quote:Op woensdag 14 oktober 2009 16:04 schreef Roberto258 het volgende:
Een OP![]()
Goed werk Ammi.. alleen nog een klein foutje bij het gedeelte waar je de OP terugvindt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand.
Done.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 19:54 schreef xJapser het volgende:
WTF @ die teamfotoDie had ik nog nooit eerder gezien
![]()
Zet mij ook maar in de OP, vakkie 16.
quote:Het gaat erg snel met Soufian El Hassnaoui
Soufian El Hassnaoui is voor het eerst basisspeler bij De Graafschap thuis tegen MVV.
"Het is erg snel gegaan. Ik had het eigenlijk nog niet verwacht, ik was al blij met invalbeurten voor dit seizoen. De laatste twee wedstrijden ben ik niet slecht ingevallen en heb ik laten zien dat ik een balletje vast kan houden en dat het team dan makkelijk aan kan sluiten. Ik ben blij met de kans die de trainer me geeft."
De Marokkaan is er klaar voor. "Het wordt een fantastische ervaring en we gaan gewoon drie punten pakken."
Bron: Omroep Gelderland
quote:De Graafschap is zeer ontstemd over het gedrag van een aantal stadionbezoekers. Dit naar aanleiding van enkele incidenten op vrijdag 23 oktober 2009 tijdens de wedstrijd De Graafschap – MVV. Er zijn meerdere voorwerpen op het veld gegooid, zowel door supporters van De Graafschap als van MVV.
De Graafschap heeft er altijd alles aan gedaan om de relatie en de communicatie met de supporters transparant en informeel te houden. De clubleiding ziet in haar achterban een groot anker van de club. Echter, door de recente gebeurtenissen moet De Graafschap nu wel het onderscheid maken in de supporters, die de club door dik en dun steunen, en de supporters die zich na iedere kleine tegenslag denken te moeten uiten in beledigende spreekkoren of anderszins afkeurend gedrag.
Inmiddels heeft de KNVB een vooronderzoek opgestart naar de misdragingen van enkele supporters. De Graafschap is op de volgende punten in staat van beschuldiging gesteld:
-afsteken vuurwerk
-spreekkoren
-het gooien van voorwerpen op het speelveld
De Graafschap heeft tot 9 november a.s. de tijd om hierop te reageren.
De Graafschap heeft, los van het onderzoek en de eventuele uitspraak, besloten de volgende maatregelen te nemen:
Het gangpad tussen het veld en de vakken 15 en 16 zal twee meter ruimer worden en vrij blijven van publiek. Tevens zullen er voor deze vakken afscheidingen komen en netten worden geplaatst. De bezoekers worden zowel bij binnenkomst van het stadion als van het desbetreffende vak gefouilleerd. Tevens worden er voorlopig geen vlaggen met pvc buizen meer toegelaten op de Spinnekoptribune.
Supporters die in overtreding zijn, kunnen rekenen op een stadionverbod. Eventuele boetes of misgelopen inkomsten worden op de schuldigen verhaald.
"We mogen deze mooie club geen stappen achteruit laten maken door enkele individuen, helaas moeten daar de echte supporters ook onder lijden. Al proberen wij voor hen de schade zo beperkt mogelijk te houden", aldus Voorzitter Sietze Veen
Godsammequote:Beste supporter,
Met jouw (Seizoen) ClubCard is een omwisselbiljet gekocht voor de wedstrijd FC Emmen – De Graafschap van aanstaande zondag. Vandaag kregen wij de volgende mededeling van de Burgemeester van Emmen:
De Burgemeester van Emmen is door de politie op de hoogste gebracht van de plannen van enkele De Graafschap supporters om aanstaande zondag per trein naar Emmen af te reizen. Vanaf het station zou de weg ter voet worden afgelegd naar het stadion. De Burgemeester vaardigt een noodbevel uit, daar hij niet wil dat supporters te voet naar het stadion van FC Emmen gaan.
Het noodbevel behelst dat De Graafschap supporters, bij aankomst op het treinstation te Emmen, verplicht dienen in te stappen in gereedstaande bussen om zo de weg naar het stadion te vervolgen.
Bij het niet vrijwillig plaatsnemen in de bus, zal dat gedwongen plaatsvinden. Personen die dit noodbevel niet naleven, plegen een strafbaar feit, waardoor aanhouding dreigt.
Indien je zelf niet in het bezit bent van het omwisselbiljet verzoeken we je vriendelijk deze informatie door te geven.
Met vriendelijke groet,
Betaald Voetbal De Graafschap B.V.
quote:Kistemaker: De Graafschap in 1992 gedegradeerd door omkoping
Simon Kistemaker, oud-trainer van De Graafschap, was deze week te gast op de sponsoravond van Babberich. En ‘De Kist’ kwam met een onthulling: De Graafschap is in 1992 gedegradeerd door omkoping.. Nog 'zo scherp als een mes', is hij, vertelde Simon Kistemaker woensdagavond tijdens de sponsoravond van zondaghoofdklasser Babberich in restaurant De Lengel in Lengel. Dat bleek, want de oud-trainer van De Graafschap (1989-1993) nam geen blad voor de mond. Hij kwam zelfs met een onthulling.
"De Graafschap is in 1992 gedegradeerd door omkoping. We kwamen uiteindelijk één punt te kort op FC Den Haag. Graeme Arnold, die toen bij Roda JC speelde, vertelde me dat we op de voorlaatste speeldag genaaid zijn. Roda JC verloor met 5-3 van Den Haag, maar die wedstrijd was verkocht. Ik ben daar doodziek van geweest."
Ziek. Dat is Simon Kistemaker ook, luidde vorige week de lezing nadat Heemskerker Kistemaker (68) opgestapt was bij zondaghoofdklasser ADO'20. Daar was hij sinds het begin van dit seizoen trainer. Maar het is niet de enige reden dat hij stopte. " Ik was er gewoon klaar mee. Het liep niet geweldig en ik had geen zin aan een dood paard te trekken. Ik ben er ook te professioneel voor."
Het liefst zou hij nog een keer bij De Graafschap aan de slag gaan. "Ik heb negentien clubs getraind in mijn loopbaan, maar De Graafschap was absoluut de mooiste. Dat kwam door het succes (in 1991 werd De Graafschap onder zijn leiding ongeslagen kampioen in de eerste divisie, red.) maar ook door de sfeer in de Achterhoek. Het zijn geweldige mensen. Ik heb ook nog steeds heimwee. Zou zo weer willen verhuizen naar Hengelo, waar we vijf jaar gewoond hebben. Maar Thea, mijn vrouw, wil niet."
Kistemaker verhaalde met passie over de prachtige tijd die hij op De Vijverberg beleefde. "Elke donderdag was het feest na de training. Dan bleven we hangen. Tante Lien gooide gehaktballen in de pan en dan werd het heel gezellig. Het is een wonder dat ik op de terugweg door de politie nooit ben aangehouden. Maar in Hengelo hadden ze een veldwachter op een varken en die kon me niet inhalen. Rob Matthaei heeft één donderdagavond met ons meegedronken, maar die was de volgende dag ziek en kon niet trainen. Die mocht van mij niet meer komen op donderdag."
De tijd was toen heel anders, stelde Kistemaker woensdagavond. "Neem mijn trainingen. Wij hadden een dag na de wedstrijd geen uitlooptraining, maar we trainden juist kiezelhard. Zo lang je wint is dat geen probleem."
Ook zijn haat- liefdeverhouding met toenmalig voorzitter Anton van Kooten was bijzonder. "Hij was zakelijk gezien een goede voorzitter, maar ook een bijzondere man. Hij werd nog wel eens boos op me. Anton was directeur bij Sturko (slachterij in Doetinchem, red.) en ik moest daar een keer naar toe voor een bespreking. Er kwam toen ook een vertegenwoordiger en die vroeg mij waar ik Anton kon vinden. 'Ga maar naar de slachterij, daar loopt één varken met een hoed op', zei ik. Dat soort dingen vond Anton niet leuk."
Anno 2009 speelt De Graafschap - net als onder Kistemaker in het seizoen 1990/1991 - in de top van de eerste divisie. "Maar dit De Graafschap is De Graafschap niet. Ze spelen te behoudend. Wij speelden Engels voetbal, wilden elke wedstrijd winnen. Dat vond het publiek mooi en dat mis ik nu."
Bijna was Kistemaker in 2003 nog weer trainer van De Graafschap geworden. " Ik zou het overnemen van Peter Bosz en John Lammers, die twee mannen in hun streepjespakken die op de bus stonden te wachten. Ik zou 10.000 euro per wedstrijd gaan verdienen. Dat was mooi, maar ik wilde ook een contract voor het seizoen erop. Dat was niet mogelijk en toen ben ik naar huis gegaan. Ik heb nooit alleen naar het geld gekeken, maar vooral m'n gevoel gevolgd. Daar heb ik geen spijt van."
Bron: De Gelderlander
quote:De Graafschap traceert gooier van PVC buis. Het gaat om een MVV supporter, die de buis gooide vanuit het bezoekersvak.
Meer info via http://www.degraafschap.nl
De kans inderdaad!quote:Op vrijdag 6 november 2009 23:11 schreef Opgezwollenlever het volgende:
Goede speelronde voor ons tot nu toe. Cambuur eindelijk verloren. Nu zondag de 3 punten mee naar Doetinchem nemen!
Zouden ze hier echt 150 sv's voor gaan geven?quote:Supporters op de vuist met politie
Supporters op de vuist met politie
COEVORDEN - Op het station in Coevorden heeft de politie zaterdag na rellen een groep van ongeveer 150 De Graafschapsupporters opgepakt. Volgens een politiewoordvoerder is er minimaal een waarschuwingsschot gelost.
Supporters hadden in de trein Arnhem-Zwolle diverse vernielingen aangericht. Op het station in Coevorden kwam het tot een confrontatie met de politie. Daarbij werden met bierflessen en stenen gegooid. Aan beide kanten vielen lichtgewonden. De politie zou preventief met traangas hebben geschoten.
Het treinverkeer richting Emmen is stilgelegd. De Graafschap speelt vanmiddag een uitwedstrijd tegen FC Emmen.
Zal wel een groote groep zijn denk ik (maar niet alle 150) en dan worden er idd heel veel weer ingetrokken wegens het bewijsgebrek zoals je al aangeeft.quote:Op zondag 8 november 2009 17:33 schreef Tiemie het volgende:
Waarschijnlijk wel en dan worden er 145 na een maand weer ingetrokken wegens gebrek aan bewijs.
Tja van de 165 dus maar 6 man opgepakt, een heel klein gedeelte dus maar. Zou ook wel eens de reden willen weten van het slopen van die trein.quote:De politie in Drenthe heeft stevig
moeten optreden in Coevorden tegen 165
supporters van De Graafschap.Die waren
vanuit Doetinchem op weg naar Emmen,
voor het duel in de eerste divisie
tussen Emmen en De Graafschap.
Onderweg richtten ze vernielingen aan
in de trein waarmee ze reisden.In
Coevorden besloot de machinist om niet
verder te rijden.Bij de confrontatie
met de mobiele eenheid die volgde,werd
er met stenen gegooid.Ook is over en
weer geslagen.De politie heeft twee