Da's ook weer waar, maar ik denk dat (met uitzondering van de echt groten zoals Raet) ook die in deze situatie best wel wat flexibiliteit willen tonen, of misschien zelfs proactief alle overboekingen naar DSB vasthouden (als ze die informatie hebben).quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:42 schreef jitzzzze het volgende:
Bedrijven besteden dit vaak uit aan een payrolling-toko, hou daar rekening mee.
Vraag me ook af in hoeverre dit kan/mag?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:53 schreef capricia het volgende:
Lijkt me best wel raar om zo een tijdje zonder pinpas te moeten leven, zoals veel mensen nu met de DSB meemaken... Lijken wel oude tijden.
Dan zou het terug moeten komen bij de Bdienst?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:57 schreef fruityloop het volgende:
[..]
De belastingdienst doet geen stap harder, die boeken elke maand de hypotheekrente aftrek naar onze DSB betaalrekening, maar het kost 3 weken om dat aan te passen.. Op mijn vraag wat er zou gebeuren als ze er geen geld naar over kunnen maken, bleef het ook erg stil.. Ben erg benieuwd welke bedrijven wél even een stapje harder doen om er uit te komen met z'n allen.
Zonder pinpas leven? Kan me voorstellen dat het lastig wordt om je geld in handen te krijgen (denk dat de meeste banken tegenwoordig ook aan de balie gewoon een pinpas willen zien, misschien dat ze voor hun ex-DSB klanten aan de balie ook gewone legitimatie zullen accepteren totdat de pinpassen zijn gemaakt en bezorgd)quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 16:00 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Vraag me ook af in hoeverre dit kan/mag?
Snel en Belastingdienst in één zinquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:57 schreef fruityloop het volgende:
[..]
De belastingdienst doet geen stap harder, die boeken elke maand de hypotheekrente aftrek naar onze DSB betaalrekening, maar het kost 3 weken om dat aan te passen.. Op mijn vraag wat er zou gebeuren als ze er geen geld naar over kunnen maken, bleef het ook erg stil.. Ben erg benieuwd welke bedrijven wél even een stapje harder doen om er uit te komen met z'n allen.
Die informatie hebben ze vast niet, maar ze zullen denk ik wel wat meer medewerking verlenen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 16:00 schreef anboni het volgende:
[..]
Da's ook weer waar, maar ik denk dat (met uitzondering van de echt groten zoals Raet) ook die in deze situatie best wel wat flexibiliteit willen tonen, of misschien zelfs proactief alle overboekingen naar DSB vasthouden (als ze die informatie hebben).
Nee bedoel het blokkeren en vasthouden vh geld.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 16:03 schreef anboni het volgende:
[..]
Zonder pinpas leven? Kan me voorstellen dat het lastig wordt om je geld in handen te krijgen (denk dat de meeste banken tegenwoordig ook aan de balie gewoon een pinpas willen zien, misschien dat ze voor hun ex-DSB klanten aan de balie ook gewone legitimatie zullen accepteren totdat de pinpassen zijn gemaakt en bezorgd)
Dat zou heel goed kunnen. Maar je kon altijd al met slechts een legitimatie contant geld opnemen bij een kantoor.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 16:03 schreef anboni het volgende:
[..]
Zonder pinpas leven? Kan me voorstellen dat het lastig wordt om je geld in handen te krijgen (denk dat de meeste banken tegenwoordig ook aan de balie gewoon een pinpas willen zien, misschien dat ze voor hun ex-DSB klanten aan de balie ook gewone legitimatie zullen accepteren totdat de pinpassen zijn gemaakt en bezorgd)
Mijn werkgever.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:57 schreef fruityloop het volgende:
[..]
En zo zien we het graag. Als iedereen dat zou doen, kan iedereen gewoon boodschappen doen en alles betalen volgende maand.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 16:10 schreef Godtje het volgende:
[..]
Mijn werkgever.
Vanochtend gelijk mail dat alle betalingen richting DSB rekeningen niet meer plaats zullen vinden en dat iedereen kan door geven op welke rekening ze nu hun salaris willen ontvangen (mits ze eerst bij de DSB zaten uiteraard).
ohquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 16:09 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat zou heel goed kunnen. Maar je kon altijd al met slechts een legitimatie contant geld opnemen bij een kantoor.
Ik heb het zelfs nog nooit gedaan, maar weet wel dat het kan. Is eigenlijk voor als je pinpas gejat is, ingeslikt of simpelweg gebroken.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 16:11 schreef anboni het volgende:
[..]
ohDe laatste keer dat ik contant geld aan de balie heb opgenomen... kan ik me niet eens meer herinneren.. Was volgens mij voor de fusie van abn en amro
Mijn ervaring is totaal anders met de belastingdienst...quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:57 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Netjes zegquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 16:36 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Mijn ervaring is totaal anders met de belastingdienst...
Ik heb gisteren gebeld met de Belasting telefoon, die hebben een interne memo naar de belasting Utrecht gedaan die me netjes binnen 2 uur terugbelden. Ik moest een formulier invullen en dat per post of fax naar ze sturen, dat heb ik netjes gedaan. Ze hebben die fax naar Apeldoorn doorgestuurd en binnen 3 weken is het gewijzigd, op tijd voor de ronde van november.
Ik heb tevens de betaling van oktober laten tegenhouden, ze hebben simpelweg per direct alle bekende rekeningen geschrapt bij onze sofinummers (BSN ofzo) waardoor de niet doorgezette betalingen niet meer doorgezet kunnen worden. Op het moment dat er een nieuw rekeningnummer is wordt het per direct die kant op gestort volgens de aardige mevrouw,
Logisch dat ze oktober niet meer kunnen tegenhouden, dat is een paar dagen. Dat kan nergens meer lijkt me op zo'n termijn.
Overigens wordt het geld niet geaccepteerd door de DSB, alle inkomende en uitgaande geldstromen zijn bevroren.
Ik krijg hier net ook een mailtje van HRM met het dringende verzoek om zsm contact op te nemen als je 'n DSB betaalrekening hebthad.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 16:10 schreef Godtje het volgende:
Vanochtend gelijk mail dat alle betalingen richting DSB rekeningen niet meer plaats zullen vinden en dat iedereen kan door geven op welke rekening ze nu hun salaris willen ontvangen (mits ze eerst bij de DSB zaten uiteraard).
Als vervangend salarisadministrateur heb ik ook maar een mailtje rond laten doen. Denk echter niet dat er mensen tussen zitten met een DSB rekening, maar je weet het maar nooit! Zou wel extreem lullig zijn als een persoon bij DSB een rekening heeft en juist nu 3 weken met vakantie is! Kan ie niet reageren op dat mailtje en kan ie ook niet pinnen op vakantiequote:Op dinsdag 13 oktober 2009 16:49 schreef anboni het volgende:
[..]
Ik krijg hier net ook een mailtje van HRM met het dringende verzoek om zsm contact op te nemen als je 'n DSB betaalrekening hebthad.
Die problemen zullen best meevallen. Er zijn maar heel erg weinig bedrijven die bij een mislukte incasso direct naar een incassobureau o.i.d. stappen. Meestal sturen ze eerst een briefje dat het incasso mislukt is met het verzoek dit zelf alsnog over te maken. Een nieuwe rekening heb je zo geopend (afspraak tussen DNB en de grotere reguliere banken), en als je meteen regelt dat daar je volgende salaris op gestort wordt, heb je alle gelegenheid om je rekeningen te voldoen. Dus ja, het is vervelend en 'n hoop onnodig werk voor mensen die 'n DSB betaalrekening hadden, maar de gemiddelde rekeninghouder zal geen hele grote problemen krijgen hierdoor (daarbij denk ik dat de meeste bedrijven in een situatie als deze ook best wel wat coulance willen tonen)quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:32 schreef merry77 het volgende:
Leuk als je je electriciteitsrekening, huur van je huis, andere vaste lasten via je DSB rekening hebt lopen.
Dankzij die LakemanLul kom je daar straks ook mee in de problemen.
Dat zou inderdaad best pijnlijk zijn jaquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:52 schreef testje318 het volgende:
[..]
Als vervangend salarisadministrateur heb ik ook maar een mailtje rond laten doen. Denk echter niet dat er mensen tussen zitten met een DSB rekening, maar je weet het maar nooit! Zou wel extreem lullig zijn als een persoon bij DSB een rekening heeft en juist nu 3 weken met vakantie is! Kan ie niet reageren op dat mailtje en kan ie ook niet pinnen op vakantie
lakeman is niet de schuldige , dat heeft zelfs dsb al vorige week aangegevenquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:32 schreef merry77 het volgende:
Als ik door Lakeman zo in de problemen zou zijn gekomen zou ik dagelijks zijn ramen ingooien in de nacht.
quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:58 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
lakeman is niet de schuldige , dat heeft zelfs dsb al vorige week aangegeven
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |