Tja dat zou mooi zijn, maar als ze niet kunnen en de executiewaarde veel lager is dan het hypotheek bedrag etc.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 12:24 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Maar de uitstaande hypotheekhouders zullen toch echt hun schulden moeten aflossen.
Een hypotheek moet niet betaald worden, de vordering die verzekerd is met het hypotheekrecht. En als een huis door de eigenaar oververhypothekeerd is schiet de bank zichzelf daar ook mee in de voet.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 12:41 schreef Nieuwschierig het volgende:
Die hypotheken moeten natúúrlijk betaald worden. Dát zijn de inkomsten die de curatoren moeten binnenhalen en waar de spaarder van betaald moet worden. Net zo goed als al die andere uitstaande leningen van Becam, Frisia en Postkrediet
Je bedoelt toch dat ze dan, als de klant niet meer kan aflossen, nooit meer vangen dan de executiewaarde? Als ze dat al halen dan?quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 12:44 schreef eriksd het volgende:
Een hypotheek moet niet betaald worden, de vordering die verzekerd is met het hypotheekrecht. En als een huis door de eigenaar oververhypothekeerd is schiet de bank zichzelf daar ook mee in de voet.
Kredieten zijn veel meer.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 10:53 schreef Cynix ® het volgende:
Begrijp ik goed dat DSB nog circa 2,2 mld ¤ moet ontvangen aan hypotheekaflossingen en aan de andere kant ongeveer 2,0 mld moet uitkeren aan spaarders? Zeg maar grofweg op 0 uitkomt als alle verplichtingen zijn voldaan?
quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 20:37 schreef rja het volgende:
Ik heb het jaarverslag DSB van 2008 gelezen.
http://www.google.nl/search?q=jaar+verslag+dsb+2008&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t
Ik denk niet, dat iemand daarin trapt.quote:Op zondag 18 oktober 2009 01:05 schreef macca728 het volgende:
[..]
plan B is dat spaarders aandelen kopen van de DSB bank om die zo te redden.
Nou mooi niet, ik wil mijn geld terug
het gaat btw om de spaarders die sowieso achterin de rij staanquote:Op zondag 18 oktober 2009 01:05 schreef macca728 het volgende:
[..]
plan B is dat spaarders aandelen kopen van de DSB bank om die zo te redden.
Nou mooi niet, ik wil mijn geld terug
Denk niet dat het iets wordt tenzij de Nederlandse Staat gaat bijspringen.quote:Op zondag 18 oktober 2009 11:56 schreef TheVulture het volgende:
Al die reddingsplannen worden met de minuut schimmiger.... ik denk dat zowel met LoneStar als met dat spaarplan uiteindelijk maar een partij gediend is: Scheringa zelf....
Executiewaarde is een indicatie van de waarde die een pand bij een openbare verkoop (veiling) oplevert... in de praktijk is de belangstelling op dergelijke veilingen (met name vastgoedhandelaren) ook sterk teruggelopen... een pand levert tegenwoordig nauwelijks nog die executiewaarde op... eerder 80% daarvan (en dan nog moet je mazzel hebben)quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 14:13 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Je bedoelt toch dat ze dan, als de klant niet meer kan aflossen, nooit meer vangen dan de executiewaarde? Als ze dat al halen dan?
Als Bos dat doet dan is een toch ook een simpele willy zeg.quote:Op zondag 18 oktober 2009 17:23 schreef Q.E.D. het volgende:
DSB doet wanhopige oproep aan Bos
De Raad van Bestuur van de DSB Bank doet een laatste oproep aan minister Bos om de bank te redden van een faillissement. Dat blijkt uit een brief die in handen is van RTL Nieuws.
In de brief aan minister Bos vraagt het DSB-bestuur om een lening van 100 miljoen van de Nederlandse Staat. Als die lening er niet komt, ziet het bestuur het somber in: "Zonder jouw hulp zal morgen het faillissement van DSB Bank worden uitgesproken."
Om de bank te redden hebben achtergestelde spaarders - die dus niet onder de garantieregeling vallen - een reddingsplan opgezet. Hun spaargeld zou dan worden omgezet in aandelen van de noodlijdende bank. De Ondernemingsraad en de vakbonden staan achter dit plan.
De Raad van Bestuur verwacht met het reddingsplan zo'n 100 miljoen euro binnen te halen. Dat is niet genoeg om de bank uit de problemen te helpen, daarvoor is nog eens 100 miljoen euro nodig. Deze wil het bestuur dus lenen van de Staat.
De brief
* Zou je hieruit kunnen afleiden dat het waarschijnlijk met Lone Star ook niets wordt?![]()
De executiewaarde is altijd een indicatie en geen gegarandeerde prijs op een veiling. Het blijft een kwestie van vraag en aanbod op de veiling zelf of die prijs gehaald wordt. Banken zorgen er echter wel altijd voor dat de uiteindelijke prijs in de buurt van die executiewaarde uitkomt. Zij sturen dan enkele makelaars naar de veiling om voor hen op te bieden tot aan die prijs... het risico bestaat echter dat de bank dan het pand zelf inkoopt als daar niemand meer overheen gaat...quote:Op zondag 18 oktober 2009 14:01 schreef siemi het volgende:
Eh, als het niet de executie waarde opleverd, dan is de executiewaarde toch te hoog ingeschat? Het bedrag waarvoor een dergelijk object wordt verkocht is tenslotte de executiewaarde en niet wat ergens iemand op een papiertje heeft geschreven.
Met een bedelbrief voor 100 miljoen aan Wouter Bos.quote:Op zondag 18 oktober 2009 18:49 schreef Clairvaux het volgende:
Overname DSB door Amerikanen van de baan'
http://www.nu.nl/algemeen(...)ikanen-van-baan.html
Tijd voor plan B
Dacht ik het niet.quote:Op zondag 18 oktober 2009 18:49 schreef Clairvaux het volgende:
Overname DSB door Amerikanen van de baan'
http://www.nu.nl/algemeen(...)ikanen-van-baan.html
Tijd voor plan B
quote:
Wat een zinsconstructies op die site.quote:Deze mensen gaan dan ogenblikkelijk aan de slag met het in kaart brengen van de aanvragen en per client alles uitzoeken wat en hoeveel hun claim is. Wacht niet te lang elke dag langer wachten is 1 dag te veel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |