abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73801705
Ligt het aan mij of klopt er helemaal NIKS van dit artikel?
pi_73802088
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 12:47 schreef KapiteinT het volgende:
Ligt het aan mij of klopt er helemaal NIKS van dit artikel?
Dat ligt niet aan jou, dat artikel was volgens mij op OHIH ook al helemaal weerlegd..
  Redactie Sport zondag 18 oktober 2009 @ 13:38:32 #228
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73803183
Zo, vanmorgen even naar de najaarsstoomdag van de MBS (Haaksbergen-Boekelo) geweest, foto's komen later vandaag.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport zondag 18 oktober 2009 @ 15:04:21 #229
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73806177

MBS Loc 2
Onderweg met een goederentrein van Boekelo naar Zoutindustrie.


MBS Loc 5
Onderweg van Haaksbergen naar Boekelo


MBS Loc 5
Onderweg van Boekelo naar Haaksbergen


MBS Loc 6
Onderweg met een goederentrein van Haaksbergen naar Boekelo


SS657
Onderweg van Haaksbergen naar Boekelo


SS657
Samen met MBS Loc 6 onderweg van Boekelo naar Haaksbergen


7853
Onderweg met een goederentrein naar Boekelo

Grotere versies staan hier
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 18 oktober 2009 @ 15:07:02 #230
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73806278
Leuke foto's!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_73806405
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 12:47 schreef KapiteinT het volgende:
Ligt het aan mij of klopt er helemaal NIKS van dit artikel?
Wat een bullshit weer . Diegene die dat artikel heeft geschreven zal na de aanbesteding wel weer iets gaan publiceren over dure prijzen

Ik ga nooit meer NRC lezen.
  zondag 18 oktober 2009 @ 15:24:12 #232
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73806839
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 15:10 schreef IntercityAPT het volgende:

[..]

Ik ga nooit meer NRC lezen.
Je bent er van op de hoogte dat het een zogenaamd "discussiestuk" is, toch?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 18 oktober 2009 @ 15:26:08 #233
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_73806924
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 15:24 schreef Duvel het volgende:
Je bent er van op de hoogte dat het een zogenaamd "discussiestuk" is, toch?
Er is op zich niet zo veel mis met het poneren van uitdagende stellingen in een _discussiestuk_. Maar er zijn verdomme GRENZEN.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 18 oktober 2009 @ 15:30:34 #234
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73807094
En die zijn er om op te zoeken!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_73808008
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 15:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Er is op zich niet zo veel mis met het poneren van uitdagende stellingen in een _discussiestuk_. Maar er zijn verdomme GRENZEN.
Dat valt ook wel weer mee hoor. Mijn expliciete opmerking heeft geen betrekking tot personen of persoongroepen, dus wat is jullie punt?
  zondag 18 oktober 2009 @ 16:01:11 #236
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_73808107
Dat het een draak van een stuk is, tendentieus geschreven en vol met halve waarheden en aperte leugens
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 18 oktober 2009 @ 16:03:39 #237
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_73808187
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 16:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat het een draak van een stuk is, tendentieus geschreven en vol met halve waarheden en aperte leugens
Ik had niets anders verwacht van managers die in hun veel te dure leaseauto's rijden nadat ze door een bontkraag afgetuigd werden.
  zondag 18 oktober 2009 @ 16:12:53 #238
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73808486
quote:
NMBS neemt 400ste dubbeldekker in gebruik
vrijdag 16 oktober 2009

Vandaag, tijdens een ceremonie bij Bombardier Transportation in Brugge, werd het 400ste “M6” dubbeldeksrijtuig officieel overhandigd aan de NMBS, in aanwezigheid van Federaal Vice-Eerste Minister en Minister van Ambtenarenzaken, Overheidsbedrijven en Institutionele Hervormingen Steven Vanackere, Gedelegeerd Bestuurder van de NMBS Marc Descheemaecker, en de Burgemeester van Brugge, Patrick Moenaert.

Bij die gelegenheid zei Federaal Vice-Eerste Minister en Minister van Ambtenarenzaken, Overheidsbedrijven en Institutionele Hervormingen Steven Vanackere: “De NMBS moet ervoor zorgen dat de belangrijke budgettaire inspanningen vanwege de overheid, zo spoedig mogelijk voelbaar zijn bij de reiziger door meer comfort, stipter verkeer, minder materieelpannes. De M6 rijtuigen zijn de enige oplossing om op korte termijn een antwoord te bieden aan de sterke reizigersgroei."

Gedelegeerd Bestuurder van de NMBS Marc Descheemaecker: “De 400ste M6 die we vandaag ontvangen is een symbolische mijlpaal voor NMBS. We staan voor de uitdaging om ons steeds groeiend aantal reizigers ook in de toekomst op een zo comfortabel mogelijke manier te vervoeren.”

Sinds 1999 bestelde de NMBS 492 M6-type dubbeldeksrijtuigen van het consortium Bombardier Transportation-Alstom Transport, voor een totale vervoerscapaciteit van ongeveer 64,000 zitplaatsen. Passagiers die lange afstanden afleggen waarderen in het bijzonder het ruime interieur en comfort. De rijtuigen integreren de meest recente innovaties en bewezen technologieën die het comfort van de passagierscompartimenten nog versterken, terwijl air-conditioning op elk tijdstip een adequate temperatuur verzekert.

Johan Van den Bussche, Chief Country Representative Benelux, Bombardier Transportation, concludeerde in naam van het consortium: “NMBS heeft al bijna 500 M6 dubbeldeksrijtuigen besteld. Dat is een illustratie van het sterke vertrouwen dat de NMBS heeft in onze dubbeldeksrijtuigen. Het is ook een teken dat de rijtuigen sterk worden gewaardeerd door de passagiers en het ideale antwoord betekenen op de toenemende reizigersaantallen.”
Bron: treinreiziger.nl

400 bakken M6 rijden er nu dus in België, met daarvoor nog eens een hoop locs. Waarom weet ik niet, maar de Belgen bestellen amper treinstellen... iemand een idee waarom?
  zondag 18 oktober 2009 @ 16:16:38 #239
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_73808589
Ook echt geen idee, maar wat het leuke aan dit verhaal is dat die M6-rijtuigen niet op de Belgische HSL-lijnen kan worden ingezet vanwege het afwijkende omgrenzingsprofiel aldaar.
pi_73808634
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 16:12 schreef James1988 het volgende:

[..]

Bron: treinreiziger.nl

400 bakken M6 rijden er nu dus in België, met daarvoor nog eens een hoop locs. Waarom weet ik niet, maar de Belgen bestellen amper treinstellen... iemand een idee waarom?
Die Belgen rijden gewoon langer met hun treinstellen door. De 'klassieke motorstellen' werden tussen 39-79 gebouwd en doen nog steeds dienst. Wij gooien de treinen liever weg(mat'64) ipv ze te moderniseren en verbeteren(zoals bij de enkele 'turbo V's')
  zondag 18 oktober 2009 @ 16:22:47 #241
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73808783
Nouja, als ik kijk naar wat de NS aan getrokken materieel heeft besteld in de afgelopen jaren is het maar heel mager: het ICRm en de DD-AR'retjes is het enige wat NS heeft. Ze hebben dan tijdelijk ICK en ICL maar dat is alleen om tekorten op te vangen.

Verreweg het meeste NS-mat bestaat uit treinstellen: Mat '64, SGM, SLT, VIRM, ICMm, DM'90, SM'90, enzovoorts... dat is echt veel meer stellen dan rijtuigen.
  zondag 18 oktober 2009 @ 16:45:15 #242
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_73809574
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 16:18 schreef IntercityAPT het volgende:
Die Belgen rijden gewoon langer met hun treinstellen door. De 'klassieke motorstellen' werden tussen 39-79 gebouwd en doen nog steeds dienst.
Er rijdt niks meer rond van voor 1962 hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 18 oktober 2009 @ 16:45:27 #243
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73809582
Heeft België niet gewoon meer treinen dan Nederland omdat ze meer spoorlijnen hebben?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport zondag 18 oktober 2009 @ 16:50:58 #244
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73809791
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 16:18 schreef IntercityAPT het volgende:

[..]

Wij gooien de treinen liever weg(mat'64) ipv ze te moderniseren en verbeteren(zoals bij de enkele 'turbo V's')
Het enige gemoderniseerde aan Plan V's is de stoffering van het interieur volgens mij... En turbo-V's zijn gewone V's waar de begrenzing van af is gehaald, die erop zat om hoge slijtage te voorkomen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 18 oktober 2009 @ 16:52:32 #245
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73809861
Dat gaat ongeveer gelijk op (zie dit topic). NS vervoert wel een stuk meer reizigers per dag dan de NMBS.
  zondag 18 oktober 2009 @ 16:55:03 #246
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73809973
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 16:50 schreef dennistd het volgende:

[..]

Het enige gemoderniseerde aan Plan V's is de stoffering van het interieur volgens mij... En turbo-V's zijn gewone V's waar de begrenzing van af is gehaald, die erop zat om hoge slijtage te voorkomen.
Mwah, begrenzing, er was een stand in de motorregeling niet aangesloten (trap drie van de veldverzwakking). Beetje wazige vorm van begrenzing.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 18 oktober 2009 @ 17:07:30 #247
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_73810492
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 16:45 schreef Duvel het volgende:
Heeft België niet gewoon meer treinen dan Nederland omdat ze meer spoorlijnen hebben?
Doe je nou allerlei bizarre aannames over frequentie?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 18 oktober 2009 @ 17:17:17 #248
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73810821
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 17:07 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Doe je nou allerlei bizarre aannames over frequentie?
Mja, ik heb altijd het idee dat ze daar veel meer treinen hebben, maar ik denk dat het vooral veel verschillende treinen zijn omdat ze van elke serie net een prototype hebben en dan weer iets anders willen (klassiekjes uitgezonderd).

Op die opsomming op HGBTF valt nog wel e.e.a. af te dingen. Als SLT binnen is, staat T/V zo ongeveer op nul, en een bak SLT kan lang niet het zelfde vervoeren als een bak T/V omdat ie veel korter is.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_73811121
SLT moet de matjes gaan vervangen, maar hoe kan dat als er veel minder SLT's komen? Volgens Alex op HGBTF komen er 494 bakken SLT tegenover 616 bakken Mat '64. En dan zijn er ook nog in een 4-delige SLT ongeveer 60 zitplaatsen minder dan in een Plan T. Hoe willen ze dat gaan doen?
pi_73812114
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 17:25 schreef KapiteinT het volgende:
SLT moet de matjes gaan vervangen, maar hoe kan dat als er veel minder SLT's komen? Volgens Alex op HGBTF komen er 494 bakken SLT tegenover 616 bakken Mat '64. En dan zijn er ook nog in een 4-delige SLT ongeveer 60 zitplaatsen minder dan in een Plan T. Hoe willen ze dat gaan doen?
Staanplaatsen. Nieuw beleid van NS.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')