Dat dusquote:Denk je: pakken wat ik pakken kan. En je bonus is natuurlijk niet mis
D'r zijn gradaties, dat zul je met me eens zijn...quote:Op woensdag 14 oktober 2009 23:27 schreef Xebrozius het volgende:
Is praktisch niet elk werk het in stand houden van het verkopen van nutteloze producten vraag ik me af?
Actief of passief maakt geen zak uit, niemand wast z'n handen in onschuld. Totdat de media er lucht van krijgen en mensen zich uitspreken dat methode X of product Y echt niet kan omdat de groengeschubte klootkever bedreigd wordt. Dan worden mensen opeens heiligenquote:Op woensdag 14 oktober 2009 23:28 schreef capricia het volgende:
[..]
D'r zijn gradaties, dat zul je met me eens zijn...
Dus voor jou is de wet je kader. Zolang je daar binnen blijft, heb je een schoon geweten?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 23:32 schreef Juicyhil het volgende:
Tja, als je eerlijk, volgens de wet, handelt. Dan maakt het niks uit...
En ja, geld daar werken we allemaal voor.
En zouden we jouw bezwaren met een extra bonusje overboort kunnen helpen?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 23:36 schreef Catch22- het volgende:
ik zou er moeite mee hebben. Echt rechtstreekse vernieling van mensen, of het ernstig beschadigen van hun leven, is niet echt iets voor mij
Tja, maar waar liggen de grenzen. Die koopsompolissen bijvoorbeeld, iedereen kan de contracten gewoon lezen voordat ze kopen. Prijzen van de producten in de supermarkt zijn ook flink te hoog, de supermarkten maken immers enorme winsten.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 23:28 schreef capricia het volgende:
[..]
D'r zijn gradaties, dat zul je met me eens zijn...
Als ik wegga omdat ik dus weet dat het geld niet eerlijk is binnengehaald, dan krijgt een ander het geld wel.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 23:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Dus voor jou is de wet je kader. Zolang je daar binnen blijft, heb je een schoon geweten?
Verkopers zoals bij de DSB die mensen idioot dure en nutteloze produkten aansmeren met 90% provisie, dat zou je stiekum eigenlijk zelf ook wel willen kunnen?
(ik chargeer)
Neequote:Op woensdag 14 oktober 2009 23:27 schreef Xebrozius het volgende:
Is praktisch niet elk werk het in stand houden van het verkopen van nutteloze producten vraag ik me af?
De bijlagen krijg je vaak pas nadat je getekend hebt...quote:Op woensdag 14 oktober 2009 23:39 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Tja, maar waar liggen de grenzen. Die koopsompolissen bijvoorbeeld, iedereen kan de contracten gewoon lezen voordat ze kopen. Prijzen van de producten in de supermarkt zijn ook flink te hoog, de supermarkten maken immers enorme winsten.
Failquote:
Nah.. blijft je toch achtervolgen.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 23:37 schreef capricia het volgende:
[..]
En zouden we jouw bezwaren met een extra bonusje overboort kunnen helpen?
Iedereen heeft zijn prijs...
Dan ben je een stomme idioot dat je tekent. Dan verdien je eigenlijk ook om opgelicht te worden..quote:Op woensdag 14 oktober 2009 23:40 schreef capricia het volgende:
[..]
De bijlagen krijg je vaak pas nadat je getekend hebt...
Ja, ga er maar vanuit dat er genoeg mensen zijn die wel tekenen!quote:Op woensdag 14 oktober 2009 23:45 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Dan ben je een stomme idioot dat je tekent. Dan verdien je eigenlijk ook om opgelicht te worden..
Het is oplichting, of dat het juridisch is of niet doet verder niet zo ter zaken vind ik. Wel vind ik dat die mensen niet moeten zeuren dat ze opgelicht zijn. Let even wat beter op. Maar ieder commercieel bedrijf probeert zijn product met een zo hoog mogelijke winstmarge te verkopen, dus wanneer is iets geen oplichting. Ik werk bijvoorbeeld voor de overheid. Sommige zullen zeggen dat ik dan juist een oplichter ben, maar ik heb het gevoel van niet. Het is maar net het gevoel dat je erbij hebt.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 23:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja, ga er maar vanuit dat er genoeg mensen zijn die wel tekenen!
En dan zijn ze je nog dankbaar ook...
Maar, zou je dat voor jezelf okay vinden, om mensen dan dus waardeloze zaken te verkopen?
Of voelt het als oplichting?
Zeer goede vraag!quote:Op woensdag 14 oktober 2009 23:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja, ga er maar vanuit dat er genoeg mensen zijn die wel tekenen!
En dan zijn ze je nog dankbaar ook...
Maar, zou je dat voor jezelf okay vinden, om mensen dan dus waardeloze zaken te verkopen?
Of voelt het als oplichting?
Noem hier eens wat voorbeelden van, met bewijs graag. Of is dit gewoon weer populistisch gewauwel?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 00:03 schreef Winner_Taco het volgende:
De mensen die ons land zogenaamd besturen sjoemelen al met declaraties en houden ons belasting-geld achter .
Zolang er niet wordt gelogen over het product voel ik me daar op geen enkele manier verantwoordelijk voor. Iemand die er in slaagt een waardeloos product te verkopen is natuurlijk simpelweg een goede verkoper. Dingen over het product verzwijgen staat niet gelijk aan liegen, klanten hebben namelijk zelf ook het vermogen om vragen te stellen.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 23:23 schreef capricia het volgende:
Hoe verantwoordelijk voel jij je daarvoor?
Je kunt serieus zelf geen voorbeelden bedenken waar onze overheid simpelweg steelt van haar burgers?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 00:33 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Noem hier eens wat voorbeelden van, met bewijs graag. Of is dit gewoon weer populistisch gewauwel?
Dus geld is maar in zekere zin belangrijk? Tot je er genoeg van hebt...dan ga je andere dingen belangrijk vinden, of zeg je dat niet?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 00:49 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik heb bij een hypotheekverstrekker gewerkt die het nodig vond om de criteria voor leningen dusdanig bij te stellen dat zelfs mensen in de bijstand of de wajong in aanmerking kwamen en er werd van ons verwacht deze leningen actief te gaan verkopen.
Toen ben ik opgestapt.
Daar zaten trouwens ook leuke bonussen aan vast.
Ik zou het niet kunnen, zowel qua verstand als gevoel. Ik zou geen producten kunnen verkopen waar ik zelf nooit in mijn leven in iets mee te maken zou willen hebben en dan maakt het niet uit wat ik ermee zou kunnen verdienen.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 23:23 schreef capricia het volgende:
Hoe verantwoordelijk voel jij je daarvoor?
Wat zegt jouw verstand en gevoel?
Nee het gaat mij niet om genoeg geld, ik kan er niet mee leven dat ik mensen die wellicht wat minder stevig in hun schoenen staan of wellicht niet de slimste zijn een lening aan moet smeren die ze van hun leven niet meer af kunnen betalen.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 02:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Dus geld is maar in zekere zin belangrijk? Tot je er genoeg van hebt...dan ga je andere dingen belangrijk vinden, of zeg je dat niet?
Declaraties had je het over.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 01:15 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Je kunt serieus zelf geen voorbeelden bedenken waar onze overheid simpelweg steelt van haar burgers?
In dat geval kun je gewoon beter onder je steen blijven zitten en je nergens druk om maken ....
Aha, je hebt dus geen voorbeelden. Had eigenlijk al niet anders verwacht. Maar veel plezier met Wilders stemmen hoor..quote:Op donderdag 15 oktober 2009 01:15 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Je kunt serieus zelf geen voorbeelden bedenken waar onze overheid simpelweg steelt van haar burgers?
In dat geval kun je gewoon beter onder je steen blijven zitten en je nergens druk om maken ....
Ik heb er tal.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 10:40 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Aha, je hebt dus geen voorbeelden. Had eigenlijk al niet anders verwacht. Maar veel plezier met Wilders stemmen hoor..
Heel knap dit. Zo'n lap tekst en niet een concreet voorbeeld. Je hebt het over verkeerde declaraties van wethouders, maar noemt niet één voorbeeld. Je hebt het over belastingverhoging, maar zegt (en bewijst) nergens waarom die onterecht zijn. Je hebt het over boetes, maar die zijn altijd terecht, zoniet, kan je ze aanvechten bij de rechter. Je hebt het over projecten waar je zelf ook de ballen verstand van hebt, plus dat er altijd een haalbaarheidsonderzoek gedaan wordt.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 17:42 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Ik heb er tal.
Accijnsverhogingen , BTW-verhogingen , Declaratie-gedrag van wethouders gemist? Die duizenden euro's declareren om in fancy restaurants te gaan eten terwijl men op tv roept dat "we door het zware economische weer de broekriem moeten aanhalen" ?
Dan nog tientallen miljarden van ons belastinggeld dat bij de burger wordt weggehaald en zonder welke vorm van inspraak dan ook in allerlei projecten wordt gepompt zonder eerst te kijken naar de haalbaarheid en te kijken of het ooit rendabel dan wel praktisch is zoals een HSL , JSF etc etc
Boete-quotum? Wat inhoudt dat als een agent niet aan zijn quotum zit gaat zoeken , net zolang tot hij alsnog iemand kan beboeten?
Maar vooral de mate van verkwisting is schandalig . Hoeveel geld er niet verdwijnt in dubieuze integratie-projecten of subsidies . En een premier die weigert de financien van het koningklijk huis onder de loep te nemen nadat gebleken is dat de oranjes er volgend jaar gewoon een ton op vóóruit gaan terwijl de economie krimpt??
Bij elk bedrijf waar je zo de financien regelt zou je allang ontslag hebben gekregen (als het bedrijf voor die tijd al niet failiet zou zijn gegaan)
Maar blijf jij vooral lekker onder je steen zitten de rest van je naieve leventje . Lijkt me het beste . Voor iedereen
Dr zal vast wel ergens een lijst met alle dubieuze declaraties van ambtenaren en kabinetsleden rondzwerven op het internet. Hell, waarom denk je dat er een paar maanden gelden zo'n grote rel in de kamer en de media daarover gewoed heeft?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 19:31 schreef Tja..1986 het volgende:
Heel knap dit. Zo'n lap tekst en niet een concreet voorbeeld. Je hebt het over verkeerde declaraties van wethouders, maar noemt niet één voorbeeld.
Dat er voor inflatie gecorrigeerd moet worden is klip en klaar, maar daar verklaar je geen stijgingen van 10% tot 50% voor allerlei lasten mee. In die zin is de noemer "onterecht" wel degelijk te verdedigen.quote:Je hebt het over belastingverhoging, maar zegt (en bewijst) nergens waarom die onterecht zijn.
Formeel gezien wel ja. Gaan we daaraan toevoegen zaken als "leugen + ambtseed = waarheid", "wet mulder", het fanatisme waarmee de slaafjes van jostitie achter "snelheidsduivels" en zonder-licht-fietsers aanzitten en aangiftes van diefstal en oplichting op de grote archiefstapel gooien, en een wildplasser in the middle of nowhere wel en een clubje mocrotokkies niet met 4 wagens sterk kunnen afvoeren, dan wordt de claim "boete = (moreel) terecht" op zn minst twijfelachtig. Zeker als blijkt dat boeteinkomsten als een vaste sluitpost op de begroting gebuikt wordt ipv als bijzondere/incidentele inkomsten waar je bedrijfseconomisch bekeken niet op moet rekenen.quote:Je hebt het over boetes, maar die zijn altijd terecht, zoniet, kan je ze aanvechten bij de rechter.
Daar hoeft Wilders geen kont voor te doen hoorquote:Kortom, je bent de zoveelste schreeuwprutser op internet. Nogmaals, veel plezier met Wilders stemmen, help dit land maar naar de klote als je dat zo graag wil
JSF ? HSL ? Declaratie-gedrag wethouders ? Hoe concreet wil je het hebben jochie?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 19:31 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Heel knap dit. Zo'n lap tekst en niet een concreet voorbeeld. Je hebt het over verkeerde declaraties van wethouders, maar noemt niet één voorbeeld. Je hebt het over belastingverhoging, maar zegt (en bewijst) nergens waarom die onterecht zijn. Je hebt het over boetes, maar die zijn altijd terecht, zoniet, kan je ze aanvechten bij de rechter. Je hebt het over projecten waar je zelf ook de ballen verstand van hebt, plus dat er altijd een haalbaarheidsonderzoek gedaan wordt.
Kortom, je bent de zoveelste schreeuwprutser op internet. Nogmaals, veel plezier met Wilders stemmen, help dit land maar naar de klote als je dat zo graag wil
Die 'rel' was helemaal niets. Door de telegraaf bedacht, en groots gebracht, maar er was niet één foute declaratie. Dus dit is onzin.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:41 schreef ErictheSwift het volgende:
Dr zal vast wel ergens een lijst met alle dubieuze declaraties van ambtenaren en kabinetsleden rondzwerven op het internet. Hell, waarom denk je dat er een paar maanden gelden zo'n grote rel in de kamer en de media daarover gewoed heeft?
Er zijn meer redenen voor belastingverhoging dan alleen inflatie. Zoals bijvoorbeeld vergrijzing, of oplopende kosten in de zorg.quote:Dat er voor inflatie gecorrigeerd moet worden is klip en klaar, maar daar verklaar je geen stijgingen van 10% tot 50% voor allerlei lasten mee. In die zin is de noemer "onterecht" wel degelijk te verdedigen.
Een overtreding is een overtreding. Er zullen vast wat fouten gemaakt worden, zoals overal, maar dat maakt de overheid nog niet tot oplichters.quote:Formeel gezien wel ja. Gaan we daaraan toevoegen zaken als "leugen + ambtseed = waarheid", "wet mulder", het fanatisme waarmee de slaafjes van jostitie achter "snelheidsduivels" en zonder-licht-fietsers aanzitten en aangiftes van diefstal en oplichting op de grote archiefstapel gooien, en een wildplasser in the middle of nowhere wel en een clubje mocrotokkies niet met 4 wagens sterk kunnen afvoeren, dan wordt de claim "boete = (moreel) terecht" op zn minst twijfelachtig. Zeker als blijkt dat boeteinkomsten als een vaste sluitpost op de begroting gebuikt wordt ipv als bijzondere/incidentele inkomsten waar je bedrijfseconomisch bekeken niet op moet rekenen.
Verdiep je eens echt in de standpunten en het beleid van de PvdA.quote:Daar hoeft Wilders geen kont voor te doen hoor![]()
; dat doen de linkse multikul-adepten al. Tja, dan moet je niet gaan janken als de PvdA in de peilingen een historisch dieptepunt bereikt vanwege het absurde trap-vooral-niet-op-de-lange-tenen-van-den-moslim-beleid omdat je te benauwd bent opbedoeld tegen een hypersensitieve scheen te trappen.
Welk declaratie-gedrag van wethouders dan? Noem eens voorbeelden?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:42 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
JSF ? HSL ? Declaratie-gedrag wethouders ? Hoe concreet wil je het hebben jochie?
Lezen is een probleem voor je?
Kom eens met echte voorbeelden waaruit blijkt dat de overheid ons oplicht en belastinggeld verspilt.quote:Ga jij lekker de Donald Duck kopen je verdiepen in de affaire tussen Guus Geluk en Katrien Duck. Heel veel verder reiken je intellectuele capaciteiten toch niet . Met je bevooroordeelde Wilders-gebash .
Je zegt het zelf al, de politiek heeft ingegrepen. Goed gedaan dusquote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:56 schreef Winner_Taco het volgende:
O en eentje uit de praktijk . Op de Dreef in Almere staan bij een aantal stoplichten flitspalen. Dus als je door rood rijdt krijg je een prent. Prima.
De stoplichten zijn dusdanig afgesteld dat deze zeer snel van oranje naar rood springen. Als je keurig 50 rijdt en vol op je rem gaat sta je op tijd stil . Dat kan dus net .
Maar wat als er iemand (het is nogal druk daar) achter je rijdt dan? Als je dan vol op je rem gaat heb je 90% kans op een ongeval. Dus MOET je soms doorrijden. Gevolg = boete.
Je kunt daartegen in beroep gaan dus niks aan de hand zou je denken. Maar wat blijkt? NIEMAND in een dergelijke situatie heeft ooit kwijtschelding gekregen.
Uiteindelijk politiek mee bezig geweest , rechtzaak en al geweest en wat bleek? De rechter heeft de mensen in het gelijk gesteld en het stoplicht moest worden aangepast.
Pure diefstal dus : Waar als er niet door de rechter was ingegrepen tot op de dag van vandaag onrechtmatig geld bij de burgers zou worden weggehaald
Gasten? Ik dacht dat alleen vrouwen die rommel kochten. Mijn wereldbeeld, wat doe jequote:Op donderdag 15 oktober 2009 23:21 schreef willempjewever het volgende:
Een vriendin heeft gewerkt bij tellsell achter de telefoon en die had het fucking druk elke dag met gasten die spullen kochten, je gelooft het niet
En als je werkloos was geweest, zou je het dan wel doen qua werk?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 23:18 schreef Kaar68 het volgende:
Callcenterwerk (lees: ongevraagd mensen lastig vallen met onzinnige telefoontjes) valt bij mij onder "fout" werk. Dat zou ik dus nooit willen doen, ik zou het m'n kinderen ook verbieden trouwens.
Heb er zelf een ontzettende hekel aan, dus zou het een ander ook niet aan willen doen.
Of zo'n sukkel die op slinkse manier probeert je een ander energiecontract aan te smeren, aan je deur. Dat zou ik dus ook echt niet kunnen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |