quote:
Als iemand gebeld wordt dat hij naar het bureau moet komen en hij doet dat niet, kan ik best geloven dat er een arrestatieteam gestuurd wordt. Lijkt me een normale procedure.quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:26 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[ afbeelding ]
gelooft TS het zelf?
geloof me dan komt er misschien een wagen met 2 agentjes om te vragen of je mee komt..quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:27 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Als iemand gebeld wordt dat hij naar het bureau moet komen en hij doet dat niet, kan ik best geloven dat er een arrestatieteam gestuurd wordt. Lijkt me een normale procedure.
Ik heb het niet bedacht swa. Ik heb het ook niet gezien. Ik vertel wat me is verteld. Feit blijft dat er een rechtszaak komt vanwege ditquote:Op maandag 12 oktober 2009 22:29 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
geloof me dan komt er misschien een wagen met 2 agentjes om te vragen of je mee komt..
maar een arrestatie team. dat "bestel" je niet zomaar!
Ts heeft een mega duim
ja ik hoorde het via via.quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:30 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Ik heb het niet bedacht swa. Ik heb het ook niet gezien. Ik vertel wat me is verteld. Feit blijft dat er een rechtszaak komt vanwege dit. En dat was het punt. Of hij nou is opgehaald door het leger van de VS of door de buurman in een politiepak.
Details doen er inderdaad niet toe. Wtf maakt het nou uit of hij door 8 man of 2 man is opgehaald. Het punt is dat er een rechtszaak komtquote:Op maandag 12 oktober 2009 22:33 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
ja ik hoorde het via via.
en nu ga je ook nog zeggen dat de details niet uit maken..
straks komt het er op neer dat die gast der raborekening geplunderd heeft en op is gehaald door een politie auto... lekker boeiend dus.
Niet in Nederland.quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:34 schreef Dr_Doofenshmirtz het volgende:
Whehe, arrestatieteam komt toch pas in actie bij schietgrage boefjes?
Als je het zo leest, is het net alsof hij door een raam naar binnen is geklommen en, door te doen alsof hij de eigenaar was, de sloten heeft laten vervangenquote:Op maandag 12 oktober 2009 22:35 schreef Antaresje het volgende:
Heeft ie ook wat met dat account gedaan? Dat kan behoorlijk schelen in de strafmaat:
http://wetten.overheid.nl(...)eidsdatum_12-10-2009
Is hier sprake van een technische ingreep?quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:35 schreef Antaresje het volgende:
Heeft ie ook wat met dat account gedaan? Dat kan behoorlijk schelen in de strafmaat:
http://wetten.overheid.nl(...)eidsdatum_12-10-2009
Het juiste antwoord is hier Dquote:Op maandag 12 oktober 2009 22:37 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Is hier sprake van een technische ingreep?
Onzin? Wat als iemand jouw wachtwoord van je e-mail account weet te achterhalen?quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:41 schreef Otis2.0 het volgende:
Maargoed, of het al dan niet terecht is is niet echt het punt dat ik wilde maken. Het gaat me er meer om dat er geld wordt uitgetrokken voor rechtszaken over dit soort onzin.
Dan regel ik dat wel met diegene, dan ga ik geen rechtszaak aanspannenquote:Op maandag 12 oktober 2009 22:45 schreef Antaresje het volgende:
[..]
Onzin? Wat als iemand jouw wachtwoord van je e-mail account weet te achterhalen?
Jawel, als een willekeurig persoon dit doet zou ik het misschien wel overwegen, maar voor een ruzie met je ex ga je als je een beetje ruggegraat hebt toch niet de overheid inschakelen?quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:46 schreef hugecooll het volgende:
Inderdaad, het feit dat hij een relatie met deze persoon heeft gehad is niet echt relevant
50 zweepslagen voor deze naarling!
Om te beginnen spant die ex geen rechtzaak aan, ze heeft gewoon aangifte gedaan van een misdrijf. Is op zich ook niet zo vreemd als een politieagent een strafbaar feit tegen zich gepleegd ziet. Of had je liever gezien dat ze die jongen met een gummiknuppel het ziekenhuis had ingeslagen? Want dat kost de samenleving een stuk minder dan een strafzaak?quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:46 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Dan regel ik dat wel met diegene, dan ga ik geen rechtszaak aanspannen.
De politie inschakelen bij een ruzie met je ex vind ik inderdaad niet echt een actie om trots op te zijn.quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:51 schreef Antaresje het volgende:
[..]
Om te beginnen spant die ex geen rechtzaak aan, ze heeft gewoon aangifte gedaan van een misdrijf. Is op zich ook niet zo vreemd als een politieagent een strafbaar feit tegen zich gepleegd ziet. Of had je liever gezien dat ze die jongen met een gummiknuppel het ziekenhuis had ingeslagen? Want dat kost de samenleving een stuk minder dan een strafzaak?
Nee, ze moet hem gaan smeken om haar haar account terug te geven?quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:48 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Jawel, als een willekeurig persoon dit doet zou ik het misschien wel overwegen, maar voor een ruzie met je ex ga je als je een beetje ruggegraat hebt toch niet de overheid inschakelen?
Kom op zeg, een beetje creativiteit. Gewoon terugpakken. Ik vind dit een enorm zwaktebod.quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:54 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Nee, ze moet hem gaan smeken om haar haar account terug te geven?
Maar in tegenstelling tot het hacken van het wachtwoord van je ex, is dat geen misdrijf.quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:53 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
De politie inschakelen bij een ruzie met je ex vind ik inderdaad niet echt een actie om trots op te zijn.
Dat klopt volledig. Al gaat misdrijf wel ver, ik zou het een overtreding noemen.quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:56 schreef Antaresje het volgende:
[..]
Maar in tegenstelling tot het hacken van het wachtwoord van je ex, is dat geen misdrijf.
Dat lijkt me dus ook. Het gaat om een Hyves-account btw.quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:58 schreef Rapaille het volgende:
Die rechter kan dit toch ook niet serieus nemen?
Maar gelukkig ben jij niet degene die bepaalt wat wel en niet een misdrijf is, daar hebben we de wetgever voor. En die denkt daar toch echt anders over.quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:59 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Dat klopt volledig. Al gaat misdrijf wel ver, ik zou het een overtreding noemen.
Is dat zo?quote:Op maandag 12 oktober 2009 23:00 schreef Antaresje het volgende:
[..]
Maar gelukkig ben jij niet degene die bepaalt wat wel en niet een misdrijf is, daar hebben we de wetgever voor. En die denkt daar toch echt anders over.
Een relatief zwaar strafbaar feit zou ik het niet willen noemen.quote:In het Nederlandse strafrecht is een misdrijf is een relatief zwaar strafbaar feit. Minder zware strafbare feiten heten een overtreding.
Je kan toch "proberen" om in iemand's account te komen zonder dat het account van jou is?quote:Op maandag 12 oktober 2009 23:03 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Is dat zo?
[..]
Een relatief zwaar strafbaar feit zou ik het niet willen noemen.
In het minst erge geval staat er een maximum straf van een jaar op, dus het zou dan inderdaad een overtreding kunnen zijn. Nou denk ik niet dat de benaming je grootste zorg is als je een jaar achter de tralies moet.quote:Op maandag 12 oktober 2009 23:03 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Is dat zo?
[..]
Een relatief zwaar strafbaar feit zou ik het niet willen noemen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |