abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73699798
Geen idee of dit topic hier hoort, zo niet verplaats het maar waar het beter toch zijn recht komt!

Naar aanleiding van de ellende bij de DSB (en de diverse praktijken bij alle andere banken en instellingen) ben ik benieuwd naar ieders ervaring of mening.

Stel dat je bij een verkeerde baas werkt. Een baas die jou beloont om bij anderen, onschuldige hardwerkende mensen, nutteloze produkten te slijten.
Bijvoorbeeld: je verkoopt onzinnige waardeloze koopsompolissen voor veel geld aan een ieder die daar intrapt. Of je smeert andere mensen veel te dure verzekeringen aan.
Hierover krijg jij extra geld, bonus van je baas.

Hoe verantwoordelijk voel jij je daarvoor?
Denk je: pakken wat ik pakken kan. En je bonus is natuurlijk niet mis.
Of denk je: zo snel mogelijk weg hier, want dit trek ik niet.

Wat zegt jouw verstand en gevoel?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 14 oktober 2009 @ 23:26:24 #2
259788 Bakkerbier
Overactief, Irritant, Kansloos
pi_73699896
quote:
Denk je: pakken wat ik pakken kan. En je bonus is natuurlijk niet mis
Dat dus
Bovenstaand bericht kan hoge mate van sarcasme, ironie, cynisme of sadisme bevatten. Spelfouten voorbehouden.
pi_73699930
Is praktisch niet elk werk het in stand houden van het verkopen van nutteloze producten vraag ik me af?
pi_73699961
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 23:27 schreef Xebrozius het volgende:
Is praktisch niet elk werk het in stand houden van het verkopen van nutteloze producten vraag ik me af?
D'r zijn gradaties, dat zul je met me eens zijn...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_73699981
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 23:28 schreef capricia het volgende:

[..]

Actief of passief maakt geen zak uit, niemand wast z'n handen in onschuld. Totdat de media er lucht van krijgen en mensen zich uitspreken dat methode X of product Y echt niet kan omdat de groengeschubte klootkever bedreigd wordt. Dan worden mensen opeens heiligen .
  woensdag 14 oktober 2009 @ 23:32:58 #6
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_73700094
Tja, als je eerlijk, volgens de wet, handelt. Dan maakt het niks uit...
En ja, geld daar werken we allemaal voor.
Maar goed, ik zou zelf, gok ik, niet in zulke situaties terechtkomen.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_73700154
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 23:32 schreef Juicyhil het volgende:
Tja, als je eerlijk, volgens de wet, handelt. Dan maakt het niks uit...
En ja, geld daar werken we allemaal voor.
Dus voor jou is de wet je kader. Zolang je daar binnen blijft, heb je een schoon geweten?
Verkopers zoals bij de DSB die mensen idioot dure en nutteloze produkten aansmeren met 90% provisie, dat zou je stiekum eigenlijk zelf ook wel willen kunnen?
(ik chargeer)
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 14 oktober 2009 @ 23:36:10 #8
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_73700181
ik zou er moeite mee hebben. Echt rechtstreekse vernieling van mensen, of het ernstig beschadigen van hun leven, is niet echt iets voor mij
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_73700231
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 23:36 schreef Catch22- het volgende:
ik zou er moeite mee hebben. Echt rechtstreekse vernieling van mensen, of het ernstig beschadigen van hun leven, is niet echt iets voor mij
En zouden we jouw bezwaren met een extra bonusje overboort kunnen helpen?
Iedereen heeft zijn prijs...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_73700280
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 23:28 schreef capricia het volgende:

[..]

Tja, maar waar liggen de grenzen. Die koopsompolissen bijvoorbeeld, iedereen kan de contracten gewoon lezen voordat ze kopen. Prijzen van de producten in de supermarkt zijn ook flink te hoog, de supermarkten maken immers enorme winsten.
pi_73700292
Zet na 12 uur de TV eens aan op de commerciele zenders. Daar zijn dames bezig om jou een nutteloos 06-nummer voor een euro per minuut te laten bellen. Hoe ze zich daarover voelen weet ik niet
  woensdag 14 oktober 2009 @ 23:39:26 #12
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_73700300
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 23:35 schreef capricia het volgende:

[..]

Dus voor jou is de wet je kader. Zolang je daar binnen blijft, heb je een schoon geweten?
Verkopers zoals bij de DSB die mensen idioot dure en nutteloze produkten aansmeren met 90% provisie, dat zou je stiekum eigenlijk zelf ook wel willen kunnen?
(ik chargeer)
Als ik wegga omdat ik dus weet dat het geld niet eerlijk is binnengehaald, dan krijgt een ander het geld wel.
Je kunt het nou eenmaal niet zelf voorkomen. Daarnaast, iedereen werkt voor geld. We doen nou eenmaal de raarste dingen om zoveel mogelijk geld te hebben.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_73700327
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 23:27 schreef Xebrozius het volgende:
Nee
stupidity has become as common as common sense was before
pi_73700331
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 23:39 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Tja, maar waar liggen de grenzen. Die koopsompolissen bijvoorbeeld, iedereen kan de contracten gewoon lezen voordat ze kopen. Prijzen van de producten in de supermarkt zijn ook flink te hoog, de supermarkten maken immers enorme winsten.
De bijlagen krijg je vaak pas nadat je getekend hebt...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_73700363
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 23:26 schreef Bakkerbier het volgende:

[..]

Dat dus
Fail
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 23:44:20 #16
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_73700469
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 23:37 schreef capricia het volgende:

[..]

En zouden we jouw bezwaren met een extra bonusje overboort kunnen helpen?
Iedereen heeft zijn prijs...
Nah.. blijft je toch achtervolgen.

Ik verdien genoeg geld om normaal te leven, ik hoef niet luxe te leven met een knagend gevoel van binnen, zo ben ik niet
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_73700490
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 23:40 schreef capricia het volgende:

[..]

De bijlagen krijg je vaak pas nadat je getekend hebt...
Dan ben je een stomme idioot dat je tekent. Dan verdien je eigenlijk ook om opgelicht te worden..
pi_73700552
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 23:45 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Dan ben je een stomme idioot dat je tekent. Dan verdien je eigenlijk ook om opgelicht te worden..
Ja, ga er maar vanuit dat er genoeg mensen zijn die wel tekenen!
En dan zijn ze je nog dankbaar ook...

Maar, zou je dat voor jezelf okay vinden, om mensen dan dus waardeloze zaken te verkopen?
Of voelt het als oplichting?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_73700668
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 23:46 schreef capricia het volgende:

[..]

Maar, zou je dat voor jezelf okay vinden, om mensen dan dus waardeloze zaken te verkopen?
Het is oplichting, of dat het juridisch is of niet doet verder niet zo ter zaken vind ik. Wel vind ik dat die mensen niet moeten zeuren dat ze opgelicht zijn. Let even wat beter op. Maar ieder commercieel bedrijf probeert zijn product met een zo hoog mogelijke winstmarge te verkopen, dus wanneer is iets geen oplichting. Ik werk bijvoorbeeld voor de overheid. Sommige zullen zeggen dat ik dan juist een oplichter ben, maar ik heb het gevoel van niet. Het is maar net het gevoel dat je erbij hebt.
  Moderator woensdag 14 oktober 2009 @ 23:51:09 #20
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_73700695
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 23:46 schreef capricia het volgende:

[..]

Zeer goede vraag!

Zoals je al zei: alles en iedereen is te koop. En uit het verleden is al vaak genoeg gebleken dat mensen alles doen voor geld.
pi_73700771
Het is nou eenmaal zo dat voor jezelf uitzoeken wat de normen en waarden zijn en kijken of die overeenkomen met die van de maatschappij heel lucratief kan zijn. Voor iedereen zullen die anders liggen.
Als ze niet overeenkomen met een grote groep mensen heb je 'dikke mazzel'.
pi_73700865
Ik zou alleen iets verkopen als ik achter het product zou staan. Rare lening constructies waardoor paupers toch nog een lening kunnen krijgen is bedenkelijk en zou ik wss doen tenzij ik een andere optie heb.
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_73701046
Het gegraai en de verkankering begint al aan de top . De mensen die ons land zogenaamd besturen sjoemelen al met declaraties en houden ons belasting-geld achter .

Vervolgens is de maatschappij heel simpel de uitzaaing van het gezwel.

Dat gegraai heeft echter gevolgen. Nu moeten we al tot onze 67e doorwerken en betalen we straks 300 euro aan zorgpremie omdat er miljarden aan belastinggeld van de burger gestolen zijn.

Daarom zijn die klootzakken van de DSB bank nu ook werkeloos . Ik gun het ze van harte . Net als "de man die zo heerlijk gewoon is gebleven" maar als u uw woekerpolis niet meer kon betalen wél gewoon met zijn eigen deurwaarders-bureau uw woning leeg kwam trekken.

Ik gun het ze van harte, al die graaiers trouwens
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
pi_73701741
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 00:03 schreef Winner_Taco het volgende:
De mensen die ons land zogenaamd besturen sjoemelen al met declaraties en houden ons belasting-geld achter .
Noem hier eens wat voorbeelden van, met bewijs graag. Of is dit gewoon weer populistisch gewauwel?
pi_73701809
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 23:23 schreef capricia het volgende:
Hoe verantwoordelijk voel jij je daarvoor?
Zolang er niet wordt gelogen over het product voel ik me daar op geen enkele manier verantwoordelijk voor. Iemand die er in slaagt een waardeloos product te verkopen is natuurlijk simpelweg een goede verkoper. Dingen over het product verzwijgen staat niet gelijk aan liegen, klanten hebben namelijk zelf ook het vermogen om vragen te stellen.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')