Nou, dat laatste sowieso. Maar goed, leningen vinden nou eenmaal gretig aftrek. Maar als mensen nou eerst een keken WAAR en WAT ze precies afsluiten ipv blind op iemand van de bank te vertrouwen die écht niet het beste met je voorheeft.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:20 schreef JJH het volgende:
[..]
Pff, wat een verhaal! Maar je hebt wel gelijk!
Mijn moeder zegt altijd; je moet het geld eerst hebben, voordat je het uit kunt geven.
Ja, jammer is dat hequote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:10 schreef Greys het volgende:![]()
![]()
Zulke dingen bedenk je altijd te laat he?
Dan denk ik van, vraag iemand met kennis van zaken om mee te kijken. In elke familie is er wel iemand die handig is met centen. Net zoals als bij een tweedehands auto gaan kijken. Als je het verschil tussen een velg en wiellager niet weet, neem iemand mee.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:24 schreef Ynske het volgende:
[..]
ja en nee. er zijn nog altijd mensen die enorm goedgelovig zijn, of gewoonweg de kennis niet hebben
quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:42 schreef Strega het volgende:
God, we weten allemaal dat je door politici genaaid word, maar dit slaat alles:
![]()
Las net in de nieuwsrubriek van de nieuwe Landleven:
In het tv programma "Lekker ite mei Reitse", van Omrup Fryslän, blijkt de CDA politicus Joop Atsma, de trotse bezitter te zijn van Friese Hoenders. Voor het programma verdwijt hij in het hok en haalt er wat eieren uit. Pikant detail: er zitten stempels op de eieren. Nog pikanter detail: er lopen alleen hanen in het hok
graagquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:28 schreef JJH het volgende:
[..]
Dan denk ik van, vraag iemand met kennis van zaken om mee te kijken. In elke familie is er wel iemand die handig is met centen. Net zoals als bij een tweedehands auto gaan kijken. Als je het verschil tussen een velg en wiellager niet weet, neem iemand mee.
Het enige waar ik ooit geld voor zal lenen is een huis. En dan lekker vertrouwd bij een grote (al is dat tegenwoordig ook geen garantie meer) maatschappij. Met een normaal rentepercentage en normale voorwaarden.
Schopje WGR anyone?
Waarom sluit je iets af waar je geen kennis van hebt. Dan vraag je toch iemand die er wél kennis van heeft. En iedereen heeft in zijn of haar vriendenkring / familie wel iemand zitten die dat soort dingen een stukje beter begrijpt dan jijzelf.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:24 schreef Ynske het volgende:
[..]
ja en nee. er zijn nog altijd mensen die enorm goedgelovig zijn, of gewoonweg de kennis niet hebben
In de catagorie "Hier kijken alleen intellectuele kantoormensen naar die het verschil tussen een koe en een schaap nog niet weten.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:28 schreef nokwanda het volgende:
[..]
![]()
![]()
Hilaaaaaaarisch gewoon.
Het is gewoon grappig om te bedenken dat men mensen blijkbaar zo dom acht. Vooral in zo'n nieuwsrubriek.
Ik vroeg me eigenlijk al af of je het hele bericht had gelezenquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:17 schreef Greys het volgende:
Sorry voor het niet al te uitgebreide antwoord op je uitgebreide betoog Q, maar ik ben ff aan het eten
Zat ik me net ook te bedenkenquote:
Onderzoeksplichtquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:29 schreef Qwea het volgende:
Dat zeg ik, als consument heb je onderzoekrecht bij consumenten aankopen. Als je een auto koopt wordt er van je verwacht dat je onderzoek naar die auto hebt gedaan. Is de bodem verrot? Is de accu dood? Dat soort dingen.
Hihi je spreekt jezelf tegen nuquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:30 schreef ElisaB het volgende:
Ik neem niet zo makkelijk meer iemand iets kwalijk sinds ik met mijn dubbele titel in aquisitiefraude ben gestonken. Vooral hard roepen dat het aan jezelf ligt als je ergens instinkt, dan kun je jje wentelen in het veilige gevoel dat jou zoiets nooit overkomt
Googled aquisitiefraude.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:30 schreef ElisaB het volgende:
Ik neem niet zo makkelijk meer iemand iets kwalijk sinds ik met mijn dubbele titel in aquisitiefraude ben gestonken. Vooral hard roepen dat het aan jezelf ligt als je ergens instinkt, dan kun je jje wentelen in het veilige gevoel dat jou zoiets nooit overkomt
Ik zeg niet dat ze grondig dingen moeten uitzoeken, ik zeg dat ze navraag moeten doen. Navraag houdt in dat ze niet gelijk hun krabbel ergens onderzetten, maar even familie vragen wat die ervan vinden.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:23 schreef Greys het volgende:
[..]
Die bejaarden die niet eens een computer kunnen aanzetten bedoel je?
Hoe moeten die dingen grondig uitzoeken? Die mensen zijn nog van de generatie dat je klakkeloos kon geloven wat je wordt verteld. Ik neem ze dat niet kwalijk, zij kunnen er niets aan doen dat het inmiddels zo'n dievenbende is geworden wat er bij je aan de deur of aan de telefoon komt. Niet iedereen heeft mensen die dat voor je kunnen en willen uitzoeken.
Hou toch op! Mensen die erop uit zijn om anderen op te lichten, zijn altijd slimmer dan de mensen die opgelicht worden. Al was het alleen al omdat het voor eerstgenoemden een way of life is.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:35 schreef Qwea het volgende:
Ik zeg niet dat ze grondig dingen moeten uitzoeken, ik zeg dat ze navraag moeten doen. Navraag houdt in dat ze niet gelijk hun krabbel ergens onderzetten, maar even familie vragen wat die ervan vinden.
Q, sommige mensen vertrouwen nog in wat hen verteld wordt. Dat is geen kwestie van een tokkie zijn. Dat het niet al te slim is ben ik met je eens, maar om over die mensen nou zo tekeer te gaan vind ik niet helemaal terecht. Wat Greys al zei: de mensen die een ander oplichten... dat zijn de sukkels.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:17 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja maar lieverd, het is toch van de zotte dat mensen zomaar dingen aannemen. Zonder enig onderzoek te doen?
Of ben ik echt de enige die deze mening heeft?
Sodeju!quote:
ja ach, je snapt toch wat ik bedoel?quote:
En dat voor een Tokkiequote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |