FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Nissanrijders op Fok deel 1
El_Liberalistewoensdag 14 oktober 2009 @ 22:43
Aangezien er heel wat Fokkers (PTA'ers) in een Nissan rondkarren lijkt het me wel topicwaardig. Want Nissan's zijn geweldige hokken

Misschien zijn ze niet allemaal even sensationeel vormgegeven, maar het zijn wel betrouwbare (studenten)wagens die veel kwaliteit voor niet al te veel geld bieden. Weinig onderhoudskosten, op die verdomde roest na dan.
Pics van Nissans die wel sensationeel zijn vormgegeven en tevens goede prestaties neerzetten:




En andere Nissan's:






En de Nissan van TS:


Deel hier uw lief en leed omtrent Nissan.
geelkuikentjewoensdag 14 oktober 2009 @ 22:45
Mijn ouders hadden vroeger een Nissan Primera 1.6 LX uit 1991. Reed heerlijk. Was geen strepentrekker maar toch een lekker karretje.
Parzivalwoensdag 14 oktober 2009 @ 23:25
Nissan QQ 2.0dci .. geen racemonster.. wel een nissan
IJsblockwoensdag 14 oktober 2009 @ 23:30
Die Nissan Z32!
Beter bekend als 300ZX, die wil je niet kopen, stond bij mij ooit in de straat, die dude reed volgens mij elke week zijn voorkant eraf, gezien het duplicaatcijfer "5" op zijn kentekenplaten.....
Robin__woensdag 14 oktober 2009 @ 23:31
is die lijst gesorteerd op rij kwaliteit?

nissan almera 1.5 dci was mijn absolute dieptepunt. nissan patrol was wel gaaf.
DutchErroristwoensdag 14 oktober 2009 @ 23:39


In Japan hebben ze de GT-R, in Nederland hebben we de Micra

...

..

.

El_Liberalistewoensdag 14 oktober 2009 @ 23:42
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 23:31 schreef Robin__ het volgende:
is die lijst gesorteerd op rij kwaliteit?
Nee, gewoon wat random pics
Pas259donderdag 15 oktober 2009 @ 01:48
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 23:30 schreef IJsblock het volgende:
Die Nissan Z32!
Beter bekend als 300ZX, die wil je niet kopen, stond bij mij ooit in de straat, die dude reed volgens mij elke week zijn voorkant eraf, gezien het duplicaatcijfer "5" op zijn kentekenplaten.....
na duplicaat 3 krijg je toch een nieuw kenteken?
ChrisHissdonderdag 15 oktober 2009 @ 08:43
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 23:30 schreef IJsblock het volgende:
Die Nissan Z32!
Beter bekend als 300ZX, die wil je niet kopen, stond bij mij ooit in de straat, die dude reed volgens mij elke week zijn voorkant eraf, gezien het duplicaatcijfer "5" op zijn kentekenplaten.....
Dus omdat de berijder niet kon rijden is het een slechte auto?
D.donderdag 15 oktober 2009 @ 08:47
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 01:48 schreef Pas259 het volgende:

[..]

na duplicaat 3 krijg je toch een nieuw kenteken?
Dat dus
D.donderdag 15 oktober 2009 @ 08:49
Enne, niets mis met Nissan, behalve dat ze zo saai zijn
badboynovadonderdag 15 oktober 2009 @ 08:52
meld zich met een nx 100
IJsblockdonderdag 15 oktober 2009 @ 09:08
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 08:43 schreef ChrisHiss het volgende:

[..]

Dus omdat de berijder niet kon rijden is het een slechte auto?
Getuige het petje in combinatie met een TwinTurbo en de kleur uitlaatgas? Ja.
Alexxxxxdonderdag 15 oktober 2009 @ 09:44
Mijn eerste automaatervaring opgedaanin deze Micra een paar jaar geleden. Verder nooit Nissan gereden volgens mij.

Pas259donderdag 15 oktober 2009 @ 11:24
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 09:08 schreef IJsblock het volgende:

[..]

Getuige het petje in combinatie met een TwinTurbo en de kleur uitlaatgas? Ja.
Kant noch wal.
GizartFRLdonderdag 15 oktober 2009 @ 11:59
Heb zelf een Silvia S12 1.8 turbo gehad.
http://videos.streetfire.(...)d-t_20915.htm?n=next
Na dit filmpje is het blok uit elkaar geweest ( complete revisie) en is de turbo vervangen door een T25 van een S13.

Voor mijn werk diverse Nissans gereden trouwens:
Micra ( k10,K11,K12), Almera's N15, n16E, Tino, Primera's. Notes, Qashqai, primastar, qubistar, qubic, Trade, interstar, 350Z, Patrol Terrano. etc etc.
Persoonlijke favoriet: Navara Pick-Up.
Heerlijke auto.
ziggyziggyziggydonderdag 15 oktober 2009 @ 12:52
Ik heb een jaartje een wrakke 100NX gehad. Nu is-ie naar de sloop en rij ik in een niet-Nissan familiebak.

El_Liberalistevrijdag 16 oktober 2009 @ 00:07
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 09:44 schreef Alexxxxx het volgende:
Mijn eerste automaatervaring opgedaanin deze Micra een paar jaar geleden. Verder nooit Nissan gereden volgens mij.

[ afbeelding ]
Letterletter - cijfercijfer - letterletter
68Chevellevrijdag 16 oktober 2009 @ 00:47
Voor mijn Amerikanengekte :

1993 Nissan N14DS Sedan
1998 Nissan SR20De Primera SLX Hatchback
ChrisHissvrijdag 16 oktober 2009 @ 08:33
Ik ben zelf helaas nog nooit eigenaar geweest van een Nissan. (Als ik Nissan kon leasen dan had ik er zeker eentje gekozen)
Wel heeeeel veel Nissan gereden, want:
Vader: Nissan Primera
Schoonzus: Nissan Almera
Broer: Nissan 350Z

Geweldige auto's...
CHiNo4ReaLvrijdag 16 oktober 2009 @ 13:05
Nissan rijder present

Cybjevrijdag 16 oktober 2009 @ 20:30
De enige Nissans waar ik wel eens in heb gereden zijn de 300ZX Twin Turbo en de 350Z. Erg fijne en ook mooie auto's En ze zijn nog best betrouwbaar ook.
GizartFRLvrijdag 16 oktober 2009 @ 23:39
Bij mijn vorige werkgever stond een parelmoerwitte 300 ZX twinturbo in de showroom, uiteraard ook in showroomstaat.
Tevens erg veel banden geleverd aan een nissanrijder, die drifte met een 200SX met Skyline blok. Chino kent hem wel van Sxoc.
CHiNo4ReaLvrijdag 16 oktober 2009 @ 23:50
WJ bedoel je zeker
GizartFRLzaterdag 17 oktober 2009 @ 09:55
Klopt helemaal.
Vandaar ook die sticker op zijn dorpelskirt destijds.
Herr.Flickzaterdag 17 oktober 2009 @ 10:38


Vroeger zo'n barrel wel eens gehad, lekker plat rijden en dan op naar de volgende..

Als 'zondagse' wagen had ik mijn eigen Ascona A, die hield het allemaal wat langer vol! (begin jaren 90)
Black_Kelpiezondag 18 oktober 2009 @ 09:56
Jullie vergeten de Patrol zoals de GQ.





Best eva.
Matelzondag 18 oktober 2009 @ 11:12
Ik ben begonnen met een 5-deurs Nissan Sunny uit 1995. Was een fijne auto, maar helaas teveel roest.
Nu heb ik een Nissan Primera P11-144. Ook een fijne auto, maar toch wel een stuk duurder in onderhoud.


Grote foto
yapwoensdag 21 oktober 2009 @ 22:16
ben deze nog niet tegen gekomen de silvia ps13.

CHiNo4ReaLdonderdag 22 oktober 2009 @ 14:48
Meer






yapdonderdag 22 oktober 2009 @ 15:59
kijk zo zie ik ze graag.

chino zit jij btw ook op het 200sx forum je avater komt me bekent voor.
Googolplexiandonderdag 22 oktober 2009 @ 16:04
Heb een tijdje een Nissan gehad en ben eerlijk gezegd klaar met die Japanse Renaults

Mijn ervaring met de 100NX en de Primera vielen dusdanig tegen dat ik het voor gezien houd qua Nissan.
D.donderdag 22 oktober 2009 @ 16:10
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 15:59 schreef yap het volgende:
kijk zo zie ik ze graag.
Met te grote wielen en een hoop Tupperware?
yapdonderdag 22 oktober 2009 @ 17:00
ligt er natuurlijk aan wat het is... maar nissan 200sx skyline ps13 enz nja zo mag ik ze graag zien ja
golf of astra met tupperware hoeft voor mij niet..
-chefke-donderdag 22 oktober 2009 @ 17:04
meld

zelf: nissan primera p11 GT 2.0 16V 1P huidig
zelf gehad nissan 100nx 1991 1.6 16v carburateur
ouders: nissan primera station 2.0 16V 14
broertje: nissan micra 1.2 vierkant model

heerlijke auto`s
CHiNo4ReaLdonderdag 22 oktober 2009 @ 20:36
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 15:59 schreef yap het volgende:
kijk zo zie ik ze graag.

chino zit jij btw ook op het 200sx forum je avater komt me bekent voor.
Ik zit wel op het 200sx forum, alleen heb daar een andere avatar.
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 16:10 schreef D. het volgende:

[..]

Met te grote wielen en een hoop Tupperware?
lol te grote wielen, ieder zn smaak maar de wielen/offset van bovenstaande sx-en zijn wel perfect imo. ze vullen de kassen mooi op. En tupperware, tja ook ieder zn mening, de bumpers op bovenstaande sx-en maken de lijnen toch iets mooier.
Iets wat je bij al die 'tjoening' auto's in NL niet kan zeggen met bumpers die niet bij de lijnen van de auto passen.
Mikkiedonderdag 22 oktober 2009 @ 20:39
Nissan Almera N15 eigenaar present .
De 1.4, houdt absoluut niet over maar met een studentenbudget prima te rijden.
Ruffstreetzdonderdag 22 oktober 2009 @ 21:09
Ik vroeg me af of er hier mensen zijn met ervaring met het importen van een Silvia uit Duitsland. Een s14 is in Nederland al gauw 8000 euro. In Duitsland zijn ze al verkrijgbaar voor rond de 4500 euro zie link. Het BPM is ongeveer 950 euro en de kentekenkosten 140 euro als ik het correct heb. Voor ongeveer 5600 euro kan je dus de eigenaar van een s14 zijn mits je hem zelf uit Duitsland met bijv. een trailer haalt. Ik vraag me toch echt af of het nou echt zo voordelig is of dat er een addertje in het gras ligt!

Link: http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=bqoayosrqqjp




CHiNo4ReaLdonderdag 22 oktober 2009 @ 21:14
In Duitsland zijn er ook meer s14's, veel zijn trouwens met automaatbak. Ik zelf heb daar geen ervaring mee maar als je intresse hebt, op SXOC.nl zijn meerdere mensen die een s14 uit Duitsland geimporteërd hebben.

Uit Engeland importeren is trouwens nog goedkoper, alleen het stuur zit dan wel rechts dat wel
D.donderdag 22 oktober 2009 @ 21:28
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 20:36 schreef CHiNo4ReaL het volgende:


lol te grote wielen, ieder zn smaak maar de wielen/offset van bovenstaande sx-en zijn wel perfect imo. ze vullen de kassen mooi op. En tupperware, tja ook ieder zn mening, de bumpers op bovenstaande sx-en maken de lijnen toch iets mooier.
Iets wat je bij al die 'tjoening' auto's in NL niet kan zeggen met bumpers die niet bij de lijnen van de auto passen.
Tupperware is imho al het spoilerwerk wat niet af fabriek is. Of het wel of niet mooi is laat ik in het midden. En de wielen zijn groter dan origineel, dus daarom 'iets te groot'.
Ruffstreetzdonderdag 22 oktober 2009 @ 21:44
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 21:14 schreef CHiNo4ReaL het volgende:
In Duitsland zijn er ook meer s14's, veel zijn trouwens met automaatbak. Ik zelf heb daar geen ervaring mee maar als je intresse hebt, op SXOC.nl zijn meerdere mensen die een s14 uit Duitsland geimporteërd hebben.

Uit Engeland importeren is trouwens nog goedkoper, alleen het stuur zit dan wel rechts dat wel
Vele zijn inderdaad automaat, viel me ook op! Dat is niet een heel groot probleem aangezien een bak swap naar handbak niet heel ingewikkeld is. Haha ja, je username komt me heel bekend voor van sxoc. Ik lees zowel op nederlandse en engelse sxoc vaak topics en ook op nissansilvia.com en niet te vergeten driftworks! Was onlangs op sxoc ook nog een topic in het s14 tech forum over het omzette van RHD naar LHD. Diegene had er ook een uit de UK gehaald.
CHiNo4ReaLdonderdag 22 oktober 2009 @ 21:44
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 21:28 schreef D. het volgende:

[..]

Tupperware is imho al het spoilerwerk wat niet af fabriek is. Of het wel of niet mooi is laat ik in het midden. En de wielen zijn groter dan origineel, dus daarom 'iets te groot'.
Standaard zijn de wielen juist té klein.
17"/18" staat toch veel beter dan de standaard 16" wielen.


[ Bericht 52% gewijzigd door CHiNo4ReaL op 22-10-2009 21:45:50 (quote) ]
Googolplexiandonderdag 22 oktober 2009 @ 21:54
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 21:28 schreef D. het volgende:

[..]

En de wielen zijn groter dan origineel, dus daarom 'iets te groot'.
Grotere wielen zijn mooier ... daarom worden concept modellen ook altijd met grotere velgen gepresenteerd / getekend.
D.donderdag 22 oktober 2009 @ 21:58
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 21:54 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Grotere wielen zijn mooier ... daarom worden concept modellen ook altijd met grotere velgen gepresenteerd / getekend.
Groter kan mooier zijn, maar ik houd er niet van dat ze 'uitsteken'.
En wanneer ze de gehele wielkast vullen zijn ze niet groot, maar TE groot. Imho he
CHiNo4ReaLzaterdag 24 oktober 2009 @ 23:25
Achja ieder zn eigen smaak he

Doe mij de wagen maar de wagen verlaagd en mooie wielen (max 18") dat ze de wielkasten mooi opvullen

Like this:


Laatste 4 GT-R's op een rijtje
BlatendKonijnmaandag 26 oktober 2009 @ 20:10
Ha mooi topic . Net als TS rijd ik een Almera N15. De mijne is een 1.4 S uit 1998 met inmiddels 176.000 km's op de teller. Ding loopt nog als een zonnetje, en stuurt en schakelt nog perfect. Mijn gebakje:





Wel wat problemen mee gehad, maar niet noemenswaardig. De startmotor is bij 174.000 overleden, deze heb ik vervangen door een sloopexemplaar. Er was wat roestvorming onder de dorpels. Dit heb ik laten verwijderen, maar komt aan 1 kant nu toch terug . Slechte zaak, gewoon niet goed gefixt dus. De achterbanden zijn nu bijna op, dus moeten binnenkort vervangen worden. Dan laat ik hem ook goed uitlijnen, want hij trekt nu heel licht naar rechts.

Ambitie met dit ding? Zo goedkoop mogelijk rijdend houden tot het einde van mijn studie.
Mikkiemaandag 26 oktober 2009 @ 20:23
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 20:10 schreef BlatendKonijn het volgende:
Ha mooi topic . Net als TS rijd ik een Almera N15. De mijne is een 1.4 S uit 1998 met inmiddels 176.000 km's op de teller. Ding loopt nog als een zonnetje, en stuurt en schakelt nog perfect. Mijn gebakje:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Wel wat problemen mee gehad, maar niet noemenswaardig. De startmotor is bij 174.000 overleden, deze heb ik vervangen door een sloopexemplaar. Er was wat roestvorming onder de dorpels. Dit heb ik laten verwijderen, maar komt aan 1 kant nu toch terug . Slechte zaak, gewoon niet goed gefixt dus. De achterbanden zijn nu bijna op, dus moeten binnenkort vervangen worden. Dan laat ik hem ook goed uitlijnen, want hij trekt nu heel licht naar rechts.

Ambitie met dit ding? Zo goedkoop mogelijk rijdend houden tot het einde van mijn studie.
Wij hebben ongeveer dezelfde visie . Ik heb dan alleen de 1.4GX uit '97.

Rij 'm ook als studentenbak. Ruim twee jaar terug gekocht met 140k op de klok en inmiddels iets meer dan 180k erop staan. Roest bij de dorpels had ik de laatste APK/beurt nog geen last van gelukkig, alleen op de motorkap en de kofferbak (hoekjes van de klep) beginnen wat plekjes roest te vormen, onder andere door steenslag enzo. Doe je niks aan.

Wel balen dat ik laatst aan de beurt was voor de gehele uitlaat ŕ 400 euro, dat was 'n rib uit m'n lijf. Had ook geen tijd om op zoek te gaan naar een sloopexemplaar of imitatie ofzo, moest allemaal snel gebeuren. Verder alleen een ruitenwisserstangetje ŕ 65 euro en slijtagedelen zoals banden, olie en remblokken. Wel grappig dat het ding voor een auto van die leeftijd nagenoeg geen olie verbruikt. Ik heb er in 30k maar een liter bij hoeven gooien!

Ik hoop er dit jaar m'n stagejaar nog mee rond te breien met minimaal onderhoud, daarna staat er waarschijnlijk iets meer dan twee ton op de klok en zal het een heel eind op zijn met die auto. Hij zal dan ook nog maar weinig opleveren vermoed ik...

Wat voor verbruik haal je eigenlijk met dat ding? Ik knal aardig door, heb 't idee dat het wel zuiniger kan .
BlatendKonijndinsdag 27 oktober 2009 @ 15:31
Ik rij meestal zo rond de 1 op 13 a 1 op 14, maar daar zitten veel stadskilometers bij. Een keer heb ik 1 op 16,2 gehaald met veel snelwegkilometers. Volgens mij kan het inderdaad wel beter, er zijn mensen die beweren 1 op 18 te rijden met een 1.4. Lijkt me een lastig verhaal, zeker als je geen rijdend obstakel wilt worden, hehe.
Mikkiedinsdag 27 oktober 2009 @ 18:24
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 15:31 schreef BlatendKonijn het volgende:
Ik rij meestal zo rond de 1 op 13 a 1 op 14, maar daar zitten veel stadskilometers bij. Een keer heb ik 1 op 16,2 gehaald met veel snelwegkilometers. Volgens mij kan het inderdaad wel beter, er zijn mensen die beweren 1 op 18 te rijden met een 1.4. Lijkt me een lastig verhaal, zeker als je geen rijdend obstakel wilt worden, hehe.
Ooooh... dan valt het bij mij wel mee. Ik heb met een tank voornamelijk 130 op de snelweg ooit 1:14,5 gehaald, maar meestal zit ik rond de 1:13. Da's iets meer provinciaal en stads dan snelweg, maar snelweg is wel rond de 150 ŕ 160 meestal. Ik had het verschil groter verwacht .
DutchErroristdinsdag 27 oktober 2009 @ 19:16
Mijn Nissan

Mateldinsdag 27 oktober 2009 @ 19:19
1:13 valt me erg tegen voor een 1.4 blok, zeker met provinciaal erbij. Met mijn Sunny 1.4 haalde ik altijd probleemloos 1:15. Met m'n huidige Primera met 2 liter blok haal ik alsnog 1:14 met veel snelweg en niet heel zuinig rijden. 1:15 met regelmatig provinciaal is ook geen probleem.

[ Bericht 5% gewijzigd door Matel op 27-10-2009 19:32:13 ]
Mikkiedinsdag 27 oktober 2009 @ 22:11
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 19:19 schreef Matel het volgende:
1:13 valt me erg tegen voor een 1.4 blok, zeker met provinciaal erbij. Met mijn Sunny 1.4 haalde ik altijd probleemloos 1:15. Met m'n huidige Primera met 2 liter blok haal ik alsnog 1:14 met veel snelweg en niet heel zuinig rijden. 1:15 met regelmatig provinciaal is ook geen probleem.
Mja, ik ben gewoon niet zo goed in zuinig rijden denk ik . Ik rij meestal lekker door, niet echt jagen maar wel vlot de gang er in. Dat is gewoon funest voor je verbruik. Ik zou wel eens willen testen wat het karretje kan doen als ik constant 100 rij op de snelweg, maar dat kan ik gewoon niet.

Waarschijnlijk zou ik met minder vlot rijden, wat constanter (dus meer de max snelheid, niet constant optrekken-remmen), 1:14 ook wel goed kunnen halen, maar ach. Eigenlijk is dat kleine verschil het me niet echt waard.

Was het dat maar wel, gezien de km's die ik de laatste tijd maak
BlatendKonijndinsdag 27 oktober 2009 @ 22:19
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:11 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Mja, ik ben gewoon niet zo goed in zuinig rijden denk ik . Ik rij meestal lekker door, niet echt jagen maar wel vlot de gang er in. Dat is gewoon funest voor je verbruik. Ik zou wel eens willen testen wat het karretje kan doen als ik constant 100 rij op de snelweg, maar dat kan ik gewoon niet.

Waarschijnlijk zou ik met minder vlot rijden, wat constanter (dus meer de max snelheid, niet constant optrekken-remmen), 1:14 ook wel goed kunnen halen, maar ach. Eigenlijk is dat kleine verschil het me niet echt waard.

Was het dat maar wel, gezien de km's die ik de laatste tijd maak
Mjah daar sluit ik me wel bij aan. Ik kan niet zeggen dat ik heel erg let op zuinig rijden. 1 op 13 lukt me ook echt alleen met heel veel stadskilometers. Dit weekend rij ik toevallig 550 km door Nederland, vooral over snelwegen en buitenwegen. Ik zal de tank vooraf en achteraf eens volgooien en laten weten wat het dan doet.
El_Liberalistedonderdag 29 oktober 2009 @ 13:34
Even een update over mijn N15, ik heb ook roest gehad bij de dorpels en achter de radiateur. Het was in een vrij korte tijd van geen-roeststatus naar bijna doorgeroest, dus heb hem vier dagen bij een professionele vent neergezet, de plaat bij de radiateur is vrijwel compleet vervangen en bij de dorpels is ook flink wat gedaan. Nieuwe stukken ijzer er in, paar lagen coating etc. Binnenkort spuit hij de dorpels gratis over in de kleur van de carroserie. Kosten 700 euro voor het gehele grapje, maar dat is nog altijd de helft van wat de schadeboer (wit) rekent. Tevens heeft de auto vlak voordat ik hem kocht een nieuwe startmotor gekregen en in mijn bezit is praktisch alles (accu, uitlaat, remmerij, ruitenwisseraandrijving (N15 kwaaltje) etc.) vervangen dus de komende tijd kan er niets meer kapotgaan
Leuk is wel dat hij ondanks de ruim 180k er nog perfect uitziet qua lak, vrijwel geen schade/gebruikssporen terwijl de gemiddelde pre-facelift N15 die je op straat ziet écht geragd is..
Mikkiedonderdag 29 oktober 2009 @ 17:07
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 13:34 schreef El_Liberaliste het volgende:
Even een update over mijn N15, ik heb ook roest gehad bij de dorpels en achter de radiateur. Het was in een vrij korte tijd van geen-roeststatus naar bijna doorgeroest, dus heb hem vier dagen bij een professionele vent neergezet, de plaat bij de radiateur is vrijwel compleet vervangen en bij de dorpels is ook flink wat gedaan. Nieuwe stukken ijzer er in, paar lagen coating etc. Binnenkort spuit hij de dorpels gratis over in de kleur van de carroserie. Kosten 700 euro voor het gehele grapje, maar dat is nog altijd de helft van wat de schadeboer (wit) rekent. Tevens heeft de auto vlak voordat ik hem kocht een nieuwe startmotor gekregen en in mijn bezit is praktisch alles (accu, uitlaat, remmerij, ruitenwisseraandrijving (N15 kwaaltje) etc.) vervangen dus de komende tijd kan er niets meer kapotgaan
Leuk is wel dat hij ondanks de ruim 180k er nog perfect uitziet qua lak, vrijwel geen schade/gebruikssporen terwijl de gemiddelde pre-facelift N15 die je op straat ziet écht geragd is..
Dat ben ik dan . Ook 180k, maar modder aan alle kanten, krassen op alle bumperhoeken dankzij de vorige eigenaar en wat putjes in de deuren en schermen van lompe parkeerders met hun portieren .

Die ruitenwisseraandrijving heb ik ook gehad ja, was wel een beetje balen. Verder ook de blokken en de uitlaat gehad afgelopen jaar, maar verder was 'ie nog prima. Hoop 'm toch zeker wel over de twee ton te rijden zonder de dorpels te moeten lassen, 700 euro is dat ding niet meer waard denk ik...
badboynovadonderdag 29 oktober 2009 @ 18:25
me dynamo is binnen dus dat is weer heel snel cruize met me nx 100.
Googolplexiandonderdag 29 oktober 2009 @ 18:26
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 18:25 schreef badboynova het volgende:
me dynamo is binnen dus dat is weer heel snel cruize met me nx 100.
1.6?
chirendonderdag 29 oktober 2009 @ 18:40
Chino en Chefke ken ik van het nissanclub forum
Toen die S14a van chino nog van de vorige eigenaar was, heb ik hem nog wel eens gekleid wehehe

Zeker een mooi exemplaar, vooral dat lederen interieur

Ik (student) rij zelf een Sunny:



heeft me nog nooit in de steek gelaten, super betrouwbaar en als een van de weinige roestvrij (ook in de wielkasten ), wel vrij onzuinig voor een 1.4 vind ik, of ik trap te hard omdat ie alleen boven de 4k toeren vooruit komt

Gaat er wel meteen uit zodra ik afgestudeerd ben, want ben hem nu wel zat, moet sneller, luxer en ruimer, misschien een Primera P11 GT, als die nog rondrijden zonder versjonniede mods, of een P11-144, zolang er maar een SR20DE in ligt

[ Bericht 8% gewijzigd door chiren op 29-10-2009 18:46:11 ]
CHiNo4ReaLdonderdag 29 oktober 2009 @ 19:38
Gisteravond met de Sunny GTI-R meegereden van een maat, die ken je vast ook wel (turbobuisie op nissanclub).
Gaat best hard

Mateldonderdag 29 oktober 2009 @ 19:40
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 18:40 schreef chiren het volgende:
Gaat er wel meteen uit zodra ik afgestudeerd ben, want ben hem nu wel zat, moet sneller, luxer en ruimer, misschien een Primera P11 GT, als die nog rondrijden zonder versjonniede mods, of een P11-144, zolang er maar een SR20DE in ligt
Ik spreek uit ervaring. Ben zelf van een Sunny 1.4 naar een P11-144 met SR20DE gegaan, maar die auto is echt niet zoveel sneller dan de Sunny die ik had. In ieder geval voor mijn gevoel niet. Je moet de SR20DE echt behoorlijk doortrekken als je snel wil. Blijf je beneden de 3000 toeren, dan is het net alsof er een 1.6 motor in ligt. Voor de rest is het wel een prettige auto, laag in de toeren heeft de motor namelijk wel redelijk wat trekkracht, alleen de snelheid komt er niet uit. OK, de Sunny kwam laag in de toeren helemaal niet vooruit

[ Bericht 3% gewijzigd door Matel op 29-10-2009 19:56:49 ]
kabelhaspeldonderdag 29 oktober 2009 @ 20:47
Ik heb eens een beetje zitten neuzen maar ik kom ook de SR20VE tegen? Wat is dat? Is die ook in Nederland te krijgen?
Mateldonderdag 29 oktober 2009 @ 20:53
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 20:47 schreef kabelhaspel het volgende:
Ik heb eens een beetje zitten neuzen maar ik kom ook de SR20VE tegen? Wat is dat? Is die ook in Nederland te krijgen?
Dat is volgens mij grotendeels een SR20DE, maar dan met variabele kleppentiming (http://en.wikipedia.org/wiki/VVL). Leveren zonder turbo behoorlijk wat PK's. Maar ze worden niet verkocht in Nederland (met uitzondering van de Nissan X-trail GT met SR20VET motor).
kabelhaspeldonderdag 29 oktober 2009 @ 21:30
Leuk Ben benieuwd of die nog in een Primera geleverd gaat worden.
chirendonderdag 29 oktober 2009 @ 22:16
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 19:38 schreef CHiNo4ReaL het volgende:
Gisteravond met de Sunny GTI-R meegereden van een maat, die ken je vast ook wel (turbobuisie op nissanclub).
Gaat best hard

Ja omg ik heb filmpjes gezien van dat ding toen die dogbox er nog onderlag, 3,5 secs naar de 100 en een top van 210 met die bak, gvd dat ging echt HARD!

Nu zit z'n standaard bak er weer onder dus? Zal z'n top ook wel een stuk hoger liggen neem ik aan, hij heeft zo'n 350pk?
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 19:40 schreef Matel het volgende:

[..]

Ik spreek uit ervaring. Ben zelf van een Sunny 1.4 naar een P11-144 met SR20DE gegaan, maar die auto is echt niet zoveel sneller dan de Sunny die ik had. In ieder geval voor mijn gevoel niet. Je moet de SR20DE echt behoorlijk doortrekken als je snel wil. Blijf je beneden de 3000 toeren, dan is het net alsof er een 1.6 motor in ligt. Voor de rest is het wel een prettige auto, laag in de toeren heeft de motor namelijk wel redelijk wat trekkracht, alleen de snelheid komt er niet uit. OK, de Sunny kwam laag in de toeren helemaal niet vooruit
Ow! Ja, ik weet dat ze wat tammer zijn dan de SR20DE in de P11GT en vooral tammer dan die van de P10GT... Weet ook niet precies wat de P11-144 weegt? Dat valt me dan wel een beetje tegen eigenlijk, hou wel van een beetje pit... Die 1.4 is niet snel, maar er zit wel pit in, kan er lekker mee gooien en smijten en door de stad mee knallen...
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 20:47 schreef kabelhaspel het volgende:
Ik heb eens een beetje zitten neuzen maar ik kom ook de SR20VE tegen? Wat is dat? Is die ook in Nederland te krijgen?
Er is in Nederland geen Nissan met de SR20VE (Variable Valve Lift and timing, de VTEC van Nissan). Er is sinds kort iemand bij de Nissanclub die een SR20VE in zijn Primera heeft liggen, doet 180 in z'n 3 (2.0 met 190pk N/A, 8000rpm)



En binnenkort komt er een 2e Primera met SR20VE en dat zijn dan naar mijn weten de enige 2 in Nederland.

Verder is er nog iemand bezig met een SR16VE (1.6 met 175pk N/A, ook 8000rpm)...
CHiNo4ReaLdonderdag 29 oktober 2009 @ 22:29
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 22:16 schreef chiren het volgende:

[..]

Ja omg ik heb filmpjes gezien van dat ding toen die dogbox er nog onderlag, 3,5 secs naar de 100 en een top van 210 met die bak, gvd dat ging echt HARD!

Nu zit z'n standaard bak er weer onder dus? Zal z'n top ook wel een stuk hoger liggen neem ik aan, hij heeft zo'n 350pk?
[..]
Idd, zn dogbox was vastgelopen en kon niet meer uit z'n 1 komen.
Maargoed met de standaard versnellingsbak gaat het ook hard! Word echt in de stoel gedrukt en idd+/- 350pk
kabelhaspelvrijdag 30 oktober 2009 @ 10:41
Best vlot zo'n SR20VE voor in een familiebak
Matelvrijdag 30 oktober 2009 @ 19:35
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 22:16 schreef chiren het volgende:

Ow! Ja, ik weet dat ze wat tammer zijn dan de SR20DE in de P11GT en vooral tammer dan die van de P10GT... Weet ook niet precies wat de P11-144 weegt? Dat valt me dan wel een beetje tegen eigenlijk, hou wel van een beetje pit... Die 1.4 is niet snel, maar er zit wel pit in, kan er lekker mee gooien en smijten en door de stad mee knallen...
De Sunny had absoluut een pittegere motor. De 2 liter in de P11-144 vind ik eigenlijk te tam, maar meestal ben ik toch een rustige rijder. Je hoeft minder vaak terug te schakelen als je wil inhalen, dat is dan wel weer fijn. De P11-144 weegt 1245 kilo.