abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73655215
Sinds gister wil mijn pc niet meer opstarten. Als ik hem aanzet krijg ik het bios scherm te zien, zoals normaal, en direct daarna krijg ik een zwart beeld met een knipperend laag streepje.

Ik dacht eerst even windows opnieuw instaleren, dus ik heb windows 7 er opnieuw opgezet. De CD werd geladen, al duurde het erg lang voor het eerste schermpje verscheen voor instalatieopties.
Tijdens installatie herstarte de PC, ging daarna gewoon verder met installatie, waar ik gebruikersnaam, wachtwoord en netwerk in moest stellen. Kort hierna herstartten de PC zich ineens, en kwam dit keer weer bij het zwarte scherm met knipperend laag streepje.

Heb geprobeert Knoppix live CD te booten, maar tijdens opstarten komt hij niet verder als het puntje: " configuring AGP device" of iets in die richting.

Ben nu de " memtest" aan het draaien die knoppix, die nu al 2 uur aan het draaien, maar nog niet klaar.

Iemand een idee wat het probleem hier is, ik dacht zelf dat er een bepaalde hardware niet weer werkt.
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 18:46:40 #2
75659 Kwezel
Masturbation is a crime.
pi_73655537
Harde schijf waarschijnlijk kapot. Voor eens een scandisk uit met -> CHKDSK /R
Labia: vrouwelijke variant van een labrador gekruisd met een cavia.
pi_73656744
Heb memtest na 2,5 uur maar afgesloten..

Heb nog eens geprobeert knoppix te starten en hij blijft hangen bij de text:
" Probing/Loading AGP modules..."

Ik weet niet precies waar ik CHKDSK /R in moet typen, bij het boot scherm van knoppix staat er iig "Could not find kernel image: CHKDSK"

Ik zal eens proberen de harde schijf in andere computer te plaatsen en andere harde schijf hier in te plaatsen. kabels lagen net zo netjes opgeruimd..
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 19:51:38 #4
75659 Kwezel
Masturbation is a crime.
pi_73657745
booten met de windows cd en dan kiezen voor repareren. weet alleen niet of het kan met de win7 cd.

hd in een andere pc hangen en daar een chkdsk draaien kan ook. in windows via verkenner, rechts klkken op hd, kiezen voor eigenschappen, tabblad extra, kiezen voor fouten controleren, in het nieuwe venster beide regels aanvinken, klikken op starten.
Labia: vrouwelijke variant van een labrador gekruisd met een cavia.
pi_73666420
Heb via de windows 7 dvd een command prompt kunnen openen, waar ik CHKDSK heb uitgevoerd. Dit kwam eruit:
CHKDSK discovered free space marked as allocated in the master file table (MFT) bitmap.
Correcting errors in the Volume bitmap.
Windows has made corrections to the file system.

625119241 KB total disc space.
180780960 KB in 125501 files.
82744 KB in 27384 indexes.
0 KB in bad sectors.
487295 KB in use by the system,
65536 KB occupied by the log file.
443768232 KB available on disk.
4096 bytes in each allocation unit.
156279807 total allocation units on disk.
110942058 allocation units available on disk.
Failed to transfer logged messages to the event log with the status 50.

Harde schijf van "kapotte computer" in normaal wel werkende computer gestopt.

Deze geeft na de bios het bericht:
"Reboot and select proper boot device
or insert boot media in selected boot device and press a key"

De harde schijf met XP erop van de wel werkende computer in de computer die niet wil opstarten gestopt.
Dan krijg ik een scherm met Windows kon niet goed worden gestart, met de keuze om in veilige modus, veilige modus met netwerkmogelijkheden, veilige modus met opdrachtprompt, laatst bekende juiste configuratie en windows normaal starten.
Als ik een van deze opties selecteer probeert hij te laden, maar tijdens laden herstart computer en kom ik weer in keuzescherm hoe ik windows wil starten.

Via windows 7 DVD ook systeemherstel geprobeert maar dit lijkt niet te helpen.

Licht het hier aan de harde schijf of is er iets anders/nog iets mis met de computer?
pi_73666896
Memtest86 is nooit "klaar". Hij blijft testen totdat jij 'm afsluit. Als'ie na 2 uur nog geen fouten gevonden heeft kun je dr wel vanuit gaan dat je geheugen gewoon in orde is.

Een schijf met windows-installatie zomaar van computer wisselen werkt meestal niet. Schuif 'm aan als slave of probeer het eens met een ubuntu-live-cd, misschien dat die je grafische kaart wel herkent.
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 23:24:27 #7
231865 Gabbylicious
Fuck my nickname
pi_73666916
Ban.
WOS'ser for life.
pi_73668673
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 23:23 schreef Dhr.Donder het volgende:
of probeer het eens met een ubuntu-live-cd, misschien dat die je grafische kaart wel herkent.
Ik heb me grafische kaart losgekoppeld,en scherm op onboard video aangesloten.
Nu blijft knoppix bij het starten hangen bij:

Accessing KNOPPIX CD at /dev/sr0...
Found primary KNOPPIX compressed image at /cdrom/KNOPPIX/KNOPPIX./linuxrc: /KNOPPIX/bin/ln: I/O error
  woensdag 14 oktober 2009 @ 19:21:05 #9
273706 joelles
Hardstyle baby!
pi_73690365
wat dacht je van een xp opstarten vanaf usb/boot cd
probeer eens de knoppix cd te mounten na een format naar reiserFS
pi_73691353
Zojuist de harde schijf aan de 2de sata poort van een computer met windows XP gekoppelt.
Als ik bij het laadscherm van Windows XP kom, krijg ik geen bewegend groen balkje, die aangeeft dat hij aan het laden is. Na ongeveer 40 seconde flitst een blauw scherm voorbij en herstart de computer.
Als ik de harde schijf loskoppel start de PC wel gewoon op, maar zodra ik hem weer aankoppel bevriest het beeld..

Knoppix CD in de XP computer gedaan, die start wel goed op, enige probleem is dat ik in Knoppix mijn mogelijk kapotte harde schijf niet kan vinden.
Is er misschien een andere mogelijkheid om mijn data te kunnen backupen en vast te stellen of de harde schijf of iets anders kapot is?
pi_73694170
Via ASUS EZ Flash 2 kan ik wel me C schijf zien, zie ik ook dat de nieuwe windows 7 ook echt is geinstaleerd (er staat een windows.old map in de C schijf).
De data staat dus denk ik nog wel allemaal op de schijf, alleen deze wordt op een of andere manier niet meer door windows gezien (maar EZ Flash kan wel de bestanden zien)

Ik heb nog garantie op de harde schijf, maar zou wel graag een manier hebben om alle bestanden te kunnen backupen. Iemand een idee hoe ik een backup kan maken?
  donderdag 15 oktober 2009 @ 06:50:07 #12
273706 joelles
Hardstyle baby!
pi_73703414
het is normaal dat je knoppix je hdd niet ziet omdat het een voor windows geformat is

mkdir /media/cdrom0
mount -t iso9660 /dev/hdc /media/cdrom0/
pi_73705075
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 21:08 schreef David891 het volgende:
Via ASUS EZ Flash 2 kan ik wel me C schijf zien, zie ik ook dat de nieuwe windows 7 ook echt is geinstaleerd (er staat een windows.old map in de C schijf).
De data staat dus denk ik nog wel allemaal op de schijf, alleen deze wordt op een of andere manier niet meer door windows gezien (maar EZ Flash kan wel de bestanden zien)

Ik heb nog garantie op de harde schijf, maar zou wel graag een manier hebben om alle bestanden te kunnen backupen. Iemand een idee hoe ik een backup kan maken?
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 23:23 schreef Dhr.Donder het volgende:

Een schijf met windows-installatie zomaar van computer wisselen werkt meestal niet. Schuif 'm aan als slave of probeer het eens met een ubuntu-live-cd, misschien dat die je grafische kaart wel herkent.
pi_73726865
Het formateren van me harde schijf heeft alles opgelost. Ik denk dat boot bestanden ofzo beschadigd waren. Al begrijp ik dan nog steeds niet waarom een nieuwe windows 7 installatie zonder formateren niet hielp.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')