Mensen die bij een goedkope rijschool gaan leren rijdenquote:Op maandag 12 oktober 2009 15:52 schreef wikwakka2 het volgende:
Zoals de TT al zegt, vind ik dit persoonlijk een absurde regeling. Ik heb dus toen ik (opnieuw) begon met lessen via rijschool A een praktijkexamen aangevraagd en een datum ontvangen. Helaas zijn die lessen zo slecht bevallen (het begon al toen mij werd verteld dat er geen verschil zat tussen het rijden van een diesel en benzine) dat ik naar een andere rijschool, B, wil overstappen. Helaas schijnt dat niet zomaar te kunnen, want dan moet je eerst je huidige examen bij A annuleren middels een officiele brief aan het CBR. Je krijgt dan ook je betaalde geld NIET meer terug, en je moet dan via rijschool B opnieuw een datum aanvragen.
Wat is dit voor omslachtige zooi, hoe moeilijk is het om in dat systeem even de huidige naam van de rijschool te veranderen naar een andere? Fijn die 135 euro weggegooid geld.
Vraag andere rijscholen maar eens hoe het er bij de ANWB aan toe gaatquote:Op maandag 12 oktober 2009 15:57 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Mensen die bij een goedkope rijschool gaan leren rijden![]()
Ga toch naar de ANWB man, je betaalt wel veel maar het zorgt voor minder ongelukken![]()
*neemt volgend jaar rijles bij de ANWB
Mensen die denken dat de ANWB goed is.quote:Op maandag 12 oktober 2009 15:57 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Ga toch naar de ANWB man, je betaalt wel veel maar het zorgt voor minder ongelukken![]()
Dat bedoel ik, ik heb het CBR toch al betaald, waarom dan moeilijk doen over de rijschool waarmee je afrijdt. En dan moet je ook nog eens via een officiele brief afzeggen, zou dat niet sneller kunnen middels een fax,e-mail, telefoontje of wat dan ook?quote:Op maandag 12 oktober 2009 16:00 schreef De_Vink het volgende:
klinkt een beetje als een DSB regeling...... Wat maakt het CBR nou uit met wie jij komt afrijdenHet geld is er al! Ohh wacht even....het zijn natuurlijk administratiekosten
![]()
Heb je rechtstreeks aan het CBR betaald? of aan je rijschool?quote:Op maandag 12 oktober 2009 16:01 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, ik heb het CBR toch al betaald, waarom dan moeilijk doen over de rijschool waarmee je afrijdt. En dan moet je ook nog eens via een officiele brief afzeggen, zou dat niet sneller kunnen middels een fax,e-mail, telefoontje of wat dan ook?
Aan mijn rijschool. Maar die zeggen dus dat ik het zelf maar moet zien te annuleren.quote:Op maandag 12 oktober 2009 16:03 schreef iFries het volgende:
[..]
Heb je rechtstreeks aan het CBR betaald? of aan je rijschool?
Get some balls en regel die shit. Zeg dat je er helemaal klaar mee bent en dat je naar Radar, Kassa of een of ander inspectiebureau gaat. Meestal krabbelen ze dan terug en krijg je je geldquote:Op maandag 12 oktober 2009 16:05 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Aan mijn rijschool. Maar die zeggen dus dat ik het zelf maar moet zien te annuleren.
Veel plezier met de hoge kosten omdat eruit te krijgenquote:Op maandag 12 oktober 2009 16:06 schreef Genius-F het volgende:
Diesel of Benzine boeit echt geen fuck
En daar gaat het misquote:Op maandag 12 oktober 2009 16:05 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Aan mijn rijschool. Maar die zeggen dus dat ik het zelf maar moet zien te annuleren.
Dat zou je ook denken, maar blijkbaar is dat een probleem. De naam van mijn oude rijschool staat ook op mijn 'oproepbrief'.quote:Op maandag 12 oktober 2009 16:08 schreef ufopiloot het volgende:
Gewoon dat examen laten staan, en in de tussentijd bij een andere rijschool loss lessen kopen. En dan gewoon opdagen voor dat rij-examen, dan zit je toch met een CBR-examinator dus dan maakt het verder geen fuck uit.
quote:Op maandag 12 oktober 2009 16:09 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Veel plezier met de hoge kosten omdat eruit te krijgen
Oh zeg het dan duidelijker, het boeit niet nee als de wagen het maar aankan en rijdt is er niets misquote:Op maandag 12 oktober 2009 16:10 schreef Genius-F het volgende:
[..]
Je weet wat ik bedoel.
Neem ik aan, anders ben je een zwakzinnige jongen
Nou, dan doe je toch examen via de rijschool, en zeg je alle lessen met hun af. En dan zorg je dat je bij een andere rijschool in de tussentijd leert autorijden.quote:Op maandag 12 oktober 2009 16:09 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Dat zou je ook denken, maar blijkbaar is dat een probleem. De naam van mijn oude rijschool staat ook op mijn 'oproepbrief'.
Lees de OP dan, godverdudommesquote:Op maandag 12 oktober 2009 16:12 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Oh zeg het dan duidelijker, het boeit niet nee als de wagen het maar aankan en rijdt is er niets mis
Ja, en zolang er een aanvraag van een rijschool (om even welk) voor een examen voor jou in de administratie van het CBR staat, kan jij geen ander examen aanvragen. Zoals gezegd, neem ergens anders losse lessen, en dooe gewoon dat examen wat al staat.quote:Op maandag 12 oktober 2009 16:09 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Dat zou je ook denken, maar blijkbaar is dat een probleem. De naam van mijn oude rijschool staat ook op mijn 'oproepbrief'.
Ik denk inderdaad dat dat het makkelijkste is. Alleen zal die instructrice dan wel pissig zijn, maar ja, dat is verder niet mijn probleem.quote:Op maandag 12 oktober 2009 16:13 schreef ufopiloot het volgende:
[..]
Nou, dan doe je toch examen via de rijschool, en zeg je alle lessen met hun af. En dan zorg je dat je bij een andere rijschool in de tussentijd leert autorijden.
Lekker belangrijk. Mijn rij-instructeur was ook een ouwe drol. Als ik 49 reed was ik een oud opaatje maar als ik 51 ging probeerde ik Schumacher na te doenquote:Op maandag 12 oktober 2009 16:17 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad dat dat het makkelijkste is. Alleen zal die instructrice dan wel pissig zijn, maar ja, dat is verder niet mijn probleem.
Tsja, ik had ook iets dergelijks. Zit de hele tijd te zeggen van, nou nou, ik weet niet of dit wel gaat lukken, neem maar zoveel mogelijk lessen voor je examen. Of als ik iets fout doet, dan vraag ik altijd om de precieze handelingen om het WEL goed te doen, Dan krijg ik steeds iets te horen als: "nou nou, weet je dat niet? He? Hoe kan dat nou toch!". Het frappantste vond ik nog wel dat ze beweerde dat het geen goeie manier van lesgeven was om als er een handeling moet gebeuren alle stappen nog eens vlug door te nemen. Haar methode van: handeling -> leerling maakt fout -> kritiek op foute handeling zonde ruitleg vond ze beter...quote:Op maandag 12 oktober 2009 16:29 schreef ufopiloot het volgende:
[..]
Lekker belangrijk. Mijn rij-instructeur was ook een ouwe drol. Als ik 49 reed was ik een oud opaatje maar als ik 51 ging probeerde ik Schumacher na te doenEn hij zat ook telkens maar te rekken en te vertellen dat ik er nog niet klaar voor was etc.. Dus ik had volgens hem nog wel een stuk of 10 lessen nodig om allerlei dingen te herhalen. Toen heb ik alles stopgezet/afgezegd en ben bij mijn examen weer op komen dagen.
Als een waar koninklijk chauffeur zweefde ik toen over de weg en ben geslaagd. En opeens zei mijn instructeur dat hij wist dat ik het kon, dat hij vertrouwen in mij had en dat hij wel een fles wijn verdiende. Het enige wat dat stuk oud raamkozijn verdiende was een hand. En met piepende banden reed ik weg..... op mijn fiets; ik moest een week wachten op het pasje
Wat loop jij nou te lullen als je nog geen les hebt gehad man? Hou dan gewoon je mond dicht. Wie weet kom jij bij een of andere verslaafde alcoholistische rijleraar terecht, die de ANWB nog niet had opgemerkt.quote:Op maandag 12 oktober 2009 15:57 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Mensen die denkenquote:Op maandag 12 oktober 2009 16:00 schreef Schokbreker het volgende:
[..]
Mensen die denken dat de ANWB goed is.
quote:
Mensen die nog nooit rijles hebben gehad en oordelen over rijscholenquote:Op maandag 12 oktober 2009 15:57 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Die geven ook echt een objectief antwoord ook.quote:Op maandag 12 oktober 2009 16:00 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Vraag andere rijscholen maar eens hoe het er bij de ANWB aan toe gaat. Dat is niet veel beter, hoor.
Het ligt er ook een beetje aan waar je afrijdt/reed. Mijn eerste examen kon 3 dagen van tevoren nog worden gekochtquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 16:22 schreef piepkuiken21 het volgende:
dat is het nieuwe systeem, in het oude systeem moest je 4 maanden wachten tot je examen kon doen omdat er van die achterlijke rijschooltjes 100 examenes per keer kochten en dan iedereen maar liet afrijden en er bijna niemand slaagde. Nu is het zo dat het oprijschool en op naam gekocht moet worden zodat iedereen binnen 3 maanden na aanvraag examen kan doen en binnen 6 weken her-examen. Ik moest wachten op mijn her 2,5 maand!!!!:@ door de oude regeling
En jij weet het beter dan de instructeur, met al jouw duizenden kilometers rijervaring in verschillende auto's? O wacht.quote:Op maandag 12 oktober 2009 15:52 schreef wikwakka2 het volgende:
Helaas zijn die lessen zo slecht bevallen (het begon al toen mij werd verteld dat er geen verschil zat tussen het rijden van een diesel en benzine)
Ik vind het verschil ook echt minimaal. Ik heb bij het kopen van een auto in wat benzine auto's gereden (ook een benzine auto gekocht) en ik had geen last van het afslaan. Ik moet er juist aan wennen dat mijn benzine auto trager is dan die diesel van de rijschool, die vloog weg, dat ding van mij komt wat rustiger op gang.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:34 schreef fathank het volgende:
Het verschil is inderdaad te verwaarlozen. Diesels zijn over het algemeen wat vergevingsgezinder qua afslaan bij het wegrijden en in een benzine auto zul je iets vaker terug moeten schakelen om een inhaalmanoeuvre vlotjes te laten verlopen maar dat voel je vanzelf wel aan.
Ik heb in totaal 1800 euro betaald voor mijn theorieboeken, oefen cd's, theorie examen, rijlessen, examen en ophalen rijbewijs en bij de ANWB had ik hetzelfde voor 2800 euro (even uitgerekend net). Betaal jij maar 1000 euro meer, vooral doen, leer je echt beter rijdenquote:Op maandag 12 oktober 2009 15:57 schreef ManianMan het volgende:
Mensen die problemen zien wanneer een auto een andere brandstof lustquote:Op maandag 12 oktober 2009 15:52 schreef wikwakka2 het volgende:
Helaas zijn die lessen zo slecht bevallen (het begon al toen mij werd verteld dat er geen verschil zat tussen het rijden van een diesel en benzine) dat ik naar een andere rijschool, B, wil overstappen.
Die jonko heeft wel geholpen danquote:Op maandag 12 oktober 2009 16:29 schreef ufopiloot het volgende:
[..]
Lekker belangrijk. Mijn rij-instructeur was ook een ouwe drol. Als ik 49 reed was ik een oud opaatje maar als ik 51 ging probeerde ik Schumacher na te doenEn hij zat ook telkens maar te rekken en te vertellen dat ik er nog niet klaar voor was etc.. Dus ik had volgens hem nog wel een stuk of 10 lessen nodig om allerlei dingen te herhalen. Toen heb ik alles stopgezet/afgezegd en ben bij mijn examen weer op komen dagen.
Als een waar koninklijk chauffeur zweefde ik toen over de weg en ben geslaagd. En opeens zei mijn instructeur dat hij wist dat ik het kon, dat hij vertrouwen in mij had en dat hij wel een fles wijn verdiende. Het enige wat dat stuk oud raamkozijn verdiende was een hand. En met piepende banden reed ik weg..... op mijn fiets; ik moest een week wachten op het pasje
D'r zit wel wat verschil. Het zou nu kunnen dat je die stoere bink uithangt die het nu zelf lekker wel kan en daarom neerkijkt op het figuur dat ie vroeger zelf sloeg als beginnende chauffeur. Of een irritant ettertje zonder rijbewijs dat nog maar net heeft geleerd hoe je zonder zijwieltjes moet fietsenquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:58 schreef PIB het volgende:
[..]
Mensen die problemen zien wanneer een auto een andere brandstof lust
Bij een eerste examen kan dat, bij een herexamen niet meer.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:43 schreef erkel het volgende:
Die oude rijschool koopt examendata in geloof ik. Dus ze kunnen die datum dat jij zou afrijden gewoon aan iemand anders geven van hun rijschool, lijkt mij. Dan hoef jij niet dat geld te betalen en kan de nieuwe rijschool gewoon een nieuwe datum voor je aanvragen.
Dat kan wel; ik heb een zielige brief gestuurd en kreeg alles terug. Daarna bij een andere rijschool een paar lessen genomen en daar examen gedaan.quote:Op maandag 12 oktober 2009 15:52 schreef wikwakka2 het volgende:
Helaas schijnt dat niet zomaar te kunnen, want dan moet je eerst je huidige examen bij A annuleren middels een officiele brief aan het CBR. Je krijgt dan ook je betaalde geld NIET meer terug
ANWBquote:Op maandag 12 oktober 2009 15:57 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Zou ik niet doen, er zit ook een enorm verschil in wat je instructeur doet tijdens het examen. De ene zit stil op de achterbank of rijdt liever niet mee, de ander houdt de examinator aan de praat en geeft nog wat tips vooraf. En dan niet de tips van 'blijf rustig' maar even op een lijst kijken welke examinator je krijgt, en aan de hand van eerdere ervaring met die examinator (waar hij eerder leerlingen heeft laten stoppen en wat hij toen aan ze vroeg) zegt van "als je naar .. rijdt en hij laat je na die rotonde stoppen, dan zeg je dat je extra op ... hebt gelet". En het scheelt gewoon of de examinator constant met jou praat en je minder aandacht hebt voor het verkeer of dat je alleen maar hoeft te rijden.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 22:30 schreef bijdehand het volgende:
Rijles met B en examen met A. Moet kunnen toch?
Voor die 135 zou ik het wel durven te wagen hoor. Je kan aangeven dat ze niet mee mogen rijden en dan is het ook goedquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 22:35 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Zou ik niet doen, er zit ook een enorm verschil in wat je instructeur doet tijdens het examen. De ene zit stil op de achterbank of rijdt liever niet mee, de ander houdt de examinator aan de praat en geeft nog wat tips vooraf. En dan niet de tips van 'blijf rustig' maar even op een lijst kijken welke examinator je krijgt, en aan de hand van eerdere ervaring met die examinator (waar hij eerder leerlingen heeft laten stoppen en wat hij toen aan ze vroeg) zegt van "als je naar .. rijdt en hij laat je na die rotonde stoppen, dan zeg je dat je extra op ... hebt gelet". En het scheelt gewoon of de examinator constant met jou praat en je minder aandacht hebt voor het verkeer of dat je alleen maar hoeft te rijden.
De rijscholen waar ik heb geïnformeerd rekenden wel wat meer voor een examen. Het CBR kost 100, en je moet je rijschool nog betalen voor het ritje naar het CBR en terug en gebruik van de auto tijdens het examen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 22:36 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Voor die 135 zou ik het wel durven te wagen hoor. Je kan aangeven dat ze niet mee mogen rijden en dan is het ook goed
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |