abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 oktober 2009 @ 20:14:22 #1
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73622723
Oke situatie X. zit vast voor verschillende misdrijven ( aard van doet er niet toe)
X en Y hebben kinderen.
Derhalve heeft X recht op telefonisch contact met kinderen ( minderjarig)
Y is o.a. een van aanklagers van X.
Echter is Y niet de enige daar komen nog andere gevallen bij.
Dna bewijst etc. dus nee geen gevalletje wraak oid.
Er is verzocht TBS , maar voorlopig uitspraak staat op 5 jaar.
Na de rechtszaak belt X. op naar Y. vraagt naar kind, en vraagt vervolgens 1 minuut later naar Y.
Om vervolgens dreigementen te uiten, doodsverwensing etc. en andere intimiderende opmerkingen.

Y. reageert correct door te zeggen als je kind wil spreken prima, maar praat niet tegen mij en hangt op.

Wat kan Y. doen

Is Y. gerechtigd om de gesprekken op te nemen en door te spelen naar advocaat van Y. en Officier van justitie?
Of wat zijn andere mogelijkheden om dit terroriserende gedrag te stoppen. ?

Ik hoop op serieuze reacties, en getrol en gevraag wie wat waar achterwege te laten.
Disclaimer: nee dit gaat ook niet over mijzelf
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_73622824
Ja dat is Y.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_73622905
Je mag een gesprek opnemen, maar het is wel handig om dat van tevoren kenbaar te maken aan degene aan de andere kant van de lijn. Dat is geen vereiste, maar het kan gedonder schelen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  maandag 12 oktober 2009 @ 20:18:39 #4
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73622947
Kun je ergens aantonen waar dat staat, ik weet niet hoe het zit schending van iemands priverehcten etc. daarin.
Het is niet de bedoeling dat Y. een rechtszaak boven het hoofd hangt, omdat Y. niet gerechtigd was om deze gesprekken op te nemen.
  maandag 12 oktober 2009 @ 20:19:06 #5
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_73622972
Volgens mij moet je dan wel eerst aangeven dat het gesprek opgenomen wordt voor je het kan gebruiken? Ik weet niet of dat alles is maar het is wel een voorwaarde. Net als MSN-logs, mag je wel bewaren maar moet je het wel aangeven bij je discussiepartners.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  maandag 12 oktober 2009 @ 20:20:43 #6
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73623052
Kan Y. hier ook mee naar officier van justitie stappen, en dat dan eventueel het belrecht van X. vervalt ?
pi_73623219
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 20:19 schreef jogy het volgende:
Volgens mij moet je dan wel eerst aangeven dat het gesprek opgenomen wordt voor je het kan gebruiken? Ik weet niet of dat alles is maar het is wel een voorwaarde. Net als MSN-logs, mag je wel bewaren maar moet je het wel aangeven bij je discussiepartners.
Nee, het is geen vereiste. Het wordt pas afluisteren als het gesprek wordt opgenomen zonder dat tenminste één van de gespreksdeelnemers daar opdracht voor gegeven heeft en/of ervan op de hoogte is dat het gesprek wordt opgenomen. Je mag dus altijd je eigen gesprekken opnemen. Deze opnames mag je niet zomaar openbaar maken, maar kunnen wèl dienen als bewijs in een rechtzaak (al beslist de rechter daarover, volgens mij).
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  maandag 12 oktober 2009 @ 20:25:26 #8
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_73623286
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 20:20 schreef _evenstar_ het volgende:
Kan Y. hier ook mee naar officier van justitie stappen, en dat dan eventueel het belrecht van X. vervalt ?
Ik zou het niet helemaal weten maar hier in ieder geval wat linkjes om je verder te helpen .

http://www.waocafe.nl/waowia/waokeuring/i3644.html

Google linkje
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_73623302
quote:
Opnemen van eigen gesprekken

De deelnemers aan een gesprek mogen dus wel zelf hun gesprekken opnemen (ook wanneer ze dat niet met de andere partij besproken hebben). Ze mogen ook een ander dit laten opnemen. Dan is die ander uiteraard niet strafbaar.

Een telefoongesprek opnemen dat je zelf voert, mag je dus opnemen - ook wanneer je dat niet meldt aan de tegenpartij. Alleen het heimelijk opnemen van zo'n gesprek zonder deelnemer te zijn is dus strafbaar (tenzij je toestemming hebt van één van de deelnemers).

Zo'n opname mag niet zomaar gepubliceerd worden. De andere partij zal waarschijnlijk niet verwacht hebben dat het gesprek opgenomen werd. Er moet een goede reden zijn om diens privacy-belang opzij te zetten. Een voorbeeld is gebruik van de opname als bewijs van bedreiging.
Bron

Rechtspraak
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  maandag 12 oktober 2009 @ 20:29:27 #10
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73623487
Oke zeer grote dank , ik werd middels Pm gewezen op mogelijken manier om op te nemen.
kan ik het doorgeven aan Y.

mag wat mij betreft wel een slotje op
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')