abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 oktober 2009 @ 13:10:05 #1
72002 M-unit
Ajax Amsterdam
pi_73607674
wij hebben afgelopen weekend een bank gekocht, netjes aanbetaling gedaan,

nu werd ons verteld dat ze afspraak maken om af te leveren, nadat de afspraak is gemaakt moeten wij het resterende bedrag overmaken. de vervoerder verifieert dat met de bankenboer en daarna leveren ze pas.

is dit een normale gang van zaken?

ik ben gewend om te betalen bij aflevering.
  maandag 12 oktober 2009 @ 13:18:46 #2
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_73607960
Niet doen. Betalen bij aflevering.
pi_73608010
Zeker in deze tijden zou ik aansturen op betaling bij levering. Indien de bankenboer is aangesloten bij een branchevereniging is er wel een soort van garantiefonds bij faillissement, toch zou ik aangeven dat je bij levering het resterende bedrag wil voldoen.
pi_73608040
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 13:19 schreef Hou-m-Nat het volgende:
Zeker in deze tijden zou ik aansturen op betaling bij levering. Indien de bankenboer is aangesloten bij een branchevereniging is er wel een soort van garantiefonds bij faillissement, toch zou ik aangeven dat je bij levering het resterende bedrag wil voldoen.
Dit dus.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_73608061
betalen bij aflevering.... aanbetalen is overgens in deze tijd ook onverstandig aangezien hoop winkels op de fles gaan

wij hebben laatst een bank voor oma gekocht en daar boden ze zelf al aan dat wij geen aanbetaling hoefde te doen... 3 weken terug is de week gebracht en betaald 2 weken later was deze winkel failliet...
I'm not the man you think I am!
pi_73609158
Laat em onder rembours bezorgd worden
pi_73609629
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 13:21 schreef l3laster het volgende:
betalen bij aflevering.... aanbetalen is overgens in deze tijd ook onverstandig aangezien hoop winkels op de fles gaan

wij hebben laatst een bank voor oma gekocht en daar boden ze zelf al aan dat wij geen aanbetaling hoefde te doen... 3 weken terug is de week gebracht en betaald 2 weken later was deze winkel failliet...
Bij consumentenkoop mag verkoper maximaal 50% van het verkoopbedrag als aanbetaling eisen.
pi_73611189
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 14:07 schreef McLaren_Fan het volgende:

[..]

Bij consumentenkoop mag verkoper maximaal 50% van het verkoopbedrag als aanbetaling eisen.
Eisen nog wel.

De klant is koning en hoeft helemaal niks bij de verkoper af te nemen.
Dus de klant heeft wat te eisen en als de verkoper hier niet mee instemt dat gaat de klant vrolijk naar de concurrent.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_73611997
NIet volledig voldoen tot na aflevering EN inspectie! Zeker niet vergeten om de bank eerst uit te pakken voor je betaald...
je hoort tegenwoordig ook veel van bezorgdiensten die dan snel snel weer weg willen, even pinnen voor uitpakken en dan zwaar gehavende spullen aantreffen.....eerst uitpakken, inspecteren, dan pinnen.
  maandag 12 oktober 2009 @ 17:16:03 #10
256575 Joe-Momma
same planet different world
pi_73616020
Niet vooruit betalen!!! Ik heb ooit badmeubel vooruit betaald en nooit gekregen omdat de zaak failliet ging! Wel een brief van een of andere advocaat dat ik wanneer de zaak afgedaan was ik me btw kon terug vragen. Mooi ff ¤ 500,-- door me neus geboord.. :S
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 00:29:43 #11
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_73634914
wij hebben ook vorige week een bank gekocht. Helft aanbetaald en de andere helft betalen we bij aflevering. Via zo'n mobiel pinapparaat. Vind ik ook wel logisch, ik zou nooit alles vooraf betalen.
Alhoewel ik helemaal niet over het eventueel failliet gaan van de firma tussen nu en de aflevering heb nagedacht .
Nou ja, nu maar hopen dat ze niet failliet gaan of in iedergeval niet totdat wij onze bank hebben .

Twee weken geleden ook een wasmachine via internet gekocht (bedrag > ¤ 1000,--) en die konden we (na uitpakken en aansluiten) ook per mobiele pin betalen. Goed systeem wel, wij betalen bij aflevering en chauffeur rijdt niet rond met enorme bedragen.
klerkje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')