abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 10:12:22 #1
268009 Hoofdrubbel
Pleiaden Empire
pi_73639779
Oke hier gaan we verder.

Deze lijst is een momentopname. Lees en bekijk de rest van deze topic voor actuele zaken. Wijzigingen worden wel zo veel mogelijk bijgewerkt. De laatste wijziging vond plaats op de hieronder genoemde datum.

Het is momenteel een turbulente tijd in de financiële wereld. De lijstjes hieronder geven wel zo veel mogelijk de actuele rentestand weer, echter de tekst in deze OP kán verouderd zijn als gevolg van nieuwe ontwikkelingen.

Vervolg van:
Banken met dalende rente #25

Rekeningen ZONDER BEPERKENDE VOORWAARDEN:

..

Rekeningen MET MAANDELIJKSE INLEG:

..

Rekeningen MET VASTE LOOPTIJD EN VASTE RENTE:

..

Rekeningen MET ANDERE VOORWAARDEN:

..

JEUGD-Spaarrekeningen:

..

Belastingdienst (heffingsrente):
Speciaal voor de mensen die graag "sparen" via de Belastingdienst.

Alle banken in het rijtje staan onder toezicht van De Nederlandse Bank (DNB) en vallen onder het Depositogarantiestelsel (TS kan niet aansprakelijk gehouden worden voor fouten in deze post, zelf even controleren natuurlijk!). Alle spaartegoeden worden door De Nederlandsche Bank gegarandeerd tot 100.000 euro per rekeninghouder per bank (bij EN/OF rekeningen geldt het dubbele). In de euro-landen geldt nu een minimale garantie van 50.000 euro (in Nederland en België dus 100.000 euro). Inmiddels is in Europa afgesproken dat eind 2010 alle lidstaten verplicht een dekking bieden van 100.000 euro.

Uitzonderingen:
Argenta valt onder het Belgische Garantiestelsel. Ook in België wordt nu 100.000 euro volledig gegarandeerd door de Belgische overheid.

Voor hele grote bedragen (waarbij spreiden over meerdere banken lastig wordt) kun je staatobligaties overwegen. Nederlandse staatsobligaties behoren tot de veiligste ter wereld. Je hebt dan wel het nadeel van transactie- en bewaarkosten, maar voor grote bedragen zijn die in verhouding laag.

Yield-curve voor Staatsobligaties per 5 oktober 2009**:

** Bovenstaande yield-curve wordt niet automatisch geüpdate. De meest aktuele grafiek is hier te vinden: www.bloomberg.com -> market data -> rates & bonds -> Germany

Actuele rente van de Europese Centrale Bank:

Handige links:
http://www.spaarinformatie.nl
http://www.rekeninginfo.nl
http://www.dividendpagina.nl/sparen.asp
http://www.overgeld.nl
http://mistermoney.rtl.nl/sparen.asp
http://www.geldenrecht.nl
http://www.renteplaza.com

Hou dit AUB een spaartopic.
Discusseren over speculeren en beleggen kan hier: Beleggen & aandelen (deel 31)

De kleine lettertjes:
1. Deze OP vind je hier
2. TS is niet aansprakelijk voor verkeerde of onjuiste informatie in de OP
3. Alle informatie in deze OP is onder voorbehoud
4. De meest actuele informatie is altijd op de website van de bank te vinden

Overgenomen van de vorige topic zodat mensen weten waar het over gaat.

[ Bericht 99% gewijzigd door Hoofdrubbel op 13-10-2009 11:00:31 (Verbetering begin bericht) ]
De mens regeert de wereld niet om een ander tevreden te stellen maar om zichzelf tevreden te stellen.
pi_73639899
Als nu de leenrente ook eens omlaag gaat
pi_73639919
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 10:10 schreef Hoofdrubbel het volgende:

[..]

Jawel want toen is de ellende begonnen en de banken wisten het al ruim van te voren maar deden niks en nu zitten wij met de brokken.
Dit heeft niets met de kredietcrisis te maken.
DSB is/was een gezonde bank. Ze zaten niet in bijv. de sub-primes. Als ze niet van die belachelijke constructies aan klanten hadden verkocht bestonden ze waarschijnlijk nog.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 10:18:11 #4
268009 Hoofdrubbel
Pleiaden Empire
pi_73639932
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 10:17 schreef Keiichi het volgende:
Als nu de leenrente ook eens omlaag gaat
Dat gebeurt juist niet. Sterker nog deze gaat weer stijgen.
De mens regeert de wereld niet om een ander tevreden te stellen maar om zichzelf tevreden te stellen.
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 10:20:38 #5
268009 Hoofdrubbel
Pleiaden Empire
pi_73639990
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 10:17 schreef Aether het volgende:

[..]

Dit heeft niets met de kredietcrisis te maken.
DSB is/was een gezonde bank. Ze zaten niet in bijv. de sub-primes. Als ze niet van die belachelijke constructies aan klanten hadden verkocht bestonden ze waarschijnlijk nog.
Toch wel want door die verkoop constructies kunnen sommigen hun verplichtingen niet meer voldoen en zo is ook in amerika de crisis begonnen. Het waren allemaal gezonden banken maar gingen ten onder aan hebzucht van een enkeling.
pi_73640051
Even wat anders weer. Als je bij crediteurop een deposito hebt lopen en je wilt het geld bij vrijkomen teruggestort hebben, moet je dan 1 week VOORdat de deposito eindigt een mailtje sturen of NA?
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 10:25:52 #7
268009 Hoofdrubbel
Pleiaden Empire
pi_73640148
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 10:22 schreef athlonkmf het volgende:
Even wat anders weer. Als je bij crediteurop een deposito hebt lopen en je wilt het geld bij vrijkomen teruggestort hebben, moet je dan 1 week VOORdat de deposito eindigt een mailtje sturen of NA?
Dat kan je het beste even aan hun zelf vragen en anders even de voorwaarden lezen die je van hun hebt gekregen bij het openen van een rekening.
pi_73640568
Wat is dit voor suf topic opeens? Het ging om een weergave te geven van banken waar goede rente te halen valt. Nu is het het zoveelste DSB/kredietcrisis topic...

Zonder de TS zoals uit voorgaande topics en ook de persoon die het bij houdt past dit topic niet in de originele topicreeks...
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 10:44:38 #9
268009 Hoofdrubbel
Pleiaden Empire
pi_73640638
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 10:41 schreef Brad het volgende:
Wat is dit voor suf topic opeens? Het ging om een weergave te geven van banken waar goede rente te halen valt. Nu is het het zoveelste DSB/kredietcrisis topic...

Zonder de TS zoals uit voorgaande topics en ook de persoon die het bij houdt past dit topic niet in de originele topicreeks...
U heeft gelijk zal meteen een oproep doen. Fokusers laten we de discussie weer gaan voeren waar de topic voor bedoeld is. Banken waar de meeste rente valt te halen.
pi_73640738
pas dan ook gelijk de TS aan.
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 10:57:48 #11
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_73640989
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 10:12 schreef Hoofdrubbel het volgende:
Oke hier gaan we verder.
Copy/paste http://members.home.nl/rj.am/rentefok/rentefok.txt eens in de startpost...
censuur :O
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 11:02:49 #12
268009 Hoofdrubbel
Pleiaden Empire
pi_73641145
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 10:57 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Copy/paste http://members.home.nl/rj.am/rentefok/rentefok.txt eens in de startpost...
Ik heb uw link even overgenomen en toegevoegd aan mijn begin tekst, hopelijk heb ik hiermee aan uw wens voldaan.
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 11:26:01 #13
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_73641758
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 11:02 schreef Hoofdrubbel het volgende:

[..]

Ik heb uw link even overgenomen en toegevoegd aan mijn begin tekst, hopelijk heb ik hiermee aan uw wens voldaan.
Volledig
censuur :O
pi_73641767
Misschien is het handig om ook de topic-titel weer aan te passen naar: Banken met hoge rente #26.
De banken die in de lijstjes genoemd worden zijn immers de banken die de hoogste rente geven.

Ik zie ook dat de afbeeldingen van de yield-curve en de actuele rente van DNB het niet meer doen. Vreemd, want de linken zijn niet aangepast en ook niet veranderd zover ik weet.
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 12:29:53 #15
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_73643838
DSB-loze zoekt nieuwe rekening
Confidence through competence
pi_73649204
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 12:29 schreef Stereotomy het volgende:
DSB-loze zoekt nieuwe rekening
Spaarrekening? Aegon is als je het mij vraagt nog altijd het meest interessant.
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 15:27:33 #17
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_73649298
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 15:24 schreef Omniej het volgende:

[..]

Spaarrekening? Aegon is als je het mij vraagt nog altijd het meest interessant.
Denk dat - wanneer ik m'n spaargeld terug heb - ik het splits tussen Aegon en Moneyou.
Confidence through competence
pi_73649454
Ter informatie:
quote:
Geachte heer Tha_Duck en mevrouw ivetje,

Gezien de recente ontwikkelingen bij de DSB Bank willen wij proberen het ongemak bij onze klanten met een DSB tegenrekening te beperken. U heeft bij de aanvraag van uw MoneYou Spaarrekening opgegeven dat uw tegenrekening bij de DSB Bank loopt.

Bij MoneYou kunt u alleen uw spaartegoed overboeken naar uw vaste tegenrekening. Hierdoor kunt u momenteel waarschijnlijk niet of moeilijk over uw MoneYou spaartegoed beschikken.
Bij MoneYou is het, vanuit veiligheidsoverwegingen, niet mogelijk om de tegenrekening te wijzigen. Om toch over uw spaartegoed bij MoneYou te kunnen beschikken, bieden wij u de mogelijkheid een nieuwe MoneYou Spaarrekening te openen. Bij de aanvraag geeft u dan een tegenrekening bij een andere bank dan de DSB Bank op. Wij boeken vervolgens in dit uitzonderlijke geval het spaartegoed van uw huidige MoneYou Spaarrekening naar de nieuwe MoneYou Spaarrekening over.
U stuurt hiervoor, na het openen van de nieuwe spaarrekening een email naar DSBtegenrekening@moneyou.nl met het verzoek de oude MoneYou Spaarrekening te sluiten en het geld over te boeken naar de nieuwe MoneYou Spaarrekening.

Voor een snelle afhandeling van uw aanvraag voor een nieuwe spaarrekening is het belangrijk dat:
• de nieuwe tegenrekening dezelfde tenaamstelling heeft als de nieuw te openen spaarrekening.
• bij het openen van een gezamenlijke spaarrekening de tegenrekening ook een gezamenlijke
rekening is.

Heeft u vragen naar aanleiding van dit bericht? Neem dan contact op met MoneYou Klantenservice: bel 0800 666 3993 (gratis) of mail: DSBtegenrekening@moneyou.nl

Gedurende de volgende tijden is onze Klantenservice bereikbaar :
Maandag t/m vrijdag : 08.30 tot 21.00 uur
Zaterdag : 10.00 tot 17.00 uur

Met vriendelijke groet,

MoneYou Klantenservice

Telefoon: 0800 - 666 3993 (gratis)
Internet: www.moneyou.nl
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 13 oktober 2009 @ 15:44:12 #19
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_73649805
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 15:32 schreef Tha_Duck het volgende:
Ter informatie:
[..]
dat is een duidelijk bericht. netjes dat ze er op deze manier mee omgaan. hoewel... netter zou zijn om een uitzondering te maken en eenmalig de tegenrekening gewoon te kunnen wijzigen.

op twitter gaat een account met naam, snsbank de hoax dat sns de volgende zou zijn tegen.

het is toch niet dat wij die hoax gestart hebben he?
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_73650729
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 15:44 schreef Nizno het volgende:

[..]

dat is een duidelijk bericht. netjes dat ze er op deze manier mee omgaan. hoewel... netter zou zijn om een uitzondering te maken en eenmalig de tegenrekening gewoon te kunnen wijzigen.
Ze zouden dat ook kunnen doen, maar ik begrijp het ook wel weer qua veiligheid. Maar ik stort altijd met mijn nieuwe tegenrekening, dat zou toch vertrouwd moeten zijn
pi_73652115
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 00:21 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Dat móet je zeggen. Anders krijg je een stormloop op je tegoeden. Oh wacht...
Erhmm.. Er lijkt wel een en ander gaande op oa Twitter nu tegens de SNS. Maar wij waren het eerst ermee op Fok!... Zijn we nu schuldig?
pi_73652596
Op spaarinformatie staat nu bij de DSB-deposito's: ‘Afwijkende garantieregeling!’
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 15:44 schreef Nizno het volgende:

op twitter gaat een account met naam, snsbank de hoax dat sns de volgende zou zijn tegen.

het is toch niet dat wij die hoax gestart hebben he?
Fok!-forum legt Nederlandse financiëlesector in een week plat
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_73653839
Banken met de dalende rente
Facts don't care about your feelings
pi_73654810
Ik mis nog een lijstje met de rentepercentages van de grotere banken.
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 18:43:15 #25
251588 JuiceJuice
What the fuck is this shit?
pi_73655424
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 18:22 schreef HarryP het volgende:
Ik mis nog een lijstje met de rentepercentages van de grotere banken.
Die geven altijd een lage rente.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')