abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Admin donderdag 3 december 2009 @ 18:24:10 #51
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_75254783
quote:
Op donderdag 3 december 2009 18:01 schreef Chanty het volgende:
Dus fok mag ook bv een kalender uitgeven met de dames die in sexy en gewaagd posten zonder eerst toestemming te vragen of ze die foto's mogen gebruiken?
Ja, want die toestemming hebben we al gekregen toen je de foto plaatste. We zullen het nooit zomaar doen, maar je verleent ons met posten wel dat recht. Het is alsof je een foto instuurt naar een magazine of fotowedstrijd. Je verleent het recht de foto te publiceren. Copyrights e.d. blijven bij jezelf uiteraard, maar door de foto te plaatsen ga je een contract aan (algemene voorwaarden) waarbij je ons onbeperkt en onherroepelijk toestemming verleent de foto te publiceren. Dat moet ook wel, anders zouden we in overtreding zijn op het moment dat jij je foto plaatst, én op het moment dat iemand de foto quote etc. etc.
quote:
Op donderdag 3 december 2009 18:08 schreef ElizabethR het volgende:

Uiteraard niet.
Ik kan eenieder aanraden zich niet te beroepen op de woorden van ElizabethR. Die is sowieso geen partij tussen user en FOK!. Aan wat zij beweert kunnen derhalve ook geen rechten worden ontleend. De Algemene Voorwaarden zijn duidelijk, getoetst door een jurist en rechtsgeldig en iedereen die post gaat er expliciet mee akkoord. Het enige moment dat algemene voorwaarden niet rechtsgeldig zijn is als ze tegen de wet in gaan. Dat gaan ze echter nergens. Als copyrighthouden op de foto's mag je zelf bepalen aan wie je publicatierecht verleent. Door te posten verleen je dat recht aan FOK!. Daar is niets onrechtmatigs aan.
Dat we niet zomaar zonder overleg je foto's buiten FOK! zullen publiceren wil niet zeggen dat we het niet zouden mógen. Dat geldt overigens voor heel veel sites.

Deze discussie is overigens als vaker gevoerd.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  donderdag 3 december 2009 @ 18:41:40 #52
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_75255389
En ik stel voor dat we het daar nu bij laten.

ER heeft aangegeven dat wij haar foto's niet mogen gebruiken voor het FOT-fotoboek. Die beslissing zullen we respecteren, hoe spijtig we dat ook vinden.
Huilen dan.
pi_75255985
quote:
Op donderdag 3 december 2009 18:24 schreef Danny het volgende:
Ja, want die toestemming hebben we al gekregen toen je de foto plaatste. We zullen het nooit zomaar doen, maar je verleent ons met posten wel dat recht. Het is alsof je een foto instuurt naar een magazine of fotowedstrijd. Je verleent het recht de foto te publiceren. Copyrights e.d. blijven bij jezelf uiteraard, maar door de foto te plaatsen ga je een contract aan (algemene voorwaarden) waarbij je ons onbeperkt en onherroepelijk toestemming verleent de foto te publiceren. Dat moet ook wel, anders zouden we in overtreding zijn op het moment dat jij je foto plaatst, én op het moment dat iemand de foto quote etc. etc.
De algemene voorwaarden van Fok zijn alleen van toepassing op Fok. Quoten van foto's e.d. is dus mogelijk, maar gebruik van foto's buiten Fok niet. Fok is een (verzameling van) website(s), geen gedrukte media.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 3 december 2009 @ 19:02:45 #54
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_75256131
Dames, Heren,

Het is nu al 2 keer gevraagd om deze discussie ergens anders te houden.
Gaarne ook doen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_75256141
quote:
Op donderdag 3 december 2009 18:58 schreef k_man het volgende:

[..]

De algemene voorwaarden van Fok zijn alleen van toepassing op Fok. Quoten van foto's e.d. is dus mogelijk, maar gebruik van foto's buiten Fok niet. Fok is een (verzameling van) website(s), geen gedrukte media.
Jeej, dat je de moeite nog neemt, petje af
Maar zo is het dus wel.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  Admin donderdag 3 december 2009 @ 19:03:29 #56
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_75256162
quote:
Op donderdag 3 december 2009 18:58 schreef k_man het volgende:

FOK! heeft als bedrijfsprofiel bij de kvk ook uitgeverij en recentelijk heeft FOK! nog een games magazine uitgegeven. Verder wat isdatzo zegt. Verzin gerust eigen interpretaties. Uiteindelijk gelden gewoon de algemene voorwaarden, ongeacht wat je eigen interpretatie daarvan is.
En we kunnen natuurlijk een fotoboek ook online publiceren via pdf, maar dat terzijde.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_75256170
quote:
Op donderdag 3 december 2009 19:02 schreef Netsplitter het volgende:
Dames, Heren,

Gaarne ook doen.
Sorry
pi_75256174
quote:
Op donderdag 3 december 2009 18:41 schreef Isdatzo het volgende:
En ik stel voor dat we het daar nu bij laten.

ER heeft aangegeven dat wij haar foto's niet mogen gebruiken voor het FOT-fotoboek. Die beslissing zullen we respecteren, hoe spijtig we dat ook vinden.
Nee hoor, die troep zonder lucht hoef ik toch niet op m'n plee te zien
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_75256210
Niet hier.

[ Bericht 97% gewijzigd door Netsplitter op 03-12-2009 19:06:57 ]
pi_75256408
quote:
Op donderdag 3 december 2009 19:02 schreef Netsplitter het volgende:
Dames, Heren,

Gaarne ook doen.
Sorry. Het opperhoofd zelf koos ervoor de discussie hier te voeren.
  donderdag 3 december 2009 @ 19:22:55 #61
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_75256766
quote:
Op donderdag 3 december 2009 19:10 schreef k_man het volgende:

[..]

Sorry. Het opperhoofd zelf koos ervoor de discussie hier te voeren.
Je staat vrij die discussie elders voort te zetten. Dat geldt zowel voor jou als danny als ER als [..].

Ik denk dat het nu duidelijk genoeg is. That's all folks.
Huilen dan.
pi_75256800
Ja, er staat al een bericht in het Feedbacktopic.
pi_75266537
quote:
Op donderdag 3 december 2009 15:58 schreef Milanees het volgende:

[..]

Anyway, E_R hoeveel van die doeken heb je al? Ik vermoed dat jij de meeste Herrinering op Linnen doeken van Fok! hebt.
Ik moest hier nog even antwoord op geven, excuses voor de vertraging. Ik heb er in totaal 6 gewonnen, geen idee of dat het hoogste aantal is. Ik heb ze overigens niet meer, ik heb er 1 weggegeven, en 4 verkocht, de laatste nieuwe is nog in de verkoop.

_Marjo_ heeft er trouwens ook een stuk of 6 gewonnen dacht ik.
quote:
Beetje flauw dat je dan perse niet mee wilt doen aan zo'n initiatief...

Ik wist niet dat de voorwaarde was dat ik overal maar mee akkoord moet gaan omdat ik toevallig een keer een afdrukje win? Sorry.
  vrijdag 4 december 2009 @ 04:45:37 #64
20189 Milanees
Hijo del Mundo!
pi_75271229
Nee hoor E_R het is wat mij betrefd ook echt geen voorwaarde. Zoals ik mijn post aangeef vind ik het ook je goed recht het niet te willen.
Maar je hebt er altijd met veel plezier aan meegedaan en nu blijkt (voor mij althans) dat je er zelfs aan verdient hebt (ook je goed recht die doeken heb je eerlijk gewonnen en je mag ermee doen wat je wilt).
Dan komt er hier vanuit de users een initiatief dat niet onaardig klinkt en bovendien toch vooral op de users gericht is (wie anders dan wijzelf zijn een eventuele doelgroep voor zo'n jaarboek/kalender). En daar ben je dan pertinent tegen!

Ikzelf werk als reisbegeleider en tijdens de rondreizen maak ik allemaal foto's van de toeristen. Aan het einde van de reis maak ik daar een DVD van, met foto's van Cuba en van hun rondreis door elkaar gemixt. Vinden ze prachtig en als ze een kopie voor thuis willen kunnen ze hem van mij kopen!
Als er dan hier een enkele foto die ik maak eventueel op een kalender komt dan is dat echt geen big deal. Ik heb hier vele malen meer foto's liggen (ik vermoed dat jij ook vele malen meer materiaal hebt dan wat er hier van jou te zien is/was) en hij die die wil hebben mag ze betalen!

Daarom vind ik het een beetje flauw. Die wedstrijd is hier meer voor het spel dan voor de knikkers. Behalve lol heb jij er inmiddels ook al wat knikkers aan gehad. Hou de lol er dan ook nog een beetje in. Bovendien als de knikkers zo belangrijk blijken te zijn dan moet je natuurlijk ook goed jezelf op de hoogte stellen van de voorwaarden van deelname...

Maar nogmaals zo zie ik het. Het is je goed recht om niet op een lulig Fok! kalendertje te willen staan. En het is ook je goed recht om dan heel verongelijkt al je foto's van de site weg te willen halen. Moet jij weten...

Milanees

P.S. Nog een paar linkjes die wel toepasselijk zijn...

http://www.fotowedstrijd.info/index.php?a=10 Beetje naar beneden scrollen en dan tip 1!
http://www.routenet.nl/fotowedstrijd.aspx
http://www.digitalefotografiewedstrijd.nl/voorwaarden.htm
http://www.fototypo.nl/im(...)dstrijd_20091030.pdf
http://www.imagecreative.nl/disclaimer.php
http://fotowedstrijd.mijnalbum.nl/avanti2/index.php?a=2

nou nog eentje dan...
http://www.fotolook.nl/algemenevoorwaarden.php

Fok is wat dit betrefd dus echt geen uitzondering

[ Bericht 0% gewijzigd door Milanees op 04-12-2009 06:46:31 ]
Sin Fronteras!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties