Je hebt echt, echt(!), geen gevoel voor humor.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:14 schreef Slickk het volgende:
Voor de grap ging ik eens kijken wat de houdbaarheidsdatum was
Wat heeft dat met humor te maken? Ach, het zal wel een Friesisme zijn denk ik, die uitspraak. Normaal kijk ik nooit naar de datum namelijk.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:16 schreef zovty het volgende:
[..]
Je hebt echt, echt(!), geen gevoel voor humor.
Ik geef er meestal niks om en lach mensen uit die iets weggooien dat 2 dagen over datum is. Maar hier zit kip op en is een dikke maand over datum.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:18 schreef DonVincenzo het volgende:
Gewoon opeten.
Het is een tenminste-houdbaar-tot-datum. Daarna is het niet opeens bedorven ofzo. Pas geleden was er een programma op tv waarin ze allerlei dingen getest hebben die over de datum waren. Meest opvallende was mayo die 4 jaar over de datum was. Resultaat van de lab-tests: niks mis mee.
Chicken BBQ. Hmm, hij is bijna klaar.quote:
Sterker nog, laatst bij Man Bijt Hond een man die iedere avond langs de containers van supermarkten ging en daar vaak dichte, over de datum, producten uit kon halen. Daar is eigenlijk vrij weinig mis mee in de meeste gevallen en zo had hij toch dagelijks goed te eten (hij was wel dakloos geloof ik).quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:18 schreef DonVincenzo het volgende:
Gewoon opeten.
Het is een tenminste-houdbaar-tot-datum. Daarna is het niet opeens bedorven ofzo. Pas geleden was er een programma op tv waarin ze allerlei dingen getest hebben die over de datum waren. Meest opvallende was mayo die 4 jaar over de datum was. Resultaat van de lab-tests: niks mis mee.
Dat zijn supermarkten verplicht, maar er is niks mis mee. Volgens mij is die datum eerder een datum dat voor supermarkten zelf is en niet zo zeker over het product zelf gaat.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Sterker nog, laatst bij Man Bijt Hond een man die iedere avond langs de containers van supermarkten ging en daar vaak dichte, over de datum, producten uit kon halen. Daar is eigenlijk vrij weinig mis mee in de meeste gevallen en zo had hij toch dagelijks goed te eten (hij was wel dakloos geloof ik).
idd, hangt erg van het product af. Diepvriespizza is een 'lang houdbaar' product, dus hoef je echt niet op 1 of 2 maanden te kijken. Enige wat er gebeurt is dat de smaak na het verlopen van de houdbaarheidsdatum achteruit kan gaan.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:24 schreef vosss het volgende:
Die kun je nog gerust eten.
Toevallig afgelopen week een programma op tv gezien waarin ze producten testten die jaaaaren over datum waren. Ongeopend, dat wel.
Een pot mayonaise van bijna 5 jaar over datum was nog goed te eten zonder kans op ziekte en ook de smaak was nog goed.
Risotto van 3 jaar over datum was gezonder en veiliger om te eten dan gewoon die je nu in de winkel koopt. Daar zaten een stuk minder bacterien en ziekteverwekkers in.
Een paar dagen over datum kan echt geen kwaad en al zeker niet als het in de oven gaat, dat is heet zat om de meeste zooi te killen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |