Alvast een topicje voor dit onderzoek. Dat gaat waarschijnlijk een hoop sappige informatie opleveren.quote:Bos: Onafhankelijk onderzoek DSB
update
AMSTERDAM - Coalitiepartij PvdA wil dat onafhankelijk onderzocht wordt of De Nederlandsche Bank (DNB) op tijd heeft ingegrepen bij DSB Bank. Het Tweede Kamerlid Mei Li Vos zei dat maandag in reactie op het onder curatele stellen van DSB Bank.
Ook coalitiegenoot ChristenUnie wil dat duidelijk wordt wat er precies gebeurd is. De PvdA is wel blij dat er nu ingegrepen is, omdat er zekerheid aan spaarders geboden kan worden.
De kritiek van DSB-topman Dirk Scheringa dat er door het ministerie van Financiën of DNB gelekt zou zijn naar de media over de reddingspoging en daarmee de problemen vergroot zijn, noemde Vos ''een raar verhaal''. ''Dat is een gevalletje complotdenken.'' Volgens haar dient DSB vooral naar zichzelf te kijken voor het ontstaan van de problemen.
Op de vraag of oud-DSB-bestuurder Gerrit Zalm, huidig topman van de combinatie ABN Amro en Fortis Bank Nederland, moet vertrekken, antwoordde Vos: ''Wat mij betreft nog niet.'' Volgens haar moet later blijken of er consequenties zijn voor mensen die bij de neergang van DSB betrokken waren.
Coalitiepartij CDA zegt onaangenaam verrast te zijn door de ontwikkelingen bij DSB. Volgens het Kamerlid Elly Blanksma is snel duidelijkheid nodig. ''Onze eerste zorg gaat uit naar de klanten, gedupeerden en werknemers.''
Ze toont zich tevreden over de onderzoeken die door minister Wouter Bos (Financiën) inmiddels zijn aangekondigd, naar de gang van zaken en de rol van de toezichthouders. Het CDA wil dat Bos in een brief uitleg geeft over DSB, waarna donderdag een eerder al gepland Kamerdebat plaatsvindt. (ANP)
Ik vind dat iets teveel eer voor Lakeman alleen. Ik denk dat hij slechts de vonk in het kruitvat is dat de DSB was geworden. Ee rabobank zou er waarschijnlijk niet van onder de indruk zijn geweest.quote:Op maandag 12 oktober 2009 20:22 schreef SeculasStatius het volgende:
Voor de rest is het wel hartstikke triest als blijkt dat ze uiteindelijk omgevallen zijn omdat een of andere verdwaalde vogel oproept tot je geld daar weghalen en de klanten het nog daadwerkelijk doen ook.
Maximaal o,6 miljaard.quote:Op maandag 12 oktober 2009 20:45 schreef SeculasStatius het volgende:
Er zijn toch cijfers vrijgegeven van hoeveel miljard er ineens opgenomen werd volgend op zijn uitspraak?
Bos = Feyenoord-supporterquote:Op maandag 12 oktober 2009 20:50 schreef Napalm het volgende:
[..]
Dit riekt naar het afhakken van de kop van Dirk die boven het maaiveld uitsteekt...
Hoezo, wat heeft Wouter nu weer gedaan?quote:Op maandag 12 oktober 2009 20:38 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
En wie onderzoekt de rol van Wouter Bos?
Dat idd.quote:Op maandag 12 oktober 2009 20:50 schreef Napalm het volgende:
[..]
Maximaal o,6 miljaard.
Beetje vreemd natuurlijk dat Den Haag wel de ABN AMRO redt voor honderden miljarden aan kansloze amerikaanse hypothekenmaar niet 0,6 aan de DNB wil uitlenen. DSB heeft voldoende langlopende inkomsten (NL-leningen)staan tegenover de kortlopende verplichtingen.
Dit riekt naar het afhakken van de kop van Dirk die boven het maaiveld uitsteekt...
Misschien heeft dat wat te maken met het effect dat het omvallen van ABN AMRO heeft tov een losstaand minibankje als de DSB?quote:Op maandag 12 oktober 2009 20:50 schreef Napalm het volgende:
[..]
Maximaal o,6 miljaard.
Beetje vreemd natuurlijk dat Den Haag wel de ABN AMRO redt voor honderden miljarden aan kansloze amerikaanse hypothekenmaar niet 0,6 aan de DNB wil uitlenen. DSB heeft voldoende langlopende inkomsten (NL-leningen)staan tegenover de kortlopende verplichtingen.
Het is meer de vraag wat heeft Bos nagelaten.quote:Op maandag 12 oktober 2009 20:51 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Hoezo, wat heeft Wouter nu weer gedaan?
Ik vrees daar inderdaad een beetje voor ja. We hoeven het niet te hebben over wat een boeven het zijn. Maar stel je je als overheid nou ten doel banken niet om te laten vallen of niet? Dan dat nalaten vanuit een zeker populisme is kwalijk. En daar zou zo'n onderzoek dus eigenlijk over moeten gaan. Maar ik vrees dat zo'n parlementair onderzoek vooral gebruikt gaat worden door allerhande politici om DSB aan de schandpaal te nagelen en natuurlijk ook meteen daarbij te tonen hoe goed we het wel niet ophebben met het volk.quote:Op maandag 12 oktober 2009 20:50 schreef Napalm het volgende:
[..]
Maximaal o,6 miljaard.
Mee eens, zie mijn vorigequote:Op maandag 12 oktober 2009 20:59 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Het is meer de vraag wat heeft Bos nagelaten.
Ik kan het mishebben maar was icesave volgens die meetlat ook geen minibankje? Waarom is die wel gered?quote:Op maandag 12 oktober 2009 20:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Misschien heeft dat wat te maken met het effect dat het omvallen van ABN AMRO heeft tov een losstaand minibankje als de DSB?
Is Icesave gered dan?quote:Op maandag 12 oktober 2009 21:03 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Ik kan het mishebben maar was icesave volgens die meetlat ook geen minibankje? Waarom is die wel gered?
IceSave is niet gered hoor.quote:Op maandag 12 oktober 2009 21:03 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Ik kan het mishebben maar was icesave volgens die meetlat ook geen minibankje? Waarom is die wel gered?
quote:Op maandag 12 oktober 2009 21:04 schreef Hexagon het volgende:
De hoofdrolspelers
Dirk Scheringa
[ afbeelding ]
Hans van Goor
[ afbeelding ]
Nout Wellink
[ afbeelding ]
Wouter Bos
[ afbeelding ]
Pieter Lakeman
[ afbeelding ]
Hans Hoogervorst
[ afbeelding ]
Robin Linschoten
[ afbeelding ]
Gerrit Zalm
[ afbeelding ]
Neem dan wel de goeie Hans van Goor. Dit is em volgens mij echt niet....( ik weet het haast wel zeker).quote:
Je hebt gelijkquote:Op maandag 12 oktober 2009 21:22 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Neem dan wel de goeie Hans van Goor. Dit is em volgens mij echt niet....( ik weet het haast wel zeker).
Welk effect?quote:Op maandag 12 oktober 2009 20:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Misschien heeft dat wat te maken met het effect dat het omvallen van ABN AMRO heeft tov een losstaand minibankje als de DSB?
ABN Amro is ook een systeembank. Omvallen zorgt voor zoveel financiele ellende dat ik hem dan ook wel tandenknarsend overeind zou houden.quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:24 schreef Napalm het volgende:
[..]
Welk effect?
Enkel de Rabobank kan je als "systeembank" klassificieren. En dan nog, So what? Het is nimmer een AIG...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |