abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73632604

Uit goede bronnen - die ik hier helaas niet kan vermelden - zit Lakeman in het complot om de DSB te laten vallen en zo weer een stapje dichter bij de NWO te komen.
Signature:
Maximaal 4 regels
pi_73632673
Mwhehe.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_73632690
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_73632925
Daarom zullen ING en ABN nooit vallen.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
  maandag 12 oktober 2009 @ 23:30:56 #5
256575 Joe-Momma
same planet different world
pi_73633115
Als ik aan een soldaat denk denk ik eerder aan een soort rambo/G I Joe figuur, niet zo een vage vent met een scheef staande nek/kop/lichaam!!
En dubbele wallen onder zijn ogen.
  maandag 12 oktober 2009 @ 23:40:09 #6
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_73633445
DSB is gewoon de Nederlandse Lehman. En nu issie het faalpad opgestuurd.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  maandag 12 oktober 2009 @ 23:54:18 #7
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_73633898
Dirk spint er garen bij...
Het grootste schaap in dezen, bent u...
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 00:01:17 #8
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_73634136
Geen idee. Ik denk niet dat het bij Lakeman gezocht moet worden, als er opzet in het spel was, maar misschien wel bij de mensen vlak onder Dirk (en dat Dirk weinig te verwijten valt).

Sowieso natuurlijk een zeer vreemde gang van zaken dat een bank met een aantal ontevreden klanten, en heel veel tevreden klanten, binnen een week kan omvallen. Vooral de manier waarop is uitermate verdacht, net als de rol die figuren als Zalm mogelijk gespeeld hebben.

Er komen trouwens 2 onderzoeken, maar de werkzaamheden van Zalm worden niet door dat onafhankelijke onderzoek onderzocht, maar door een onderzoek vanuit de DNB, dus de conclusie zal dan sowieso wel weer zijn dat Zalm weinig/niets te verwijten valt...(!)
pi_73634156
Zalm?
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 00:03:46 #10
54408 Parzival
Where it happens
pi_73634206
ik vindt het een nare man die verder moet denken.. al die mensen die nu aan hun hypotheek zitten, blijven daaraan vastzitten onder dezelfde voorwaarden voor de komende maanden.. zoveel voordeel gaan ze denk ik echt niet halen.. elke cent die die man zijn kant op gaat is echt bloedgeld..

wat de media overigens in die man ziet is mij een raadsel.. laten brabbelen en vergeten is mijn advies
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 13 oktober 2009 @ 00:04:31 #11
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_73634220
Wat heeft Zalm hier mee te maken?
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_73634349
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 00:04 schreef Cobra4 het volgende:
Wat heeft Zalm hier mee te maken?
Zalm werkte bij DSB, net zoals een aantal andere VVD'ers.
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 00:13:50 #13
269605 vuilcontainer
Lekker vuil is niet vies!
pi_73634508
Die Lakeman krijgt het echt zwaar de komende jaren!
Dirk Scheringa is dom als hij Lakeman niet aansprakelijk gaat stellen en de Nederlandse Bank dreigt hier zelfs al mee.

ik haal de champagne uit de kast!
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 13 oktober 2009 @ 00:16:10 #14
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_73634579
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 00:08 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Zalm werkte bij DSB, net zoals een aantal andere VVD'ers.
Oh ja. Da's waar ook.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_73637117
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 00:01 schreef Yi-Long het volgende:
Geen idee. Ik denk niet dat het bij Lakeman gezocht moet worden, als er opzet in het spel was, maar misschien wel bij de mensen vlak onder Dirk (en dat Dirk weinig te verwijten valt).

Sowieso natuurlijk een zeer vreemde gang van zaken dat een bank met een aantal ontevreden klanten, en heel veel tevreden klanten, binnen een week kan omvallen. Vooral de manier waarop is uitermate verdacht, net als de rol die figuren als Zalm mogelijk gespeeld hebben.

Er komen trouwens 2 onderzoeken, maar de werkzaamheden van Zalm worden niet door dat onafhankelijke onderzoek onderzocht, maar door een onderzoek vanuit de DNB, dus de conclusie zal dan sowieso wel weer zijn dat Zalm weinig/niets te verwijten valt...(!)
Het belang van Bos ja . In een ultieme poging de kritische PVDA achterban door min of meer heldhaftig (in de media breed uitgemeten) optreden alsnog te overtuigen van zijn kwaliteiten .
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
pi_73637136
dit topic is te gek voor woorden!
pi_73641394
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_73641526
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 05:32 schreef THEFXR het volgende:
Dat dit kan in Nederland!
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 14:14:13 #19
271565 rieboet
V.O.C. mentaliteit
pi_73647077
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 05:32 schreef THEFXR het volgende:
Oh ja?

Misschien een informatieve column van Max Pam (te bewonderen geweest afgelopen zondag via het programma Buitenhof) ter toelichting zal wellicht en kwartje doen vallen:

Integriteit
Column Max Pam 11 oktober 2009

Het kamerdebat over de begroting van ons koningshuis heeft aangetoond dat Nederland in een crisis verkeert - een integriteitscrisis.

De contouren van de crisis werden al zichtbaar tijdens de Amsterdamse enquête over het debacle van de Noord/Zuid-lijn. De aannemers die wellicht ook verantwoordelijk waren voor gemaakte fouten, veegden hun gat af met de enquête en kwamen gewoon niet opdagen. Burgemeester Cohen kwam wel, maar hij ontkende elke betrokkenheid door doodleuk op te merken dat hij en zijn wethouders “ook maar amateurs zijn op dit gebied”.

Stel u voor dat morgen alle magnums en cornetto’s ineens naar spruitjes, zure zult of hoofdkaas smaken en dat de topman van Unilever zegt: “Thuis kook ik ook niet. Als kok ben ik maar een amateur”. Of dat de baas van Shell zou zeggen: “Olie gelekt in de Noordzee? Sorry hoor, thuis kan ik ook geen gaatje in de muur boren”.

Natuurlijk hoeft manager niet zelf te weten hoe je precies ijs maakt of hoe je in het gesteente boort, maar hij moet wel een professional zijn in het aantrekken van de juiste deskundigen.

Het meest schokkende was nog dat Cohen wegkwam met zijn flauwe kul. Iedereen blij dat niemand verantwoordelijk was, en de volgende dag las je alweer dat Cohen de PvdA moet redden door zich beschikbaar te stellen voor het premierschap.

Het begint de laatste tijd onaangenaam op te vallen dat het aantal bestuurders met een integriteitsprobleem ernstig toeneemt.

Zo meldde NRC/Handelsblad dat Gerd Leers, de burgemeester van Maastricht, zijn functie heeft misbruikt. Toen Leers met een vakantiehuis in Bulgarije financieel het schip inging, probeerde hij via allerlei overheidskanalen zijn persoonlijke bezittingen te redden.

Of neem Gerrit Zalm en Robin van Linschoten, gerespecteerde politici die hun heil zochten bij een bank, die woekerprovisies van tachtig procent binnenhaalde. Of neem Frank de Grave, die tussen 1990 en 1996 loco-burgemeester van Amsterdam was en nu beweert dat een overheidsbestuurder er best een paar miljard - oftewel 120 % - naast mag zitten bij zijn ramingen. Maar over de DSB, waar De Grave ook even heeft gezeten, zwijgt hij in het koor van allen die “geen commentaar” geven. We wachten wel tot 2020, Frank, om te horen hoeveel miljard DSB eigenlijk aan al die gedupeerden had moeten terugbetalen.

En dan kwam deze week in de Tweede Kamer ook de handel en wandel aan bod van leden van ons Koningshuis. Via fiscale sluiproutes langs Guernsey en andere belastingparadijzen eindigden wij op Mozambique, waar Willem-Alexander een strandhuis wil laten bouwen. De Volkskrant had er gisteren een uitvoerig stuk over, waarin allerlei louche en half-louche figuren uit de upper-upper-upper-class langsparaderen, met inbegrip van Herr Flick, erfgenaam van een groot nazie-kapitaal.

In plaats van het project direct af te schieten, meende premier Balkenende het tij voor het strandhuis te kunnen keren door voor de kroonprins een vage stichting in het leven te roepen, maar je kunt op je Hollandse klompen aanvoelen dat zoiets in de toekomst alleen maar nog meer gelazer oplevert. De republikeinen van Nederland mogen Jan Peter wel dankbaar zijn.

In Nederland wordt steeds gelachen om de charmante sjoemelaar Silvio Berlusconi, met wie onze premier altijd goed heeft kunnen opschieten. Wij begrijpen waarom. In navolging van zijn Italiaanse held leidt Jan Peter Balkenende ons met vaste hand naar een bananenmonarchie, die wordt bestuurd door amateurs.
pi_73682045
quote:
het aantal bestuurders met een integriteitsprobleem ernstig toeneemt.
Bestuurders met integriteitsproblemen heb je altijd al gehad.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_73695830
Toen vandaag een potentiele koper zich aanmelde die de hele tent wilde overnemen maar niet de boeken in mocht kijken en op heel korte termijn moest beslissen van bewindvoerders dan is er bewust aangestuurd op faillisement. DSB is nu een concurrent van Bos en consorten (ABN en ING). Het kwam ze allemaal te goed uit.
pi_73696215
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 21:46 schreef Jeanne_Darc het volgende:
Toen vandaag een potentiele koper zich aanmelde die de hele tent wilde overnemen maar niet de boeken in mocht kijken en op heel korte termijn moest beslissen van bewindvoerders dan is er bewust aangestuurd op faillisement. DSB is nu een concurrent van Bos en consorten (ABN en ING). Het kwam ze allemaal te goed uit.
Zoiets dacht ik ook al. Creatief omgaan met koopsompolissen is volgens mij niet iets dat door DSB alleen gedaan werd. Het lijkt mij dan ook dat ING en ABN door de jaren heen ervaring hebben opgedaan mbt. creatief omgaan met geld. Ik vraag me dan ook nogsteeds af waarom juist die 2 banken zoveel steun nodig hebben, en DSB en een Rabobank bijvoorbeeld hier geen last van hebben gehad.
pi_73696675
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 21:55 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Zoiets dacht ik ook al. Creatief omgaan met koopsompolissen is volgens mij niet iets dat door DSB alleen gedaan werd. Het lijkt mij dan ook dat ING en ABN door de jaren heen ervaring hebben opgedaan mbt. creatief omgaan met geld. Ik vraag me dan ook nogsteeds af waarom juist die 2 banken zoveel steun nodig hebben, en DSB en een Rabobank bijvoorbeeld hier geen last van hebben gehad.
Als je goed oplet zie je dat niemand er beter van wordt. De spaarders niet, de mensen met de te hoge koopsompolis niet (die blijven intact) en ook het persooneel niet. Het was een doodlopende zaak, dat geloof ik wel dus waarom is de tent niet overgenomen dan hadden ze meer kunnen redden als met een faillisement. Er waren vorige week volgens de pers gesprekken met de grote Nederlandse banken, die zagen de overname niet zitten vanwege claims misschien, dat kan nog, maar een serieuze partij uit buitenland geen enkele kans geven? Het zaakje stinkt.
pi_73704144
In het geval van Rabobank is dat makkelijk te zeggen, dat is een corporatie-bank. Die hebben dus niet, zoals DSB alles in 1 "potje" onder 1 noemer.

Lastige constructie maar hierdoor zal een Rabobank nagenoeg "nooit" omvallen.
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
  donderdag 15 oktober 2009 @ 14:59:28 #25
271565 rieboet
V.O.C. mentaliteit
pi_73715034
Het idee dat Lakeman gezien zijn recentelijke optreden als een ongeleid projectiel behandelt zou hebben is een mogelijkheid.

Of zou het een goed geregisseerd plan zijn geweest om de kwestie DSB met spoed af te handelen?

Of geen van beide en laat ik het omstaande ? als een nog te verklaren mogelijkheid in het midden.

Er lag wel een stapel geld op tafel, gereserveerd om gedupeerden te gemoed te komen iets van ¤ 80.000.000.

Dit hield echter het "run on the bank" effect niet tegen, een proces in gang gezet door Lakeman.

Lakeman wilde naar eigen zeggen middels een gang naar de rechter een faillissement regeling afdwingen zodat al de gedupeerden op kortere termijn zou worden gecompenseerd.

Concreet houdt dit in dat aangezien er met een noodtempo geld werd opgenomen door alle spaarders er ook weinig overblijft om te verdelen.

Met die beredenering zou je kunnen speculeren dat diegene in de voordelige positie bijtijds maatregelen te kunnen nemen hier zonder kleerscheuren vanaf zijn gekomen maar dat dit ergens vandaan moest komen namelijk de gedupeerden die het met de resterende kruimels zullen moeten doen.

Dus mogelijkerwijs een een-tweetje geregisseerd door de elites en uitgevoerd door Lakeman om in de huidige sfeer van financiële debacles nog te roven wat er te roven valt totdat de overheid zover is met het invoeren van nieuwe regulering hetgeen misstanden in de toekomst beter kunnen voorkomen.

De regeling was dus 80.000.000 terwijl het totaal aan aangerichte schade geschat werd door experts op om en nabij de 2 miljard verdeelt onder al de gedupeerden van DSB.

Ziet er naar uit dat zelfs die 80.000.000 hetgeen een schijntje was in verhouding tot het in totaal geleden schade nu ook op de lange baan geschoven gaat worden en is het nog maar de vraag wat er nog van die 80.000.000 uiteindelijk uitgekeerd gaat worden en wanneer.

Dat is wat ik er zelf ongeveer van begrijp dusver..

Conclusie; zelfs de piraten in de wateren van Somalië hadden het niet beter kunnen doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door rieboet op 15-10-2009 15:48:18 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')