Ik heb uitsluitend een bad en daarin kan ik prima douchen. Ik mis een douche niet zo.quote:Op zondag 11 oktober 2009 19:58 schreef Kabbie_Kabbie het volgende:
Heb een nieuwbouw woning gekocht. (zie mijn topic daarover) nu zijn we met de badkamer bezig waar we deze week ene beslissing over moeten nemen.
Nu wilt mijn vriendin heeeel graag een bad. Ik hoef daar in tegen niet zo nodig een bad. Nu is onze nieuwe badkamer niet zo groot (+-220 bij 260) om beide erin te zetten.
Nu ben ik bang dat ik word "verplicht" tot het douchen in bad nu wil ik weten wat jullie ervaring daarmee is.
Nu zijn er van die baden die ook voor het douchen in bad geschikt is. is dit fijn?
Dat dus.quote:Op zondag 11 oktober 2009 20:02 schreef ShadyLane het volgende:
Leg wel een matje erin als je doucht, tegen het uitglijden.
Waarom niet?quote:
Je staat hoog en hebt dus weinig ruimte als je lang bent, een bad is smal en je hebt dus weinig ruimte om te bewegen, een bad loopt rond aan de hoeken, dus je staat of ver van de douche af, of op een 'rond' stuk, je staat nergens echt lekker te douchen. Met z'n tweetjes douchen kan je in een bad ook wel vergeten.quote:
Ik ben lang en kan er makkelijk in staan. Ik heb een hoekje waar ik veel bewegingsvrijheid heb. En met zn tweeen douchen met maar één douchekop heb ik sowieso al nooit relax gevonden.quote:Op zondag 11 oktober 2009 20:07 schreef Burdie het volgende:
[..]
Je staat hoog en hebt dus weinig ruimte als je lang bent, een bad is smal en je hebt dus weinig ruimte om te bewegen, een bad loopt rond aan de hoeken, dus je staat of ver van de douche af, of op een 'rond' stuk, je staat nergens echt lekker te douchen. Met z'n tweetjes douchen kan je in een bad ook wel vergeten.
Ons bad is niet smal en de kop hangt halverwege het bad.quote:Op zondag 11 oktober 2009 20:07 schreef Burdie het volgende:
[..]
Je staat hoog en hebt dus weinig ruimte als je lang bent, een bad is smal en je hebt dus weinig ruimte om te bewegen, een bad loopt rond aan de hoeken, dus je staat of ver van de douche af, of op een 'rond' stuk, je staat nergens echt lekker te douchen. Met z'n tweetjes douchen kan je in een bad ook wel vergeten.
Het ligt er maar net aan hoe je de douchekop hangt.quote:Op zondag 11 oktober 2009 20:07 schreef Burdie het volgende:
[..]
nee, aan wat je gewend bent. Ik weet niet beter dat de douchekop boven de smalle zijde van het band hangt. Was vroeger thuis al zo en in al mijn huizen tot zover ook.quote:Op zondag 11 oktober 2009 20:17 schreef teknomist het volgende:
[..]
Het ligt er maar net aan hoe je de douchekop hangt.
Dat zijn wel hele dure dingetjes...quote:Op zondag 11 oktober 2009 20:13 schreef Yoewie het volgende:
Anders schaf je zo'n bad aan met speciaal douche gedeelte erin?
Dan weet je zeker dat je comfortabel kunt douchen en badderen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
maar die van artweger (onderste ) is wel gaaf. maar wel 5000 euro.quote:Op zondag 11 oktober 2009 20:28 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Dat zijn wel hele dure dingetjes...
Hier is de onze. Misschien heb je er wat aan.quote:Op zondag 11 oktober 2009 20:33 schreef Kabbie_Kabbie het volgende:
[..]
maar die van artweger (onderste ) is wel gaaf. maar wel 5000 euro.
Nu maar een goed douchebad zien te vinden
Kijk dat bedoel ik, als je er goed over nadenkt kan het prima.quote:Op zondag 11 oktober 2009 20:37 schreef Zwieber_de_Vos het volgende:
[..]
Hier is de onze. Misschien heb je er wat aan.
[ afbeelding ]
De achterkant loopt recht naar beneden (aan de andere kant loopt ie schuin).
Hij is breed en vanwege de plaats van de douchekop heb je genoeg ruimte.
Douchen in een gewoon bad is kut, zeker als jij langer dan 1,75 bent. DOuchen in van die speciale baden gaat een stuk beter, maar je hebt altijd wel een listige instap. Heb in het verleden ook zo'n bad gehad, dat werkte wel aardig. In hotels moet ik regelmatig in bad douchen, dat haat ik.quote:Op zondag 11 oktober 2009 19:58 schreef Kabbie_Kabbie het volgende:
Heb een nieuwbouw woning gekocht. (zie mijn topic daarover) nu zijn we met de badkamer bezig waar we deze week ene beslissing over moeten nemen.
Nu wilt mijn vriendin heeeel graag een bad. Ik hoef daar in tegen niet zo nodig een bad. Nu is onze nieuwe badkamer niet zo groot (+-220 bij 260) om beide erin te zetten.
Nu ben ik bang dat ik word "verplicht" tot het douchen in bad nu wil ik weten wat jullie ervaring daarmee is.
Nu zijn er van die baden die ook voor het douchen in bad geschikt is. is dit fijn?
Die bovenste is niet zo erg duur. Die onderste wel idd.quote:Op zondag 11 oktober 2009 20:28 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Dat zijn wel hele dure dingetjes...
Zou normaal gesproken inderdaad makkelijk moeten passen. Douchen in bad is kut. Geen douche is ook kut. Gewoon een douche en een bad nemen.quote:Op zondag 11 oktober 2009 21:00 schreef Forno het volgende:
In een badkamer van 2,2 x 2,6m kun je makkelijk een bad en douche bouwen hoor. Weet niet wat voor gigajacuzzi je in gedachten hebt? In de lengte kun je een douche van 0,9x0,9m plaatsen. Dan heb je nog 1,7m over voor een bad. Prima toch. Je moet jezelf afvragen hoe vaak je zo'n bad gebruikt. 1 a 2 keer maand?
Doekje erover en klaar en heb je met een douchecabine ook. Er komen hier best "verwende" argumenten voorbij. Conclusie is toch wel dat het prima kan. En zoals iemand als zei: als je een bad kan plaatsen: doen. Ook leuk en beter voor evt. verkoopquote:Op zondag 11 oktober 2009 22:35 schreef Anne het volgende:
Ik heb ook ervaring met beide en ik vind in bad douchen eigenlijk niet echt geweldig.
Met name als er net iemand voor je in bad is geweest met flink wat badschuim (lekker glad).
Sorry, maar ik ga niet met badschuim een douchecabine inquote:Op zondag 11 oktober 2009 22:41 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Doekje erover en klaar en heb je met een douchecabine ook. Er komen hier best "verwende" argumenten voorbij. Conclusie is toch wel dat het prima kan. En zoals iemand als zei: als je een bad kan plaatsen: doen. Ook leuk en beter voor evt. verkoop
Brrrr....!!quote:Op zondag 11 oktober 2009 22:58 schreef Stali het volgende:
Ik ben geen helder mientje maar heb een aversie tegen matjes en vaatdoekjes.
Ik heb er mijn arm door gebroken. Serieus. Baden zijn niet gemaakt om in te staan.quote:Op zondag 11 oktober 2009 19:58 schreef Kabbie_Kabbie het volgende:
Die wil ik alle drie welquote:Op zondag 11 oktober 2009 23:39 schreef Oblivion het volgende:
Oplossing 1:
[ afbeelding ]
Oplossing 2:
[ afbeelding ]
Oplossing 3:
[ afbeelding ]
Bron.
Bullshit, onze badkamer is 1.95 bij 2.20m en we hebben een bad, een douche, een wc, een wastafel en een radiator.quote:Op zondag 11 oktober 2009 19:58 schreef Kabbie_Kabbie het volgende:
Volgens mij is dat ding nog niet op de markt... enkele maanden geleden op beurs hadden ze er alleen nog maar een prototype van.quote:Op maandag 12 oktober 2009 12:19 schreef Kabbie_Kabbie het volgende:
http://www.sanigids.nl/duscholux-piccolo-step-in/#more-2001
[ afbeelding ]
Deze is ook wel mooi maar kan nergens de prijs vinden.
Als je het een beetje slim inpast, kun je allebei via dezelfde afvoer laten gaan. Er zit toch een muurtje om het bad, die leidingen hoef je niet in de grond te gaan zitten verzinken.quote:Op maandag 12 oktober 2009 12:19 schreef Kabbie_Kabbie het volgende:
Tja, beide past wel maar er zitten een aantal haken en ogen aan.De bouwer geeft beperkte vrijheid. dit door prefab betonnen wanden waardoor je met voorzetwanden moet gaan werken. Ook aanpassing van de afvoer gaat door de vloerverwarming veeeeel geld kosten. (meerwerk enzo, altijd duur)
Je woont niet in je badkamer.quote:Ik ben bang dat het dan een veel te benauwd wordt. Ik heb graag een wat ruimtelijker gevoel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |