Zal nog even uitleggen hoe het moet gaan worden:
Beneden hebben we inmiddels de bijkeuken uitgebroken en bij de keuken getrokken.
(zal zo een foto zoeken van de nieuwe keuken, die zit er voor de helft in).
Vanuit de gang kun je nu via 2 deuren naar de woonkamer, aan weerszijden van dat prachtige steenstrips gewitte muurtje zitten deuren, schuin geplaatst.
dit wandje gaat eruit, trekken we recht met de rest van de muur en daar komen 2 glazen pendeldeuren van vloer tot plafond.
van de hal naar de gang gaat de dichte deur met daarnaast dat gaas-glas er ook uit, dat wordt ook een glazen pendeldeur tot plafond, met een glazen wandje ernaast dat met minimale bevestiging aan plafond en vloer vastzit, dus geen storende 'lijntjes' er meer in.
er komt een natuurstenen vloer, vrijwel wit en mat, banen van 40 cm in wild verband, over de gehele benedenverdieping.
hier komt vloerverwarming als hoofdverwarming onder, zodat we van alle storende radiatoren af zijn.
de kozijnen worden zwart, net als de eerste trap. (maar ik twijfel nog, of het niet te gekunseld wordt, misschien toch die trap wit houden...).
Boven komt een lichte houten vloer, een walk in closet in de kleinste kamer, daar moeten we een muurtje met deur voor verplaatsen. een extra dakraam in de studeerkamer, maar dat gaan we nu niet meer halen, dat wordt van de lente als we zeker weten dat het goed weer is.
en overal, boven en beneden, komt spachtelputz (al heb ik mij laten vertellen dat dat eigenlijk ook al weer ouderwets is), maar een nieuwe hele hele fijne korrel, spierwit.
op de eerste verdieping hebben we al veel schuine daken, die blijven gewoon hoogglans wit.
Daarna gaan we verder met de inrichting; paneelgordijnen overal, we zijn nog bezig met het uitdenken van het plafond waar een projectiescherm voor de beamer op 1 of andere manier in verwerkt moet worden en verder vooral heel veel niets.
qua inrichting hebben we alleen een grote hoekbank, een (glazen) eethoek en een zwarte vleugel, that's it.
waar we de meeste zin in hebben, is straks de verlichting uitzoeken, die wordt natuurlijk modern, strak en rvs.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.