Jo Fokkers,
Ik wil al een tijdje verhuizen en heb me daarom een tijdje geleden ingeschreven bij een aantal anti-kraak organisaties, maar vooralsnog heb ik geen aanbod gekregen een woning te betrekken.
Op tip van een aantal vrienden van ben ik daarom zelf op onderzoek uit gegaan en heb een lijst opgesteld van onbewoonde kantoorruimtes in mijn buurt, die mogelijk anti-kraak bewoonbaar zijn.
Ik weet alleen niet hoe ik de situatie verder aan moet pakken. Ik heb namelijk de telefoonnummers van de makelaars, maar ik heb geen idee of dat de eigenaars van de panden zijn. Ten tweede weet ik ook niet of het slimmer is eerst de eigenaar van het pand, of een anti-kraak organisatie te spreken. En als laatste weet ik ook niet of het wel nodig is of een anti-kraak organisatie te betrekken bij mijn plan.
Wat moet ik nu doen? Moet ik de makelaars bellen met de vraag of ik een van hun panden tijdelijk kan gaan bewonen? Moet ik contact op nemen met een anti-kraak organisatie? Of kan ik op één of andere manier de directe eigenaar van de panden achterhalen?
Wellicht kunnen jullie tips geven.
P.s. Als iemand via Ad Hoc anti-kraak woont, zou er tevens een kratje bier of fles wijn tegenover staan als diegene me zou willen voordragen.