Zoals altijd op een doordeweekse dag ging ik vandaag naar school. Ik woon in Vlaardingen Holy en volg een opleiding in Kralingen. Als ik het complete traject per OV afleg, moet ik eerst 20 minuten in de bus zitten naar een metrostation waar eens in de 10 minuten een metro komt (voor de kenners: Vijfsluizen). Echter als ik per fiets ga, dan fiets ik 20 minuten naar een station waar eens in de 3 minuten een metro komt en tevens 3 stations dichter bij mijn eindpunt ligt (voor de kenners: dit station is Schiedam Centrum, mijn eindpunt is Kralingse Zoom). Kortom, de keuze is snel gemaakt niet?
Ik stapte vanmorgen dus op de fiets om op weg te gaan naar Schiedam Centrum, alwaar ik mijn reis per metro zou vervolgen naar Kralingse Zoom. Ik kom na een kleine 20 minuten fietsen aan op Schiedam Centrum, waar ik mijn fiets in de daarvoor bestemde stalling plaats. Ik loop het station binnen en doe een greep in mijn jaszak, alwaar mijn OV zich altijd bevindt. Maar helaas, nu niet! Ik was hem vergeten! Hij zat nog in mijn pak, wat ik gisteren aanmoest naar een sollicitatiegesprek.
Na kort beraad bij mijzelf ben ik dus maar mijn weg per fiets gaan vervolgen. Ik heb vandaag dus 50km op een niet bijster comfortabele fiets gezeten. En dat is veel