Dat dilemma blijf je houden. In Amsterdam krijg je een betere woning met meer ruimte als je bereid bent buiten de ring te gaan wonen (bijv. IJburg). Als je echter een centraal gelegen woning wilt dan zijn de huizen weer onacceptabel klein/gehorig/verpauperd.quote:Op maandag 12 oktober 2009 10:05 schreef Lienekien het volgende:
We vinden locatie heel belangrijk. Ik zou niet in een nieuwbouwhuis willen en dan twintig minuten moeten fietsen om in de stad te zijn. Maar dan lever je in op de ruimte.
Wel degelijk. Een woekerrentekredietverstrekker, dus je wil er vast geen zaken mee doen. Hoezo?quote:Op maandag 12 oktober 2009 11:51 schreef Lienekien het volgende:
Ha.
Sigme, werkte jij niet voor een of andere kredietverstrekker?
Ik vroeg me alleen af of die ook DSB-gerelateerd is.quote:Op maandag 12 oktober 2009 11:52 schreef sigme het volgende:
[..]
Wel degelijk. Een woekerrentekredietverstrekker, dus je wil er vast geen zaken mee doen. Hoezo?
Nee, dat niet. In veel opzichten zijn we ook een stuk netter dan dat soort kredietverstrekkers. Er worden geen leningen / verzekeringen opgedrongen / aangesmeerd en er zitten geen adders onder het gras. Gewoon de maximale wettelijke rente (een respectabele 16% ).quote:Op maandag 12 oktober 2009 11:53 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik vroeg me alleen af of die ook DSB-gerelateerd is.
We gaan echt niet de stad in met de auto. Het enige wat we in Amsterdam doen met de auto is naar de Ikea rijden (via Amstel) en naar puppycursus in Amsterdam-Noord (via de ring). We wonen aan de rand in de buurt van de ring (met ondergrondse parkeergarage), dus dat is allemaal prima te doen zonder onze stadgenoten lastig te vallen.quote:Op maandag 12 oktober 2009 15:41 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik ben tegen mensen in de stad met een auto, zoals Claudia. Maar ik ben ook tegen moeders met een bakfiets. Wat nu?
Dat komt omdat mensen er bezwaar tegen maken. Hier in de straat zijn laatst allemaal fietsenrekken weggehaald omdat de buurtbewoners er een petitie tegen hadden ingediend. Het zou het straatbeeld verpesten. Dat zijn dezelfde mensen die klagen als er na 1 uur nog geroezemoes van een terras komt en de politie bellen als ze je piano kunnen horen. Het zijn ook de mensen die wijndrinkend klagen dat de stad vertrut, terwijk dat hun eigen schuld is.quote:Op maandag 12 oktober 2009 16:04 schreef Claudia_x het volgende:
Het is me trouwens een raadsel waarom er zo weinig nietjes in de stad zijn. Ik háát fietsen in Amsterdam.
quote:Op maandag 12 oktober 2009 16:16 schreef MeneerTim het volgende:
[..]
Dat komt omdat mensen er bezwaar tegen maken. Hier in de straat zijn laatst allemaal fietsenrekken weggehaald omdat de buurtbewoners er een petitie tegen hadden ingediend. Het zou het straatbeeld verpesten.
Bij mij in de straat zijn ze nu net bezig om heel veel nietjes neer te zetten. En mooie nieuwe betegeling.quote:Op maandag 12 oktober 2009 16:04 schreef Claudia_x het volgende:
Het is me trouwens een raadsel waarom er zo weinig nietjes in de stad zijn. Ik háát fietsen in Amsterdam.
En ik ben niet blij met het resultaat.quote:
Ik ook! Maar toch ... Met twee kinderen en allerlei spullen naar het park fietsen op een normale fiets is geen sinecure. Laats hebben we er bijna één overwogen. Of zo'n bakje wat je achter je fiets kan hangen. Maar het zal er wel niet van komen.quote:Op maandag 12 oktober 2009 16:07 schreef Claudia_x het volgende:
En ik ben tegen alle bakfietsen in de stad (of er nu een moeder of vader op zit). En ook tegen kinderwagens in trams en bussen.
Precies. Dat zijn namelijk per definitie rotkinderen met rotouders.quote:Op maandag 12 oktober 2009 16:39 schreef Z het volgende:
Het ouderschap doet je echt heel anders tegen dingen aankijken die je als niet ouder onmogelijk kan begrijpen. De bakfiets, hysterische kinderen in de supermarkt, enz ...
Ik begrijp de verleiding wel. Met één hond is het al lastig om wat verder van huis te geraken. Daarom nemen we bijvoorbeeld de auto naar puppycursus. Ik heb dat één keer met de bus gedaan en dat was een ramp.quote:Op maandag 12 oktober 2009 16:37 schreef Z het volgende:
[..]
Ik ook! Maar toch ... Met twee kinderen en allerlei spullen naar het park fietsen op een normale fiets is geen sinecure. Laats hebben we er bijna één overwogen. Of zo'n bakje wat je achter je fiets kan hangen. Maar het zal er wel niet van komen.
Vind ik ook. Daarom gooi ik mijn peuken altijd bij winkels naar binnen als ik op straat rook.quote:Op maandag 12 oktober 2009 16:09 schreef Claudia_x het volgende:
Tot slot moeten alle rokers die hun peuken op straat weggooien dood.
Ja, ik wil dan ook absoluut geen ouder worden, voor je het weet breekt er nuance door.quote:Op maandag 12 oktober 2009 16:39 schreef Z het volgende:
Het ouderschap doet je echt heel anders tegen dingen aankijken die je als niet ouder onmogelijk kan begrijpen. De bakfiets, hysterische kinderen in de supermarkt, enz ...
Die koters kunnen toch gewoon aan een touwtje achter de fiets aan rennen net als Fikkie? Is ook gelijk die hele jeugdobesitascrisis uit de wereld.quote:Op maandag 12 oktober 2009 16:37 schreef Z het volgende:
[..]
Ik ook! Maar toch ... Met twee kinderen en allerlei spullen naar het park fietsen op een normale fiets is geen sinecure.
En eventuele overbevolking.quote:Op maandag 12 oktober 2009 18:27 schreef Marble het volgende:
[..]
Die koters kunnen toch gewoon aan een touwtje achter de fiets aan rennen net als Fikkie? Is ook gelijk die hele jeugdobesitascrisis uit de wereld.
Ja maar, die kleine kan nog niet lopen. Laatst stond er een stuk in de krant dat kinderen inderdaad beter zelf kunnen fietsen dan rondgefietst worden. Daar ben ik het wel mee eens, maar kleintjes op een fiets door het drukke Amsterdam ... Eerst maar wat groter worden.quote:Op maandag 12 oktober 2009 18:27 schreef Marble het volgende:
[..]
Die koters kunnen toch gewoon aan een touwtje achter de fiets aan rennen net als Fikkie? Is ook gelijk die hele jeugdobesitascrisis uit de wereld.
Het is geen nuance, het is een totaal andere blik op zaken.quote:Op maandag 12 oktober 2009 18:03 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ja, ik wil dan ook absoluut geen ouder worden, voor je het weet breekt er nuance door.
Ze zijn slecht te besturen en ze worden dan ook nog meestal door vrouwen bestuurd. Dat is natuurlijk vragen op problemen.quote:Op maandag 12 oktober 2009 19:16 schreef sigme het volgende:
Ik vind bakfietsen wel leuk.
Ik woon dan ook niet in Mokum.
Wat erg. Vind je mensen zonder kinderen nu ook dom of kortzichtig?quote:Op maandag 12 oktober 2009 20:19 schreef Z het volgende:
[..]
Het is geen nuance, het is een totaal andere blik op zaken.
Meet onwetend en naïef.quote:Op maandag 12 oktober 2009 20:48 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Wat erg. Vind je mensen zonder kinderen nu ook dom of kortzichtig?
Ja, daar zijn de gelijkgestemden.quote:Op maandag 12 oktober 2009 21:06 schreef ShadyLane het volgende:
----> OUD
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |