abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73718550
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:32 schreef ender_xenocide het volgende:
ff een vraagje, er wordt steeds gesteld dat AZ niets heeft te vrezen van een ondergang van de DSB omdat ze de sponsorgelden al binnen hebben.

Nu werd er op het nieuws gezegd dat de DSB bank vannacht/vanochtend bij de rechter heeft aangevoerd dat een tot nul afgewaarde lening van 80 miljoen van DSB bank aan DSB beheer onterecht zou zijn omdat hiervoor kunstwerken en "verkoopwaardes" van AZ spelers als onderpand zouden gelden (correct me if iam wrong).

Waarom gebruiken de curatoren dat onderpand dan niet om gedupeerde schuldeisers te kunnen betalen (of is dat nog te vroeg?) En loopt AZ dus wel flink wat risico?
Ik zie niet welke risico's AZ zou lopen. De waardes van spelers zitten in de transferrechten. Die zouden verkocht kunnen worden. Spelers kunnen niet gedwongen verkocht worden o.i.d.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_73718577
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:32 schreef ender_xenocide het volgende:
ff een vraagje, er wordt steeds gesteld dat AZ niets heeft te vrezen van een ondergang van de DSB omdat ze de sponsorgelden al binnen hebben.

Nu werd er op het nieuws gezegd dat de DSB bank vannacht/vanochtend bij de rechter heeft aangevoerd dat een tot nul afgewaarde lening van 80 miljoen van DSB bank aan DSB beheer onterecht zou zijn omdat hiervoor kunstwerken en "verkoopwaardes" van AZ spelers als onderpand zouden gelden (correct me if iam wrong).

Waarom gebruiken de curatoren dat onderpand dan niet om gedupeerde schuldeisers te kunnen betalen (of is dat nog te vroeg?) En loopt AZ dus wel flink wat risico?
Een curator is er pas, als DSB failliet is. Maw: te vroeg, ja.

Daarbij is de waarde van de "assets" in een liquidatie altijd lager, aangezien iedereen weet dat je verkopen moet (ipv wil).
pi_73718616
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:34 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ik zie niet welke risico's AZ zou lopen. De waardes van spelers zitten in de transferrechten. Die zouden verkocht kunnen worden. Spelers kunnen niet gedwongen verkocht worden o.i.d.
o, zeker wel. Op dezelfde manier als dat ze een hypo kunnen cashen. Kunnen ze de rechten niet doorverkopen, gaan ze de waarde cashen.

Al zou het doorverkopen geen problemeem moeten zijn.
pi_73718659
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:34 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

En de curatoren kunnen dus niet uiteindelijk dat geld weer opeisen zodat AZ om reden gedwongen wordt tot verkoop van spelers?
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_73718664
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:36 schreef RvLaak het volgende:

[..]

o, zeker wel. Op dezelfde manier als dat ze een hypo kunnen cashen. Kunnen ze de rechten niet doorverkopen, gaan ze de waarde cashen.

Al zou het doorverkopen geen problemeem moeten zijn.
Ow?

Wat zou er dan verkocht moeten worden? Speler A kan niet gedwongen worden om te gaan spelen voor club B. De spelers zijn geen eigendom, alleen de transferrechten.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 17:12:26 #281
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_73719764
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 14:30 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Hoe is je "ambtenaars"? Bos zei namelijk dat er een diepgaand onderzoek komt naar de toezicht en de verantwoordelijken bij DSB. Zalm werd expliciet genoemd.

Als je dat vertaald naar het normaal Nederlands wat iedereen snapt: Zalm & Wellink

donderdag 15 oktober 2009 @ 17:13:36 #282
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_73719793
Donderag 15 oktober, 23.00 - 23.50 uur, Ned 1
Vandaag in Pauw & Witteman

De hoofdrolspeler van de DSB-affaire doet vanavond zelf zijn verhaal: directeur Dirk Scheringa

fff kijken dus .

en daarvoor Nova
Uitzendtijd: 22:15 - 22:50 uur ned 2

DSB doet laatste reddingspoging

In NOVA vanavond het laatste nieuws over DSB en uiteraard een verslag van het Kamerdebat. In de studio commentaar van Kapé Breukelaar, voorzitter van de Vereniging Onafhankelijke Financieel Planners (VOFP).
pi_73719854
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 17:13 schreef ikweethetookniet het volgende:

De hoofdrolspeler van de DSB-affaire doet vanavond zelf zijn verhaal: directeur Dirk Scheringa

fff kijken dus .
Er worden vieze spelletjes gespeeld door de media. De laatste twee dagen wordt de DSB neergezet als een zielige club waar je medelijden mee moet hebben.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_73719947
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 17:15 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Er worden vieze spelletjes gespeeld door de media. De laatste twee dagen wordt de DSB neergezet als een zielige club waar je medelijden mee moet hebben.
Neuh, dat daar fouten zijn gemaakt, is allang bekend. Nú wordt er gewoon ook goed gekeken naar de manier waarop dit nu bij DSB gebeurt. Er zijn minimaal aparte zaken aan de gang (geweest) rondom de bankrun, de noodmaatregel (eerst niet en binnen 10 uur blijkt deze ineens wél nodig te zijn) + wat V.d. Goor gisteren in de opsomming van NOVA bekend maakte. Als van dat laatste maar 10% waar is, dan zijn er behoorlijke fouten (en met fouten bedoel ik niet 'per ongeluk') gemaakt.

Hoe betrouwbaar zijn de instellingen die dit moeten regelen en corrigeren (AFM, DNB, MvF) nog? Daar moeten gewoon vraagtekens bij gezet worden.
pi_73720034
quote:

fff kijken dus .

en daarvoor Nova

In NOVA vanavond het laatste nieuws over DSB en uiteraard een verslag van het Kamerdebat. In de studio commentaar van Kapé Breukelaar, voorzitter van de Vereniging Onafhankelijke Financieel Planners (VOFP).
Ik neem aan dat Dirkie dan nog druk met het reddingsplan bezig is. Of kan ie dan net zoals die Van Goor gisteren de zielige henkie gaan uithangen?
  donderdag 15 oktober 2009 @ 17:28:33 #286
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_73720196
quote:

fff kijken dus .

en daarvoor Nova

Godverdomme. Ik zit al vanaf Maandag iedere avond opgescheept met die kut pauw en witteman en vanaaf dus ook weer
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_73720269
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 17:19 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Neuh, dat daar fouten zijn gemaakt, is allang bekend. Nú wordt er gewoon ook goed gekeken naar de manier waarop dit nu bij DSB gebeurt. Er zijn minimaal aparte zaken aan de gang (geweest) rondom de bankrun, de noodmaatregel (eerst niet en binnen 10 uur blijkt deze ineens wél nodig te zijn) + wat V.d. Goor gisteren in de opsomming van NOVA bekend maakte. Als van dat laatste maar 10% waar is, dan zijn er behoorlijke fouten (en met fouten bedoel ik niet 'per ongeluk') gemaakt.

Hoe betrouwbaar zijn de instellingen die dit moeten regelen en corrigeren (AFM, DNB, MvF) nog? Daar moeten gewoon vraagtekens bij gezet worden.
Ja en dan is DSB opeens een betrouwbare partij en zielig....

Kom op. Één van de dingen die Van Goor beschreef was dat de DNB niet meer toezicht hield en streng was maar meer een soort belangbehartiger van de bankensector is geworden. Nou, poe, poe, dat is al veel langer bekend. En vaak heeft daar ook de DSB van geprofiteerd. Vandaar de beschuldiging van Lakeman dat DNB en DSB onder één hoedje spelen, vandaar dat AFM-directeur Docters van Leeuwen (VVD'er, alweer) lovende woorden had over Scheringa.

Dat mechanisme is gewoon al veel langer bekend.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_73720297
http://player.omroep.nl/?aflID=8831164

Interessante, positieve docu over Scheringa.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_73720350
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 17:31 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ja en dan is DSB opeens een betrouwbare partij en zielig....
Wie zegt dat? Het één sluit het ander niet uit hoor. Ik begrijp dat nuance een beetje een lastig begrip is, maar toch...
quote:
Kom op. Één van de dingen die Van Goor beschreef was dat de DNB niet meer toezicht hield en streng was maar meer een soort belangbehartiger van de bankensector is geworden. Nou, poe, poe, dat is al veel langer bekend. En vaak heeft daar ook de DSB van geprofiteerd. Vandaar de beschuldiging van Lakeman dat DNB en DSB onder één hoedje spelen, vandaar dat AFM-directeur Docters van Leeuwen (VVD'er, alweer) lovende woorden had over Scheringa.
Het feit dat DSB en haar werkzaamheden verkeerd waren, maakt dat alle toezichthouders (SIC!) en de rol die ze hadden niet onderzocht mag worden? De AFM neem ik vanuit m'n eigen professionele ervaring al jaren niet meer serieus. Ik ben blij dat hun rol nu eindelijk eens wat aandacht krijgt.
pi_73720468
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 17:34 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Wie zegt dat? Het één sluit het ander niet uit hoor. Ik begrijp dat nuance een beetje een lastig begrip is, maar toch...
[..]

Het feit dat DSB en haar werkzaamheden verkeerd waren, maakt dat alle toezichthouders (SIC!) en de rol die ze hadden niet onderzocht mag worden? De AFM neem ik vanuit m'n eigen professionele ervaring al jaren niet meer serieus. Ik ben blij dat hun rol nu eindelijk eens wat aandacht krijgt.
Die mogen onderzocht worden. Graag zelfs. Maar dat ze nu als slachtoffer worden neergezet en de aandacht steeds meer wordt verlegd naar Bos zint me niet. Zo ken ik de media weer (met name de rechts-georienteerde en/of populistische media). DSB doet nu alsof ze gepiepeld zijn door die clubjes maar heel lang hebben die clubjes ook hen geholpen is mijn overtuiging. Zie ook bijv. de late en belachelijk lage boetes van de AFM in mei dit jaar.

En wat is jouw ervaring met de AFM? Kun je dat toelichten? (hoeft niet specifiek te zijn uiteraard)
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 15 oktober 2009 @ 17:38:57 #291
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_73720485
AFM: 80 procent provisie is heel normaal
Niet alleen bij DSB extreem hoge provisies op koopsompolissen

Amsterdam, 15 okt. Een groep van zes grote financiële instellingen in Nederland betaalt tussenpersonen zeer hoge provisies als zij een koopsompolis verkopen. Dit blijkt uit een gisteren uitgelekt onderzoek van de Autoriteit Financiële Markten (AFM), toezichthouder op de financiële sector

De AFM adviseert in een brief aan het ministerie van Financiën, die al begin juni werd verstuurd, dat er wetgeving moet komen om de provisies op deze producten te maximeren op 25 procent, ver onder de huidige praktijk van 42 tot 80 procent.

http://www.nrc.nl/economi(...)isie_is_heel_normaal
pi_73720654
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 17:38 schreef ikweethetookniet het volgende:
AFM: 80 procent provisie is heel normaal
Niet alleen bij DSB extreem hoge provisies op koopsompolissen

Amsterdam, 15 okt. Een groep van zes grote financiële instellingen in Nederland betaalt tussenpersonen zeer hoge provisies als zij een koopsompolis verkopen. Dit blijkt uit een gisteren uitgelekt onderzoek van de Autoriteit Financiële Markten (AFM), toezichthouder op de financiële sector

De AFM adviseert in een brief aan het ministerie van Financiën, die al begin juni werd verstuurd, dat er wetgeving moet komen om de provisies op deze producten te maximeren op 25 procent, ver onder de huidige praktijk van 42 tot 80 procent.

http://www.nrc.nl/economi(...)isie_is_heel_normaal
Als je gaat googlen dan weet je dat ze dit in 2004 ook al wisten. Toen is Zalm gaan babbelen met de sector en was alles goed (2 jaar later gedeeltelijk omgezet in wetgeving). Blijkbaar nog niet goed genoeg.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_73720802
quote:
‘Scheringa en banken praten donderdagavond bij DNB’
ANP
Gepubliceerd op 15 oktober 2009 17:34, bijgewerkt op 17:40

AMSTERDAM - Topman Dirk Scheringa van DSB Bank gaat donderdagavond nog in gesprek met het consortium van vijf banken: Rabobank, ING, ABN Amro, Fortis Bank Nederand en SNS. Het overleg vindt plaats op het hoofdkantoor van De Nederlandsche Bank (DNB) en begint om 19.00 uur.

Dat heeft een bron bekend met de situatie donderdag gezegd. In het overleg hoopt Schering zijn bank te behoeden voor faillissement. De rechtbank in Amsterdam gaf Scheringa nog tot vrijdag 12.00 uur de tijd om een koper te vinden. Anders wordt de bank failliet verklaard.
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 15 oktober 2009 @ 17:47:56 #294
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_73720831
pi_73724232
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 15:10 schreef Dutchguy het volgende:
[ afbeelding ]

Ai, pijnlijk.
Vraag me af hoeveel Icesave spaarders nu bij DSB op hun bek gaan
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_73724295
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 19:31 schreef xenobinol het volgende:

[..]

sws mensen die na icesave meer dan een ton op zo'n bank zetten...
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_73724305
quote:

[..]

hahahaa dat zou wel heel ellendig zijn
  donderdag 15 oktober 2009 @ 20:07:05 #298
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_73725480
quote:

[..]

Veel denk ik.. Maar laten we wel zijn, wat maakt het hun uit, gesteld dat het minder dan 100k is?

Als je vijf jaar lang een betere rente kunt krijgen, en je kunt misschien soms heel eventjes niet bij je geld, who cares?
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_73725948
Veel. Je moet nog maar zien hoe snel je je geld krijgt. Is echt niet leuk hoor als je de rekeningen op je mat ziet ploffen en je kunt niet betalen. Je bent de controle over je leven kwijt, een gevoel van grote mate van afhankelijkheid ontstaat, een soort gevoel wat in de huidige geindividualiseerde tijd niet prettig is.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_73726115
Ik ga trouwens echt weer woedend worden als hier overheidsgeld naartoe gaat. Ik zag het Journaal en Bos gaf wel een heel omslachtig antwoord. Is denk ik teruggefloten door het CDA.
Deuger, Woke & Gutmensch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')