abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73607084
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 11:23 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik ben trouwens ook wel benieuwd naar het schuldendeel bij een faillissement. Vaak worden dergelijke schulden overgenomen, maar wanneer dat niet gebeurt zijn deze direct opeisbaar geworden.

Dan zijn de problemen voor heel veel mensen nog even een stuk groter geworden.
Vraag me af hoe lang het duurt voordat iemand de stichting Lakemanleed op gaat richten, met z'n "failliet is de enige manier waarop mensen hun geld nog gaan zien'
pi_73607697
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 12:13 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik heb er nog ¤50 staan.
Die kan je nog opnemen
quote:
Rekeninghouders bij DSB kunnen bij andere banken tot en met woensdag nog tot ¤ 250 per dag pinnen van hun DSB-rekening, aldus een woordvoerder van de Nederlandsche Bank (DNB). Zij zullen snel een betaalrekening bij een andere bank moeten openen. Andere banken zullen daaraan meewerken.
En daarna mag je al je (automatische) betalingen en inkomsten (zoals salaris) gaan omzetten
Get it and Bet it
pi_73608218
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 13:10 schreef SteveBudin het volgende:

[..]

En daarna mag je al je (automatische) betalingen en inkomsten (zoals salaris) gaan omzetten
Zou wel grappig zijn. Heb je een negatieve BKR notering gekregen doordat je je DSB hypotheekje niet meer kon betalen, en dan kun je geen nieuwe rekening openen bij een andere bank
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_73608413
Och dan wachten we het maar af wanneer we onze 1500 euro gaan krijgen.
Jammer kan ik weer op zoek naar een gratis bankpas.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  maandag 12 oktober 2009 @ 13:41:35 #105
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_73608798
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 12:42 schreef Five_Horizons het volgende:
Om half twee is er overigens een persconferentie over dit gedoe....
Die is uitgesteld.

Scheringa vertelde dat DSB wel solvabel is, maar niet liquide geloof ik. De rechter zou dit bij het onder curatele stellen hebben bevestigd.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_73608872
Mja... dat zal wel komen doordat alles vastzit in leningen....
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  maandag 12 oktober 2009 @ 13:51:47 #107
65960 sanger
pi_73609157
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 13:43 schreef Five_Horizons het volgende:
Mja... dat zal wel komen doordat alles vastzit in leningen....
Ik hoorde ook noemen dat er de afgelopen week zo ongeveer 600 mio is opgenomen van de spaartegoeden. Dan zou denk ik iedere bank te kampen hebben met te zwakke liquiditeit

Best wel een mogelijkheid dat de spaartegoeden bevroren zijn om te voorkomen dat iedereen alles weghaalt en het dus met een sisser afloopt.
pi_73609238
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 13:51 schreef sanger het volgende:

[..]

Ik hoorde ook noemen dat er de afgelopen week zo ongeveer 600 mio is opgenomen van de spaartegoeden. Dan zou denk ik iedere bank te kampen hebben met te zwakke liquiditeit

Best wel een mogelijkheid dat de spaartegoeden bevroren zijn om te voorkomen dat iedereen alles weghaalt en het dus met een sisser afloopt.
Dit is geen kleine ingreep van DnB en de rechter. De kans dat dit met een sisser afloopt lijkt mij zeer klein tenzij iemand miljoenen\miljarden in DSB gaat pompen. Als een bak zijn betaal verplichtingen niet meer kan nakomen wat het probleem is als er geen cash is dan gaat het heel erg hard met rentes, boetes, etc etc
  maandag 12 oktober 2009 @ 13:59:07 #109
65960 sanger
pi_73609367
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 13:54 schreef Godtje het volgende:

[..]

Dit is geen kleine ingreep van DnB en de rechter. De kans dat dit met een sisser afloopt lijkt mij zeer klein tenzij iemand miljoenen\miljarden in DSB gaat pompen. Als een bak zijn betaal verplichtingen niet meer kan nakomen wat het probleem is als er geen cash is dan gaat het heel erg hard met rentes, boetes, etc etc
Ik snap dat de kans klein is, maar de tegoeden zijn in eerste instantie slechts tot donderdag bevroren. Misschien dat DSB in de tussentijd in de gelegenheid wordt gesteld om de miljoenen/miljarden ergens beschikbaar te krijgen.

Overigens meten met twee maten door Bos. Waarom ING en ABN wel helpen en DSB niet?
pi_73609415
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 13:59 schreef sanger het volgende:

Overigens meten met twee maten door Bos. Waarom ING en ABN wel helpen en DSB niet?
Omdat ING en ABN systeembanken zjin, en DSB niet.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  maandag 12 oktober 2009 @ 14:00:37 #111
247356 infp2009
More cowbell!
pi_73609418
De DSB is een relatief kleine bank. Het omvallen van deze bank zal daardoor geen grote gevolgen voor de economie hebben. Daarnaast is deze situatie ook geen gevolg van de kredietcrisis, maar van een foute bedrijfsvoering.
"Faith is making a virtue out of not thinking."
"Capitalism is a system wherein man exploits man. And communism — is vice versa.”
pi_73609474
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 13:59 schreef sanger het volgende:

[..]

Ik snap dat de kans klein is, maar de tegoeden zijn in eerste instantie slechts tot donderdag bevroren. Misschien dat DSB in de tussentijd in de gelegenheid wordt gesteld om de miljoenen/miljarden ergens beschikbaar te krijgen.

Zie de andere reacties en volgens mij is Bos ook nog niet aan het woord geweest dus het is toch nog niet uitgesloten dat ze wel gaan helpen.
  maandag 12 oktober 2009 @ 14:17:55 #113
247356 infp2009
More cowbell!
pi_73609918
Zo, over de afgelopen weken 18% van het spaargeld weggehaald.
"Capitalism is a system wherein man exploits man. And communism — is vice versa.”
  maandag 12 oktober 2009 @ 14:24:58 #114
65960 sanger
pi_73610133
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 14:00 schreef infp2009 het volgende:
De DSB is een relatief kleine bank. Het omvallen van deze bank zal daardoor geen grote gevolgen voor de economie hebben. Daarnaast is deze situatie ook geen gevolg van de kredietcrisis, maar van een foute bedrijfsvoering.
Niet door een verkeerde bedrijfsvoering, maar door een eppo genaamd Lakeman

Zonder de oproep van Lakeman was dit niet gebeurt. Althans niet in deze mate.
  maandag 12 oktober 2009 @ 14:27:23 #115
247356 infp2009
More cowbell!
pi_73610217
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 14:24 schreef sanger het volgende:

[..]

Niet door een verkeerde bedrijfsvoering, maar door een eppo genaamd Lakeman

Zonder de oproep van Lakeman was dit niet gebeurt. Althans niet in deze mate.
Tja, kip en ei verhaal, vind je niet? Als DSB een betere bedrijfsvoering zou hebben gehad, zou Lakeman (in zijn ogen) de oproep niet hebben hoeven doen, en al zou hij het wel hebben gedaan; mensen zouden er wel wat langer over hebben nagedacht om zijn oproep te volgen.
  maandag 12 oktober 2009 @ 14:45:23 #116
65960 sanger
pi_73610850
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 14:27 schreef infp2009 het volgende:

[..]

Tja, kip en ei verhaal, vind je niet? Als DSB een betere bedrijfsvoering zou hebben gehad, zou Lakeman (in zijn ogen) de oproep niet hebben hoeven doen, en al zou hij het wel hebben gedaan; mensen zouden er wel wat langer over hebben nagedacht om zijn oproep te volgen.
Tja, maar in mijn ogen zijn mensen nog altijd zelf verantwoordel;ijk voor het aangaan van een hypotheekproduct. Ze hebben destijds niet goed opgelet of zich niet goed genoeg laten informeren. Dat is hun eigen verantwoordelijkheid die nu, middels Lakeman, bij een andere partij verhaald probeert te worden.
  maandag 12 oktober 2009 @ 14:53:22 #117
247356 infp2009
More cowbell!
pi_73611131
Nou nee, een hypotheek is een complex financieel product, en daar is de WFT (wet op het financieel toezicht) erg duidelijk over:
quote:
De financieel dienstverlener is je verplicht bepaalde informatie te geven voorrdat je een complex financieel product - zoals een hypotheek - van hem koopt. Informatie over het product zelf, via bijvoorbeeld een Financiële Bijsluiter, die informatie bevat over het aangeboden financiële product, waardoor je het gemakkelijker kunt vergelijken met andere financiële producten en aanbiedingen.

Maar ook informatie over hemzelf. Hij moet je bijvoorbeeld antwoord geven als je hem vraagt hoe hij verdient aan het product dat hij je adviseert, of wat voor soort afspraken hij heeft met de geldverstrekker.
Een financieel dienstverlener is daarnaast verplicht je goed en duidelijk voor te lichten, op een dusdanige wijze, dat je ook werkelijk begrijpt wat je aangeboden wordt. Hij moet je vertellen over de risico's en de fiscale consequenties van ingewikkelde hypotheekconstructies.
pi_73611264
Maar wat ik nu toch mis in het hele verhaal. Wat gebeurd er dan met de mensen met een lening van DSB? Dus inderdaad lenen.nl en ga zo maar door. Dat is me nog nooit duidelijk geworden.
  maandag 12 oktober 2009 @ 15:00:14 #119
247356 infp2009
More cowbell!
pi_73611373
Nogmaals dan:

Bij faillissement van een financiele dienstverlener worden zijn assets onder curatele gesteld. De curator gaat vervolgens kijken hoe hij de schuldeisers kan terugbetalen. De hypotheek en leningenportefeuilles worden daarvoor meestal verkocht aan andere financiele instellingen. Mocht niemand de portefeuille willen kopen worden de leningen en hypotheken direct opeisbaar. Dat betekent dat een consument in een keer de hele som moet betalen. Aangezien de meeste consumenten dat niet kunnen opbrengen zullen ze daarvoor een lening of hypotheek bij een andere bank moeten afsluiten.
pi_73611526
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:00 schreef infp2009 het volgende:
Nogmaals dan:

Bij faillissement van een financiele dienstverlener worden zijn assets onder curatele gesteld. De curator gaat vervolgens kijken hoe hij de schuldeisers kan terugbetalen. De hypotheek en leningenportefeuilles worden daarvoor meestal verkocht aan andere financiele instellingen. Mocht niemand de portefeuille willen kopen worden de leningen en hypotheken direct opeisbaar. Dat betekent dat een consument in een keer de hele som moet betalen. Aangezien de meeste consumenten dat niet kunnen opbrengen zullen ze daarvoor een lening of hypotheek bij een andere bank moeten afsluiten.
Zaten er niet al veel mensen bij de DSB die bij andere banken al geweigerd waren?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_73611544
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 14:57 schreef -_Tommy_- het volgende:
Maar wat ik nu toch mis in het hele verhaal. Wat gebeurd er dan met de mensen met een lening van DSB? Dus inderdaad lenen.nl en ga zo maar door. Dat is me nog nooit duidelijk geworden.
Het stomme deel van die leners (ik doe geen uitspraken over verhoudingen) zullen stoppen met betalen omdat die club failliet is en er dus 'toch niemand meer om dat geld komt'. De rest zullen gewoon blijven betalen aan de partij die deze bezittingen van DSB overneemt.
pi_73611761
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:05 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Zaten er niet al veel mensen bij de DSB die bij andere banken al geweigerd waren?
Ja en ook nog wat mensen met een hypotheeksom ver boven de waarde van de woning . Bij een nog functionerende DSB-bank hadden die mensen nog een kans om een regeling met DSB te treffen, ben benieuwd bij wie ze nu moeten aankloppen. Er is niemand die die hypotheken gaat overnemen en als ze oversluiten zitten ze nog steeds met een dikke restschuld. Allemaal dankzij Lakeman .

Er komen dus weer wat goedkope pandjes op de markt
Get it and Bet it
pi_73611805
Vanochtend om kwart over negen nog gepind, na de berichtgeving gelezen te hebben. Het is onze e/o rekening voor de vaste lasten, dus kon gelukkig met beide passen het maximale (gasttransactie) van 250 euro opnemen. Meer stond er ook niet op, want het gros van de rekeningen was al betaald. Blij dat we allebei nog een rekening hebben waar salaris e.d. op binnenkomt.

Ik wacht nu wel af waar DNB mee komt als vervangende partij voor rekeninghouders. zo'n haast het wat mij betreft niet, kan wel een paar dagen zonder gezamelijke rekening.
  maandag 12 oktober 2009 @ 15:15:29 #124
165633 eriksd
The grand facade...
pi_73611885
Ik snap sowieso het nut van Lakemans poging niet zo;

• Mensen met een lening moeten die lening nu aan een andere partij betalen. De vorderingen vallen immers gewoon in de boedel en worden overgenomen door andere partijen.
  • Mensen met een hypotheek hebben een nieuwe schuldeiser en hypotheekhouder.
  • Mensen met een enorme koopsompolissen sluiten achteraan in de rij schuldeisers.

En naar schadevergoedingen kan men helemaal fluiten.
  • Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
    Bis bis bis
    Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
    Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
    pi_73612425
    quote:
    Op maandag 12 oktober 2009 15:00 schreef infp2009 het volgende:
    Nogmaals dan:

En dus mensen die bij andere verstrekkers niet aan de bak komen die worden dan failliet verklaard?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')