abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_3954851
maar ik moet dit toch ff kwijt.

Ik begin me namelijk nogal te hekelen aan turken/marrokanen

Ik haat discriminatie en heb ze ook nog nooit op hun ras of wat dan ook uitgescholden maar soms krijg ik toch de neiging.

Het is namelijk zo dat zo'n 90% van de turken die ik meegemaakt heb zich erg aso gedragen.
Ze gaan je uitschelden, ze gaan tegen je lopen zeiken als de meest kleinste dingen ze niet bevallen (je houding, je uiterlijk, kleding.. wat dan ook) en dan gaan ze dreigend kijken wachtend op een reactie.. dit heb ik echt met veeel gehad.

Ik heb echt niet zo van hey jij bent turk dus jou mag ik niet maar ik ga al wel vaak weg met voetballen als er veel turken komen.. het wordt namelijk altijd druk gedoe en sfeer wordt echt elke keer weer verziekt.

Vandaag ook, was aan het voetballen. Had mn handen ff in mn zak en zon turk begint meteen te zeiken van haal je handen uit je zak. Later ging ie ook schelden en toen ik later naar huis ging met opmerking dat het geen donder meer aan is ging ie ook zeiken en me uitdagend aankijken enzevoort.

Het lijkt wel alsof het andersom is, zij discrimineren ons ipv andersom. Ik heb nog niet meegemaakt dat vrienden van mij ruzie met hun gingen zoeken, altijd gewoon ze negeren of aardig doen, toch zoeken ze elke keer weer mot.

Ook kleine turkjes hebben meteen al grote bek, het lijkt wel dat als je geen turk bent dat ze je dan zowiezo niet moeten.. zeg gewoon dat ze van je af moeten blijven met voetbal en ze hebben grote bek.

En owee als je ze dan is een keer zo ver krijgen dat je ze uitscheld voor kutturk ofzo (niet gedaan) dan krijg je meteen hele vriendenkring en familie achter je aan, heb al es een keer 2 turken op scooters achter me aangehad omdat we zon heel klein turkje lieten meedoen met voetbal maar dat was geen zak aan en we waren gewoon aardig en toen ging ie moeilijk doen en ging ie ineens zn broers halen

Ik probeer het elke keer weer opnieuw als ik een turk ontmoet maar tot nu toe kan ik dit over ze zeggen:

-aggresief
-discriminerend
-uitlokkers
-ruziezoekers
-altijd anderen erbij halen
-liegen en overdrijven zodat wij als discrimineerders overkomen zodat dus familie en vrienden achter je aankomen
-uitschelden
-overal probleem over maken

zo.. kom nu maar met gezeik dat ik rasist ben en vooroordelen heb of wat dan ook.. doe je best.

p.s. met 10% kan ik dus wle goed overweg.. zijn meestal de wat slimmere en meer geintegreerdere ( ) turken.

vindt het zelf trouwens jammer hoor.. ik probeer het namelijk altijd met ze en ze stellen me heel vaak teleur.. kweet niet of ze zo opgevoed worden ofzo maar het is wel jammer. vroeger werd ik boos op mensen die turken uitscholden maar misschien hebben die ook allemaal alleen maar slechte ervaringen met ze.

Overall beste user 2022 woensdag 24 april 2002 @ 23:51:33 #2
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_3954904
Ik heb precies hetzelfde, maar dan met joden en homo's.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 woensdag 24 april 2002 @ 23:52:25 #3
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_3954914
En met brabanders natuurlijk.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_3954925
quote:
Op woensdag 24 april 2002 23:52 schreef Ulx het volgende:
Je vergeet de friezen
  woensdag 24 april 2002 @ 23:54:31 #5
11783 _Abu_
Domum eamus
pi_3954947
Mensen uit Overijssel! Die zijn pas erg!
Insanus sum
  woensdag 24 april 2002 @ 23:57:53 #6
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_3954995
quote:
Wilde gij een buts op ouwen nilles? Bekaant tandjes tuffen denk!

Ik merk wel wat de topic-starter bedoeld, maar toch is dat generalisatie. Vaak zijn dat de jongere generaties, en daar heeft de rest van het volk niets mee van doen.

I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  woensdag 24 april 2002 @ 23:59:53 #7
11498 Arjeninho
Verloren zoon.
pi_3955026
quote:
Op woensdag 24 april 2002 23:52 schreef gelly het volgende:

[..]

Je vergeet de friezen

Gelly's.
[b]I'm #1 so why try harder[/b]
pi_3955047
quote:
Op woensdag 24 april 2002 23:54 schreef _Abu_ het volgende:
Mensen uit Overijssel! Die zijn pas erg vriendelijk
Daar moet ik je gelijk in geven
  donderdag 25 april 2002 @ 00:01:36 #9
14187 Amos
Sweet child in me, heaaaaal
pi_3955057
Hmmmz, in Nijmegen, waar ik woon, valt de overlast wel mee.

Ik kan echter niet echt meepraten over 'lastige Turken', omdat ik ze niet opzoek en niet in die milieu's verschijn.
Maar de van Turken die ik wél ken, is zo'n 80% 'normaal'.

Happiness is a warm gun
pi_3955069
quote:
Op woensdag 24 april 2002 23:57 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Wilde gij een buts op ouwen nilles? Bekaant tandjes tuffen denk!

Ik merk wel wat de topic-starter bedoeld, maar toch is dat generalisatie. Vaak zijn dat de jongere generaties, en daar heeft de rest van het volk niets mee van doen.

Das waar, maar voorlopig maakt de jongere generatie allochtonen de jonge generatie autochtonen alvast racistisch. Das handig voor later
Some men see things as they are and ask why. Others dream things that never were and ask why not.
  donderdag 25 april 2002 @ 00:04:05 #11
12888 Skull-splitter
pi_3955096
quote:
Op donderdag 25 april 2002 00:02 schreef Pommeloer het volgende:

[..]

Das waar, maar voorlopig maakt de jongere generatie allochtonen de jonge generatie autochtonen alvast racistisch. Das handig voor later

moet de jonge generatie autochtonen maar gaan stemmen... En nadenken.
  donderdag 25 april 2002 @ 00:08:51 #12
20223 Carterman
Is een Tilburger!
pi_3955162
quote:
Wat een leuk gevoel voor humor...
Appetjoek, meej oewe kiest tegen de kaaibaand kunde tandjes roapen.

BLF (Brabant Liberation Front)

Cart,

Time is what keeps everything from happening at once.
  donderdag 25 april 2002 @ 00:09:37 #13
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_3955171
quote:
Op woensdag 24 april 2002 23:47 schreef Hertog_Martin het volgende:

...t/m...
vroeger werd ik boos op mensen die turken uitscholden maar misschien hebben die ook allemaal alleen maar slechte ervaringen met ze.

jij stemt op pim fortuyn?

naja.. je hebt wel gelijk hoor, heel vaak geven ze een steeds grotere bek en ze worden steeds agresiever,

Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
  donderdag 25 april 2002 @ 00:10:13 #14
25198 F1r3Starter
Don't walk the grass!
pi_3955182
quote:
Op woensdag 24 april 2002 23:57 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Neej, maar die jongere generatie leren die ideeen toch niet van zichzelf. Maar ik heb inderdaad het idee dat wij juist worden gediscrimineerd en niet de allochtone jongeren.
A dirty mind is a joy forever
pi_3955189
quote:
Op donderdag 25 april 2002 00:10 schreef F1r3Starter het volgende:

[..]

Neej, maar die jongere generatie leren die ideeen toch niet van zichzelf. Maar ik heb inderdaad het idee dat wij juist worden gediscrimineerd en niet de allochtone jongeren.

Wij ?
  donderdag 25 april 2002 @ 00:18:21 #16
25198 F1r3Starter
Don't walk the grass!
pi_3955291
quote:
Op donderdag 25 april 2002 00:11 schreef gelly het volgende:

[..]

Wij ?

, Autochtonen
pi_3955297
quote:
Op donderdag 25 april 2002 00:18 schreef F1r3Starter het volgende:

[..]

, Autochtonen

Spreek lekker voor jezelf.
  donderdag 25 april 2002 @ 00:18:59 #18
12888 Skull-splitter
pi_3955298
quote:
Op donderdag 25 april 2002 00:10 schreef F1r3Starter het volgende:

[..]

Probleem is de strenge opvoeding van de ouders, en de ENORME open structuur van de Nederlandse normen en waarden. Wat zou jij doen als je 19 jaar onderdrukt thuis hebt gezeten, en je ken nagenoeg alles flikken zonder dat er iemand maling om heeft?

Tprobleem zit hem dus niet zomaar in naturalisatie, maar het is gewoon een cultuurshock die mensen moeten verwerken voor ze kunnen functioneren. Ze kunnen er niet goed mee omgaan. Bovendien, zoals veel allochtonen zelf ook zeggen, zijn ze vaak te overompeld (lees: lui) om de vele kansen die ze hebben te benutten, omdat ze het idee hebben dat het vanzelf wel komt.

donderdag 25 april 2002 @ 00:21:20 #19
12888 Skull-splitter
pi_3955331
quote:
Op donderdag 25 april 2002 00:18 schreef F1r3Starter het volgende:

[..]

, Autochtonen

Wij zijn misschien gewoon te lief. Maar het is ook zo makkelijk om te zeggen dat alle Turken en Marokanen vies en dom zijn...
  donderdag 25 april 2002 @ 00:28:07 #20
20300 Mouse25
enjoying life
pi_3955417
Heb niks tegen turken of marrokanen, maar kan me wel vinden in een aantal van de ervaringen van de topicstarter..

Meest irritante aan een groep turken is dat je wel erg vaak hoort:

"Wat kijk je"??

Sorrie? Heb dit nog nooit met een groep 'nederlanders' gehad. Maar goed, da's mijn ervaring...

USER IS VERTROKKEN NAAR BETERE OORDEN
pi_3955482
ach die klote a'dammers kunner ook zo slecht tegen beetje loeren...

R.

donderdag 25 april 2002 @ 00:34:28 #22
12888 Skull-splitter
pi_3955488
quote:
Op donderdag 25 april 2002 00:28 schreef Mouse25 het volgende:
Heb niks tegen turken of marrokanen, maar kan me wel vinden in een aantal van de ervaringen van de topicstarter..

Meest irritante aan een groep turken is dat je wel erg vaak hoort:

"Wat kijk je"??

Sorrie? Heb dit nog nooit met een groep 'nederlanders' gehad. Maar goed, da's mijn ervaring...

De kunst is met dit soort confrontaties een slag te slaan. Het wederzijds respect is weg, en dat is jammer. Ik zit op een ROC en ben, ondanks mijn aan autisme en ADHD verwante handicaps, behoorlijk sociaal aangelegd. Vaak als je iemand op een goede manier aanpakt, maak je een dermate indruk dat ze je respecteren.
  donderdag 25 april 2002 @ 00:37:15 #23
12888 Skull-splitter
pi_3955516
quote:
Op donderdag 25 april 2002 00:33 schreef xobelix het volgende:

R.

hangt van het soort af. Ik kom regelmatig in Amsterdam, en wederom dat is gewoon een kwestie van wederzijds respect...
  donderdag 25 april 2002 @ 00:40:30 #24
20300 Mouse25
enjoying life
pi_3955549
quote:
Op donderdag 25 april 2002 00:34 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

De kunst is met dit soort confrontaties een slag te slaan. Het wederzijds respect is weg, en dat is jammer. Ik zit op een ROC en ben, ondanks mijn aan autisme en ADHD verwante handicaps, behoorlijk sociaal aangelegd. Vaak als je iemand op een goede manier aanpakt, maak je een dermate indruk dat ze je respecteren.

Och, heb er ook nog nooit problemen door gekregen. Heb ook met idee dat 'ze' het doen om te kijken hoe je reageert. Meestal reageer ik erop door er recht op af te stappen (al moet ik daarvoor dwars door de groep heen) en vlak voor zijn neus te vragen wat die zei. Zoek geen ruzie ofzo, heb ook gemerkt dat 'ze' dan wel respect voor je tonen en nooit problemen proberen te zoeken.

ben ook niet zo klein wat waarschijnlijk ook wel zal helpen

pi_3955568
Je beschrijft een probleem dat eigenlijk meer aan de persoon annex groepsgedrag ligt dan aan een bevolkings groep.

Ik neem mijn eigen zusje ff als voorbeeld, geen normaal woordje kan er vanaf het is &(*&$#@ dit, @$@*#() zo. Of er geen communicatie mogelijk is in beschaafd Nederlands en of er altijd K. of T. voor moet.

Zo gaat het ook met de groep er om heen met de woorden, chil jij is ff etc. etc. idd het is uitdagen, provoceren eigenlijk meer. Ze doen onderbewust heel erg hun best om met een rotkop te worden aangekeken, idd ziekelijk.

Gelukkig weten sommige mensen beter en doen niet aan dat groepsgedrag mee, die mensen zijn de mensen die gewoon je vrienden zijn (en niet bij je gang horen, mocht je die hebben), en waarom je zelf vind dat Turkse, Marokkaanse, etc. best wel meevallen. Maar owee als er weer zo'n groepje loopt, je weet beter, maar toch het blijven die klote Turken en Marokkanen die de boel verstieren.

En is dat nou een probleem dat jij ze zo aanduid nee hoor, want statistisch gezien heb je helemaal gelijk.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
  donderdag 25 april 2002 @ 00:45:59 #26
12888 Skull-splitter
pi_3955588
quote:
Op donderdag 25 april 2002 00:40 schreef Mouse25 het volgende:

[..]

Och, heb er ook nog nooit problemen door gekregen. Heb ook met idee dat 'ze' het doen om te kijken hoe je reageert. Meestal reageer ik erop door er recht op af te stappen (al moet ik daarvoor dwars door de groep heen) en vlak voor zijn neus te vragen wat die zei. Zoek geen ruzie ofzo, heb ook gemerkt dat 'ze' dan wel respect voor je tonen en nooit problemen proberen te zoeken.

Ik ben ook niet klein, maar stel me meestal heel passief op, en dus een makkelijk doelwit. Vroeger nog veel erger geweest, ook onder gewoon witte mensen onder ons, bovendien ook rood haar en stevig (bespierd)...

Ik stap er dan op af en doe het af met een snelle woordgrap, die net traag genoeg is om een glimlach te doen loskomen. Werkt meestal het best heb ik gemerkt.

Maar ik heb dus ook vrienden in nagenoeg alle culturen lopen, dus dat scheelt een hoop. Ook Marokaanse buren, leuk volk hoor. Maar we kennen hier ook bijna geen ghetto vorming ala R'dam en A'dam... Dat beleid heeft het ook alleen maar erger gemaakt....

pi_3955731
ik zat dus fout met afzeiken en uitschelden.. jullie reageren aardig normaal.. heb hier namelijk wel eens anders gezien

Het is jammer eigenlijk dat veel hier herkennen wat ik heb geschreven, tzijn eigenlijk een beetje sfeerverziekers.

en nee, ik mot pim fortuyn niet

donderdag 25 april 2002 @ 01:31:31 #28
12888 Skull-splitter
pi_3955925
quote:
Op donderdag 25 april 2002 01:05 schreef Hertog_Martin het volgende:
ik zat dus fout met afzeiken en uitschelden.. jullie reageren aardig normaal.. heb hier namelijk wel eens anders gezien

Het is jammer eigenlijk dat veel hier herkennen wat ik heb geschreven, tzijn eigenlijk een beetje sfeerverziekers.

Hoe later je post, hoe normalere mensen er hangen. Tenminste, de mensen die rond dit tijdstip nog wakker zijn kunnen ook wel normaal nadenken
  donderdag 25 april 2002 @ 05:56:33 #29
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_3956307
quote:
Op donderdag 25 april 2002 01:05 schreef Hertog_Martin het volgende:

Ik weet nog wel een huyje voor je op Rotummerplaat, daar heb je allen allochtone meeuwen
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  donderdag 25 april 2002 @ 10:27:37 #30
25198 F1r3Starter
Don't walk the grass!
pi_3957633
quote:
Op donderdag 25 april 2002 00:40 schreef Mouse25 het volgende:

[..]

Dat hoef ik dus echt niet te proberen. Ben totaal niet groot of breed. En dan dagen ze je naar mijn mening al veel eerder uit. Ik ga dan echt niet op die gasten af stappen.
  donderdag 25 april 2002 @ 10:40:11 #31
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_3957770
Ik ben het voor een groot deel met de topic-starter eens.

Het is opvallend dat de negatieve kenmerken die hij opnoemt van allochtonen niets te maken hebben met hun huidskleur, afkomst of sexuele geaardheid, maar met hun gedrag.

Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
  donderdag 25 april 2002 @ 10:41:05 #32
12505 deGVR
Tussen schrijf en kramp..
pi_3957787
Ik vind italianen... en dan met name italianen met een snor... die hebben zo veel vooroordelen vind ik, kijk dat kan niet he!
Midden in dat bos woont een kleine, rode aap.
Kijk daar zit 'ie, in die boom. Hij doet een reuzegrote gaap.
http://www.chrishantzen.nl
http://www.onbeschreven.nl
pi_3957869
quote:

Ik haat discriminatie en heb ze ook nog nooit op hun ras of wat dan ook uitgescholden maar soms krijg ik toch de neiging.

Het is namelijk zo dat zo'n 90% van de turken die ik meegemaakt heb zich erg aso gedragen.
Ze gaan je uitschelden, ze gaan tegen je lopen zeiken als de meest kleinste dingen ze niet bevallen (je houding, je uiterlijk, kleding.. wat dan ook) en dan gaan ze dreigend kijken wachtend op een reactie.. dit heb ik echt met veeel gehad.

Ik heb echt niet zo van hey jij bent turk dus jou mag ik niet maar ik ga al wel vaak weg met voetballen als er veel turken komen.. het wordt namelijk altijd druk gedoe en sfeer wordt echt elke keer weer verziekt.

Vandaag ook, was aan het voetballen. Had mn handen ff in mn zak en zon turk begint meteen te zeiken van haal je handen uit je zak. Later ging ie ook schelden en toen ik later naar huis ging met opmerking dat het geen donder meer aan is ging ie ook zeiken en me uitdagend aankijken enzevoort.

Het lijkt wel alsof het andersom is, zij discrimineren ons ipv andersom. Ik heb nog niet meegemaakt dat vrienden van mij ruzie met hun gingen zoeken, altijd gewoon ze negeren of aardig doen, toch zoeken ze elke keer weer mot.

Ook kleine turkjes hebben meteen al grote bek, het lijkt wel dat als je geen turk bent dat ze je dan zowiezo niet moeten.. zeg gewoon dat ze van je af moeten blijven met voetbal en ze hebben grote bek.

En owee als je ze dan is een keer zo ver krijgen dat je ze uitscheld voor kutturk ofzo (niet gedaan) dan krijg je meteen hele vriendenkring en familie achter je aan, heb al es een keer 2 turken op scooters achter me aangehad omdat we zon heel klein turkje lieten meedoen met voetbal maar dat was geen zak aan en we waren gewoon aardig en toen ging ie moeilijk doen en ging ie ineens zn broers halen

Ik probeer het elke keer weer opnieuw als ik een turk ontmoet maar tot nu toe kan ik dit over ze zeggen:

-aggresief
-discriminerend
-uitlokkers
-ruziezoekers
-liegen en overdrijven zodat wij als discrimineerders overkomen zodat dus familie en vrienden achter je aankomen
-uitschelden

zo.. kom nu maar met gezeik dat ik rasist ben en vooroordelen heb of wat dan ook.. doe je best.

p.s. met 10% kan ik dus wle goed overweg.. zijn meestal de wat slimmere en meer geintegreerdere ( ) turken.

vindt het zelf trouwens jammer hoor.. ik probeer het namelijk altijd met ze en ze stellen me heel vaak teleur.. kweet niet of ze zo opgevoed worden ofzo maar het is wel jammer. vroeger werd ik boos op mensen die turken uitscholden maar misschien hebben die ook allemaal alleen maar slechte ervaringen met ze.

en jij hebt gelijk ik sta achter je
oops ohh my ...
pi_3957879
quote:
Op donderdag 25 april 2002 00:37 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

hangt van het soort af. Ik kom regelmatig in Amsterdam, en wederom dat is gewoon een kwestie van wederzijds respect...

ik zeg ook niet dat ik a'dammers dan lief aankijk

maar je hebt gelijk ze peilen dan je reactie.

pi_3957953
quote:
Op donderdag 25 april 2002 00:08 schreef Carterman het volgende:

[..]

Cart,

nondeju zeker jèh, mènus hard tegen z'n gaffel stoempe
  donderdag 25 april 2002 @ 11:03:54 #36
17275 Mr_Brownstone
Believe it... or not.
pi_3958080
Ik kan me zeker wel vinden in wat de topic starter zegt. maar ook in wat Skull-Splitter zegt. Meestal is het een vorm van uitdagen, en dan moet je gewoon op de juiste manier reageren.

Ik heb zelf ook vaak meegemaakt dat als ik door de stad loop dat ik ineens opmerkingen te horen krijg als "wat kijk je!" of "Loop niet zo stoer" ofzo (heb een best wel breed loopje, zo loop ik nu eenmaal ). Laatste keer dat iemand "wat kijk je" tegen mij zei had ik geantwoord "Ik wou even weten of je mijn onderbroek aanhad". Er begonnen er een paar te lachen en er kwam er een naar me toelopen en schudde me hand ( ) dus blijkbaar konden ze het wel waarderen dat ik het lef had om iets terug te zeggen.

Zulke acties vind ik overigens wel heel erg fout, want ik zie ook vaak genoeg dat mensen ongelofelijk geintimideerd raken en meteen een half uur lang met hun hoofd naar beneden rondlopen in de hoop dat er niet nog een keer iets gezegd word

Yes, that sequence of words I just said made perfect sense.
I've got my propaganda, I've got revisionism. I've got my violence in hi-def ultra-realism. All a part of this great nation. I've got my fist, I've got my plan, I've got survivalism.
  donderdag 25 april 2002 @ 11:21:52 #37
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_3958368
Ik kan me behoorlijk vinden in de mening van de topicstarter. Zo denk ik er eigenlijk ook over.

Toch is de groep mensen die beschreven wordt redelijk klein.
Zoals de meesten onder jullie ken ik ook een aantal turken, welke heel gewoon en aardig zijn.

Afgelopen jaar een vakantie gehad in Turkije. Toen ik heen ging dacht ik (en ik zal heeeel eerlijk zijn ) 'heb ik al de pest aan turken, ga ik ook nog naar Turkije. (Mijn vriendin wilde het graag). Toen ik terugkwam had ik al een hele andere kijk op de mensen daar. Ben een poos met een turk aan de praat geweest, gewoon op straat. Heb van alles aangeboden gekregen zoals bier, koffie en thee. (gratis!)

We kregen het zo over de turken in nederland en tot mijn verbazing schijnen de turken daar (ik zat in Alanya, waar de meeste inwoners redelijk "ver-europeaanst" zijn) een hekel hadden aan de turken hier omdat ze hen een slechte naam bezorgden. De meeste turken die hier dan ook komen zijn turken uit het binnenland, en hebben nog (haast) niets van de cultuur in europa meegekregen aangezien ze jaren in de bergen woonden.

Al met al heb ik de turken daar ervaren als:

-Aardig
-Zeeeer gastvrij.
-Eerlijk.

(Uitzonderingen daargelaten.)

Wat niet inhoudt dat ik nog steeds vindt dat de turken in ONS land zich toch wel een tikkeltje meer mogen aanpassen.

donderdag 25 april 2002 @ 12:43:26 #38
11498 Arjeninho
Verloren zoon.
pi_3959356
quote:
Op donderdag 25 april 2002 11:21 schreef Tjabbo het volgende:
Lang verhaal
Dat heeft er mee te maken dat de Turken in Nederland veelal Turken van Koerdische afkomst zijn en van het "platteland" komen uit Oost-Turkije. (Correct me if I'm wrong)
[b]I'm #1 so why try harder[/b]
  donderdag 25 april 2002 @ 13:49:40 #39
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_3960167
quote:
Op donderdag 25 april 2002 12:43 schreef Arjeninho het volgende:

[..]

Dat heeft er mee te maken dat de Turken in Nederland veelal Turken van Koerdische afkomst zijn en van het "platteland" komen uit Oost-Turkije. (Correct me if I'm wrong)

Arjeninho niet verkeerd hebben.
Arjeninho spijker op kop slaan.

Dat is helemaal waar die man in Turkije het over had.

donderdag 25 april 2002 @ 15:53:54 #40
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_3961717
Het is idd zo dat de Turken in Turkije gewoon 'doorontwikkelen' net zoals mensen in andere landen doen. Homoseksualiteit en prostitutie zijn bv daar lang niet zo'n taboe als in de Turkse gemeenschap in Nederland.

Die komen allereerst (zoals al werd gezegd) van het platteland, en bovendien worden die niet toleranter, omdat zij in een ander land (Nederland dus) elkaar opzoeken en elkaars gevoelens juist versterken. De enige manier om dat te verhelpen is integratie. En dat gaat totnutoe bij Turken beter dan bij Marrokanen, maar ik denk/hoop dat het probleem over 1 of 2 generaties grotendeels opgelost is, mits er niet veel meer Turken en Marrokanen meer naar Nederland komen.

Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_3961870
Ik vind dat hier zinnig en constructief gediscussierd word. Dat wou ik even zeggen.

En meestal zie ik bepaalde groeperingen bekend als hanggroepen al voor ze mij zien. Ik kijk ze meestal aan en dan de andere kant op. Ik heb nooit last van ze. Maar het heeft ook wel een beetje met je opstelling en houding te maken denk ik. En als er een opmerking gemaakt word kijk ik meestal niet om.

pi_3962020
Hmmm, eerste discussie over Marrokanan en Turken die niet uit de hand loopt BETER!

Hmmmz, ik ben het volledig met de topicstarter eens...
EN SKull-Splitter idd je hebt gelijk, alsje ze sympathiek aan pakt, dan krijgen ze respect, maar niet altijd, ik heb dat ook eens geprobeerd....en ik had dus de verkeerde te pakken (@$#^&*^)(@*%(@!!!!!) heel spijtig...wat klappen gehad enzzenzz, maar ik ken d'r goenog, waarvan ik blij ben te kennen, anders een mes in me maag te krijgen...
Ik ga zaterdag ook naar Turkije en wacht vol spanning af...

pi_3962044
quote:
Op donderdag 25 april 2002 15:53 schreef I.R.Baboon het volgende:
Die komen allereerst (zoals al werd gezegd) van het platteland, en bovendien worden die niet toleranter, omdat zij in een ander land (Nederland dus) elkaar opzoeken en elkaars gevoelens juist versterken.
Dat is misschien wel zo met de 1e generatie, en misschien een gedeelte van de 2e als zij als kind hier zijn meegomen door hun ouders. Maar deze verklaring gaat niet meer op voor degene die hier zijn geboren (jaartje of 12-20). En dat zijn hier in de randstad ook een van de grootste problemen.
quote:
De enige manier om dat te verhelpen is integrate. En dat gaat totnutoe bij Turken beter dan bij Marrokanen, maar ik denk/hoop dat het probleem over 1 of 2 generaties grotendeels opgelost is, mits er niet veel meer Turken en Marrokanen meer naar Nederland komen.
Hoe wil je ze laten integreren als ze dat zelf niet willen?

Edit> ik moet wel zeggen dat dit toch echt een van de topics is dat genoeg explosief bevat voor een flamewar maar het toch zeer goed gaat zonder tussenkomst van een mod. Complimenten.

pi_3964195
Tja helaas moet ik je gelijk geven en zijn dit ook wel zo'n beetje mijn ervaringen. Ze zijn echt niet allemaal zo maar wel teveel...
  donderdag 25 april 2002 @ 18:54:10 #45
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_3964240
quote:

[..]

Je vergeet de friezen

ja idd KUT FRIEZINNEN!~!!! die zijn toch echt het lekkerste hoor
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  donderdag 25 april 2002 @ 20:52:08 #46
20300 Mouse25
enjoying life
pi_3965877
quote:
Op donderdag 25 april 2002 11:21 schreef Tjabbo het volgende:

Afgelopen jaar een vakantie gehad in Turkije. Toen ik heen ging dacht ik (en ik zal heeeel eerlijk zijn ) 'heb ik al de pest aan turken, ga ik ook nog naar Turkije. (Mijn vriendin wilde het graag). Toen ik terugkwam had ik al een hele andere kijk op de mensen daar. Ben een poos met een turk aan de praat geweest, gewoon op straat. Heb van alles aangeboden gekregen zoals bier, koffie en thee. (gratis!)

Ben een paar jaartjes geleden eens in marokko geweest, in Tanger om precies te zijn. Mensen zijn vriendelijk, maken gezellig een praatje op straat, krijgt drinken aangeboden, echt heel gaaf!

Dat ik er met mijn toemalige vriendin (lang blond haar, blauwe ogen en erg mooi) had er vast niks mee te maken

Nee, serieus: zelfs tegen mijn vriendin waren ze vol respect. Zeiden wel vaak dat ze haar heel erg mooi vonden en gaven mij dan een compliment (rare gewoonte maar erg grappig). Niemand die haar lastig viel of wat dan ook. Dat is soms wel anders met groepen turken of marrokanen in Nederland

pi_3966298
Nou, ik kan er wel over meepraten, want schelden/bedreigen gebeurd mij dus bijna dagelijks. Ik ga nu gelukkig verhuizen, want hier kan een mens niet leven (hier is Den Haag). De buurt is net een anarchistisch stuk beiroet of zo. Je moet rennen, anders wordt je neergeknalt.

Net ook weer, loop ik gewoon rustig met mijn boodschappentas naar huis op klaarlichte dag. Lopen er een stuk of 20! (twintig) jongens (ik zal niet zeggen wat voor afkomst ze hebben, anders wordt dit bericht ook weer gedelete) tussen de 12 en 18 achter me aan, terwijl ze stenen aan het schieten zijn met ballonnetjes aan zo'n pijp. Onderwijl dreigend met ergere dingen. Leuk hoor! Wat heb ik hen misdaan? NIETS!

Het zal in Marokko best gezellig zijn, maar hier beslist niet!

Leve het atheisme, verspreid het woord!
pi_3966689
wat ik steeds mis bij zulke discussies is dat er een ander feit bestaat. Dat feit is dat een deel van de nederlandse bevolking van mening is dat (alle) 'allochtone' mensen crimineel en asociaal ed. zijn.
Dat zoveel mensen dit denken zal toch met iets te maken hebben denk ik dan.
Nu probeer ik niet te zeggen dat het zo is. Dus dat alle 'allochtone' nederlanders crimineel zijn. Maar dat kan wel. De andere kant dat ook heel goed kan is dat het beeld van de nederlander die die mening heeft niet juist is.
Waarom wordt er nooit gesproken over het feit dat zoveel mensen de mening dragen van 'allochtonen zijn crimineel'?
Deze laatste zin is denk ik een feit. Je hoort veel mensen dit roepen en dus denknen mensen er zo over. Misschien zou het juist goed zijn om de harde cijfers en feiten op tafel te gooien waaruit blijkt dat allochtonen juist wel of niet crimineel zijn. en hoeveel. Die cijfers ontbreken. niemand heeft ze, dus speculeren mensen maar wat.

Ik weet niet goed hoe ik dit nou onder woorden moet brengen maar ik hoor steeds 2 dingen. of mensen zijn het eens dat allochtonen crimineel zijn. of niet. maar je hoort (bijna) nooit dat het een feit is dat zoveel mensen er zo over denken. Dat is toch ook een punt van zorg?

pi_3966875
nog een kleine aanvulling:
nu hoor je wel roepen 'ja maar het is een klein deel die het verpest voor de grote groep' En dat is dus wat ik wil benadrukken.. Waarom zijn daar dan geen cijfers van? waarom accepteerd men dat niet?

bij voetbalhooligans is men het er meer over eens. Er is een klein deel die het verpest voor de rest. waarom (als dat zo is he, dat weet ik dus niet) wordt dit dan minder geaccepteerd als we het hebben over de allochtonen?

pi_3966884
Ik heb dat de laatste tijd met kale mannen van rond de 50
pi_3968102
Ik heb dat met mensen die geen fooi geven.
pi_3968142
quote:

-aggresief
-discriminerend
-uitlokkers
-ruziezoekers
-uitschelden

STEM LPF!
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  vrijdag 26 april 2002 @ 00:35:58 #53
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_3968438
ik vind dat de topic starter wel gelijk heeft maar volgens mij bedoelt hij de marokkanen.
ik woon in amsterdam oud west en daar zitten veel turken en marokkannen.
ik vind dat je eigenlijk die "mensen" die zo onbehoorlijk doen moet kunnen aangeven en dat als ze nog een keer ruzie zoeken dat de ouders dan worden ingeligd en dan zwaait er wat hoor.
ik denk niet dat die ouders het zo maar goed vinden dat hun "ding" zomaar alles gaat verzieken want er zijn vast wel mensen bij die gaan uitzoeken waar die mensen wonen en dan gaan vertellen wat voor soort het is.
ik denk er trouwens wel over om op PIMmetje te gaan stemmen maar dan moet hij wel van WAO en zo afblijven.
verder vind ik zijn gedachtengang over allochtonen goed.
gewoon het gajes er uit schoppen en het goede laten zitten.
ik heb een keer met een oudere marokkaan gesproken en die zei dat hij zich schaamde voor die jongeren die zo lastig zijn en altijd ruzie willen.
soms weil ik wel een wapen bij me hebben en dan zo'n gast in z'n poot schieten.
maar ja het is illegaal en je kan je wapen er door kwijtraken en dat vind ik het niet waard.
helaas heb ik nog geen wapen maar schieten kan ik al wel.
beter dan de gemiddelde amerikaanse crimineel en ik weet dat dat zegt dat ik nog matig ben maar ik ben er mee bezig.
  vrijdag 26 april 2002 @ 02:38:58 #54
20300 Mouse25
enjoying life
pi_3969142
quote:
Op donderdag 25 april 2002 23:56 schreef MoJo het volgende:
Ik heb dat met mensen die geen fooi geven.
hahahaha... daar hebben we het al eerder over gehad.
We moeten op zeker eens een keer afspreken in zwolle hahaha....
pi_3969616
quote:
Op donderdag 25 april 2002 22:01 schreef pilut het volgende:
wat ik steeds mis bij zulke discussies is dat er een ander feit bestaat. Dat feit is dat een deel van de nederlandse bevolking van mening is dat (alle) 'allochtone' mensen crimineel en asociaal ed. zijn.
Dat zoveel mensen dit denken zal toch met iets te maken hebben denk ik dan.
Nu probeer ik niet te zeggen dat het zo is. Dus dat alle 'allochtone' nederlanders crimineel zijn. Maar dat kan wel. De andere kant dat ook heel goed kan is dat het beeld van de nederlander die die mening heeft niet juist is.
Waarom wordt er nooit gesproken over het feit dat zoveel mensen de mening dragen van 'allochtonen zijn crimineel'?
Deze laatste zin is denk ik een feit. Je hoort veel mensen dit roepen en dus denknen mensen er zo over. Misschien zou het juist goed zijn om de harde cijfers en feiten op tafel te gooien waaruit blijkt dat allochtonen juist wel of niet crimineel zijn. en hoeveel. Die cijfers ontbreken. niemand heeft ze, dus speculeren mensen maar wat.

Ik weet niet goed hoe ik dit nou onder woorden moet brengen maar ik hoor steeds 2 dingen. of mensen zijn het eens dat allochtonen crimineel zijn. of niet. maar je hoort (bijna) nooit dat het een feit is dat zoveel mensen er zo over denken. Dat is toch ook een punt van zorg?

Die cijfers zijn er ZEKER! 80% van de allochtonen zijn met politie in aanraking geweest!
En waar dat idee vandaan komt? "Vroeger" kwamen er steeds meer allochtonen in Nederland en toen is (keiharde feiten/cijfers) de criminaliteit aanzienlijk gestegen!
  vrijdag 26 april 2002 @ 10:05:55 #56
17143 zwijntje
lekkere trek
pi_3970275
quote:
Op vrijdag 26 april 2002 08:43 schreef Nyles het volgende:

[..]

Die cijfers zijn er ZEKER! 80% van de allochtonen zijn met politie in aanraking geweest!
En waar dat idee vandaan komt? "Vroeger" kwamen er steeds meer allochtonen in Nederland en toen is (keiharde feiten/cijfers) de criminaliteit aanzienlijk gestegen!

Ik vermoed dat 80% van de Nederlanders ook in aanraking met de politie is geweest. Je komt tenslotte ook in aanraking met de politie als je aangifte doen van een gestolen fiets. "in aanraking komen" is een nogal vage term die weinig zegt over criminaliteit.
Waar komen deze cijfers overigens vandaan?
A clean house is a sign of a wasted life.
pi_3970315
Ja ben het 100% met je eens. Ik heb mijn hele leven nog nooit een racistische opmerking gemaakt in het bijzijn van allochtonen maar zij schelden mij wel gewoon uit voor kaaskop. Ik probeer ook altijd turken te vermijden om conflicten te voorkomen want ze proberen altijd wel iets uit te lokken groot of klein.
  vrijdag 26 april 2002 @ 10:14:47 #58
25976 Toastje
Nu ook met rijbewijs!
pi_3970351
quote:
Op donderdag 25 april 2002 00:33 schreef xobelix het volgende:

R.

Kan je ook niet begrijpen als in the middle of nowhere levende boer.

Had een vriendin, zij woonde in Apeldoorn. Is toch groot zou je denken, maar kreeg 't idee dat er nogal bekrompen gedacht wordt. En ja, als ik (Als amsterdammer zijnde) door Oost heen loop en word nagekeken en uitgescholden door een stelletje allochtonen op niets af, dan denk ik: Wanneer halen ze hier es goed de bezem er door heen?

Ask and you will know
  vrijdag 26 april 2002 @ 14:27:24 #59
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_3973418
quote:
Op vrijdag 26 april 2002 00:35 schreef speedfreakssj het volgende:
ik vind dat de topic starter wel gelijk heeft maar volgens mij bedoelt hij de marokkanen.
ik woon in amsterdam oud west en daar zitten veel turken en marokkannen.
ik vind dat je eigenlijk die "mensen" die zo onbehoorlijk doen moet kunnen aangeven en dat als ze nog een keer ruzie zoeken dat de ouders dan worden ingeligd en dan zwaait er wat hoor.
ik denk niet dat die ouders het zo maar goed vinden dat hun "ding" zomaar alles gaat verzieken want er zijn vast wel mensen bij die gaan uitzoeken waar die mensen wonen en dan gaan vertellen wat voor soort het is.
ik denk er trouwens wel over om op PIMmetje te gaan stemmen maar dan moet hij wel van WAO en zo afblijven.
verder vind ik zijn gedachtengang over allochtonen goed.
gewoon het gajes er uit schoppen en het goede laten zitten.
ik heb een keer met een oudere marokkaan gesproken en die zei dat hij zich schaamde voor die jongeren die zo lastig zijn en altijd ruzie willen.
Daar zul je gelijk aan hebben. maar dat is juist het punt. Thuis mogen ze geen sjor, en op straat (in hun ogen) alles.
quote:
soms weil ik wel een wapen bij me hebben en dan zo'n gast in z'n poot schieten.
maar ja het is illegaal en je kan je wapen er door kwijtraken en dat vind ik het niet waard.
helaas heb ik nog geen wapen maar schieten kan ik al wel.
beter dan de gemiddelde amerikaanse crimineel en ik weet dat dat zegt dat ik nog matig ben maar ik ben er mee bezig.
Waarschijnlijk zal het niet veel uitmaken, Turk of Marrokkaan. De een is misschien iets meer geintegreerd dan de ander.

Toch denk ik dat het een beetje te simpel gezegd is om zomaar "de goejen" hier te houden en de "slechten" eruit te zetten. Dat gaat simpelweg niet. denk er maar eens goed over na. En dat eigen rechtertje spelen daar klopt niets van. dan ben je zelf net zo erg, zo niet gewoon nog erger dan die mensen die je wilt bezeren.

vrijdag 26 april 2002 @ 14:31:23 #60
19948 IQwazda
En dat is 'ie
pi_3973475
quote:
Op donderdag 25 april 2002 00:08 schreef Carterman het volgende:

[..]

Cart,

Ai, menneke, a'k oe war, dan zou oewene bakkes maar bekanst snel dicht'ouwe, want anders stao'k nie voor m'n aige in, en dan wu'k ok nie mee as wa da'k gedoan hei...

Maar inderdaad, die criminele buitenlanders zijn irritant!!!

Waarom zou ik me beter voordoen dan ik ben?? Ik ben toch wel beter dan Jantje Modaal
pi_3973527
quote:

-aggresief
-discriminerend
-uitlokkers
-ruziezoekers
-uitschelden

turken en marrokanen, ik kijk ze altijd maar met zo'n blik aan van: Wat ben jij verschrikkelijk dom

gelukkig weten de buitenlanders nu na een flinke ruzie wie er hier in de buurt de baas is

vrijdag 26 april 2002 @ 14:43:34 #62
19948 IQwazda
En dat is 'ie
pi_3973597
quote:
Op vrijdag 26 april 2002 14:27 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Daar zul je gelijk aan hebben. maar dat is juist het punt. Thuis mogen ze geen sjor, en op straat (in hun ogen) alles.
[..]

Waarschijnlijk zal het niet veel uitmaken, Turk of Marrokkaan. De een is misschien iets meer geintegreerd dan de ander.

Toch denk ik dat het een beetje te simpel gezegd is om zomaar "de goejen" hier te houden en de "slechten" eruit te zetten. Dat gaat simpelweg niet. denk er maar eens goed over na. En dat eigen rechtertje spelen daar klopt niets van. dan ben je zelf net zo erg, zo niet gewoon nog erger dan die mensen die je wilt bezeren.

Waar ik me nog het meeste aan erger is het feit dat er van Nederlanders wordt verwacht dat wij ons maar aan alles en iedereen aanpassen.

En dan heb ik het niet alleen over turken en marrokanen, maar bijvoorbeeld ook over duitsers Franse belgen die weed komen halen.
Mensen verdommen het om zich aan te pasen, en nou vind ik dat dat niet nodig is als ze hierop vakantie zijn, maar als je hier woont, leer dan godverdomme eens nederlands.

Als ik ruzie heb met een buitenlander, dan schelden ze mij altijd uit in hun apentaal...dan zeg ik tegen ze...heb het lef es om het in mijn eigen taal te zeggen. Kom doe es, ken je lachen.

Maar ze verdommen het gewoon.
Ik weet nu al voor 90% zeker naar wie mijn stem uitgaat omdat ik vind dat er nu eindelijk eens wat gedaan moet worden.

En of Fortuin nou wil dat de diensplicht terugkomt, zal mij worst wezen. Ik word toch wel afgekeurd.

Ik word gewoonweg gek van het feit dat je 's avonds niet meer normaal over straat kan lopen of je hoort van die irritante halfingeslikte lettergrepen om je orenvliegen...ilaha zoblasdiekwoqnert en zulke ongein, het moet eens afgelopen zijn.
Mensen durven niks meer omdat ze inderdaad altijd hun familie en vrienden erbij halen.
Met een groepje durven ze wel ja, en maar breed lopen met hun leren jasjes.
Ik vind het bezwel zielig voor ze, dat ze zijn geboren met twee Galia-meloenen onder hun oksels.
Maar als ze alleen zijn, zijn ze stil.
En ze nemen vrij met onze feestdagen, maar OOK NOG EENS MET HUN EIGEN FEESTDAGEN!!!!
Ik neem binnenkort ook vrij met Rosj Hasjana en het suikerfeest en de dag waarop de Dalai Lama vijftien kippen ritueel heeft genomen...

Het is gewoonweg belachelijk wat onze regering toestaat.
De heele Nederlandse cultur gaat naar de bagger.

Ik zie tegenwoordig geen ouwe mensen 's avonds gezellig in de schemering op een bankje in het park zitten keuvelen.
Nee, van die achterlijke mongolen met hun BMW's, gare mercedessen en alles waarmee ze denken dat hun imago versterkt worden.

En nu stop ik maar, want mijn toetsenbord begint aardig te roken...

Waarom zou ik me beter voordoen dan ik ben?? Ik ben toch wel beter dan Jantje Modaal
pi_3973922
quote:
Op vrijdag 26 april 2002 14:36 schreef -roys- het volgende:

[..]

turken en marrokanen, ik kijk ze altijd maar met zo'n blik aan van: Wat ben jij verschrikkelijk dom

gelukkig weten de buitenlanders nu na een flinke ruzie wie er hier in de buurt de baas is

In welke buurt woon jij dan?Mag je van mij ook eens hier in mijn buurt in Rotterdam proberen...
  vrijdag 26 april 2002 @ 15:20:15 #64
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_3974095
quote:
Op vrijdag 26 april 2002 14:43 schreef IQwazda het volgende:

[..]

Waar ik me nog het meeste aan erger is het feit dat er van Nederlanders wordt verwacht dat wij ons maar aan alles en iedereen aanpassen.

En dan heb ik het niet alleen over turken en marrokanen, maar bijvoorbeeld ook over duitsers Franse belgen die weed komen halen.
Mensen verdommen het om zich aan te pasen, en nou vind ik dat dat niet nodig is als ze hierop vakantie zijn, maar als je hier woont, leer dan godverdomme eens nederlands.

Als ik ruzie heb met een buitenlander, dan schelden ze mij altijd uit in hun apentaal...dan zeg ik tegen ze...heb het lef es om het in mijn eigen taal te zeggen. Kom doe es, ken je lachen.

Maar ze verdommen het gewoon.
Ik weet nu al voor 90% zeker naar wie mijn stem uitgaat omdat ik vind dat er nu eindelijk eens wat gedaan moet worden.

En of Fortuin nou wil dat de diensplicht terugkomt, zal mij worst wezen. Ik word toch wel afgekeurd.

Ik word gewoonweg gek van het feit dat je 's avonds niet meer normaal over straat kan lopen of je hoort van die irritante halfingeslikte lettergrepen om je orenvliegen...ilaha zoblasdiekwoqnert en zulke ongein, het moet eens afgelopen zijn.
Mensen durven niks meer omdat ze inderdaad altijd hun familie en vrienden erbij halen.
Met een groepje durven ze wel ja, en maar breed lopen met hun leren jasjes.
Ik vind het bezwel zielig voor ze, dat ze zijn geboren met twee Galia-meloenen onder hun oksels.
Maar als ze alleen zijn, zijn ze stil.
En ze nemen vrij met onze feestdagen, maar OOK NOG EENS MET HUN EIGEN FEESTDAGEN!!!!
Ik neem binnenkort ook vrij met Rosj Hasjana en het suikerfeest en de dag waarop de Dalai Lama vijftien kippen ritueel heeft genomen...

Het is gewoonweg belachelijk wat onze regering toestaat.
De heele Nederlandse cultur gaat naar de bagger.

Ik zie tegenwoordig geen ouwe mensen 's avonds gezellig in de schemering op een bankje in het park zitten keuvelen.
Nee, van die achterlijke mongolen met hun BMW's, gare mercedessen en alles waarmee ze denken dat hun imago versterkt worden.

En nu stop ik maar, want mijn toetsenbord begint aardig te roken...

En dit is het net. De buitenlanders willen zich niet aanpassen
Met een paar posts terug wilde ik alleen aangeven (en dat was ook wel begrepen als je alle posts goed leest) dat het een bepaald slag volk is dat hierheen komt.

Zoals jij en de meesten hier vindt ik het ook op zijn zachts gezegd irritant dat je wordt aan- of nagekeken, en terwijl je weet dat ze het over je hebben, het enige is dat je hoort "asse mah gail ies mag allies" en nog meer van die meuk.

De buitenlanders hier mogen best hun eigen taal spreken, maar in hun eigen huis. Buiten op straat, of in publiekelijk toegangelijke objecten, moeten ze nederlands lullen.

Die cultuur, ja daar hebben we het echt toch zelf naar gemaakt want we hebben die mensen geimporteerd zodra we zelf te lui waren alle kutklusjes op te knappen.

En dat dan de familie in verweggistan zegt "Ha, in niederland graties geld", en ze komen hierheen, das te verwachten. We moeten nu alleen beslissen wat we daarmee doen, en mijns inziens kan Pimmetje daar geen ruk van, want hij gaat weg zodra het een beetje moeilijk wordt. Maar goed, iedereen heeft het recht om te stemmen wat hij of zij wil, en als iemand over de kunsten van die onfortuijnlijke pim wil discussieren, dan zoekt'ie maar een andere thread in dit forum.

Uiteindelijke stelling:

Allochtonen: Aanpassen of opkrassen?.

Ja of nee?

[Dit bericht is gewijzigd door Tjabbo op 26-04-2002 15:32]

pi_3975943
Marokkanen zijn erg. Agressief en provocerent ed

Turken zijn vaak erg sociaal.

dinsdag 17 september 2002 @ 11:28:44 #66
20137 Volcanus
M.Kemal Atatürk
pi_5841186
Ik ben het met je eens Sphere.

Turken zijn Sociaal

Tha best place to be is Turkey!
pi_5844014
quote:
Op vrijdag 26 april 2002 10:05 schreef zwijntje het volgende:

[..]

Ik vermoed dat 80% van de Nederlanders ook in aanraking met de politie is geweest. Je komt tenslotte ook in aanraking met de politie als je aangifte doen van een gestolen fiets. "in aanraking komen" is een nogal vage term die weinig zegt over criminaliteit.
Waar komen deze cijfers overigens vandaan?

De cijfers die er zijn geven een behoorlijk vertekend beeld. Dit komt doordat ze allochtone Nederlanders (dus Turken/Marrokanen met een nederlands passpoort) tot de Nederlandse bevolking rekenen.

De cijfers van 2000:
200.000 arrestaties per jaar
138.000 Nederlanders opgepakt
62.000 allochtonen opgepakt.

De allochtonen in dit verhaal zijn dus mensen zonder een Nederlands passpoort. Door hier een berekening mee te doen (waarin je eigenlijk speculeert over werkelijke cijfer) kom je tot een schrikbarend hoog getal aan criminele "buitenlanders".

-edit-
Jezus wat een oud topic zeg! Had ik ff niet gezien hehehe!
-edit-

pi_5844140
Bedoelt ie met dit stuk geen Marokkanen? Die vind ik zelf ook vaak nogal opgeschoten en aggressief. Turken heb ik nooit last mee gehad. Maar de autochtoon haalt deze 2 nogal eens door elkaar.
Turken runnen meestal gewoon een handeltje en bemoeien zich niet zo heel erg met de rest is mijn ervaring en ik woon in een allochtonenwijk in Utrecht (daarvoor in Amsterdam, hetzelfde verhaal)
Marokkanen kunnen af n toe flink irriteren ja, maar zoals eveneens sommige "boerenkaaskoppen" dit kunnen en taxichauffeurs
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_5844205
Vanwege dit soort gedrag probeer ik niet eens meer te integreren met deze bevolkingsgroepen.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_5844233
het is altijd makkelijk om te zeiken over iemand anders als je zelf niet tevreden bent met je leven

toch altijd tipisch ook dat die turkse buurman een toffe vent is.

pi_5845329
quote:
Op dinsdag 17 september 2002 14:46 schreef enfermidade het volgende:
het is altijd makkelijk om te zeiken over iemand anders als je zelf niet tevreden bent met je leven

toch altijd tipisch ook dat die turkse buurman een toffe vent is.

Met niet tevreden doel je op de marrokanen?
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_5845789
quote:
Op dinsdag 17 september 2002 15:57 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Met niet tevreden doel je op de marrokanen?

nee doel ik op degene die zo aan het kwatsen is.
pi_5845851
quote:

-aggresief
-discriminerend
-uitlokkers
-ruziezoekers
-uitschelden

je moet er de lol van in zien
  dinsdag 17 september 2002 @ 16:29:12 #74
35041 SpaceCake
Verder als Glacius.
pi_5845901
quote:
Op woensdag 24 april 2002 23:51 schreef Ulx het volgende:
Ik heb precies hetzelfde, maar dan met joden en homo's.
Ja precies. Mijn zusje is al 3 keer aangerand in het zwembad door een groep homo's.
  dinsdag 17 september 2002 @ 16:29:14 #75
27211 super_honda
nu met een suzuki GS500E
pi_5845902
quote:

[..]

Je vergeet de friezen

must een houw op dyn bek heffe ofzow???
als ik dy tsjin kom krijst een mep!

FRYSLAN BOPPE!!!!!

Forum voor beginnende motorrijders: www.25kw.net
FOK!Fotoboek
pi_5845917
quote:
Op dinsdag 17 september 2002 16:29 schreef super_honda het volgende:

[..]

must een houw op dyn bek heffe ofzow???
als ik dy tsjin kom krijst een mep!

FRYSLAN BOPPE!!!!!

Yeah right..

terug op je trekker keutelboer.

woensdag 18 september 2002 @ 13:16:18 #77
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_5858750
quote:
Op dinsdag 17 september 2002 16:30 schreef gelly het volgende:

[..]

Yeah right..

terug op je trekker keutelboer.

segst ain die uut Roon komt. Wat bist toch ook een Ot- en Sien-wereldburger, of nait dan?
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_5862579
Poeh, het lijkt net of de Nederlanders onderling ook een hekel hebben aan elkaar.
pi_5862593
quote:
Op woensdag 18 september 2002 13:16 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

segst ain die uut Roon komt. Wat bist toch ook een Ot- en Sien-wereldburger, of nait dan?

ken ik jou ?

woensdag 18 september 2002 @ 16:39:18 #80
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_5863001
quote:
Op woensdag 18 september 2002 16:19 schreef gelly het volgende:

[..]

ken ik jou ?

vast wel eens tegengekomen in Looks of de Kruisweg ...kom uit Marum
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_5863788
Sorry dat ik deze topickick over het hoofd heb gezien.

Topic gaat in ieder geval op slot.

Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')