abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73699798
Geen idee of dit topic hier hoort, zo niet verplaats het maar waar het beter toch zijn recht komt!

Naar aanleiding van de ellende bij de DSB (en de diverse praktijken bij alle andere banken en instellingen) ben ik benieuwd naar ieders ervaring of mening.

Stel dat je bij een verkeerde baas werkt. Een baas die jou beloont om bij anderen, onschuldige hardwerkende mensen, nutteloze produkten te slijten.
Bijvoorbeeld: je verkoopt onzinnige waardeloze koopsompolissen voor veel geld aan een ieder die daar intrapt. Of je smeert andere mensen veel te dure verzekeringen aan.
Hierover krijg jij extra geld, bonus van je baas.

Hoe verantwoordelijk voel jij je daarvoor?
Denk je: pakken wat ik pakken kan. En je bonus is natuurlijk niet mis.
Of denk je: zo snel mogelijk weg hier, want dit trek ik niet.

Wat zegt jouw verstand en gevoel?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 14 oktober 2009 @ 23:26:24 #2
259788 Bakkerbier
Overactief, Irritant, Kansloos
pi_73699896
quote:
Denk je: pakken wat ik pakken kan. En je bonus is natuurlijk niet mis
Dat dus
Bovenstaand bericht kan hoge mate van sarcasme, ironie, cynisme of sadisme bevatten. Spelfouten voorbehouden.
pi_73699930
Is praktisch niet elk werk het in stand houden van het verkopen van nutteloze producten vraag ik me af?
pi_73699961
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 23:27 schreef Xebrozius het volgende:
Is praktisch niet elk werk het in stand houden van het verkopen van nutteloze producten vraag ik me af?
D'r zijn gradaties, dat zul je met me eens zijn...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_73699981
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 23:28 schreef capricia het volgende:

[..]

Actief of passief maakt geen zak uit, niemand wast z'n handen in onschuld. Totdat de media er lucht van krijgen en mensen zich uitspreken dat methode X of product Y echt niet kan omdat de groengeschubte klootkever bedreigd wordt. Dan worden mensen opeens heiligen .
  woensdag 14 oktober 2009 @ 23:32:58 #6
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_73700094
Tja, als je eerlijk, volgens de wet, handelt. Dan maakt het niks uit...
En ja, geld daar werken we allemaal voor.
Maar goed, ik zou zelf, gok ik, niet in zulke situaties terechtkomen.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_73700154
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 23:32 schreef Juicyhil het volgende:
Tja, als je eerlijk, volgens de wet, handelt. Dan maakt het niks uit...
En ja, geld daar werken we allemaal voor.
Dus voor jou is de wet je kader. Zolang je daar binnen blijft, heb je een schoon geweten?
Verkopers zoals bij de DSB die mensen idioot dure en nutteloze produkten aansmeren met 90% provisie, dat zou je stiekum eigenlijk zelf ook wel willen kunnen?
(ik chargeer)
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 14 oktober 2009 @ 23:36:10 #8
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_73700181
ik zou er moeite mee hebben. Echt rechtstreekse vernieling van mensen, of het ernstig beschadigen van hun leven, is niet echt iets voor mij
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_73700231
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 23:36 schreef Catch22- het volgende:
ik zou er moeite mee hebben. Echt rechtstreekse vernieling van mensen, of het ernstig beschadigen van hun leven, is niet echt iets voor mij
En zouden we jouw bezwaren met een extra bonusje overboort kunnen helpen?
Iedereen heeft zijn prijs...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_73700280
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 23:28 schreef capricia het volgende:

[..]

Tja, maar waar liggen de grenzen. Die koopsompolissen bijvoorbeeld, iedereen kan de contracten gewoon lezen voordat ze kopen. Prijzen van de producten in de supermarkt zijn ook flink te hoog, de supermarkten maken immers enorme winsten.
pi_73700292
Zet na 12 uur de TV eens aan op de commerciele zenders. Daar zijn dames bezig om jou een nutteloos 06-nummer voor een euro per minuut te laten bellen. Hoe ze zich daarover voelen weet ik niet
  woensdag 14 oktober 2009 @ 23:39:26 #12
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_73700300
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 23:35 schreef capricia het volgende:

[..]

Dus voor jou is de wet je kader. Zolang je daar binnen blijft, heb je een schoon geweten?
Verkopers zoals bij de DSB die mensen idioot dure en nutteloze produkten aansmeren met 90% provisie, dat zou je stiekum eigenlijk zelf ook wel willen kunnen?
(ik chargeer)
Als ik wegga omdat ik dus weet dat het geld niet eerlijk is binnengehaald, dan krijgt een ander het geld wel.
Je kunt het nou eenmaal niet zelf voorkomen. Daarnaast, iedereen werkt voor geld. We doen nou eenmaal de raarste dingen om zoveel mogelijk geld te hebben.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_73700327
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 23:27 schreef Xebrozius het volgende:
Nee
stupidity has become as common as common sense was before
pi_73700331
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 23:39 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Tja, maar waar liggen de grenzen. Die koopsompolissen bijvoorbeeld, iedereen kan de contracten gewoon lezen voordat ze kopen. Prijzen van de producten in de supermarkt zijn ook flink te hoog, de supermarkten maken immers enorme winsten.
De bijlagen krijg je vaak pas nadat je getekend hebt...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_73700363
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 23:26 schreef Bakkerbier het volgende:

[..]

Dat dus
Fail
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 23:44:20 #16
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_73700469
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 23:37 schreef capricia het volgende:

[..]

En zouden we jouw bezwaren met een extra bonusje overboort kunnen helpen?
Iedereen heeft zijn prijs...
Nah.. blijft je toch achtervolgen.

Ik verdien genoeg geld om normaal te leven, ik hoef niet luxe te leven met een knagend gevoel van binnen, zo ben ik niet
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_73700490
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 23:40 schreef capricia het volgende:

[..]

De bijlagen krijg je vaak pas nadat je getekend hebt...
Dan ben je een stomme idioot dat je tekent. Dan verdien je eigenlijk ook om opgelicht te worden..
pi_73700552
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 23:45 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Dan ben je een stomme idioot dat je tekent. Dan verdien je eigenlijk ook om opgelicht te worden..
Ja, ga er maar vanuit dat er genoeg mensen zijn die wel tekenen!
En dan zijn ze je nog dankbaar ook...

Maar, zou je dat voor jezelf okay vinden, om mensen dan dus waardeloze zaken te verkopen?
Of voelt het als oplichting?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_73700668
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 23:46 schreef capricia het volgende:

[..]

Maar, zou je dat voor jezelf okay vinden, om mensen dan dus waardeloze zaken te verkopen?
Het is oplichting, of dat het juridisch is of niet doet verder niet zo ter zaken vind ik. Wel vind ik dat die mensen niet moeten zeuren dat ze opgelicht zijn. Let even wat beter op. Maar ieder commercieel bedrijf probeert zijn product met een zo hoog mogelijke winstmarge te verkopen, dus wanneer is iets geen oplichting. Ik werk bijvoorbeeld voor de overheid. Sommige zullen zeggen dat ik dan juist een oplichter ben, maar ik heb het gevoel van niet. Het is maar net het gevoel dat je erbij hebt.
  Moderator woensdag 14 oktober 2009 @ 23:51:09 #20
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_73700695
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 23:46 schreef capricia het volgende:

[..]

Zeer goede vraag!

Zoals je al zei: alles en iedereen is te koop. En uit het verleden is al vaak genoeg gebleken dat mensen alles doen voor geld.
pi_73700771
Het is nou eenmaal zo dat voor jezelf uitzoeken wat de normen en waarden zijn en kijken of die overeenkomen met die van de maatschappij heel lucratief kan zijn. Voor iedereen zullen die anders liggen.
Als ze niet overeenkomen met een grote groep mensen heb je 'dikke mazzel'.
pi_73700865
Ik zou alleen iets verkopen als ik achter het product zou staan. Rare lening constructies waardoor paupers toch nog een lening kunnen krijgen is bedenkelijk en zou ik wss doen tenzij ik een andere optie heb.
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_73701046
Het gegraai en de verkankering begint al aan de top . De mensen die ons land zogenaamd besturen sjoemelen al met declaraties en houden ons belasting-geld achter .

Vervolgens is de maatschappij heel simpel de uitzaaing van het gezwel.

Dat gegraai heeft echter gevolgen. Nu moeten we al tot onze 67e doorwerken en betalen we straks 300 euro aan zorgpremie omdat er miljarden aan belastinggeld van de burger gestolen zijn.

Daarom zijn die klootzakken van de DSB bank nu ook werkeloos . Ik gun het ze van harte . Net als "de man die zo heerlijk gewoon is gebleven" maar als u uw woekerpolis niet meer kon betalen wél gewoon met zijn eigen deurwaarders-bureau uw woning leeg kwam trekken.

Ik gun het ze van harte, al die graaiers trouwens
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
pi_73701741
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 00:03 schreef Winner_Taco het volgende:
De mensen die ons land zogenaamd besturen sjoemelen al met declaraties en houden ons belasting-geld achter .
Noem hier eens wat voorbeelden van, met bewijs graag. Of is dit gewoon weer populistisch gewauwel?
pi_73701809
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 23:23 schreef capricia het volgende:
Zolang er niet wordt gelogen over het product voel ik me daar op geen enkele manier verantwoordelijk voor. Iemand die er in slaagt een waardeloos product te verkopen is natuurlijk simpelweg een goede verkoper. Dingen over het product verzwijgen staat niet gelijk aan liegen, klanten hebben namelijk zelf ook het vermogen om vragen te stellen.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_73702054
Ik heb bij een hypotheekverstrekker gewerkt die het nodig vond om de criteria voor leningen dusdanig bij te stellen dat zelfs mensen in de bijstand of de wajong in aanmerking kwamen en er werd van ons verwacht deze leningen actief te gaan verkopen.
Toen ben ik opgestapt.

Daar zaten trouwens ook leuke bonussen aan vast.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_73702424
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 00:33 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Noem hier eens wat voorbeelden van, met bewijs graag. Of is dit gewoon weer populistisch gewauwel?
Je kunt serieus zelf geen voorbeelden bedenken waar onze overheid simpelweg steelt van haar burgers?

In dat geval kun je gewoon beter onder je steen blijven zitten en je nergens druk om maken ....
pi_73703051
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 00:49 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik heb bij een hypotheekverstrekker gewerkt die het nodig vond om de criteria voor leningen dusdanig bij te stellen dat zelfs mensen in de bijstand of de wajong in aanmerking kwamen en er werd van ons verwacht deze leningen actief te gaan verkopen.
Toen ben ik opgestapt.

Daar zaten trouwens ook leuke bonussen aan vast.
Dus geld is maar in zekere zin belangrijk? Tot je er genoeg van hebt...dan ga je andere dingen belangrijk vinden, of zeg je dat niet?
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 15 oktober 2009 @ 02:41:00 #29
249449 Paar
Verstrengeld paar
pi_73703056
Rente Retour Vliegwiel
Dichter bij de bundel
pi_73703572
quote:

Ik zou het niet kunnen, zowel qua verstand als gevoel. Ik zou geen producten kunnen verkopen waar ik zelf nooit in mijn leven in iets mee te maken zou willen hebben en dan maakt het niet uit wat ik ermee zou kunnen verdienen.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_73703600
Met een leuke en goed betaalde baan is het nu makkelijk de moraalridder uit te hangen. Ik heb doelbewust mijn geld nooit naar de DSB gebracht omdat ik het ze niet gunde. Of andere banken veel beter zijn? Mwah zal ook wel tegenvallen en dan mijn handen maar een beetje in onschuld wassen. De andere banken hebben in elk geval niet die tenenkrommende reclames van Frisia, Leen en postkrediet. Ook advereteren ze er niet openlijk mee dat je met een negatieve BKR notering nog even rustig een ton kan komen halen.

Als ik mijn geld er niet heen breng zal ik het er ook niet zo snel gaan halen als ik kan kiezen. Zelfde voorwaarde en salaris en ik kan kiezen tussen de Rabobank en DSB dan zou ik toch voor de Rabobank gaan. Heeft de DSB opeens een dubbel zo hoog salaris? Ik ben niet heiliger dan de paus en ik ben gek op geld.
pi_73704547
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 02:39 schreef capricia het volgende:

[..]

Dus geld is maar in zekere zin belangrijk? Tot je er genoeg van hebt...dan ga je andere dingen belangrijk vinden, of zeg je dat niet?
Nee het gaat mij niet om genoeg geld, ik kan er niet mee leven dat ik mensen die wellicht wat minder stevig in hun schoenen staan of wellicht niet de slimste zijn een lening aan moet smeren die ze van hun leven niet meer af kunnen betalen.
Begrijp me niet verkeerd, ik houd best van geld en ik zou er ook best veel van willen hebben maar niet ten koste van alles. Ik hecht toch net wat meer aan een schoon geweten en mijn nachtrust en dit was voor mij een stap te ver.

Het is denk ik afhankelijk van waar je persoonlijke grenzen liggen maar ik denk ook van hoeverre je zelf te maken krijgt met die 'foute' kant van je werkgever. Neem een willekeurig internationaal bedrijf die er een dubieuze bedrijfsvoering op na houdt in derdewereldlanden. Daar merk je als werknemer bij een Nederlands kantoor weinig tot niets van en ik denk dat er maar weinig mensen zijn die zich daardoor tegen zouden laten houden om daar een baan te nemen. Wat een compleet andere tak van het bedrijf waar je zelf geen contact en geen binding mee hebt doet in een ander land is gewoon een ver van je bed show. Zouden diezelfde mensen zich in hun baan direct bezig moeten houden met die dubieuze zaken dan krijgen er waarschijnlijk meer gewetensbezwaren.

Had ik bij dat bewuste bedrijf op de receptie gewerkt had ik wellicht nergens last van gehad maar ik moest die leningen verkopen aan mensen die het zich eigenlijk niet konden veroorloven en dat ging me te ver.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_73704595
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 01:15 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Je kunt serieus zelf geen voorbeelden bedenken waar onze overheid simpelweg steelt van haar burgers?

In dat geval kun je gewoon beter onder je steen blijven zitten en je nergens druk om maken ....
Declaraties had je het over.

Afgezien van de paar randgevallen, zijn er in Nederland echt niet veel te vinden.
pi_73704612
Ik heb ooit één uur als telemarketeer gewerkt. Meteen ontslag genomen. Verder bij Casema gezeten, daar was ik gewoon heel coulant met opzeggen, haha.
pi_73704869
Ik heb ooit als telemarketeer gewerkt waarbij ik mensen een adviseur moest aansmeren die ik zelf ook niet over de vloer wilde hebben. Vond het vreselijk. Ben er ook heel snel weer mee gestopt.
En ik heb ooit bedankt voor een baan bij een van de dochters van DSB, omdat ik niet kon leven met de manier van werken.

Ik wil geen dingen verkopen die ik zelf niet wil hebben. Ik hou me gewoon zoveel mogelijk aan de leefregel: "Wat u niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook aan een ander niet."
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_73705100
Dat werk zou ik niet willen doen. Ik doe toch liever werk waar mensen blijvend tevreden over zijn. Wat overigens niet weg neemt dat de klant een eigen verantwoordelijkheid heeft hier. "Nee" zeggen kan ook gewoon.
pi_73706405
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 01:15 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Aha, je hebt dus geen voorbeelden. Had eigenlijk al niet anders verwacht. Maar veel plezier met Wilders stemmen hoor..
pi_73720640
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 10:40 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Aha, je hebt dus geen voorbeelden. Had eigenlijk al niet anders verwacht. Maar veel plezier met Wilders stemmen hoor..
Ik heb er tal.

Accijnsverhogingen , BTW-verhogingen , Declaratie-gedrag van wethouders gemist? Die duizenden euro's declareren om in fancy restaurants te gaan eten terwijl men op tv roept dat "we door het zware economische weer de broekriem moeten aanhalen" ?
Dan nog tientallen miljarden van ons belastinggeld dat bij de burger wordt weggehaald en zonder welke vorm van inspraak dan ook in allerlei projecten wordt gepompt zonder eerst te kijken naar de haalbaarheid en te kijken of het ooit rendabel dan wel praktisch is zoals een HSL , JSF etc etc

Boete-quotum? Wat inhoudt dat als een agent niet aan zijn quotum zit gaat zoeken , net zolang tot hij alsnog iemand kan beboeten?

Maar vooral de mate van verkwisting is schandalig . Hoeveel geld er niet verdwijnt in dubieuze integratie-projecten of subsidies . En een premier die weigert de financien van het koningklijk huis onder de loep te nemen nadat gebleken is dat de oranjes er volgend jaar gewoon een ton op vóóruit gaan terwijl de economie krimpt??

Bij elk bedrijf waar je zo de financien regelt zou je allang ontslag hebben gekregen (als het bedrijf voor die tijd al niet failiet zou zijn gegaan)

Maar blijf jij vooral lekker onder je steen zitten de rest van je naieve leventje . Lijkt me het beste . Voor iedereen
pi_73724240
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 17:42 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Ik heb er tal.

Accijnsverhogingen , BTW-verhogingen , Declaratie-gedrag van wethouders gemist? Die duizenden euro's declareren om in fancy restaurants te gaan eten terwijl men op tv roept dat "we door het zware economische weer de broekriem moeten aanhalen" ?
Dan nog tientallen miljarden van ons belastinggeld dat bij de burger wordt weggehaald en zonder welke vorm van inspraak dan ook in allerlei projecten wordt gepompt zonder eerst te kijken naar de haalbaarheid en te kijken of het ooit rendabel dan wel praktisch is zoals een HSL , JSF etc etc

Boete-quotum? Wat inhoudt dat als een agent niet aan zijn quotum zit gaat zoeken , net zolang tot hij alsnog iemand kan beboeten?

Maar vooral de mate van verkwisting is schandalig . Hoeveel geld er niet verdwijnt in dubieuze integratie-projecten of subsidies . En een premier die weigert de financien van het koningklijk huis onder de loep te nemen nadat gebleken is dat de oranjes er volgend jaar gewoon een ton op vóóruit gaan terwijl de economie krimpt??

Bij elk bedrijf waar je zo de financien regelt zou je allang ontslag hebben gekregen (als het bedrijf voor die tijd al niet failiet zou zijn gegaan)

Maar blijf jij vooral lekker onder je steen zitten de rest van je naieve leventje . Lijkt me het beste . Voor iedereen
Heel knap dit. Zo'n lap tekst en niet een concreet voorbeeld. Je hebt het over verkeerde declaraties van wethouders, maar noemt niet één voorbeeld. Je hebt het over belastingverhoging, maar zegt (en bewijst) nergens waarom die onterecht zijn. Je hebt het over boetes, maar die zijn altijd terecht, zoniet, kan je ze aanvechten bij de rechter. Je hebt het over projecten waar je zelf ook de ballen verstand van hebt, plus dat er altijd een haalbaarheidsonderzoek gedaan wordt.
Kortom, je bent de zoveelste schreeuwprutser op internet. Nogmaals, veel plezier met Wilders stemmen, help dit land maar naar de klote als je dat zo graag wil
pi_73726978
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 19:31 schreef Tja..1986 het volgende:
Heel knap dit. Zo'n lap tekst en niet een concreet voorbeeld. Je hebt het over verkeerde declaraties van wethouders, maar noemt niet één voorbeeld.
Dr zal vast wel ergens een lijst met alle dubieuze declaraties van ambtenaren en kabinetsleden rondzwerven op het internet. Hell, waarom denk je dat er een paar maanden gelden zo'n grote rel in de kamer en de media daarover gewoed heeft?
quote:
Je hebt het over belastingverhoging, maar zegt (en bewijst) nergens waarom die onterecht zijn.
Dat er voor inflatie gecorrigeerd moet worden is klip en klaar, maar daar verklaar je geen stijgingen van 10% tot 50% voor allerlei lasten mee. In die zin is de noemer "onterecht" wel degelijk te verdedigen.
quote:
Je hebt het over boetes, maar die zijn altijd terecht, zoniet, kan je ze aanvechten bij de rechter.
Formeel gezien wel ja. Gaan we daaraan toevoegen zaken als "leugen + ambtseed = waarheid", "wet mulder", het fanatisme waarmee de slaafjes van jostitie achter "snelheidsduivels" en zonder-licht-fietsers aanzitten en aangiftes van diefstal en oplichting op de grote archiefstapel gooien, en een wildplasser in the middle of nowhere wel en een clubje mocrotokkies niet met 4 wagens sterk kunnen afvoeren, dan wordt de claim "boete = (moreel) terecht" op zn minst twijfelachtig. Zeker als blijkt dat boeteinkomsten als een vaste sluitpost op de begroting gebuikt wordt ipv als bijzondere/incidentele inkomsten waar je bedrijfseconomisch bekeken niet op moet rekenen.
quote:
Kortom, je bent de zoveelste schreeuwprutser op internet. Nogmaals, veel plezier met Wilders stemmen, help dit land maar naar de klote als je dat zo graag wil
Daar hoeft Wilders geen kont voor te doen hoor ; dat doen de linkse multikul-adepten al. Tja, dan moet je niet gaan janken als de PvdA in de peilingen een historisch dieptepunt bereikt vanwege het absurde trap-vooral-niet-op-de-lange-tenen-van-den-moslim-beleid omdat je te benauwd bent opbedoeld tegen een hypersensitieve scheen te trappen.
pi_73727035
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 19:31 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Heel knap dit. Zo'n lap tekst en niet een concreet voorbeeld. Je hebt het over verkeerde declaraties van wethouders, maar noemt niet één voorbeeld. Je hebt het over belastingverhoging, maar zegt (en bewijst) nergens waarom die onterecht zijn. Je hebt het over boetes, maar die zijn altijd terecht, zoniet, kan je ze aanvechten bij de rechter. Je hebt het over projecten waar je zelf ook de ballen verstand van hebt, plus dat er altijd een haalbaarheidsonderzoek gedaan wordt.
JSF ? HSL ? Declaratie-gedrag wethouders ? Hoe concreet wil je het hebben jochie?

Lezen is een probleem voor je?

Ga jij lekker de Donald Duck kopen je verdiepen in de affaire tussen Guus Geluk en Katrien Duck. Heel veel verder reiken je intellectuele capaciteiten toch niet . Met je bevooroordeelde Wilders-gebash .
pi_73727713
O en eentje uit de praktijk . Op de Dreef in Almere staan bij een aantal stoplichten flitspalen. Dus als je door rood rijdt krijg je een prent. Prima.
De stoplichten zijn dusdanig afgesteld dat deze zeer snel van oranje naar rood springen. Als je keurig 50 rijdt en vol op je rem gaat sta je op tijd stil . Dat kan dus net .

Maar wat als er iemand (het is nogal druk daar) achter je rijdt dan? Als je dan vol op je rem gaat heb je 90% kans op een ongeval. Dus MOET je soms doorrijden. Gevolg = boete.
Je kunt daartegen in beroep gaan dus niks aan de hand zou je denken. Maar wat blijkt? NIEMAND in een dergelijke situatie heeft ooit kwijtschelding gekregen.

Uiteindelijk politiek mee bezig geweest , rechtzaak en al geweest en wat bleek? De rechter heeft de mensen in het gelijk gesteld en het stoplicht moest worden aangepast.

Pure diefstal dus : Waar als er niet door de rechter was ingegrepen tot op de dag van vandaag onrechtmatig geld bij de burgers zou worden weggehaald
pi_73733594
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:41 schreef ErictheSwift het volgende:
Dr zal vast wel ergens een lijst met alle dubieuze declaraties van ambtenaren en kabinetsleden rondzwerven op het internet. Hell, waarom denk je dat er een paar maanden gelden zo'n grote rel in de kamer en de media daarover gewoed heeft?
Die 'rel' was helemaal niets. Door de telegraaf bedacht, en groots gebracht, maar er was niet één foute declaratie. Dus dit is onzin.
quote:
Dat er voor inflatie gecorrigeerd moet worden is klip en klaar, maar daar verklaar je geen stijgingen van 10% tot 50% voor allerlei lasten mee. In die zin is de noemer "onterecht" wel degelijk te verdedigen.
Er zijn meer redenen voor belastingverhoging dan alleen inflatie. Zoals bijvoorbeeld vergrijzing, of oplopende kosten in de zorg.
quote:
Formeel gezien wel ja. Gaan we daaraan toevoegen zaken als "leugen + ambtseed = waarheid", "wet mulder", het fanatisme waarmee de slaafjes van jostitie achter "snelheidsduivels" en zonder-licht-fietsers aanzitten en aangiftes van diefstal en oplichting op de grote archiefstapel gooien, en een wildplasser in the middle of nowhere wel en een clubje mocrotokkies niet met 4 wagens sterk kunnen afvoeren, dan wordt de claim "boete = (moreel) terecht" op zn minst twijfelachtig. Zeker als blijkt dat boeteinkomsten als een vaste sluitpost op de begroting gebuikt wordt ipv als bijzondere/incidentele inkomsten waar je bedrijfseconomisch bekeken niet op moet rekenen.
Een overtreding is een overtreding. Er zullen vast wat fouten gemaakt worden, zoals overal, maar dat maakt de overheid nog niet tot oplichters.
quote:
Daar hoeft Wilders geen kont voor te doen hoor ; dat doen de linkse multikul-adepten al. Tja, dan moet je niet gaan janken als de PvdA in de peilingen een historisch dieptepunt bereikt vanwege het absurde trap-vooral-niet-op-de-lange-tenen-van-den-moslim-beleid omdat je te benauwd bent opbedoeld tegen een hypersensitieve scheen te trappen.
Verdiep je eens echt in de standpunten en het beleid van de PvdA.
pi_73733687
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:42 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

JSF ? HSL ? Declaratie-gedrag wethouders ? Hoe concreet wil je het hebben jochie?

Lezen is een probleem voor je?
Welk declaratie-gedrag van wethouders dan? Noem eens voorbeelden?
JSF is helemaal nog niet aangeschaft. En er zijn onderzoeken waar uit blijkt dat het geld en banen oplevert voor Nederland. Dus dat er geen onderzoek gedaan wordt is onzin.
HSL: dat spoor ligt er gewoon straks. Of er verlies op gepakt wordt is nog niet bekent. Maar gelukkig is de overheid geen bedrijf met winstoogmerk.
quote:
Ga jij lekker de Donald Duck kopen je verdiepen in de affaire tussen Guus Geluk en Katrien Duck. Heel veel verder reiken je intellectuele capaciteiten toch niet . Met je bevooroordeelde Wilders-gebash .
Kom eens met echte voorbeelden waaruit blijkt dat de overheid ons oplicht en belastinggeld verspilt.
pi_73733712
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:56 schreef Winner_Taco het volgende:
O en eentje uit de praktijk . Op de Dreef in Almere staan bij een aantal stoplichten flitspalen. Dus als je door rood rijdt krijg je een prent. Prima.
De stoplichten zijn dusdanig afgesteld dat deze zeer snel van oranje naar rood springen. Als je keurig 50 rijdt en vol op je rem gaat sta je op tijd stil . Dat kan dus net .

Maar wat als er iemand (het is nogal druk daar) achter je rijdt dan? Als je dan vol op je rem gaat heb je 90% kans op een ongeval. Dus MOET je soms doorrijden. Gevolg = boete.
Je kunt daartegen in beroep gaan dus niks aan de hand zou je denken. Maar wat blijkt? NIEMAND in een dergelijke situatie heeft ooit kwijtschelding gekregen.

Uiteindelijk politiek mee bezig geweest , rechtzaak en al geweest en wat bleek? De rechter heeft de mensen in het gelijk gesteld en het stoplicht moest worden aangepast.

Pure diefstal dus : Waar als er niet door de rechter was ingegrepen tot op de dag van vandaag onrechtmatig geld bij de burgers zou worden weggehaald
Je zegt het zelf al, de politiek heeft ingegrepen. Goed gedaan dus
  donderdag 15 oktober 2009 @ 23:18:52 #46
224610 Kaar68
~eerst denken dan doen~
pi_73733842
Callcenterwerk (lees: ongevraagd mensen lastig vallen met onzinnige telefoontjes) valt bij mij onder "fout" werk. Dat zou ik dus nooit willen doen, ik zou het m'n kinderen ook verbieden trouwens.
Heb er zelf een ontzettende hekel aan, dus zou het een ander ook niet aan willen doen.

Of zo'n sukkel die op slinkse manier probeert je een ander energiecontract aan te smeren, aan je deur. Dat zou ik dus ook echt niet kunnen.
~gedachten zijn meestal geen feiten~
pi_73733920
Kijk naar die zumba shit, alle mutsen hier die ik ken gaan aan de zumba en dat komt door die ruk reclames op tv, ze trappen er allemaal in.

Een vriendin heeft gewerkt bij tellsell achter de telefoon en die had het fucking druk elke dag met gasten die spullen kochten, je gelooft het niet
  donderdag 15 oktober 2009 @ 23:23:43 #48
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_73733985
Befehl ist Befehl

on-topic: ik heb minder respect voor een callcenter medewerker die mij ´s avonds stoort dan voor een vakkundige zakkenroller.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_73734063
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 23:21 schreef willempjewever het volgende:
Een vriendin heeft gewerkt bij tellsell achter de telefoon en die had het fucking druk elke dag met gasten die spullen kochten, je gelooft het niet
Gasten? Ik dacht dat alleen vrouwen die rommel kochten. Mijn wereldbeeld, wat doe je
pi_73734711
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 23:18 schreef Kaar68 het volgende:
Callcenterwerk (lees: ongevraagd mensen lastig vallen met onzinnige telefoontjes) valt bij mij onder "fout" werk. Dat zou ik dus nooit willen doen, ik zou het m'n kinderen ook verbieden trouwens.
Heb er zelf een ontzettende hekel aan, dus zou het een ander ook niet aan willen doen.

Of zo'n sukkel die op slinkse manier probeert je een ander energiecontract aan te smeren, aan je deur. Dat zou ik dus ook echt niet kunnen.
En als je werkloos was geweest, zou je het dan wel doen qua werk?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_73734794
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 23:14 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Welk declaratie-gedrag van wethouders dan? Noem eens voorbeelden?
JSF is helemaal nog niet aangeschaft. En er zijn onderzoeken waar uit blijkt dat het geld en banen oplevert voor Nederland. Dus dat er geen onderzoek gedaan wordt is onzin.
HSL: dat spoor ligt er gewoon straks. Of er verlies op gepakt wordt is nog niet bekent. Maar gelukkig is de overheid geen bedrijf met winstoogmerk.
[..]

Kom eens met echte voorbeelden waaruit blijkt dat de overheid ons oplicht en belastinggeld verspilt.
Bijvoorbeeld:

http://www.nu.nl/algemeen(...)erde-11000-euro.html

Of
quote:
Onkosten

De bestuurders gebruiken niet hun eigen onkostenvergoeding die ze maandelijks op hun rekening gestort krijgen, maar declareren de (on)kosten apart. Die onkostenvergoeding zien ze als een extraatje bovenop hun salaris .
Den Bosch

De meest opmerkelijke declaraties worden gedaan in Enschede, Den Bosch, Den Haag, Amsterdam, Groningen, Breda, Den Helder, Amersfoort, Helmond, Lelystad, Heusden, Rijssen en Holten. In Den Bosch leveren de burgemeester en wethouders samen voor ruim 19.000 euro aan bonnetjes in. Daarvan neemt burgemeester Rombouts ruim 10.000 euro voor zijn rekening. Op zijn handgeschreven verantwoording staan veel kleine lunches en diners die hij van zijn eigen onkostenvergoeding had moeten betalen. Burgemeester Wallage van Groningen doet hetzelfde.
Napoleon

De Amsterdamse wethouder Asscher heeft een aantal kraamcadeautjes en lunches onterecht gedeclareerd. De gemeente Amsterdam heeft laten weten dat Asscher een aantal van deze bedragen terugbetaalt. Ook de wethouders Gehrels, Vos en Herrema hebben een aantal zaken onterecht gedeclareerd, zoals de huur van een sabel om Napoleon uit te beelden.

http://www.rtl.nl/%28/act(...)claraties_b_en_w.xml
Concreet genoeg?

JSF levert veel werkgelegendheid op ja? Het CPB heeft al maanden geleden gehakt gemaakt van dat fabeltje !
quote:
CPB: JSF levert nauwelijks banen op
Gepubliceerd: 24 februari 2009 19:04 | Gewijzigd: 24 februari 2009 21:22
ANP
Den Haag, 24 febr. Het JSF-programma leidt nauwelijks tot meer banen in ons land. Dat schrijft het Centraal Planbureau (CPB) over de werkgelegenheid die de bouw van het Amerikaanse gevechtsvliegtuig Joint Strike Fighter met zich meebrengt.

De Tweede Kamer had gevraagd om een contra-expertise, nadat PricewaterhouseCoopers (PWC) in een rapport had geschreven dat de JSF 16 miljard dollar aan omzet oplevert en ongeveer 50.000 arbeidsjaren aan werkgelegenheid.

Het CPB vindt dat ,,waarschijnlijk aanzienlijk overschat''. Het gaat om werkgelegenheid tot aan het jaar 2052. PWC veronderstelt dat in al die tijd de arbeidsproductiviteit niet stijgt. Bovendien telt PWC werk mee in buitenlandse vestigingen van Nederlandse multinationals. Dat leidt ook tot overschatting van werkgelegenheid bij toeleveranciers, aldus het CPB.

,De totale werkgelegenheid in Nederland zal waarschijnlijk niet toenemen door het JSF-programma,'' aldus het CPB. Het planbureau denkt dat door de JSF alleen maar banen verschuiven.

NIFARP, het samenwerkingsverband van Nederlandse bedrijven die werken aan de JSF, reageert woedend: ,,Absolute lariekoek'' zegt NIFARP-bestuurslid en oud-voorzitter van de metaalwerkgevers Arie Kraaijeveld. ,,Alleen al de ontwikkeling van de JSF heeft ons 700 tot 800 miljoen euro aan orders opgeleverd. Als het zo zou zijn dat het alleen maar leidt tot verschuiving van banen zou men aan geen enkel project nog mee moeten doen.''

Kraaijeveld spreekt over ,,boekenwijsheid'' van het CPB en een ,,klap in het gezicht van de mensen van de praktijk''.

Een woordvoerder van het ministerie van Economische Zaken tekent bij het CPB-rapport aan, dat het planbureau de productiviteitsstijging bij het meebouwen aan de JSF waarschijnlijk zwaar overschat.
Het CPB gaat volgens hem uit van de stijging zoals men die gemiddeld in de industrie ziet, maar het is de vraag of dit ook geldt bij de JSF. Hij wijst erop dat het tot 2015 vooral ,,kenniswerkers'' bezig zijn met JSF-orders en dat kan ons land in deze tijd goed gebruiken.
En dan nog , wie is er eigenlijk voor die JSF? Bij zeer grote overheidsuitgaven die niet direct de stabiliteit of het landsbelang in gevaar brengt zoals bijvoorbeeld het omvallen van banken dient de burger ALTIJD inspraak te hebben. Desnoods via een referendum !

Alle overheids-projecten kosten standaard miljarden euro's méér omdat er of slecht tot geen onderzoek plaats heeft gevonden naar het kosten plaatje en evt bijkomende kosten óf gewoon omdat het de heren bestuurders geen reet kan schelen want de burger betaald toch wel.
Een dusdanige mate van (bewust) laks om gaan met gemeenschapsgeld valt bij mij onder de noemer diefstal ja

Nu wel duidelijk genoeg voor je ? Heel goed !
pi_73734839
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 23:15 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Je zegt het zelf al, de politiek heeft ingegrepen. Goed gedaan dus
Nee de burger heeft ingegrepen door naar de rechter te stappen. Toen alles uitkwam heeft de politiek "daadkracht getoont"
Niet om het voor de burger op te nemen maar louter uit angst voor gezichtsverlies
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 14:28:37 #53
224610 Kaar68
~eerst denken dan doen~
pi_73749057
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 23:47 schreef capricia het volgende:

[..]

En als je werkloos was geweest, zou je het dan wel doen qua werk?
Dat ligt er aan hoe erg de situatie thuis is. Hebben we echt geen droog brood meer te eten en het was echt het enige baantje dat ik krijgen kon, dan zou ik zo'n beetje alles aanpakken ook al zou het zwaar tegen m'n gevoel in gaan. Dan is het een kwestie van overleven en daar doe je veel voor. Lichaam verkopen zou trouwens m'n allerlaatste optie zijn .
~gedachten zijn meestal geen feiten~
  Moderator vrijdag 16 oktober 2009 @ 14:30:51 #54
236264 crew  capricia
pi_73749128
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 14:28 schreef Kaar68 het volgende:

[..]

Dat ligt er aan hoe erg de situatie thuis is. Hebben we echt geen droog brood meer te eten en het was echt het enige baantje dat ik krijgen kon, dan zou ik zo'n beetje alles aanpakken ook al zou het zwaar tegen m'n gevoel in gaan. Dan is het een kwestie van overleven en daar doe je veel voor. Lichaam verkopen zou trouwens m'n allerlaatste optie zijn .
Je lichaam verkopen dat hoef je niet te doen voor een uitkering...maar volgens mij is callcenter werk enzo wel gewoon normaal werk waartoe ze je kunnen 'dwingen', of anders gaan ze je uitkering korten.
Je weet wel.
Vraag me af of je 'gewetensbezwaarder' mag zijn ten opzichte van dat soort onmoreel werk.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_73766593
Ik heb eens voor een marketingbedrijf gewerkt dat een of andere zinloze website in de lucht had waarop bedrijven (winkels) zich konden presenteren, die moest ik onderhouden.

Er kwam geen hond op die site, de site was bijzonder slecht ontworpen, en voor de ondernemers kostte het (minimaal) iets van 500 euro per jaar. Er zijn toch zeker iets van 50 winkels in getrapt, meestal eenmanszaken die dachten dat zich geen eigen website konden veroorloven. Gelukkig was ik na een half jaar vertrokken. De site is nog wel in de lucht maar al twee jaar niet meer bijgewerkt en ik kan na drie jaar nog steeds inloggen .
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_73771096
quote:
Geen idee of dit topic hier hoort, zo niet verplaats het maar waar het beter toch zijn recht komt!

Naar aanleiding van de ellende bij de DSB (en de diverse praktijken bij alle andere banken en instellingen) ben ik benieuwd naar ieders ervaring of mening.

Stel dat je bij een verkeerde baas werkt. Een baas die jou beloont om bij anderen, onschuldige hardwerkende mensen, nutteloze produkten te slijten.
Bijvoorbeeld: je verkoopt onzinnige waardeloze koopsompolissen voor veel geld aan een ieder die daar intrapt. Of je smeert andere mensen veel te dure verzekeringen aan.
Hierover krijg jij extra geld, bonus van je baas.

Denk je: pakken wat ik pakken kan. En je bonus is natuurlijk niet mis.
Of denk je: zo snel mogelijk weg hier, want dit trek ik niet.

Mijn gevoel zegt heel hard nee. Ik zou het ook gewoon niet kunnen. Merk dat ook met 'kleinere' produchten - als ik er niet achter sta, kan ik het niet verkopen.

Callcenterwerk heb ik ook maar twee uur volgehouden.
Sanity is (not) statistical
pi_73929078
Als het om particulieren gaat ben ik veel te aardig om ze op te lichten.

Echter als de klanten "grote" bedrijven zijn ben ik de grootste graaier. Hoe meer nutteloze producten hoe beter.
.
pi_73929650
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 21:40 schreef Fer het volgende:
Als het om particulieren gaat ben ik veel te aardig om ze op te lichten.

Echter als de klanten "grote" bedrijven zijn ben ik de grootste graaier. Hoe meer nutteloze producten hoe beter.
En wat denk je dat die "grote bedrijven" dan doen?

Dat ze denken owjee Fer plaagt ons nu gaan we heel hard huilen
.
Nee ze berekenen al dat gekloot gewoon door in de premieberekening voor 2010 . Mensen als jou zorgen er juist voor dat ik méér moet betalen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')