abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 19:24:40 #276
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_73656778
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 19:20 schreef JJH het volgende:

[..]

Pff, wat een verhaal! Maar je hebt wel gelijk!

Mijn moeder zegt altijd; je moet het geld eerst hebben, voordat je het uit kunt geven.
Nou, dat laatste sowieso. Maar goed, leningen vinden nou eenmaal gretig aftrek. Maar als mensen nou eerst een keken WAAR en WAT ze precies afsluiten ipv blind op iemand van de bank te vertrouwen die écht niet het beste met je voorheeft.

Je kan toch ook wel nagaan dat je sowieso een hypotheek van 160% amper kan opbrengen (voor de gemiddelde medemens) En als je er dan ook nog allemaal mooie beloftes bij krijgt dat zij wel 1 of 2% ónder de rente zitten die 95% van de banken hanteren, én je dus maandelijks minder gaat betalen... dan moet je toch doorhebben dat er iets niet in de haak zit?

If it is to good to be true, it isn't true.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 19:25:29 #277
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_73656800
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 19:10 schreef Greys het volgende:

Zulke dingen bedenk je altijd te laat he?
Ja, jammer is dat he
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_73656844
Ik zou niet meer slapen met zo'mn 160% hypo.
Maarehh ik moet nog pinnen en wil niet vd bank..hmmm
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 19:28:37 #279
202014 JJH
Knetter. O+
pi_73656911
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 19:24 schreef Ynske het volgende:

[..]

ja en nee. er zijn nog altijd mensen die enorm goedgelovig zijn, of gewoonweg de kennis niet hebben
Dan denk ik van, vraag iemand met kennis van zaken om mee te kijken. In elke familie is er wel iemand die handig is met centen. Net zoals als bij een tweedehands auto gaan kijken. Als je het verschil tussen een velg en wiellager niet weet, neem iemand mee.

Het enige waar ik ooit geld voor zal lenen is een huis. En dan lekker vertrouwd bij een grote (al is dat tegenwoordig ook geen garantie meer) maatschappij. Met een normaal rentepercentage en normale voorwaarden.

Schopje WGR anyone?
pi_73656913
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 18:42 schreef Strega het volgende:
God, we weten allemaal dat je door politici genaaid word, maar dit slaat alles:

Las net in de nieuwsrubriek van de nieuwe Landleven:
In het tv programma "Lekker ite mei Reitse", van Omrup Fryslän, blijkt de CDA politicus Joop Atsma, de trotse bezitter te zijn van Friese Hoenders. Voor het programma verdwijt hij in het hok en haalt er wat eieren uit. Pikant detail: er zitten stempels op de eieren. Nog pikanter detail: er lopen alleen hanen in het hok
Hilaaaaaaarisch gewoon.
Het is gewoon grappig om te bedenken dat men mensen blijkbaar zo dom acht. Vooral in zo'n nieuwsrubriek.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 13 oktober 2009 @ 19:29:40 #281
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_73656945
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 19:28 schreef JJH het volgende:

[..]

Dan denk ik van, vraag iemand met kennis van zaken om mee te kijken. In elke familie is er wel iemand die handig is met centen. Net zoals als bij een tweedehands auto gaan kijken. Als je het verschil tussen een velg en wiellager niet weet, neem iemand mee.

Het enige waar ik ooit geld voor zal lenen is een huis. En dan lekker vertrouwd bij een grote (al is dat tegenwoordig ook geen garantie meer) maatschappij. Met een normaal rentepercentage en normale voorwaarden.

Schopje WGR anyone?
graag

k ga ff naar de poezells van cat kijken
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 19:29:44 #282
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_73656946
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 19:24 schreef Ynske het volgende:

[..]

ja en nee. er zijn nog altijd mensen die enorm goedgelovig zijn, of gewoonweg de kennis niet hebben
Waarom sluit je iets af waar je geen kennis van hebt. Dan vraag je toch iemand die er wél kennis van heeft. En iedereen heeft in zijn of haar vriendenkring / familie wel iemand zitten die dat soort dingen een stukje beter begrijpt dan jijzelf.

En goedgelovigheid is IMHO geen excuus. Dat zeg ik, als consument heb je onderzoekrecht bij consumenten aankopen. Als je een auto koopt wordt er van je verwacht dat je onderzoek naar die auto hebt gedaan. Is de bodem verrot? Is de accu dood? Dat soort dingen.

Is het dan teveel gevraagd om dat contract wat je voorgelegd krijgt FATSOENLIJK door te lezen en ook de kleine letters mee te nemen?

Ik weet nog wel dat zo'n kerel bij mn ouders kwam met zn contract en zn belegingshypotheek... en dat ik erbij zat en tegen die kerel zei dat hij mooie verhalen kon vertellen maar dat ze met een simpel rekensommetje al ontkracht had. Nee toen moest ik van mn ouders mn mond houden en bemoeide ik met dingen die me niet aangingen.

En dan ook gewoon zonder te lezen tekenen. "Ooh die man zegt het, die heeft er verstand van"

En dan er een half jaar later achterkomen dat ik écht gelijk had, dat ze niet aflossen maar enkel beleggen en hun rente betalen. Wat ze tot nu toe hebben verdiend door die beleggingen? Wat zal het zijn, 1500 euro? Op en hypotheek van 142k
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 19:30:05 #283
33954 ElisaB
pi_73656958
Ik neem niet zo makkelijk meer iemand iets kwalijk sinds ik met mijn dubbele titel in aquisitiefraude ben gestonken.

Vooral hard roepen dat het aan jezelf ligt als je ergens instinkt, dan kun je jje wentelen in het veilige gevoel dat jou zoiets nooit overkomt
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 19:30:24 #284
202014 JJH
Knetter. O+
pi_73656968
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 19:28 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Hilaaaaaaarisch gewoon.
Het is gewoon grappig om te bedenken dat men mensen blijkbaar zo dom acht. Vooral in zo'n nieuwsrubriek.
In de catagorie "Hier kijken alleen intellectuele kantoormensen naar die het verschil tussen een koe en een schaap nog niet weten.
Prachtig.
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 19:30:34 #285
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_73656975
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 19:17 schreef Greys het volgende:
Sorry voor het niet al te uitgebreide antwoord op je uitgebreide betoog Q, maar ik ben ff aan het eten
Ik vroeg me eigenlijk al af of je het hele bericht had gelezen

eetze!
pi_73656993
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 19:28 schreef JJH het volgende:

[..]

Schopje WGR anyone?
Zat ik me net ook te bedenken
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 13 oktober 2009 @ 19:31:09 #287
163650 Greys
pi_73656998
Q, je hebt heus een punt hoor... er zijn uiteraard ook 'gewoon' vreselijk domme en naïeve mensen.
Maar er zijn absoluut ook veel uitzonderingen waar gewoon smerig misbruik van hun onwetendheid gemaakt wordt. Daar word ik echt giftig van. Misschien omdat ik zelf ook vrij vaak naïeve trekjes vertoon en vaak teveel van het goede in de mens uit ga, ondanks daar al regelmatig mijn neus mee gestoten te hebben. Wil niet zeggen dat ik dom ben Soms wel, maar zeker niet altijd.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 19:31:31 #288
33954 ElisaB
pi_73657012
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 19:29 schreef Qwea het volgende:
Dat zeg ik, als consument heb je onderzoekrecht bij consumenten aankopen. Als je een auto koopt wordt er van je verwacht dat je onderzoek naar die auto hebt gedaan. Is de bodem verrot? Is de accu dood? Dat soort dingen.
Onderzoeksplicht
pi_73657030
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 19:30 schreef ElisaB het volgende:
Ik neem niet zo makkelijk meer iemand iets kwalijk sinds ik met mijn dubbele titel in aquisitiefraude ben gestonken. Vooral hard roepen dat het aan jezelf ligt als je ergens instinkt, dan kun je jje wentelen in het veilige gevoel dat jou zoiets nooit overkomt
Hihi je spreekt jezelf tegen nu
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 19:32:40 #290
202014 JJH
Knetter. O+
pi_73657054
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 19:30 schreef ElisaB het volgende:
Ik neem niet zo makkelijk meer iemand iets kwalijk sinds ik met mijn dubbele titel in aquisitiefraude ben gestonken. Vooral hard roepen dat het aan jezelf ligt als je ergens instinkt, dan kun je jje wentelen in het veilige gevoel dat jou zoiets nooit overkomt
Googled aquisitiefraude.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 13 oktober 2009 @ 19:32:58 #291
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_73657063
tuurlijk heb je gelijk Q, maar er zijn genoeg mensen die daar niet bij nadenken
maar goed, k heb er geen zin in, dan zat ik wel in wgr
Today is life -

Dale Carnegie
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 19:34:40 #292
33954 ElisaB
pi_73657130
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 19:32 schreef JJH het volgende:
Googled aquisitiefraude.
Kosten: ¤ 19.785
pi_73657139
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 19:34 schreef ElisaB het volgende:

[..]

dinsdag 13 oktober 2009 @ 19:35:20 #294
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_73657148
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 19:23 schreef Greys het volgende:

[..]

Die bejaarden die niet eens een computer kunnen aanzetten bedoel je?
Hoe moeten die dingen grondig uitzoeken? Die mensen zijn nog van de generatie dat je klakkeloos kon geloven wat je wordt verteld. Ik neem ze dat niet kwalijk, zij kunnen er niets aan doen dat het inmiddels zo'n dievenbende is geworden wat er bij je aan de deur of aan de telefoon komt. Niet iedereen heeft mensen die dat voor je kunnen en willen uitzoeken.
Ik zeg niet dat ze grondig dingen moeten uitzoeken, ik zeg dat ze navraag moeten doen. Navraag houdt in dat ze niet gelijk hun krabbel ergens onderzetten, maar even familie vragen wat die ervan vinden.
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 19:36:23 #295
33954 ElisaB
pi_73657191
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 19:35 schreef Qwea het volgende:
Ik zeg niet dat ze grondig dingen moeten uitzoeken, ik zeg dat ze navraag moeten doen. Navraag houdt in dat ze niet gelijk hun krabbel ergens onderzetten, maar even familie vragen wat die ervan vinden.
Hou toch op! Mensen die erop uit zijn om anderen op te lichten, zijn altijd slimmer dan de mensen die opgelicht worden. Al was het alleen al omdat het voor eerstgenoemden een way of life is.
pi_73657204
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 19:17 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ja maar lieverd, het is toch van de zotte dat mensen zomaar dingen aannemen. Zonder enig onderzoek te doen?

Of ben ik echt de enige die deze mening heeft?
Q, sommige mensen vertrouwen nog in wat hen verteld wordt. Dat is geen kwestie van een tokkie zijn. Dat het niet al te slim is ben ik met je eens, maar om over die mensen nou zo tekeer te gaan vind ik niet helemaal terecht. Wat Greys al zei: de mensen die een ander oplichten... dat zijn de sukkels.

Overigens is het niet helemaal verkeerd om naast je eigen mening een poging te doen in het je verplaatsen in de situatie of in het hoofd van iemand anders die anders in elkaar zit. Misschien heeft zo iemand van een ander gehoord dat het een prima constructie was en dacht: okay, dan is het wel veilig, laat ik het doen.

Overigens ben ik erg blij dat wij een hypotheek op basis van een salaris hebben gekozen en dat we dus vrij goedkoop gekocht hebben. Ik zie een hoop ellende bij anderen die perse groter wilden wonen en nu in de rats zitten omdat ze een te hoge hypotheek hebben
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_73657206
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 19:34 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Sodeju!
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 19:37:56 #298
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_73657257
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 19:31 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Onderzoeksplicht
ja ach, je snapt toch wat ik bedoel?
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 19:38:28 #299
33954 ElisaB
pi_73657271
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 19:36 schreef Goodbye het volgende:
Sodeju!
En dat voor een Tokkie

Wat ik maar wil zeggen: het is makkelijk oordelen als je zelf nog niet een keer gruwelijk belazerd bent.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 13 oktober 2009 @ 19:38:39 #300
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_73657281
wat erg Elisa
Today is life -

Dale Carnegie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')