abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 18:01:50 #176
3542 Gia
User under construction
pi_73756121
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 15:24 schreef LangeTabbetje het volgende:

En kom niet steeds met het gelul van "maar zij hebben het land opgebouwd", want dat was de generatie daarvoor.
Degenen die het land hebben opgebouwd, zijn ook degenen die 8 tot 15 kinderen kregen.

De generatie daarna, die jullie nu de BB noemen, kregen slechts 2,5 kind gemiddeld.

De generatie daarna, wij dus, kregen nog maar 1,5 kind gemiddeld. Dit om jullie generatie, zoveel mogelijk te kunnen geven.

Dat er nu een gigantisch grote generatie van 55 tot 70 jarigen is, ligt dus aan de vooroorlogse generatie.
Je kunt er als kind toch niets aan doen dat je 14 broers en zussen hebt! Je kunt er dan ook niets aan doen dat je met zovelen tegelijk 65 wordt. En ondanks het feit dat die generatie keihard gewerkt heeft en minimaal 36% belasting betaald heeft, mocht dat allemaal niet baten.

Deal with it.
pi_73756254
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 18:01 schreef Gia het volgende:
De generatie daarna, wij dus, kregen nog maar 1,5 kind gemiddeld. Dit om jullie generatie, zoveel mogelijk te kunnen geven.
Speciaal voor 'ons'? Wat lief van jullie!
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 21:48:05 #178
3542 Gia
User under construction
pi_73763740
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 18:07 schreef Monolith het volgende:

[..]

Speciaal voor 'ons'? Wat lief van jullie!
Mwa, het aantal wordt omlaag gehaald door degenen die zo op hun luxe en vrijheid gesteld zijn dat ze liever geen kinderen willen. Dan heb je nog van die stellen die dat ene speciale kindje álles willen geven.
De rest neemt eigenlijk wel twee kinderen, uitzonderingen van 3 en 4 daargelaten. (En even niet kijken naar de nieuwe Nederlanders, die nemen er ook meer)
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 22:04:27 #179
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_73764371
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 14:46 schreef Gia het volgende:

[..]
Voor incidenteel busvervoer is er in een deel van brabant de mogelijkheid van een 45 strippenkaart. Een uur reizen kost dan slechts 90 cent. Mag wmb ook landelijk worden ingevoerd. En dan voor iedereen gelijk, jong en oud.
Leuk, dan draait de belastingbetaler op voor de kosten van OV... Dat de gebruiker weinig betaald zegt niet dat het daadwerkelijk zo weinig kost! Moet je je voorstellen, zo'n bus, buiten de spits, met 4 mensen a 90 cent per uur....
Subsidie zorgt simpelweg voor inefficiente systemen, en het OV is een heel mooi voorbeeld.
censuur :O
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 12:25:44 #180
3542 Gia
User under construction
pi_73775453
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 22:04 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Leuk, dan draait de belastingbetaler op voor de kosten van OV... Dat de gebruiker weinig betaald zegt niet dat het daadwerkelijk zo weinig kost! Moet je je voorstellen, zo'n bus, buiten de spits, met 4 mensen a 90 cent per uur....
Subsidie zorgt simpelweg voor inefficiente systemen, en het OV is een heel mooi voorbeeld.
Het gaat hier in Brabant om een proef. Ben benieuwd naar de resultaten.
Mijn zoon moet vrijdags om half 3 's middags op school zijn. De bus zit dan soms gewoon vol.

Als OV goedkoper wordt, zullen meer mensen de auto laten staan. Dat betekent minder files, minder ongelukken, minder politie nodig op die plekken, enz.....

Maar even terug naar de AOW.
Had het er gisteren met mijn man over en kwam op het volgende afbouwidee.
Ben geen econoom, dus hoor graag de bezwaren.

Stel: Je stopt de opbouw per 1 januari 2010. Het percentage wat je dan opgebouwd hebt, krijg je op je 65ste, maar......dat percentage betaal je dan ook nog tot je 65ste. Daarnaast gaat voor iedereen de belasting iets omhoog, hoeveel?, dat zou berekend moeten worden.
Dus, iemand die nu 60 is betaalt nog 5 jaar lang 90 % AOW premie, iemand die nu 55 is, betaalt nog 10 jaar lang 80 % AOW-premie, iemand van 30 betaalt nog 35 jaar lang 30 % AOW premie. Oftewel, men betaalt nog waar hij/zij recht op heeft.
Iemand van nu 15 jaar oud, hoeft dit helemaal niet meer te betalen.

Lijkt me een vrij eerlijke methode om het af te bouwen.
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 12:32:41 #181
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_73775591
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 12:25 schreef Gia het volgende:
Mijn zoon moet vrijdags om half 3 's middags op school zijn.
Heeft-ie geen fiets?
quote:
Als OV goedkoper wordt, zullen meer mensen de auto laten staan.
Na 30 jaar autootje-pesten mag het toch wel duidelijk zijn dat het OV traag, duur, inefficient en klantonvriendelijk is... Denk niet dat dat ooit zal veranderen.
quote:
Stel: Je stopt de opbouw per 1 januari 2010. Het percentage wat je dan opgebouwd hebt, krijg je op je 65ste, maar......dat percentage betaal je dan ook nog tot je 65ste. Daarnaast gaat voor iedereen de belasting iets omhoog, hoeveel?, dat zou berekend moeten worden.
Dus, iemand die nu 60 is betaalt nog 5 jaar lang 90 % AOW premie, iemand die nu 55 is, betaalt nog 10 jaar lang 80 % AOW-premie, iemand van 30 betaalt nog 35 jaar lang 30 % AOW premie. Oftewel, men betaalt nog waar hij/zij recht op heeft.
Iemand van nu 15 jaar oud, hoeft dit helemaal niet meer te betalen.

Lijkt me een vrij eerlijke methode om het af te bouwen.
M.a.w. je wilt de huidige werkenden laten betalen voor iets waar ze zelf nooit aanspraak op mogen maken? Goed plan
censuur :O
pi_73775710
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 12:32 schreef RemcoDelft het volgende:

Na 30 jaar autootje-pesten mag het toch wel duidelijk zijn dat het OV traag, duur, inefficient en klantonvriendelijk is... Denk niet dat dat ooit zal veranderen.
Het ov moet je mijns inzien niet vergelijken met een auto. De kwaliteit van ov is in de aflgeopen 30 jaar in ieder geval niet echt erop achteruit gegaan En de reistijden vooral van stad tot stad zijn vaak zeer goed te noemen. Aleen het natransport daarmee loop je vaak vertraging op.

Je wilt toch staks niet hebben dat alle met pensioen zijnde babyboomers elke dag een stukje gaan rijden en daarmee nog meer files veroorzaken.
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 12:38:33 #183
3542 Gia
User under construction
pi_73775728
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 12:32 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Heeft-ie geen fiets?
Jawel, maar aangezien de dienstplicht in Nederland is afgeschaft, laat ik hem echt niet met volle bepakking 18 kilometer fietsen. Beetje ondoenlijk. Daarbij kost de bus hem slechts 27 euro per maand.
Oh, die volle bepakking is een reistas met daarin een set kokskleren met schoenen met stalen neuzen, en soms ook een set serveerkleding met nette schoenen. Daarbij nog een schoudertas met de benodigde schoolboeken.
quote:
Na 30 jaar autootje-pesten mag het toch wel duidelijk zijn dat het OV traag, duur, inefficient en klantonvriendelijk is... Denk niet dat dat ooit zal veranderen.
Daarom moet dat ook goedkoper.
quote:
M.a.w. je wilt de huidige werkenden laten betalen voor iets waar ze zelf nooit aanspraak op mogen maken? Goed plan
Hoezo? Ze mogen er toch aanspraak op maken!! Je krijgt het percentage wat je tot nu toe hebt opgebouwd en je betaalt het percentage wat je tot nu toe hebt opgebouwd. Iemand van 30, krijgt dan straks dus 30 % AOW. Van die 70 % die hij dan vanaf nu niet meer hoeft te betalen, kan hij zichzelf bijverzekeren.
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 12:47:54 #184
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_73775954
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 12:38 schreef Gia het volgende:

[..]

Jawel, maar aangezien de dienstplicht in Nederland is afgeschaft, laat ik hem echt niet met volle bepakking 18 kilometer fietsen. Beetje ondoenlijk. Daarbij kost de bus hem slechts 27 euro per maand.
Oh, die volle bepakking is een reistas met daarin een set kokskleren met schoenen met stalen neuzen, en soms ook een set serveerkleding met nette schoenen. Daarbij nog een schoudertas met de benodigde schoolboeken.
Niks mis mee dus om daarmee te fietsen, een paar fietstassen doen wonderen. En als die bus hem slechts 27 euro kost, komt daar zo'n 100 euro van de belastingbetaler bij. Prima dat-ie daar voor kiest, maar dan moet je dus ook niet klagen dat de bus vol zit.
quote:
Daarom moet dat ook goedkoper.
Nogmaals: dat de gebruiker minder betaald zegt NIET dat het goedkoper is! Het zegt alleen dat anderen voor de kosten opdraaien...
censuur :O
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 14:31:46 #185
3542 Gia
User under construction
pi_73778479
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 12:47 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Niks mis mee dus om daarmee te fietsen, een paar fietstassen doen wonderen. En als die bus hem slechts 27 euro kost, komt daar zo'n 100 euro van de belastingbetaler bij. Prima dat-ie daar voor kiest, maar dan moet je dus ook niet klagen dat de bus vol zit.
Waar heb ik het over klagen?
pi_73784949
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 18:01 schreef Gia het volgende:


De generatie daarna, wij dus, kregen nog maar 1,5 kind gemiddeld. Dit om jullie generatie, zoveel mogelijk te kunnen geven.
Dit geloof je zelf niet eens, Gia.
quote:
Dat er nu een gigantisch grote generatie van 55 tot 70 jarigen is, ligt dus aan de vooroorlogse generatie.
Je kunt er als kind toch niets aan doen dat je 14 broers en zussen hebt! Je kunt er dan ook niets aan doen dat je met zovelen tegelijk 65 wordt. En ondanks het feit dat die generatie keihard gewerkt heeft en minimaal 36% belasting betaald heeft, mocht dat allemaal niet baten.

Deal with it.
Wederom (voor de zoveelste keer) ga je niet in op de feiten, namelijk dat er een gruwelijk probleem ligt waar de BB-generatie zich niet op heeft voorbereid en waarvan de kosten consequent en structureel worden doorgeschoven. Want het is immers al decennia bekend dat er een hele generatie tegelijk de AOW in zou gaan. En dat de zorgkosten zouden gaan exploderen. Toch heeft die generatie een gasbel verbrast en de staatsschuld fors op laten lopen (100 miljard, gecorrigeerd voor inflatie). Terwijl ze tegelijkertijd diverse belangrijke onderdelen van dit land hebben laten verpauperen (onderwijs en infrastructuur, om maar even twee voorbeelden te noemen). En keihard gewerkt? Bullshit, die generatie gaat grofweg op 55 a 60 al met weet ik veel wat voor pensioenregeling, of ze gingen (gaan) via de WAO en de WW richting pensioen.

De kinderen van deze generatie vragen zich af waar dat geld is gebleven en waarom zijn alle achtergelaten puinhopen op moeten ruimen terwijl de BB'ers zelf (overdreven omschreven) in Spanje liggen te luieren op kosten van hun kinderen.
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 21:16:27 #187
3542 Gia
User under construction
pi_73788871
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 19:03 schreef justanick het volgende:

of ze gingen (gaan) via de WAO en de WW richting pensioen.

Wie zegt dat jijzelf niet op je 55ste in de WW of WIA zit?

Daarbij hebben ze niet om ontslag of invaliditeit gevraagd, of wel? Lekker in de WAO of WW. Nou, gezellig hoor!!
pi_73791325
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 21:16 schreef Gia het volgende:

Wie zegt dat jijzelf niet op je 55ste in de WW of WIA zit?

Daarbij hebben ze niet om ontslag of invaliditeit gevraagd, of wel? Lekker in de WAO of WW. Nou, gezellig hoor!!
En wederom draai je er omheen.
pi_74146071
Werken tot je 67e
http://www.werkentotje67e.nl/
is benieuwd naar de mening van de bevolking
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')