Bijna iedereen kent de games van Grand Theft Auto wel. Ook bijna iedereen heeft weleens een van deze games gespeeld. Nu GTA IV al 1.5 jaar uit is en GTA III + de andere GTA's nu wel heel ver weg zijn is het mischien wel leuk om wat herinneringen op te halen van die goede oude tijd van Vice City en San Andreas. Ik zelf (
en de meeste mensen) ging pas GTA spelen in 2001 (
ja alweer 8 jaar geleden) toen Grand theft Auto III uit kwam. Dit was een hele nieuwe soort game want nog nooit op deze manier was getoond. Ik zelf speelde toen bij mijn neefje die GTA III toen al had. Ik zelf had toen nog geen Playstation 2.
Toen in 2002 kwam het gruwelijke ''Grand Theft Auto: Vice City'' uit. Volgens veel mensen is dit nog steeds de beste GTA ooit. Ook ik heb hier minstens 200 uur rondgelopen in Vice City en heb de verhaallijn 3 of 4 keer uitgespeeld. Ook was de sfeer in Vice City helemaal perfect, lekker jaren 80, goede muziek en zon zee en strand. Het verhaal van Vice City en de missies waren ook allemaal ontzettend goed.
Damn!! wat een game was dat. Wat ik nog weet is dat het kopen van huizen en bedrijven echt ontzettend vet vond en ik voelde me eigen altijd heel wat als ik overal geld kon op halen.
Vice City =
Toen was het dan zo ver. Het jaar 2004 was het jaar van een nieuwe GTA. En dat was er niet zo maar een het was namelijk:
Grand Theft Auto: San Andreas. Ik zelf zie deze game toch wel als de beste game ooit. Niet normaal hoevaak ik dat spel heb gespeeld op de Playstation 2. Hoeveel weet ik niet precies maar het is zeker meer dan 500 uur. En het was ook zo groot, boeren landschap, woestijn en grote steden + nog wat dorpen. Ik weet nog wel dat ik soms uren lang aan het rondrijden was door het mooie landschap en dan ging ik dorpen bezoeken en huizen kopen. Soms was ik ook uren chaos aan het maken want dan kom je hoor in San Andreas:

vliegtuigen, tanks, boten, leger helicopters, bommen, alles was er om chaos te maken. Ook de style van het ''gangsta'' vond ik wel leuk. CJ was een leuk hoofdpersoon maar ik vind Tommy Vercetti toch wel de beste.
In 2005 kwam GTA: Liberty City Stories en in 2006 kwam GTA: Vice City Stories. Beide leuke games maar ik vind deze toch wel de minder goed als Vice City en San Andreas. Toch was ook vooral GTA: Vice City Stories erg vet. Met opnieuw een goede sfeer en het kopen van bedrijven en zo de rijkste en machtigste man van Vice City te worden. GTA: Liberty City Stories moest het meer van zijn verhaal hebben dat wel goed was maar verder was er helaas niks te doen in Liberty City.
In 2008 kwam eindelijk dan GTA IV uit. Waarschijnlijk de grootste hype rond om een game was voor GTA IV. Voor veel mensen zijn die hoge verwachtingen niet waar geworden en veel mensen zeggen ook dat GTA IV geen goede game is. Die mensen die dat zeggen zullen GTA IV waarschijnlijk ook niet langer hebben gespeeld dan 25 minuten dus wat kunnen ze er nou over zeggen?
Over een paar jaar zullen we ook hier weer goede herinneringen aan hebben. Ik zelf speel GTA IV nog steeds en met de The Lost & Damned en The Ballad of Gay Tony wordt dat alleen maar mee. GTA IV is na San Andreas en Vice City mijn favorieten Grand Theft Auto. In 2009 kwam ook nog GTA Chinatown Wars voor de DS. Een leuke game en dat van boven af beviel mij wel. GTA Chinatown Wars komt nu ook naar de Psp.
Natuurlijk begon Grand Theft Auto in 1997 met GTA I. Dat is alweer 12 jaar geleden

Helaas heb ik GTA I en GTA II nooit gespeeld en heb daar dus ook niks over te vertellen mischien jullie wel?
Zo nu lang genoeg geluld,
Wat zijn jullie herinneringen van Grand Theft Auto?