjes, dat klinkt fijn en knap ook! En bij mensen-die-het-nodig-vinden-om-je-aan-werk-te-herinneren gewoon vingers in je oren en heel hard lalalalala zingen

En Tess voor het rollen!!
  zondag 18 oktober 2009 @ 21:26:14 #121
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_73821360
Wel fijn om te horen dat jullie het dus ook een nogal vreemd advies vinden Ik heb er een seconde over nagedacht en toen dacht ik echt "WTF?!?!?!?! dat gaan we dus echt niet doen!"

Heb net een paar osteopaten in de buurt opgezocht op internet en morgenochtend dan maar meteen bellen want bijna een hele dag non-stop huilen trek ik niet nog eens Het is zo frustrerend dat we niet precies weten wat er nou met haar aan de hand is en waarom ze nou huilt. Ze is op die momenten echt hysterisch en ontroostbaar. En net gooide ze ineens weer bijna een hele voeding eruit.
  zondag 18 oktober 2009 @ 21:31:27 #122
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_73821738
Is het overdreven om de HAP te bellen als je je erg ongerust maakt omdat je baby al bijna de hele dag ontroostbaar is en slecht drinkt/alles weer uitspuugt?
pi_73821791
Stiemie
en als jij je ongerust maakt, gewoon lekker bellen!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_73822605
dit is Bar maar even onder het account van

Stieme gewoon bellen als je er zelf niet lekker onder loopt

Hier zijn we gestopt met het geven van de zantac, hebben niet het idee dat het echt werkt, spugen ed gaat gewoon de zelfde gang, en de krampen zijn terug gekomen.
pi_73822733
balen Bar.
Amber kreeg geen krampen van de Zantac trouwens..
Zantac helpt niet echt tegen het spugen, het remt de productie en afgifte van maagzuur. Ws. zal je voor het spugen JPM moeten gaan gebruiken.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')