you've got to be kidding me!quote:Op maandag 12 oktober 2009 18:23 schreef Roel_Jewel het volgende:
'Lijstje' van handelsnamen van de DSB:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_handelsnamen_van_DSB_Bank
Ma Fine assquote:Mafinass
idd zouden de werknemers alles al aan het weghalen zijn of heeft scheringa zijn eigen spaargeld naar de rabo gesluisdquote:Op maandag 12 oktober 2009 18:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Het vreemde is echter dat die mail in het vonnis pas na half 10 vanochtend was. Terwijl wij allemaal om 8 uur al wisten dat het niet goed ging. En iedereen had de hele ochtend nog uitgebreid de mogelijkheid om zjin geld weg te halen bij de DSB.
En dat hebben mensen dus ook gedaan!
Uit het vonnis:
From: (…)
Sent: 12-10-2009 09:41 CEDT
To: P-DNB_Homerus
Subject: Re: Update uitloop spaargeld
Stand 9.30uur maandag is 41.6m (vanaf 24.00), laatste half uur 6.2m, het uur daarvoor 14m,
wat vooral ironisch is is dat lehman brothers opdezelfde manier in de steek is gelaten door zijn concurrentenquote:Op maandag 12 oktober 2009 18:19 schreef opgebaarde het volgende:
Btw, om 20.55 op Ned 2, Tegenlicht: Het bankroet van Lehman Brothers, lijkt me ook erg interessant om te kijken en daarna ga ik even P&W checken.
Dat is niet het gehele verhaal volgens mij. Om de eerdere uitstroom te dekken heeft de DSB een tijdelijk noodkrediet van 1 miljard gekregen. Dat is bedoeld om tijdelijke liquiditeitsverschillen uit te vlakken en niet een structurele uitstroom van deposito's te dekken! Op 14 oktober had dat terugbetaald moeten worden. Ik neem aan dat dit een lening van 7 dagen is geweest (dvr?) Ook zonder het lek zat DSB dus met een serieus liquiditeitsprobleem als ik het goed versta...quote:Op maandag 12 oktober 2009 17:40 schreef capricia het volgende:
[..]
DSB is op basis van 1 nacht lekken failliet gegaan. Lees dat vonnis maar van de rechtbank.
Wie had er belang bij om te lekken? Vraag ik me dan af...
Die van de Beeb was drie uur in totaal, 3 afleveringen van 1 uur over de kredietcrisis (of het moet die film zijn, die was 1 uur maar past niet in het format van Tegenlicht). Overigens beiden een hele vette aanrader.quote:Op maandag 12 oktober 2009 18:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
wat vooral ironisch is is dat lehman brothers opdezelfde manier in de steek is gelaten door zijn concurrenten![]()
Overigens heb ik hem al gezien denk ik, zal wel van de bbc zijn
ik heb beide gezien maar ik gok dat het het drama van 1 uur wordt omdat ze spreken over een reconstructiequote:Op maandag 12 oktober 2009 18:55 schreef justanick het volgende:
[..]
Die van de Beeb was drie uur in totaal, 3 afleveringen van 1 uur over de kredietcrisis (of het moet die film zijn, die was 1 uur maar past niet in het format van Tegenlicht). Overigens beiden een hele vette aanrader.
Ik denk het ook. Maar er zal dan geen einde aan de geldstroom komen, want de overheid gaat dan gewoon direct lenen van DNB, zoals de VS ook doen.quote:Op maandag 12 oktober 2009 18:07 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik denk dat de overheid dan bijspringt tot ze zelf niet meer kunnen lenen op de kapitaalmarkt. Helemaal omdat de sluizen anders bij ING, ABN-Amro en SNS anders ook open gaan, als ze dan niet al open zijn.
Heb even de website bekeken; het gaat om 'The love of money'. Oftewel: een aflevering van de driedelige serie van Auntie.quote:Op maandag 12 oktober 2009 19:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ik heb beide gezien maar ik gok dat het het drama van 1 uur wordt omdat ze spreken over een reconstructie
Ik heb hier de docureeks "the ascent of money". Is dat weer wat anders?quote:Op maandag 12 oktober 2009 19:06 schreef justanick het volgende:
[..]
Heb even de website bekeken; het gaat om 'The love of money'. Oftewel: een aflevering van de driedelige serie van Auntie.
Dat soort dingen moet je inderdaad alleen neerzetten bij banken die enigzins betrouwbaar zijn. Zoals Icesave.quote:Op maandag 12 oktober 2009 19:40 schreef PietjePuk007 het volgende:
Op 't RTLnieuws een oudere man die een achtergesteld deposito had. Tsja, dat is toch wel je eigen schuld hoor.
Dezelfde knakkers die op feestjes lopen te blaten over hun hoge rente als het niet omvalt...quote:Op maandag 12 oktober 2009 19:40 schreef PietjePuk007 het volgende:
Op 't RTLnieuws een oudere man die een achtergesteld deposito had. Tsja, dat is toch wel je eigen schuld hoor.
Komt wel weer een nieuwe Leen die de behoefte voldoet. En dan weer iedereen krijsen dat ze het niet wistenquote:Op maandag 12 oktober 2009 19:50 schreef xenobinol het volgende:
-weg-
Dexy, niet Dexter.quote:Op maandag 12 oktober 2009 20:42 schreef TeringHenkie het volgende:
Leuke naam voor een jaren 80 band, Dexters midnight-bankrunners
Ja er was maar iets van 10 miljoen afgehaald toch? Viel allemaal wel mee die 3de oktoberquote:Op maandag 12 oktober 2009 20:42 schreef TeringHenkie het volgende:
Maar waardoor ontstond nou de bankrun vannacht? Iemand bij DNB lekte het nieuws en heel NL belde/twitterde vervolgens elkaar?
En hoe amusant ook dat Scheringa doodleuk beweert dat er geen bankrun was, terwijl er op 3 october 128 miljoen van de bank getrokken is![]()
Leuke naam voor een jaren 80 band, Dexy's midnight-bankrunners
Vier letters: AFAB.quote:Op maandag 12 oktober 2009 20:11 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Komt wel weer een nieuwe Leen die de behoefte voldoet. En dan weer iedereen krijsen dat ze het niet wisten
Zolang consumenten en bedrijven hun centjes voor een procentpunt meer wegzetten bij banken die niet zo stabiel ogen blijven deze problemen zich voordoen. Na de DSB bank komt er vast wel weer een andere.quote:Op maandag 12 oktober 2009 19:45 schreef eleusis het volgende:
[..]
Dezelfde knakkers die op feestjes lopen te blaten over hun hoge rente als het niet omvalt...
En de fatsoenlijke banken mogen opdraaien voor zulke tokkiebanken. Kutterig DSG.quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:27 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Zolang consumenten en bedrijven hun centjes voor een procentpunt meer wegzetten bij banken die niet zo stabiel ogen blijven deze problemen zich voordoen. Na de DSB bank komt er vast wel weer een andere.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |