abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73655174
Pomtidom... iemand anders op het forum heeft een zeepje van 60 gram.

Leg dat maar eens uit Lush.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  † In Memoriam † dinsdag 13 oktober 2009 @ 18:39:47 #52
43556 miss_dynastie
pi_73655330
Al het gelul van Lush is leuk, maar waarom ontstaan die problemen dan pas sinds kort? Vroegah hadden de zepen gewoon een fatsoenlijk formaat, dus het spijt me zeer, maar het lijkt me gewoon kostenbesparing of zo die dan weer verkeerd uitpakt omdat je opnieuw naar Nederland kan verzenden, maar hé!
pi_73655493
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 18:34 schreef Cat22 het volgende:
Pomtidom... iemand anders op het forum heeft een zeepje van 60 gram.

Leg dat maar eens uit Lush.
O, dat is echt heel erg
Tap tap tap
pi_73657189
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 17:55 schreef Cat22 het volgende:

Ze vinden je daar al zo aardig.
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 21:01:47 #55
159909 -Peach
Prunus persica
pi_73660469
Ben benieuwd naar de vervanger...hopelijk niet expres een of ander niet-verkopend nasty ass zeepje
Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!
pi_73660493
Als ze een vervangend product sturen sturen ze gewoon het zelfde weer.
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 21:03:23 #57
159909 -Peach
Prunus persica
pi_73660521
Ooh ok. 17 CTL
pi_73660946
Je eindigt gewoon met zo'n 150 gram 17 CTL. 2 maal 100 gram, zeg maar.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 21:16:26 #59
159909 -Peach
Prunus persica
pi_73661035
Lekkah!
pi_73674611
Zou vandaag de dag zijn?
pi_73674685
tvp
pi_73674842
Iedere keer als ik in MyAT dipkip als laatste post zie bij djt topic denk ik hoopvol: zou het? om vervolgens: nee dus te zeggen.

Mevouw in panda komt u maar!
pi_73675066
Mn vriend heeft ook nog eens niet de gordijnen open gedaan dus ik kan niet zien of ze aan komen rijden ik doe er nu best lang over bij de deur te komen dus hopelijk lopen ze niet te snel weer weg als ze vandaag komen....
  † In Memoriam † woensdag 14 oktober 2009 @ 12:08:26 #64
43556 miss_dynastie
pi_73676971
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 21:14 schreef Cat22 het volgende:
Je eindigt gewoon met zo'n 150 gram 17 CTL. 2 maal 100 gram, zeg maar.
Rekenen op zijn Lushs
  Moderator woensdag 14 oktober 2009 @ 17:05:09 #65
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_73686499
Hou er ook rekening mee dat zeepjes krimpen he? Als ze al een tijdje liggen neemt het gewoon in gewicht af. Daarom kun je ook beter naar de winkel komen, daar is het veel verser
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_73686540
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 17:05 schreef MaJo het volgende:
Hou er ook rekening mee dat zeepjes krimpen he? Als ze al een tijdje liggen neemt het gewoon in gewicht af.
Oooooh is dat het, ik vroeg me al af waar ik een hele lap tekst over getypt had
pi_73686549
quote:
Hou er ook rekening mee dat zeepjes krimpen he? Als ze al een tijdje liggen neemt het gewoon in gewicht af. Daarom kun je ook beter naar de winkel komen, daar is het veel verser
ja maar een krimp van 25% kom op zeg.
pi_73686565
Dipkip vandaag ook geen pakket?
  Moderator woensdag 14 oktober 2009 @ 17:09:21 #69
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_73686627
Het is ook belachelijk, ik leg alleen uit hoe het komt. En dat gaat soms best snel, met name de buttercreams. We snijden ze nooit onder de 100 maar vaak genoeg liggen er opeens stukken van 80 gram

de romige zepen krimpen nou eenmaal sneller. Maar dat weet Lush ook dus daar zouden ze rekening mee moeten houden
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_73686729
Dan moet Lush dus of beter verpakken, of beter snijden, of de zepen langer laten drogen voor het wegen, imho. Dat het door vochtverdampen komt weten we. Een paar procent moet ook echt wel kunnen.

Maar een zeep raakt na het gieten zowat de helft van zn gewicht kwijt in de eerste twee weken. Dat geeft Lush niet het recht mij 50 gram te sturen als ik 100 gram koop en vervolgens te zeggen 'oh maar het woog ooit 100 gram hoor!'. Ja ik woog ook ooit honderd kilo, zo lust ik er nog wel een paar gewichtsverschillen zouden gewoon binnen het redelijke moeten blijven en 25% of meer vind ik absoluut onredelijk. Dan heb je je zeep gewoon te snel of te licht gesneden en dat is de verantwoordelijkheid van Lush.
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 17:07 schreef Memento-Mori het volgende:
Dipkip vandaag ook geen pakket?
Nee
pi_73686829
Verdorie. heb je lush al het pakketnummer gevraagd? *slechte ervaringen met dhl heeft, geen briefjes achterlaten, pakket op depot gooien en dan nog nét op tijd er achter komen omdat t pakket de volgende dag terug naar uk zou gaan *
pi_73686871
Nee, nog niet, omdat best veel engelsen die rond mijn besteltijd hebben besteld nog niets ontvangen hebben.

Ik zal vanavond mn vriend ff onze creditcardrekening laten checken, als het geld er af is zouden ze het verstuurd moeten hebben dus als dat zo is zal ik ff mailen om een code.
pi_73686943
Oh ok, dan moeten we gewoon geduld hebben dus
pi_73688635
quote:
En uitleg als deze maakt dat klanten pissig worden.
Ik kreeg ook zo'n soort mail: krimp, vochtverlies, etc. etc. Leuke theorie en het zal best kloppen. Maar daar heb ik geen boodschap aan! Ik betaal voor 100 gram, heb er begrip voor dat er soms 95 gram arriveert maar als ik veel te weinig zeep krijg dan wil ik gewoon excuses en een vervanging.

De vervanging krijg ik, maar excuses worden niet gemaakt. Ik word daarentegen behandeld als een dummie de de uitleg de eerste keer niet lijkt te begrijpen.

En dat terwijl ik dacht dat 'the customer always right' was bij Lush. Zo onredelijk vond ik mijn vraag niet.

PS: ik heb mijn geld nog en de order binnen.

En de zeepcasus heb ik vandaag meteen gebruikt in een training.
Waar liggen je grenzen? Onrecht!

En Majo: ik heb de rest van je posts ook gelezen en ben niet boos op jou hoor. Maar wilde even aangeven hoe het overkomt bij een klant. Bij deze klant iig.
pi_73689239
Ik wil nog even toevoegen dat ik de opmerking 'in de winkel is het verser' ook niet echt hout vind snijden.

Een blok zeep van minimaal 100 gram is niet zoiets als een bruisbal die je 1x in je bad doet en op is ie. Met zeep doe je een hele tijd, bij onze wasbak doe ik een maand met een stukje van 30 gram. Dus zeggen dat we het beter in de winkel kunnen kopen waar het nog niet is uitgedroogd (wat ik overigens betwijfel, dat het in de winkel zo veel verser is....) is eigenlijk een beetje de wereld op zn kop.

De zeep zou gewoon pas moeten worden verkocht als ie al redelijk klaar is met zn vocht kwijtraken. Immers als je het daarvoor afsnijdt en verpakt en vervolgens laat uitdrogen geef je de klant geen groot genoeg product. En ook al zou je het meteen opsturen na het verpakken, dan droogt het alsnog bij de klant thuis uit in zeg de week er na. En dat geldt net zo goed voor die verse zeep uit de winkel.

Zeep heeft gewoon net als kaas tijd nodig om het uiteindelijke product te worden. Iedere situatie waarbij je voordat dat het geval is gaat snijden is een situatie waarin je de klant benadeelt, ongeacht of het vocht er in het magazijn van Lush is uitgegaan, tussen de popcorn of bij de klant thuis. Het gaat namelijk niet om een constant proces, zepen die ik hier thuis heb liggen verliezen een paar gram vocht in een jáár. Die zijn dus klaar, en in die staat zou het gesneden en verstuurd moeten worden. Zeep van andere merken wordt ook niet ondermaats verstuurd omdat het ooit meer woog. Daar kunnen ze ook berekenen hoeveel zeep ze moeten gieten om uiteindelijk na het volledige uithardingsproces op x gram uit te komen dus Lush kan dat ook. Het is geen raketwetenschap ofzo en ja het zal bij Lush ietsje meer varieren maar zolang ik nooit eens een stuk zeep opgestuurd krijg wat veel te veel weegt geloof ik niet in die verhalen over gemiddelden. Variatie, namelijk, gaat altijd twee kanten op, en oplichterij maar één.
  Moderator woensdag 14 oktober 2009 @ 19:13:29 #76
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_73690109
Ik ben het helemaal met je eens dip maar onthoud dat ik in de winkel sta en niet bij mailorder werk, dat staat echt los van elkaar.

wat ik bedoel te zeggen met dat het in de winkel verser is is dat de zepen die wij hebben niet zo snel meer krimpen, en daar ligt het probleem denk ik. Ik geef je groot gelijk, je betaald voor 100 gram en krijgt veel minder, dat kan gewoon niet...
pi_73691379
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 19:13 schreef MaJo het volgende:
wat ik bedoel te zeggen met dat het in de winkel verser is is dat de zepen die wij hebben niet zo snel meer krimpen, en daar ligt het probleem denk ik.
En ik leg dus net uit, dat ik dat complete onzin vind. Juist een verse zeep gaat nog krimpen. Eenmaal gekrompen zeep van zeg twee maanden oud krimpt nauwelijks verder, getuige de circa 20 stukken die ik hier heb liggen die 2-12 maanden oud zijn.
pi_73696562
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 19:13 schreef MaJo het volgende:
Ik ben het helemaal met je eens dip maar onthoud dat ik in de winkel sta en niet bij mailorder werk, dat staat echt los van elkaar.

wat ik bedoel te zeggen met dat het in de winkel verser is is dat de zepen die wij hebben niet zo snel meer krimpen, en daar ligt het probleem denk ik. Ik geef je groot gelijk, je betaald voor 100 gram en krijgt veel minder, dat kan gewoon niet...
Maar da's dan toch raar in de winkel. Stel:
Je betaalt voor - zeg- 110 gram vers afgesneden zeep 1,10 euro.
Een eenheid zeep van 'gemiddeld ' 100 gram bij MO kost 1 euro, dus bij MO betaal je 1 euro.

Na een paar weken is de zeep die je in de winkel hebt gekocht gekrompen tot 90 gram. Dus feitelijk heb je 20 cent teveel betaald op dat moment.

Dan zou je toch haast zeggen: doe me dan maar die MO stukken met een vaste prijs. Met het risico dat je minder krijgt omdat het al gekrompen is. Maar dan heb je voor 90 gram 10 cent minder betaald dan voor diezelfde 90 gram uit de winkel.

Niet iedereen maakt zeep meteen op en als zaak moet je daar rekening mee houden en de zeep laten uitwerken voor je het in de verkoop gooit.

Het is gewoon onzin dat er zoveel variatie in zit. Ik ben het helemaal eens met Dipkip. Er zijn genoeg oplossingen voor te bedenken.
  Moderator woensdag 14 oktober 2009 @ 23:19:12 #79
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_73699649
Ik ben het helemaal eens met jullie juist maar ik heb koorts en kom niet helemaal uit mijn woorden
pi_73709459
Dipkip, denk je dat t vandaag wat wordt?
pi_73711016
Nee. Misschien helpt dat

Heb mn vriend gemailt dat ie ff op onze rekening kijkt of het er af is, schijnbaar halen ze het er pas af als ze het versturen, en als het nog niet verstuurd is kunnen ze me toch geen code geven.
pi_73711067
volgende week en die week erop heb ik t druk, stomme lush
pi_73711246

En ik kan natuurlijk absoluut niet naar jou zo met mn pootje. Baggerbagger.
pi_73711341
nee dus ik moet gewoon nog heeel veeeel geduld hebben, en daar ben ik al zo goed in
pi_73711504
Had je veel besteld?

Kom er net achter dat mn vriend nog steeds niet mn verjaardagscadeau heeft besteld. Wat uit de UK moet komen en speciaal voor mij handgemaakt. De verkoopster zei minimaal een maand van te voren bestellen, ik heb hem al 2 maanden geleden gemaild hoe en wat precies, volledige instructies want mijn vent heeft echt géén smaak (behalve in vrouwen natuurlijk) en ieder jaar krijg ik mn cadeautje pas weken na mn verjaardag onder het mom 'ik had er gewoon geen tijd voor doe niet zo moeilijk'. En ik vind dat echt ontzettend kut dus dit jaar heb ik heel pro actief gezorgd dat ie alleen maar ff hoefde te klikken en dan kwam het goed. En dat heeft ie nog niet gedaan en ik ben over twee weken jarig. Ik ben echt woedend
pi_73711877
De betaling is de 12e gedaan, ik ga ff emailen voor een code.
pi_73712204
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:22 schreef Dipkip het volgende:
Had je veel besteld?

Kom er net achter dat mn vriend nog steeds niet mn verjaardagscadeau heeft besteld. Wat uit de UK moet komen en speciaal voor mij handgemaakt. De verkoopster zei minimaal een maand van te voren bestellen, ik heb hem al 2 maanden geleden gemaild hoe en wat precies, volledige instructies want mijn vent heeft echt géén smaak (behalve in vrouwen natuurlijk) en ieder jaar krijg ik mn cadeautje pas weken na mn verjaardag onder het mom 'ik had er gewoon geen tijd voor doe niet zo moeilijk'. En ik vind dat echt ontzettend kut dus dit jaar heb ik heel pro actief gezorgd dat ie alleen maar ff hoefde te klikken en dan kwam het goed. En dat heeft ie nog niet gedaan en ik ben over twee weken jarig. Ik ben echt woedend
Uluru+avo+intho thin air had ik, en de 12e betaald dan zou t toch wel eens mogen komen!
pi_73712331
Mmm nee dat gaat echt niet lukken op krukken

Ja lijkt me ook dat het dan vandaag of morgen zou moeten komen... Dan is het maandag verstuurd. Ik hoop dat ze snel emailen. Als ik weet dat het vandaag niet komt ga ik lekker in bad chagrijnig zitten zijn.
pi_73712549
geduld hebben is echt stom he? en dan kan ik ook nog eens niet bankhangen met tv, want ik heb al sinds maandag geen ontvangst
pi_73712562
Ik kan dat wel maar ik zou moeten studeren
pi_73712717
pssst ik ook
pi_73712940
Ik heb al een halve bladzij gedaan van de 41 die ik moet doen.

FAIL

Het zou trouwens wel kut zijn als het niet vandaag komt, want dan komt het waarschijnlijk morgen en dan zit ik in België. Ik had echt gedacht dat het er al zou zijn
pi_73713044
ik ook nouja afwachten wat lush zegt, zou me niks verbazen als het weer eens 1 van de streken van dhl is.
pi_73713081
Pandavrouw
pi_73717979
waarom ben ik zo positief ingesteld? had zo'n goede hoop dat t toch vandaag kwam maar die kan ik nu wle laten varen gezien het tijdstip
pi_73718085
Stom he ik hoop dat ik iig nog een email krijg maar MO zal wel erg druk zijn met alle nazendingen en geklaag over de party producten....
pi_73718333
heel stom
pi_73721212
Ik wil Lush.
pi_73722301
Track event
Date Status
Outbound Gateway 2009-10-13 General status. Arrival

Geen idee wat het betekent.
pi_73722364
Ik ga binnenkort flink los met lush want we hebben een woning!
Gelukkig houdt m'n lief ook van lush.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')