Ik begin me namelijk nogal te hekelen aan turken/marrokanen
Ik haat discriminatie en heb ze ook nog nooit op hun ras of wat dan ook uitgescholden maar soms krijg ik toch de neiging.
Het is namelijk zo dat zo'n 90% van de turken die ik meegemaakt heb zich erg aso gedragen.
Ze gaan je uitschelden, ze gaan tegen je lopen zeiken als de meest kleinste dingen ze niet bevallen (je houding, je uiterlijk, kleding.. wat dan ook) en dan gaan ze dreigend kijken wachtend op een reactie.. dit heb ik echt met veeel gehad.
Ik heb echt niet zo van hey jij bent turk dus jou mag ik niet maar ik ga al wel vaak weg met voetballen als er veel turken komen.. het wordt namelijk altijd druk gedoe en sfeer wordt echt elke keer weer verziekt.
Vandaag ook, was aan het voetballen. Had mn handen ff in mn zak en zon turk begint meteen te zeiken van haal je handen uit je zak. Later ging ie ook schelden en toen ik later naar huis ging met opmerking dat het geen donder meer aan is ging ie ook zeiken en me uitdagend aankijken enzevoort.
Het lijkt wel alsof het andersom is, zij discrimineren ons ipv andersom. Ik heb nog niet meegemaakt dat vrienden van mij ruzie met hun gingen zoeken, altijd gewoon ze negeren of aardig doen, toch zoeken ze elke keer weer mot.
Ook kleine turkjes hebben meteen al grote bek, het lijkt wel dat als je geen turk bent dat ze je dan zowiezo niet moeten.. zeg gewoon dat ze van je af moeten blijven met voetbal en ze hebben grote bek.
En owee als je ze dan is een keer zo ver krijgen dat je ze uitscheld voor kutturk ofzo (niet gedaan) dan krijg je meteen hele vriendenkring en familie achter je aan, heb al es een keer 2 turken op scooters achter me aangehad omdat we zon heel klein turkje lieten meedoen met voetbal maar dat was geen zak aan en we waren gewoon aardig en toen ging ie moeilijk doen en ging ie ineens zn broers halen
Ik probeer het elke keer weer opnieuw als ik een turk ontmoet maar tot nu toe kan ik dit over ze zeggen:
-aggresief
-discriminerend
-uitlokkers
-ruziezoekers
-altijd anderen erbij halen
-liegen en overdrijven zodat wij als discrimineerders overkomen zodat dus familie en vrienden achter je aankomen
-uitschelden
-overal probleem over maken
zo.. kom nu maar met gezeik dat ik rasist ben en vooroordelen heb of wat dan ook.. doe je best.
p.s. met 10% kan ik dus wle goed overweg.. zijn meestal de wat slimmere en meer geintegreerdere ( ) turken.
vindt het zelf trouwens jammer hoor.. ik probeer het namelijk altijd met ze en ze stellen me heel vaak teleur.. kweet niet of ze zo opgevoed worden ofzo maar het is wel jammer. vroeger werd ik boos op mensen die turken uitscholden maar misschien hebben die ook allemaal alleen maar slechte ervaringen met ze.
quote:Je vergeet de friezen
Op woensdag 24 april 2002 23:52 schreef Ulx het volgende:
En met brabanders natuurlijk.
quote:Wilde gij een buts op ouwen nilles? Bekaant tandjes tuffen denk!
Ik merk wel wat de topic-starter bedoeld, maar toch is dat generalisatie. Vaak zijn dat de jongere generaties, en daar heeft de rest van het volk niets mee van doen.
quote:Gelly's.
Op woensdag 24 april 2002 23:52 schreef gelly het volgende:[..]
Je vergeet de friezen
quote:Daar moet ik je gelijk in geven
Op woensdag 24 april 2002 23:54 schreef _Abu_ het volgende:
Mensen uit Overijssel! Die zijn pas erg vriendelijk
Ik kan echter niet echt meepraten over 'lastige Turken', omdat ik ze niet opzoek en niet in die milieu's verschijn.
Maar de van Turken die ik wél ken, is zo'n 80% 'normaal'.
quote:Das waar, maar voorlopig maakt de jongere generatie allochtonen de jonge generatie autochtonen alvast racistisch. Das handig voor later
Op woensdag 24 april 2002 23:57 schreef Skull-splitter het volgende:[..]
Wilde gij een buts op ouwen nilles? Bekaant tandjes tuffen denk!
Ik merk wel wat de topic-starter bedoeld, maar toch is dat generalisatie. Vaak zijn dat de jongere generaties, en daar heeft de rest van het volk niets mee van doen.
quote:moet de jonge generatie autochtonen maar gaan stemmen... En nadenken.
Op donderdag 25 april 2002 00:02 schreef Pommeloer het volgende:[..]
Das waar, maar voorlopig maakt de jongere generatie allochtonen de jonge generatie autochtonen alvast racistisch. Das handig voor later
quote:Wat een leuk gevoel voor humor...
BLF (Brabant Liberation Front)
Cart,
quote:jij stemt op pim fortuyn?
Op woensdag 24 april 2002 23:47 schreef Hertog_Martin het volgende:
maar ik moet dit toch ff kwijt.Ik begin me namelijk nogal te hekelen aan turken/marrokanen
...t/m...
vroeger werd ik boos op mensen die turken uitscholden maar misschien hebben die ook allemaal alleen maar slechte ervaringen met ze.
naja.. je hebt wel gelijk hoor, heel vaak geven ze een steeds grotere bek en ze worden steeds agresiever,
quote:Neej, maar die jongere generatie leren die ideeen toch niet van zichzelf. Maar ik heb inderdaad het idee dat wij juist worden gediscrimineerd en niet de allochtone jongeren.
Op woensdag 24 april 2002 23:57 schreef Skull-splitter het volgende:[..]
quote:Wij ?
Op donderdag 25 april 2002 00:10 schreef F1r3Starter het volgende:[..]
Neej, maar die jongere generatie leren die ideeen toch niet van zichzelf. Maar ik heb inderdaad het idee dat wij juist worden gediscrimineerd en niet de allochtone jongeren.
quote:
Op donderdag 25 april 2002 00:11 schreef gelly het volgende:[..]
Wij ?
quote:Spreek lekker voor jezelf.
Op donderdag 25 april 2002 00:18 schreef F1r3Starter het volgende:[..]
, Autochtonen
quote:Probleem is de strenge opvoeding van de ouders, en de ENORME open structuur van de Nederlandse normen en waarden. Wat zou jij doen als je 19 jaar onderdrukt thuis hebt gezeten, en je ken nagenoeg alles flikken zonder dat er iemand maling om heeft?
Op donderdag 25 april 2002 00:10 schreef F1r3Starter het volgende:[..]
Neej, maar die jongere generatie leren die ideeen toch niet van zichzelf. Maar ik heb inderdaad het idee dat wij juist worden gediscrimineerd en niet de allochtone jongeren.
Tprobleem zit hem dus niet zomaar in naturalisatie, maar het is gewoon een cultuurshock die mensen moeten verwerken voor ze kunnen functioneren. Ze kunnen er niet goed mee omgaan. Bovendien, zoals veel allochtonen zelf ook zeggen, zijn ze vaak te overompeld (lees: lui) om de vele kansen die ze hebben te benutten, omdat ze het idee hebben dat het vanzelf wel komt.
quote:Wij zijn misschien gewoon te lief. Maar het is ook zo makkelijk om te zeggen dat alle Turken en Marokanen vies en dom zijn...
Op donderdag 25 april 2002 00:18 schreef F1r3Starter het volgende:[..]
, Autochtonen
Meest irritante aan een groep turken is dat je wel erg vaak hoort:
"Wat kijk je"??
Sorrie? Heb dit nog nooit met een groep 'nederlanders' gehad. Maar goed, da's mijn ervaring...
quote:De kunst is met dit soort confrontaties een slag te slaan. Het wederzijds respect is weg, en dat is jammer. Ik zit op een ROC en ben, ondanks mijn aan autisme en ADHD verwante handicaps, behoorlijk sociaal aangelegd. Vaak als je iemand op een goede manier aanpakt, maak je een dermate indruk dat ze je respecteren.
Op donderdag 25 april 2002 00:28 schreef Mouse25 het volgende:
Heb niks tegen turken of marrokanen, maar kan me wel vinden in een aantal van de ervaringen van de topicstarter..Meest irritante aan een groep turken is dat je wel erg vaak hoort:
"Wat kijk je"??
Sorrie? Heb dit nog nooit met een groep 'nederlanders' gehad. Maar goed, da's mijn ervaring...
quote:hangt van het soort af. Ik kom regelmatig in Amsterdam, en wederom dat is gewoon een kwestie van wederzijds respect...
Op donderdag 25 april 2002 00:33 schreef xobelix het volgende:
ach die klote a'dammers kunner ook zo slecht tegen beetje loeren...R.
quote:Och, heb er ook nog nooit problemen door gekregen. Heb ook met idee dat 'ze' het doen om te kijken hoe je reageert. Meestal reageer ik erop door er recht op af te stappen (al moet ik daarvoor dwars door de groep heen) en vlak voor zijn neus te vragen wat die zei. Zoek geen ruzie ofzo, heb ook gemerkt dat 'ze' dan wel respect voor je tonen en nooit problemen proberen te zoeken.
Op donderdag 25 april 2002 00:34 schreef Skull-splitter het volgende:[..]
De kunst is met dit soort confrontaties een slag te slaan. Het wederzijds respect is weg, en dat is jammer. Ik zit op een ROC en ben, ondanks mijn aan autisme en ADHD verwante handicaps, behoorlijk sociaal aangelegd. Vaak als je iemand op een goede manier aanpakt, maak je een dermate indruk dat ze je respecteren.
ben ook niet zo klein wat waarschijnlijk ook wel zal helpen
Ik neem mijn eigen zusje ff als voorbeeld, geen normaal woordje kan er vanaf het is &(*&$#@ dit, @$@*#() zo. Of er geen communicatie mogelijk is in beschaafd Nederlands en of er altijd K. of T. voor moet.
Zo gaat het ook met de groep er om heen met de woorden, chil jij is ff etc. etc. idd het is uitdagen, provoceren eigenlijk meer. Ze doen onderbewust heel erg hun best om met een rotkop te worden aangekeken, idd ziekelijk.
Gelukkig weten sommige mensen beter en doen niet aan dat groepsgedrag mee, die mensen zijn de mensen die gewoon je vrienden zijn (en niet bij je gang horen, mocht je die hebben), en waarom je zelf vind dat Turkse, Marokkaanse, etc. best wel meevallen. Maar owee als er weer zo'n groepje loopt, je weet beter, maar toch het blijven die klote Turken en Marokkanen die de boel verstieren.
En is dat nou een probleem dat jij ze zo aanduid nee hoor, want statistisch gezien heb je helemaal gelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |