Ja, maar dan krijg je een veel lager percentage rente dan je deposito. Of al je het op je betaalrekening laat staan zelfs niks.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 14:42 schreef Nizno het volgende:
[..]
Ik krijg gewoon per jaar mijn rente. En op een andere zelfs per half jaar.
Die stort mijn bank netjes op de tegenrekening van de deposito.
CEBquote:
Met ingang van 20 oktober 2009 heeft Credit Europe Bank N.V. de rente op de dagelijks opvraagbare Top-Interest spaarrekening verlaagd naar 2,25% p.j..
Ik zou al blij zijn als mijn geld weer beschikbaar is bij MoneYou..quote:Op donderdag 22 oktober 2009 13:29 schreef MrData het volgende:
Elke keer als dit topic omhoog gaat hou ik m'n hart vast dat Moneyou niet weer omlaag is gegaan![]()
Credit Europe gaat helemaal lekker, straks moet je nog gaan bijbetalen.
Op naar de nul %. Straks staan er weer prijsvechters op waar we gedwongen worden om naar toe te hollen om de "degelijke' banken maar weer de rug toe te keren.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 17:35 schreef Aether het volgende:
OHRA
6 maanden - 2,50% » 2,00%
12 maanden - 3,00% » 2,50%
18 maanden - 3,10% » 2,60%
24 maanden - 3,20% » 2,60%
De markt zit nog steeds op slot. Rentes zullen alleen maar meer dalen de komende maanden. Verwacht rond nieuwjaar een gemiddelde rente van 2% op spaarrekeningen.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 17:47 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Op naar de nul %. Straks staan er weer prijsvechters op waar we gedwongen worden om naar toe te hollen om de "degelijke' banken maar weer de rug toe te keren.
Kun je dit onderbouwen?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 17:54 schreef Aether het volgende:
De markt zit nog steeds op slot. Rentes zullen alleen maar meer dalen de komende maanden. Verwacht rond nieuwjaar een gemiddelde rente van 2% op spaarrekeningen.
In deze piriode zeg ik netjes maar wie zal er meer bieden?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 20:34 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik pak nog steeds 3,42% bij Aegon en klaag niet
Korte uitleg. De rente die de NB rekent noemt men basis rente en die vertaal zich weer in marktregulaire rente. Wat die persoon bedoeld is dat de markt niet op slot zit maar afhangelijk is van de inflatie. Is de inflatie laag dan is de rente ook laag en is de inflatie hoog dan gaat de rente ook omhog om de inflatie te beteugelen. Simpel komt het hier op neer. Zijn nog wel andere factoren die mee spelen maar dit is de eenvoudige uitleg ervan.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 19:46 schreef Bestolene het volgende:
[..]
Kun je dit onderbouwen?
"De markt zit op slot" is voor mij als leek nogal een abstract begrip.
De DSB wellicht?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 20:59 schreef leolinedance het volgende:
Een vriendin van mij vertelde dat ze een studenten spaarrekening heeft waar ze rond de 5% krijgt (ja, nog steeds) en het is géén deposito. We kregen een discussie omdat ik dacht dat het niet mogelijk was. Daardoor vergeten te vragen welke bank het isWat denken jullie, kan dit?
Ter ziele gegane postbank in zijn goede oude tijd. Nu is het ING.quote:
Even verder gekeken. Kan ook de ABN-AMRO zijn want die deden ook vaak van zulke stunten. Jongeren rekening. Jeugdspaarrekening en natuurlijk ook die studentenrekeningen. Misschien kan u daar op hun website's kijken. http://www. ABN.nl en http://www.ing.nl vroeger was ook de postbank maar die link geef ik niet omdat zoals ik al zei in mijn vorige post, postbank is ING geworden. (Postbank was al een onderdeel maar door de bezuinigen intern hebben ze besloten om de zaak samen te voegen.)quote:Op donderdag 22 oktober 2009 20:59 schreef leolinedance het volgende:
Een vriendin van mij vertelde dat ze een studenten spaarrekening heeft waar ze rond de 5% krijgt (ja, nog steeds) en het is géén deposito. We kregen een discussie omdat ik dacht dat het niet mogelijk was. Daardoor vergeten te vragen welke bank het isWat denken jullie, kan dit?
quote:Vanaf 26 oktober 2009 gelden de volgende percentages*:
- AEGON Eigen stijl Sparen:
2,8% - 3,8%
- SpaarComfort:
2,3%
Nou iig wel eerlijk dat ze het zo melden en niet proberen te verbloemenquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 17:16 schreef YoshiBignose het volgende:
Zat er aan te komenwel grappig dat ze het zo melden:
Op 26 oktober 2009 verlaagt AEGON wederom de spaarrente. Wij begrijpen dat dit geen prettig bericht is.
En meer winst voor de banken. Neemt niet weg dat de hypotheekrente wat mij betreft best verder omhoog mag! Lagere rente geeft helemaal geen goedkopere woningen, het zorgt alleen dat huizen duurder worden, en dat de totale rente die een koper betaald constant blijft. M.a.w.: liever 12% rente over 1 ton (voor hetzelfde huis), dan 4% rente over 3 ton schuld!quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 18:57 schreef Rejected het volgende:
Hypotheekrente blijft wellicht hoog door een hoger risico.
Goed plan, ben er enkele maanden geleden mee begonnen. Wel alleen nog met fondsen via SNS fundcoach. Met een paar k wat begonnen en nu 6,3% rendement. En je blijft op deze manier inderdaad geinteresseerd in je portefeuille. Kan het iedereen aanraden om eerst te kijken naar fondsen als je nog niet zo ervaren bent met 'echte aandelen' zoals ik.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 09:40 schreef allsystemshalt het volgende:
Ik merk aan mezelf dat ik laks begin te worden mbt het rentejagen.
Zit er sterk aan te denken om te gaan beleggen om mezelf geïnteresseerd te houden in mijn portefeuille.
De spaarrentes zijn momenteel gewoon demotiverend zeker als je 1,2 % plus x % inflatie eraf trekt.
Je moet er wel mee bezig blijven en er tijd in willen steken. Plus dat er altijd een risico aan zit.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 12:29 schreef the_undertaker het volgende:
[..]
Goed plan, ben er enkele maanden geleden mee begonnen. Wel alleen nog met fondsen via SNS fundcoach. Met een paar k wat begonnen en nu 6,3% rendement. En je blijft op deze manier inderdaad geinteresseerd in je portefeuille. Kan het iedereen aanraden om eerst te kijken naar fondsen als je nog niet zo ervaren bent met 'echte aandelen' zoals ik.
Rentejagen is ook demotiverend vandaag de dag. Het conglomeraat aan banken gedraagt zich als een communisme; er valt amper iets te kiezen in spaarland.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 09:40 schreef allsystemshalt het volgende:
De discrepantie tussen hypotheekrente en spaarrente is opvallend. Geen wonder dat banken megawinsten draaien.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 18:57 schreef Rejected het volgende:
Wanneer gaat de ECB de rente weer verhogen?
Hypotheekrente blijft wellicht hoog door een hoger risico.
Wat houdt zo'n YP pakket in?quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 13:13 schreef Aventura het volgende:
Ik bekeek laatst eens de rente op de spaarrekening die ABN AMRO automatisch gekoppeld heeft aan het Young Professionalpakket. Toch nog 2,4%. Het is een spaarrekening zonder minimuminleg en je kunt opnemen en inleggen wanneer je wilt. De enige beperking-voorwaarde is dat je een YP-pakket afneemt, maar die heb ik dus al. Best oke dus. Beter dan de ING internetspaarrekening, met z´n 1,5%.
Als je afgestudeerd HBO/WO bent, kun je die rekening nemen na je studentenpakket tot je 30e ofzo? Weet het niet precies, maar een aantal jaren geloof ikquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 17:20 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wat houdt zo'n YP pakket in?
CEB heb ik maanden geleden vaarwel gezegd, omdat ze maar bleven dalen en Moneyou op dat moment nog één van de hoogste rentes bood.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 12:15 schreef RedFever007 het volgende:
Ook maar weer eens tvp'en. in dit geval met een quote uit een mailtje dat ik net kreeg![]()
[..]
CEB
Inflatie is op dit moment maar 0,4%. In de tijden van de hogere rentes was deze 2,5%. Je effectieve rendement is dus nog ongeveer gelijk, mits je een gemiddeld uitgaven patroon hebt waar het inflatiecijfer op gebaseerd is.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 09:40 schreef allsystemshalt het volgende:
Zit er sterk aan te denken om te gaan beleggen om mezelf geïnteresseerd te houden in mijn portefeuille.
De spaarrentes zijn momenteel gewoon demotiverend zeker als je 1,2 % plus x % inflatie eraf trekt.
Geen/amper concurrentie tussen de banken. Ze halen hun geld liever ergens anders dan bij de kleine spaarder. Geld zat blijkbaar voorhanden.quote:Op maandag 26 oktober 2009 10:14 schreef Blik het volgende:
Ik ben ook weer naar het kijken naar spaarrekeningen. Maar ik word er niet vrolijk van. Denk dat ik mijn studieschuld maar ga aflossen in plaats van geld op een spaarrekening zetten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |