Wat ik heb gedaan is één setje gratis spul (CP en Vanillary) voor mezelf houden en de rest heb ik verdeeld onder de medebestellers. Iedereen kon aangeven wat zij wilden en op basis daarvan heb ik zo eerlijk mogelijk verdeeld, zodat iedereen iets kreeg waar ze blij mee was. Hele produkten dus, ik ben geen potjes gaan verdelen, ik ben wel goed maar niet gek. Ze moesten er wel voor betalen, ik heb de bedragen zo verdeeld dat we de extra verzendkosten eruit hadden. Mijn 'winst' is dus dat ik één parfum en 50 gram Charity Pot gratis heb.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 23:24 schreef Dipkip het volgende:
Kreeg net een berichtje waarom verdeel jij je extraatjes niet over je bestellers zoals Cat doet?Doe jij dat Cat? Krijgen ze allemaal 5 ml. charity pot en 12 ml. vanillary?
Noem me egoistisch maar ik doe dat niet hoor. Heb ik van te voren aangekondigd. Ik laat mensen met me mee bestellen, ze hebben met mn korting mee kunnen doen ook nog, ik verdien er niks aan en daar houdt mijn altruisme op. Mijn charity pot, mijn vanillary, en mijn foutjes van Lush. Je doet toch de moeite al, ik reken geen telefoonkosten door, ik blijf thuis of ga naar de post voor mensen, jeetje ik ken de meeste niet eens hoor. Beetje raar om dan te verwachten dat het eerlijk zullen we alles delen is, en zo denken mensen ineens niet als er iets ontbreekt en Lush stuurt het niet na
Ik snap jouw visie wel, en ik vind hem ook bijzonder aardig, maar ik geloof dat ik dat toch ook niet zo zou doen. Maar goed, mijn gevoel komt dan ook voort uit: ik hoéf geen mensen die meebestellen, dus dat ze meebestellen, is aardig voor hen, maar ik zou zelf ook wel hebben besteld. Dus cadeaus en voordeeltjes, tja, da's dan mijn voordeel dat ik zo aardig ben om ook voor anderen te bestellen. Maar daarom heb ik ook weleens mensen afgewezen die voorstelden met mij mee te bestellen en dan de verzendkosten plus cadeautjes te delen. Ik heb daar dus geen enkel belang bij. Maar ik voel me dan wel onaardig, dat dan weer welquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 11:09 schreef Cat22 het volgende:
Zeker omdat je die alleen maar krijgt omdat je dankzij je medebestellers aan dat hoge bedrag kwam. Maar da's mijn persoonlijke mening.
Wat ik met die 4 douchegels zou doen: geen idee. Met zo'n bizar scenario kun je haast geen rekening houden.
Maar ook daar denk ik weer: die 4 douchegels had je wsch. nooit ontvangen als er geen mensen met je hadden meebesteld. Daar mag voor mijn gevoel iets tegenover staan.
Ik ben gewoon té aardig.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 11:13 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik snap jouw visie wel, en ik vind hem ook bijzonder aardig, maar ik geloof dat ik dat toch ook niet zo zou doen. Maar goed, mijn gevoel komt dan ook voort uit: ik hoéf geen mensen die meebestellen, dus dat ze meebestellen, is aardig voor hen, maar ik zou zelf ook wel hebben besteld. Dus cadeaus en voordeeltjes, tja, da's dan mijn voordeel dat ik zo aardig ben om ook voor anderen te bestellen. Maar daarom heb ik ook weleens mensen afgewezen die voorstelden met mij mee te bestellen en dan de verzendkosten plus cadeautjes te delen. Ik heb daar dus geen enkel belang bij. Maar ik voel me dan wel onaardig, dat dan weer wel![]()
.
Als ik het goed het begrepen in principe alleen in Nederland!quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 11:13 schreef Greys het volgende:
Ik lees even niet alles terug (dat doe ik in het weekend wel) maar TAAITAAI is....? Alleen in Nederland te krijgen neem ik aan gezien de naam? Of is dit een domme vraag?
Hoe heet ie dan in Engeland?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 11:22 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Als ik het goed het begrepen in principe alleen in Nederland!Maar vorig jaar, toen hij geïntroduceerd werd, bleek hij een paar dagen eerder al als special in een paar UK winkels te liggen.
TaaiTaaiquote:
In NL online en in de winkels, in de UK misschien in een paar winkels, maar wellicht dit jaar ook niet. Online is hij daar iig niet te krijgen. Denk ik.quote:Kan je het ook online bestellen of alleen in de winkels kopen?
Dan kun je het beste naar een winkel gaan en snuffelen, vorig jaar zat er flink verschil in batches!quote:Ik ben er inmiddels zo nieuwsgierig naar dat ik het ook wil proberen![]()
quote:En ik ga dit weekend weer een lekker grote bestelling doen!
Lush is in de UK zo goedkoop dat de pond heel wat ongustiger moet staan om daar niet meer te bestellen. Ik zeg: doen!quote:Hoe zit het met de pond, is het nog steeds beter om een grotere bestelling via .co.uk te doen?
Dat wist ik niet!quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 12:24 schreef MaJo het volgende:
Je zit er naast qua Taai Taai Cat, die komt namelijk in heel Europa uitHij liep zo goed in de andere landen vorig jaar (Duitsland, Engeland) dat hij nu voor heel Europa geldt
Hij heet gewoon Taai Taai en ligt vanaf 3 november weer in de winkel
Het is wel weer een geval van op=op, er is maar een beperkt aantaal flessen besteld. Maar naar wat ik begreep was dat best een flink aantal
Zo zit het dus niet. Ten eerste heb ik maar 1 CP gehad en geen 3. Ten tweede heb ik in mijn topic gevraagd of anderen een Vanillary wilden, zij zouden dan de extra verzendkosten betalen, dus een Vanillary voor 12 pond heb ik aangeboden. Niemand wilde dat. Vervolgens heb ik, voor mijzelf, die Vanillaries besteld door die extra verzendkosten te willen betalen, daar besloot ik dus om ze te kopen in mijn ogen. Als ik dat niet had gedaan, had ik ook maar 1 Vanillary gehad, net als jij. Vervolgens maakt MO een fout en BigHarry compenseert mij door die extra verzendkosten niet te rekenen - moet ik dan ineens mijn spulletjes gaan weggeven? Ik vind dus van niet, want ik zou ze gekocht hebben.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 11:09 schreef Cat22 het volgende:
Wat ik heb gedaan is één setje gratis spul (CP en Vanillary) voor mezelf houden en de rest heb ik verdeeld onder de medebestellers. Iedereen kon aangeven wat zij wilden en op basis daarvan heb ik zo eerlijk mogelijk verdeeld, zodat iedereen iets kreeg waar ze blij mee was. Hele produkten dus, ik ben geen potjes gaan verdelen, ik ben wel goed maar niet gek. Ze moesten er wel voor betalen, ik heb de bedragen zo verdeeld dat we de extra verzendkosten eruit hadden. Mijn 'winst' is dus dat ik één parfum en 50 gram Charity Pot gratis heb.
En bij de nabestelde zeepjes heb ik met de mensen overlegd of ze wilden wachten zodat ik alles in 1 keer opstuurde of dat ik het nastuurde in een envelop, waarbij ik een stuk zeep eraf haalde voor de verzendkosten.
Ik heb veel werk gehad met deze order, maar vind dat niet zo erg. Ik doe een GO om anderen een plezier te doen. En ik denk dat ik de CC kosten wat ruim berekend heb. Die ga ik dan ook niet terugrekenen, daar haal ik dan een vergoeding voor mijn moeite en de telefoonkosten uit.
Iedere besteller doet het op zijn eigen manier en als je het vooraf duidelijk aangeeft dan kunnen bestellers kiezen of ze meedoen of niet.
Al moet ik eerlijk zeggen Dip, dat ik 3 parfums en 3 CP's een zeer royale vergoeding vind voor je werk (en ik besef dat ook deze GO heel raar en stressvol verliep). Zeker omdat je die alleen maar krijgt omdat je dankzij je medebestellers aan dat hoge bedrag kwam. Maar da's mijn persoonlijke mening.
Wat ik met die 4 douchegels zou doen: geen idee. Met zo'n bizar scenario kun je haast geen rekening houden.
Maar ook daar denk ik weer: die 4 douchegels had je wsch. nooit ontvangen als er geen mensen met je hadden meebesteld. Daar mag voor mijn gevoel iets tegenover staan.
Ja stoer hequote:Op vrijdag 23 oktober 2009 12:26 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Dat wist ik niet!![]()
![]()
Grappig dat het heel Europa heeft veroverd nu. Hmm... hoef ik het misschien ook niet mee te slepen naar de UK. Al is een fles met NL label natuurlijk wel weer stoer.
Sorry! Ik had niet begrepen dat jij de Vanillaries ook aangeboden had aan de anderen. Zoals je het eerst beschreef kwam het op mij over dat je al vooraf had besloten alle extraatjes zelf te houden.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 12:36 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Zo zit het dus niet. Ten eerste heb ik maar 1 CP gehad en geen 3. Ten tweede heb ik in mijn topic gevraagd of anderen een Vanillary wilden, zij zouden dan de extra verzendkosten betalen, dus een Vanillary voor 12 pond heb ik aangeboden. Niemand wilde dat. Vervolgens heb ik, voor mijzelf, die Vanillaries besteld door die extra verzendkosten te willen betalen, daar besloot ik dus om ze te kopen in mijn ogen. Als ik dat niet had gedaan, had ik ook maar 1 Vanillary gehad, net als jij. Vervolgens maakt MO een fout en BigHarry compenseert mij door die extra verzendkosten niet te rekenen - moet ik dan ineens mijn spulletjes gaan weggeven? Ik vind dus van niet, want ik zou ze gekocht hebben.
Had jij in je eentje dan 3 flessen besteld? Zo ja, dan had het gekund dat jij in je eentje voor de MO fout 'verantwoordelijk' bent omdat zij je ipv de missende flessen je totaal bestelde aantal flessen terugstuurden. Maar het lijkt mij dat je door je GO in totaal veel meer flessen had besteld en dat MO daarna de mist in is gegaan met het sturen van vervanging.quote:En die extra shower gels, dat zie je van te voren niet aankomen nee. En die heb ik dus opgevat als mijn beloning voor mijn werk, voor mijn telefoonkosten. Ik ben het niet met je eens dat die fout niet gemaakt had kunnen worden als ik in mn eentje had besteld. Bovendien vind ik het onzin om 3 flessen douchegel te gaan verdelen over 10 mensen. Dan moet ik dus weer flesjes daarvoor gaan kopen? Wie betaalt dat dan weer?
quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 12:49 schreef Dipkip het volgende:
Ik weet ook wat het is, ik heb op de VIP met een maffialid gekletst. Maar mag niks zeggen idd.
Mijn hint is: ik zou het niet kopen
Ik had voor mezelf in totaal 4 flessen douchegel besteld. Ik heb een flink aantal meebestellers die geen douchegels hebben besteld, dus alle andere mensen samen hadden er ook 5 of 6 (lijstje niet bij de hand).quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 12:51 schreef Cat22 het volgende:
Had jij in je eentje dan 3 flessen besteld? Zo ja, dan had het gekund dat jij in je eentje voor de MO fout 'verantwoordelijk' bent omdat zij je ipv de missende flessen je totaal bestelde aantal flessen terugstuurden. Maar het lijkt mij dat je door je GO in totaal veel meer flessen had besteld en dat MO daarna de mist in is gegaan met het sturen van vervanging.
Haha same herequote:Op vrijdag 23 oktober 2009 12:49 schreef Dipkip het volgende:
Ik weet ook wat het is, ik heb op de VIP met een maffialid gekletst. Maar mag niks zeggen idd.
Mijn hint is: ik zou het niet kopen
Tsja... als je nog geen anderhalf uur de tijd krijgt om te reageren op zo'n bericht... niet iedereen zit de hele dag op het lushforum enzo. Maar ik heb geen zin in een zoveelste lushforumrel, mijn CC is als het goed is een deze dagen binnen (nodig voor vakantiequote:Op vrijdag 23 oktober 2009 12:36 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Zo zit het dus niet. Ten eerste heb ik maar 1 CP gehad en geen 3. Ten tweede heb ik in mijn topic gevraagd of anderen een Vanillary wilden, zij zouden dan de extra verzendkosten betalen, dus een Vanillary voor 12 pond heb ik aangeboden. Niemand wilde dat.
Doe niet zo sneu zeg, een van de medebestellers die niet op het forum zat gaf aan dat ze het parfum wou. Namelijk mijn tante, dat stond ook in het topic. Moet ik dan volkomen onbekende mensen voorrang geven boven een familielid?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 18:36 schreef douche-eendje het volgende:
Tsja... als je nog geen anderhalf uur de tijd krijgt om te reageren op zo'n bericht... niet iedereen zit de hele dag op het lushforum enzo. Maar ik heb geen zin in een zoveelste lushforumrel, mijn CC is als het goed is een deze dagen binnen (nodig voor vakantie) dus ik kan straks zelf gaan bestellen. Scheelt ook wat gedoe met ophalen/versturen.
Ik denk het ja, de communicatie irl ging toch een stuk minder stroefquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 19:03 schreef Dipkip het volgende:
Het komt gewoon allemaal wat vreemd over, misschien is het gewoon internet miscommunicatie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |