Docent kan niets voor je doen. Gewoon bij gaan zitten heeft ook geen zin, want ze kijken het niet na. Bij sommige studies aan de TUdelft kun je langs de opleidingsdirecteur een week voor de tentamens op een vaste dag/tijdstip. Dan mag je uitleggen waarom je het niet hebt gedaan en als je met een beter verhaal komt dan: "Ik was het vergeten", zou het evt. zo kunnen zijn dat ze je nog toelaten.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 05:18 schreef Dennis_enzo het volgende:
Heeft iemand daar ervaring mee? Ik kwam er net achter dat ik 1 dag te laat ben met het inschrijven voor een tentamen. Zijn daar nog oplossingen voor of is het gewoon pech gehad? Ik kan me herinneren dat de meeste docenten er op hameren dat ze er niets meer aan kunnen doen, maar is dat echt zo of hebben ze er gewoon geen zin in?En zou je niet gewoon kunnen doen alsof je gek bent en alsnog bij een tentamen gaan zitten?
Was het niet daar dat ze gewoon studenten hebben weggestuurd omdat er geen ruimte in de collegezalen was?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 09:50 schreef Zwansen het volgende:
Bij onze faculteit op de VU doen ze daar lekker niet moeilijk over. Gewoon heengaan en legitimatie meenemen.
Idd.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 08:41 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Ik heb zo vaak tentamens gedaan bij de TU zonder in te schrijven, in augustus nogGewoon op komen dagen, en het werd nagekeken en het cijfer werd bijgeschreven. Je kunt de docent nog even mailen, dan komt het wel goed.
Nee, dat was de UvA.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:18 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Was het niet daar dat ze gewoon studenten hebben weggestuurd omdat er geen ruimte in de collegezalen was?
Ik wilde het aan het begin van het kwartaal doen maar toen kon het nog niet om een of andere reden. Daarna ben ik het gewoon vergeten, tot van de week. Voor al mijn tentamens was in nog op tijd, op 1 na.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:08 schreef Hugo__Boss het volgende:
Hier in Breda 25 euro extra lappen en dan kan je alsnog je tentamen maken
maarja, ik snap gewoon niet hoe je dat kan vergeten.. 10 seconden werk, je krijgt een herinneringsmail ervoor..
De examencommissiequote:Op dinsdag 13 oktober 2009 21:43 schreef Schuifpui het volgende:
Zijn gewoon procedures voor. Ik had het in April. Brief schrijven naar de examencommissie, naar het tentamen gaan en achteraf krijg je te horen of het cijfer mee telt. Dat is in principe altijd het geval, behalve als je het al 3x gedaan hebt. Naar het tentamen gaan zonder brief schrijven zou ik niet doen, straks telt het niet mee en dat is ook zonde.
quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 21:43 schreef Schuifpui het volgende:
Zijn gewoon procedures voor. Ik had het in April. Brief schrijven naar de examencommissie, naar het tentamen gaan en achteraf krijg je te horen of het cijfer mee telt. Dat is in principe altijd het geval, behalve als je het al 3x gedaan hebt. Naar het tentamen gaan zonder brief schrijven zou ik niet doen, straks telt het niet mee en dat is ook zonde.
Klopt, maar slechts tot drie dagen voor het tentamen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 08:10 schreef Matthijs- het volgende:
Bij ons (EURotterdam) kan je jezelf nadat de inschrijfperiode voor de tentamens is verstreken nog wel inschrijven, alleen moet je daar 15 euro administratiekosten voor betalen.
En bij Technische Informatica hebben ze een ongeschreven regel dat je 1 keer per 5 jaar alsnog toestemming krijgt ook al heb je geen geldige reden... bedenk goed wanneer je die 'joker' inzetquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 07:37 schreef kahlie het volgende:
[..]
Docent kan niets voor je doen. Gewoon bij gaan zitten heeft ook geen zin, want ze kijken het niet na. Bij sommige studies aan de TUdelft kun je langs de opleidingsdirecteur een week voor de tentamens op een vaste dag/tijdstip. Dan mag je uitleggen waarom je het niet hebt gedaan en als je met een beter verhaal komt dan: "Ik was het vergeten", zou het evt. zo kunnen zijn dat ze je nog toelaten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |