Wat dacht je van het vinden van een accountant die het geknoei van Dirk goedkeurtquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 13:13 schreef PietjePuk007 het volgende:
Is 't al bekend waarom die stukken zo laat aangeleverd werden? Iedereen weet dat 't moet, dus een administratief foutje lijkt me onwaarschijnlijk.
aansprakelijk stellen kan altijd.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 13:08 schreef ikweethetookniet het volgende:
Dirk Scheringa kan persoonlijk aansprakelijk gesteld worden door schuldeisers voor het omvallen van zijn DSB Bank in verband met het plegen van een economisch delict![]()
Voor de onderdelen DSB Bank, Beheer en DSB Leven zijn de jaarcijfers over 2007 te laat gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel. Dit maakt de topman Scheringa en financieel directeur Hans van Goor met hun privévermogen aansprakelijk voor vorderingen op DSB, wanneer het komt tot een faillissement.
De curator bekijkt dan of er sprake is van wanbeleid. Als jaargegevens te laat worden ingeleverd, is dat een economisch delict. Bij de twee DSB-bazen lijkt wel wat te halen. In Quote 500 van vorig jaar stond Scheringa op nummer 97 met een vermogen van ¤ 285 miljoen.
http://www.telegraaf.nl/b(...)eisers__.html?p=25,1
Ok stel dat Dirk persoonlijk failliet gaat wie is geinteresseerd in wat![]()
![]()
TS begint
Ik wil graag uit de boedel hebben een koopsomkampioen T-shirt en een stropdas van Dirk![]()
Volgende......
Op tijd deponeren van die stukken is een zeldzaamheid bij BV's, puur op basis daarvan gaat de aansprakelijkheid niet doorbroken worden denk ik, dat is wel een heel stevig middel.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 13:13 schreef PietjePuk007 het volgende:
Is 't al bekend waarom die stukken zo laat aangeleverd werden? Iedereen weet dat 't moet, dus een administratief foutje lijkt me onwaarschijnlijk.
Krokodillentranen? Of zou hij echt aangeslagen zijn? Misschien is hij juist wel opgelucht?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 22:33 schreef PietjePuk007 het volgende:
Scheringa tot tranen geroerd in afscheidsrede
Hoe fout en slecht het bedrijf ook was, het was wel zijn levenswerk. Natuurlijk zijn het echte tranen.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 22:42 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Krokodillentranen? Of zou hij echt aangeslagen zijn? Misschien is hij juist wel opgelucht?
Dat dus. Dat de klanten zo dom zijn kun je hem niet aanrekenen. Ik zou het ook doen als ik in zijn positie zat. En wie niet?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 07:21 schreef Q. het volgende:
[..]
Hoe fout en slecht het bedrijf ook was, het was wel zijn levenswerk. Natuurlijk zijn het echte tranen.
Dat hij misbruik heeft gemaakt van het gebrek aan financiële kennis bij zijn klanten kan je hem wel aanrekenen hoor. Als jij van een dokter hoort dat je nier verwijderd moet worden anders ga je dood en het blijkt later genoeg geweest te zijn om een stripje pillen te nemen ben jij niet dom omdat je die dokter hebt vertrouwd, enkel medisch niet onderlegd genoeg om het door te hebben. Zelfde geval met financiële zaken voor de financiëel niet onderlegde mensen.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 07:29 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dat dus. Dat de klanten zo dom zijn kun je hem niet aanrekenen. Ik zou het ook doen als ik in zijn positie zat. En wie niet?
Sorry, maar de medische wereld gaan vergelijken met een wereld waarin je vrij bent om naar welke bank dan ook te gaan, je te laten informeren en gewoonweg te lezen en uit te rekenen. Nee, ik vind het een appel=peer vergelijking.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 07:39 schreef jogy het volgende:
[..]
Dat hij misbruik heeft gemaakt van het gebrek aan financiële kennis bij zijn klanten kan je hem wel aanrekenen hoor. Als jij van een dokter hoort dat je nier verwijderd moet worden anders ga je dood en het blijkt later genoeg geweest te zijn om een stripje pillen te nemen ben jij niet dom omdat je die dokter hebt vertrouwd, enkel medisch niet onderlegd genoeg om het door te hebben. Zelfde geval met financiële zaken voor de financiëel niet onderlegde mensen.
Maar hij zal heus wel droevig zijn geweest en het is ook lullig voor de medewerkers en alle betrokkenen.
Bij een arts kan je ook een second opinion aanvragen en verder neuzen maar men vetrouwd nou eenmaal snel op een ander als ze er zelf geen verstand van hebben. Maar in ieder geval moet misbruik gestraft worden en de markt heeft gesproken. Dag dag, Scheringa. Hij heeft het spel gespeeld, is ontmaskerd en kapot.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 07:42 schreef Pheno het volgende:
[..]
Sorry, maar de medische wereld gaan vergelijken met een wereld waarin je vrij bent om naar welke bank dan ook te gaan, je te laten informeren en gewoonweg te lezen en uit te rekenen. Nee, ik vind het een appel=peer vergelijking.
En die mensen hebben geen internet, lezen geen kranten, kijken niet naar consumentenprogramma's om er achter te komen wie er betrouwbaar is en wie niet? Dom dus.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 07:44 schreef jogy het volgende:
[..]
Bij een arts kan je ook een second opinion aanvragen en verder neuzen maar men vetrouwd nou eenmaal snel op een ander als ze er zelf geen verstand van hebben. Maar in ieder geval moet misbruik gestraft worden en de markt heeft gesproken. Dag dag, Scheringa. Hij heeft het spel gespeeld, is ontmaskerd en kapot.
Die mensen waar jij het over hebt kijken alleen de reclames van leen&co die wonderbaarlijk wel blijken te werken. Daarvan mogen we ons wel eens afvragen of dit netjes gedrag is geweest vanuit de financiele wereld. Zoals we tegenwoordig geen tabaks reclames meer mogen laten zien om mensen niet in verleiding te brengen ben ik dan ook voor een algeheel reclame verbod van alle banken. Als bijkomende voordeel hoeven de niet beinvloedbare consumenten ook niet meer extra geld te betalen voor de marketing van producten die ze toch nooit afnemen.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 08:06 schreef Pheno het volgende:
[..]
En die mensen hebben geen internet, lezen geen kranten, kijken niet naar consumentenprogramma's om er achter te komen wie er betrouwbaar is en wie niet? Dom dus.
Voor de spreekwoordelijke plasmatv gaan ze zich eerst helemaal inlezen om te kijken wat het beste is, maar voor een lening is dat teveel gevraagd.
Het komt heel veel voor dat jaarstukken te laat gedeponeerd worden, ondanks dat het als misdrijf aangemerkt wordt. Kan vele redenen hebben.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 13:13 schreef PietjePuk007 het volgende:
Waarvan vrijwel alles waarschijnlijk in DSB zat, er zal nu veel minder te halen zijn bij Dirk Scheringa.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 13:08 schreef ikweethetookniet het volgende:
In Quote 500 van vorig jaar stond Scheringa op nummer 97 met een vermogen van ¤ 285 miljoen.
Ze denk ik er dus ook over, maar financials vinden dat dus onzin, want je kan zelf beslissen naar welke dokter je gaat.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 07:39 schreef jogy het volgende:
[..]
Dat hij misbruik heeft gemaakt van het gebrek aan financiële kennis bij zijn klanten kan je hem wel aanrekenen hoor. Als jij van een dokter hoort dat je nier verwijderd moet worden anders ga je dood en het blijkt later genoeg geweest te zijn om een stripje pillen te nemen ben jij niet dom omdat je die dokter hebt vertrouwd, enkel medisch niet onderlegd genoeg om het door te hebben. Zelfde geval met financiële zaken voor de financiëel niet onderlegde mensen.
Gelukkig zijn de meeste mensen die dokter geworden zijn zich wel beter bewust van hun verantwoordelijkheden, ik vind de vergelijking wel goed. Waarom zou de leverancier van een financieel product geen goede voorlichting horen te geven?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 07:42 schreef Pheno het volgende:
[..]
Sorry, maar de medische wereld gaan vergelijken met een wereld waarin je vrij bent om naar welke bank dan ook te gaan, je te laten informeren en gewoonweg te lezen en uit te rekenen. Nee, ik vind het een appel=peer vergelijking.
Als het goed is (cq als de campagne geslaagd is) hoeven de mensen die de producten niet afnemen ook niet voor de marketingkosten op te draaien, maar wordt dit dubbel en dwars betaald door de mensen die de producten wel afnemen. Ten tweede kan het zorgen voor schaalvoordeel wat juist in het voordeel werkt voor alle klanten (de bank kan haar diensten tegen een lager tarief aanbieden). Dus dat bijkomende voordeel is misschien eerder een bijkomend nadeel.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 08:35 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Die mensen waar jij het over hebt kijken alleen de reclames van leen&co die wonderbaarlijk wel blijken te werken. Daarvan mogen we ons wel eens afvragen of dit netjes gedrag is geweest vanuit de financiele wereld. Zoals we tegenwoordig geen tabaks reclames meer mogen laten zien om mensen niet in verleiding te brengen ben ik dan ook voor een algeheel reclame verbod van alle banken. Als bijkomende voordeel hoeven de niet beinvloedbare consumenten ook niet meer extra geld te betalen voor de marketing van producten die ze toch nooit afnemen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |