Ik val gelijk met de deur is huis, omdat ik advies nodig heb betreft het volgende:
1 week geleden ben ik naar mijn mening onterecht op staande voet ontslagen.
Vorige week Vrijdag was ik ziek, maar ben gewoon naar mijn werk gegaan..aangezien ik het rond 1 uur echt niet meer trok heb ik gevraagd of ik even de huisarts kon bellen voor een afspraak.
Vervolgens ben ik ziek naar huis gegaan van mijn werk, huisarts bezoek, medicijnen etc etc.
Toen ik thuis kwam ben ik gelijk gebeld door de arbo, of ik het verhaal kon uitleggen en wat ik precies had.
Allemaal netjes uitgelegd en en het was afgehandeld. Maandag zou ze opnieuw contact opnemen om te kijken hoe het ging en of ik alweer kon werken. Daarna lekker mijn bed ik gedoken.
Zaterdag kreeg ik een brief in de bus van mijn werkgever waarin stond dat ik niet aanwezig was en dat dit een officiële waarschuwing was en dat ik Maandag mijn verhaal mocht uitleggen.
Maandag het gesprek gehad en uitgelegd dat ik sliep en dat ik mijn deurbel niet heb gehoord, ze vonden het een vaag verhaal en wilde me niet geloven.
Baas stond op springen en flapte eruit dat niet de arbo aan de deur was geweest maar zij..
Mijn verhaal raakte volgens hun kant noch wal, en ze zouden in overleg gaan wat ze zouden doen.
Vervolgens een uur gewacht en toen kon ik wederom naar het kamertje lopen om de uitslag te horen.
Ik werd op staande voet ontslagen. Kon gelijk weg en ze vonden het jammer dat het zo moest gaan.
Ontslag natuurlijk niet getekend en kwaad naar huis gegaan en alle papiertjes er even bijgepakt.
In mijn contract stond dat ik min. 3x een officiële waarschuwing moest hebben gehad voordat ik ontslag zou kunnen krijgen.
En op staande voet ontslag was alleen mogelijk als er :
* fraude zou zijn gepleegd
* diefstal
* geweld, dreigementen etc.
Ook stond erin dat het mijn verantwoording was als ik niet beschikbaar was voor de arbo zowel telefonisch als voor een huisbezoek.
Telefonisch ben ik bereikbaar geweest voor de arbo.
Maar ik kan mezelf niet heugen dat het oke is als je baas zomaar langskomt, en eerst heeft gezegd dat het de arbo was die aan de deur was.
Mijn vraag dus.. is dit een ontrecht ontslag? ik had namelijk een contract tot febr. 2010 en was al uit mijn proeftijd.
Mijn contract wordt ook niet uitbetaald, en dat is volgens mij wel verplicht..
Alvast bedankt voor de reacties