abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73584824
Heb een nieuwbouw woning gekocht. (zie mijn topic daarover) nu zijn we met de badkamer bezig waar we deze week ene beslissing over moeten nemen.

Nu wilt mijn vriendin heeeel graag een bad. Ik hoef daar in tegen niet zo nodig een bad. Nu is onze nieuwe badkamer niet zo groot (+-220 bij 260) om beide erin te zetten.

Nu ben ik bang dat ik word "verplicht" tot het douchen in bad nu wil ik weten wat jullie ervaring daarmee is.

Nu zijn er van die baden die ook voor het douchen in bad geschikt is. is dit fijn?
pi_73584888
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 19:58 schreef Kabbie_Kabbie het volgende:
Heb een nieuwbouw woning gekocht. (zie mijn topic daarover) nu zijn we met de badkamer bezig waar we deze week ene beslissing over moeten nemen.

Nu wilt mijn vriendin heeeel graag een bad. Ik hoef daar in tegen niet zo nodig een bad. Nu is onze nieuwe badkamer niet zo groot (+-220 bij 260) om beide erin te zetten.

Nu ben ik bang dat ik word "verplicht" tot het douchen in bad nu wil ik weten wat jullie ervaring daarmee is.

Nu zijn er van die baden die ook voor het douchen in bad geschikt is. is dit fijn?
Ik heb uitsluitend een bad en daarin kan ik prima douchen. Ik mis een douche niet zo.
pi_73585008
Ik heb ook alleen een bad, en douchen gaat prima. Gewoon doen dus .

Leg wel een matje erin als je doucht, tegen het uitglijden. Ik ben ooit (bij een of andere sportclub, niet eens bij mij thuis) zo gigantisch op m'n bek gegaan door een douche-uitglijder...
pi_73585046
Ik douche altijd in een bad. En het bevalt goed hoor.
En die paar zeer kleine nadelen wegen niet op tegen het grote voordeel van het hebben van een bad.

Zorg alleen voor dat er een matje in bad ligt, zodat je niet makkelijk kan uitglijden.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_73585081
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 20:02 schreef ShadyLane het volgende:
Leg wel een matje erin als je doucht, tegen het uitglijden.
Dat dus.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_73585088
Douchen in bad is echt drie keer niks.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_73585096
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 20:03 schreef nostra het volgende:
Nadelen?
  zondag 11 oktober 2009 @ 20:05:07 #8
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_73585161
quote:
vreselijk inderdaad Ik zou er nooit voor kiezen
pi_73585167
quote:
Waarom niet?
pi_73585260
Wij wilden het ook alletwee, maar vanwege ruimtegebrek kon dat niet.
Onder andere vanwege mogelijke gezinsuitbreiding toch voor alleen een bad gekozen.
Met een kleintje is een bad gewoon wel erg makkelijk.

Bevalt verder goed hoor. Let wel op de hoogte, dat je er makkelijk in en uit kunt stappen en dat de bodem niet rond loopt.
  zondag 11 oktober 2009 @ 20:07:59 #11
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_73585278
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 20:04 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

Nadelen?
Je staat hoog en hebt dus weinig ruimte als je lang bent, een bad is smal en je hebt dus weinig ruimte om te bewegen, een bad loopt rond aan de hoeken, dus je staat of ver van de douche af, of op een 'rond' stuk, je staat nergens echt lekker te douchen. Met z'n tweetjes douchen kan je in een bad ook wel vergeten.
KuikenGuppy
pi_73585293
Ik had alleen een bad om te douchen, maar ik heb hem er nu uitgeflikkerd, levensgevaarlijk! Dat daar nog geen wetsvoorstel voor is aangenomen...... Het is net of je wilt breakdancen in het Thialf-stadion....
pi_73585326
Nou, als dat betekent dat ze ook een bad hebben, zou ik toch echt zeggen: doen! Een bad is ZO fijn om te hebben, ook als je het niet heel vaak gebruikt. Gewoon het feit dat het kan, als je van een sportwedstrijd terugkomt, of verkleumd na een wandeling in de vrieskou, of opgefokt na een hectische werkdag....en als TS ook nog een leuk vriendinnetje heeft is de meerwaarde er al helemaal.
pi_73585349
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 20:07 schreef Burdie het volgende:

[..]

Je staat hoog en hebt dus weinig ruimte als je lang bent, een bad is smal en je hebt dus weinig ruimte om te bewegen, een bad loopt rond aan de hoeken, dus je staat of ver van de douche af, of op een 'rond' stuk, je staat nergens echt lekker te douchen. Met z'n tweetjes douchen kan je in een bad ook wel vergeten.
Ik ben lang en kan er makkelijk in staan. Ik heb een hoekje waar ik veel bewegingsvrijheid heb. En met zn tweeen douchen met maar één douchekop heb ik sowieso al nooit relax gevonden.
pi_73585408
quote:

[..]

Ons bad is niet smal en de kop hangt halverwege het bad.
Wij hebben ook meer een hoekig bad (speciaal voor gekozen omdat we er ook in douchen, dus we hebben veel ruimte hoor).
Samen douchen is bij ons dan ook goed mogelijk.
pi_73585445
Heb nu de badkamer verbouwd en de extra ruimte die het bad naliet een extra grote douche gemaakt, met massagestralen, regendouche en zitjes.... allemaal met muurtjes, dus niet met goedkope douchewandjes. Bevalt stukken eter, zo....
pi_73585477
Ik heb ook een tijd moeten douchen in bad. nu gelukkig del uxe van beide.
Douchen in bad kent mijns inziens alleen het nadeel van spetterend water en je bewegingsvrijheid. Een douchegrodijn is een stuk lastiger.
Als je dit op een prettige wijze weet op te lossen dan maakt het volgens mij weinig uit.
Een glazen wand over de halve lengte of zo.

Let er ook even op dat je de kraan op een plek zet waar er je geen last hebt als je in bad ligt, alleen of met zijn tweeen. Maar ook een plek zodat je de douche op een stang kan hangen.

Ga je voor de halve wand dan zal de douchekop aan het uiteinde van het bad komen. ls je de kraan in het midden hebt zal de slang te kort zijn. Of het rotding hangt telkens in bad als je in bad wil.

En let er op dat je het schuine deel van je bad aan de goede zijde plaats.
Isoleer de buidkuip van onderen met glaswol of iets dergelijks. Maar goed, ik ga verder dan je vraag.

Het kan prima, maar denk goed na over de praktische kant. Anders heb je er altijd een net niet gevoel bij. En niet prettig douchen en niet prettig badderen.
pi_73585499
Anders schaf je zo'n bad aan met speciaal douche gedeelte erin?
Dan weet je zeker dat je comfortabel kunt douchen en badderen.

pi_73585687
quote:

[..]

Het ligt er maar net aan hoe je de douchekop hangt.
pi_73586113
Ik heb jarenlang bij mijn ouders in bad gedouched, zonder speciaal douchedeel erin oid en het is prima. Zeker als vrouw is het makkelijker met benen scheren omdat je je voet ergens op kunt zetten. En de douchekop... tja, die moet je gewoon hoog genoeg ophangen en je hebt baden in vele verschillende breedtes en vormen. En in de meeste standaard douchecelletjes, zie ik de meeste mensen er ook niet met 2 personen instaan.
pi_73586142
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 20:17 schreef teknomist het volgende:

[..]

Het ligt er maar net aan hoe je de douchekop hangt.
nee, aan wat je gewend bent. Ik weet niet beter dat de douchekop boven de smalle zijde van het band hangt. Was vroeger thuis al zo en in al mijn huizen tot zover ook.

Douchegordijn of plexiglazenland ervoor en het gaat prima.
Take on the situation, but not the torment ...
pi_73586219
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 20:13 schreef Yoewie het volgende:
Anders schaf je zo'n bad aan met speciaal douche gedeelte erin?
Dan weet je zeker dat je comfortabel kunt douchen en badderen.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Dat zijn wel hele dure dingetjes...
pi_73586516
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 20:28 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

maar die van artweger (onderste ) is wel gaaf. maar wel 5000 euro.

Nu maar een goed douchebad zien te vinden
pi_73586775
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 20:33 schreef Kabbie_Kabbie het volgende:

[..]

maar die van artweger (onderste ) is wel gaaf. maar wel 5000 euro.

Nu maar een goed douchebad zien te vinden
Hier is de onze. Misschien heb je er wat aan.

De achterkant loopt recht naar beneden (aan de andere kant loopt ie schuin).
Hij is breed en vanwege de plaats van de douchekop heb je genoeg ruimte.
pi_73587089
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 20:37 schreef Zwieber_de_Vos het volgende:

[..]

Hier is de onze. Misschien heb je er wat aan.
[ afbeelding ]

De achterkant loopt recht naar beneden (aan de andere kant loopt ie schuin).
Hij is breed en vanwege de plaats van de douchekop heb je genoeg ruimte.
Kijk dat bedoel ik, als je er goed over nadenkt kan het prima.
pi_73587248
quote:

Douchen in een gewoon bad is kut, zeker als jij langer dan 1,75 bent. DOuchen in van die speciale baden gaat een stuk beter, maar je hebt altijd wel een listige instap. Heb in het verleden ook zo'n bad gehad, dat werkte wel aardig. In hotels moet ik regelmatig in bad douchen, dat haat ik.

Mijn tip: investeer in een stoomcabine, heerlijk, lekker stomen en regendouchen met een muziekje en gekleurd licht enzo...
Whatever...
  FOK!fotograaf zondag 11 oktober 2009 @ 21:00:25 #27
17893 Forno
pi_73588117
In een badkamer van 2,2 x 2,6m kun je makkelijk een bad en douche bouwen hoor. Weet niet wat voor gigajacuzzi je in gedachten hebt? In de lengte kun je een douche van 0,9x0,9m plaatsen. Dan heb je nog 1,7m over voor een bad. Prima toch. Je moet jezelf afvragen hoe vaak je zo'n bad gebruikt. 1 a 2 keer maand?

Koop anders minimaal een bad met een platte bodem.
pi_73589119
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 20:28 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

Die bovenste is niet zo erg duur. Die onderste wel idd.
  zondag 11 oktober 2009 @ 21:21:20 #29
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_73589373
Doen het hier nu ook maar als we de badkamer gaan aanpassen gaat dat bad er echt uit en komt er een luxe douche
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_73589532
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 21:00 schreef Forno het volgende:
In een badkamer van 2,2 x 2,6m kun je makkelijk een bad en douche bouwen hoor. Weet niet wat voor gigajacuzzi je in gedachten hebt? In de lengte kun je een douche van 0,9x0,9m plaatsen. Dan heb je nog 1,7m over voor een bad. Prima toch. Je moet jezelf afvragen hoe vaak je zo'n bad gebruikt. 1 a 2 keer maand?
Zou normaal gesproken inderdaad makkelijk moeten passen. Douchen in bad is kut. Geen douche is ook kut. Gewoon een douche en een bad nemen.
Zu hause ist alles besser
pi_73589569
Wij hadden het vroeger, maar ik vond het niks. Ik ging nooit in bad, en mijn schatje wel. Als ze in bad lag, kan ik niks. Tevens vind ik het geluid van douchen in een bad echt drama. Douchen moet stil kunnen. Ben ook al een keer gevallen :|
pi_73590439
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 21:24 schreef draaijer het volgende:
Ben ook al een keer gevallen :|
Vind je het gek als je draaijer heet?
pi_73593009
nja ik had vroeger ook geen keus, dan gaat het prima ( soms uitstappen niet altijd even goed )
nu ik beide heb.. vindt ik dat echt een stuk prettiger.
pi_73594113
Ik heb ervaring met beide situtaties en ik vond het niet plezierig om vanuit een lekker warm bad eruit te moeten om bij de douchekabine te komen.

Aan de andere kant, een douche boven een bad met douchegordijn vond ik ook weer niet helemaal je van het.

Wanneer je die luxe hebt, zou ik voor beide kiezen. Dan kan de badganger zich even met de douchekop na het baden afspoelen en jij gewoon lekker douchen in een kabine en dan heb je nergens zo'n fladdergordijn.
pi_73594359
Ik heb ook ervaring met beide en ik vind in bad douchen eigenlijk niet echt geweldig.
Met name als er net iemand voor je in bad is geweest met flink wat badschuim (lekker glad).

Maar als ik móest kiezen tussen een douche of een douche met bad waarbij je dan wel in bad moet douchen. Dan koos ik voor het laatst. Maar dat komt meer door mijn badder-verslaving.
  zondag 11 oktober 2009 @ 22:40:46 #36
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_73594608
nou ik vindt t echt fucking irritant
als wij een nieuw huis kopen komt t of apart, of dan maar geen bad..
daar gebruik ik t te weinig voor vergelijkbaar met t aantal irritaties

uitglijden, samen douchen is een hel ( laat staan sexen;) ) bij ons hangt ie misschien ook verkeerd maar kan niet anders dan aan de korte zijde en moet je dus de hele tijd wisselen en staat 1 kou te lijden, uitstappen na t douchen heb ik al een paar keer bijna mn nek gebroken en bij instappen ook wel eens bijna door t hele bad gegleden... maw NIET DOEN!!

ik ga t echt proberen seperaat te krijgen en de nieuwe spliffy casa
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
pi_73594659
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 22:35 schreef Anne het volgende:
Ik heb ook ervaring met beide en ik vind in bad douchen eigenlijk niet echt geweldig.
Met name als er net iemand voor je in bad is geweest met flink wat badschuim (lekker glad).

Doekje erover en klaar en heb je met een douchecabine ook. Er komen hier best "verwende" argumenten voorbij. Conclusie is toch wel dat het prima kan. En zoals iemand als zei: als je een bad kan plaatsen: doen. Ook leuk en beter voor evt. verkoop
pi_73594751
Hoezo glijden jullie allemaal uit in een bad?
pi_73595080
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 22:41 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

Doekje erover en klaar en heb je met een douchecabine ook. Er komen hier best "verwende" argumenten voorbij. Conclusie is toch wel dat het prima kan. En zoals iemand als zei: als je een bad kan plaatsen: doen. Ook leuk en beter voor evt. verkoop
Sorry, maar ik ga niet met badschuim een douchecabine in .

@ Stali, wij hebben in ieder geval niet een specifiek "hier kun je makkelijk in staan-bad".
Hij loopt rond af, dus is al glad van zichzelf. We hebben wel eens zo'n anti-slip-mat geprobeerd, maar dat werkt ook voor geen meter.
pi_73595515
Bij een rond bad kan ik het me nog wel voorstellen.

Ik herinnerde me net trouwens wel dat we ook ooit een mat hadden voor in bad.
Echt, dat vond ik wel zo smerig. Het was met meerdere mensen iedere ochtend douchen en ik ging daarnaast twee avonden per week in bad en dat moest je eerst dat aan de onderkant glibberig geworden matje schoonmaken en alles bleef hangen in die zuignappen. Zo goor, net als die gootsteenmatjes trouwens.

Als mijn voorganger zo onbeleefd is om het bad niet schoon te maken dan doe ik het zelf wel met een fles Jif want dat is nog altijd makkelijker dan zo'n matje.

Ik ben geen helder mientje maar heb een aversie tegen matjes en vaatdoekjes.
pi_73595651
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 22:58 schreef Stali het volgende:
Ik ben geen helder mientje maar heb een aversie tegen matjes en vaatdoekjes.
Brrrr....!!
  zondag 11 oktober 2009 @ 23:06:27 #42
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_73595870
Ik vind het armoe troef, glibber en glij. Ik heb dan ook niet zo veel met badderen. Ik vind een boek lezen in bad echt a-relaxt. Ik lig nooit lekker nee ik zou voor een mooi ruim opgezette douche gaan en het bad vergeten.
Het enige nadeel van het niet hebben van een bad is dat er van die leuke dingen voor in bad te koop zijn die je dan dus niet kan gebruiken. Chocolade bruisballen e.d.
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_73597419
Oplossing 1:

Oplossing 2:

Oplossing 3:

Bron.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  zondag 11 oktober 2009 @ 23:40:22 #44
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_73597463
quote:

Ik heb er mijn arm door gebroken. Serieus. Baden zijn niet gemaakt om in te staan.
Tenzij je zo'n achterlijk zuignapmatje in je bad wil leggen.
  maandag 12 oktober 2009 @ 02:05:30 #45
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_73600242
Nooit geweten dat dit zo'n controversieel onderwerp was.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 12 oktober 2009 @ 02:16:17 #46
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_73600281
Wij hebben een bad met halverwege de lengte de douche. Douchen lukt mij prima met mn 1.78m. En een ex van 1.94m kon er ook prima douchen.

Badhoogte is denk ik een 10cm hoger dan de douchevloer zelf. Wat je eigenlijk ook zou moeten hebben als een 'lekbak'.

Nu valt al het water netjes in het bad en met 2 douchen is ook heerlijk... Alleen dan moet je wel een douchestang op mooie hoogte hebben. Onze kan tot 2.30m hoog hangen. Zit nog te denken aan een dubbele douchekop voor 2, maar zo vaak sta ik niet samen onder de douche....
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  maandag 12 oktober 2009 @ 02:31:21 #47
64108 EgoTrippin
what I mean, not what I say
pi_73600336
Misschien een raar idee hoor, maar kun je niet een opblaasbaar bad gebruiken, of wat voor bad dan ook dat je na gebruik kunt opbergen zodat je weer een normale douche overhoudt? Dat is ook nog eens (veel?) goedkoper, wel iets minder luxe natuurlijk... maar als je 'af en toe' in bad gaat lijkt het me een goede oplossing.

edit: ik heb hier een voorbeeld gevonden: http://www.vouwbad.nl/

[ Bericht 6% gewijzigd door EgoTrippin op 12-10-2009 02:45:54 ]
of niet
  maandag 12 oktober 2009 @ 10:44:44 #48
18695 KeRsTmAnNeKe
December my ass!
pi_73603492
Ik heb met beide ervaring, thuis hebben we los bad+douche, bij mijn vriendin een bad waarin gedouched wordt.

Vroeger hadden we thuis ook een bad waarin we moesten douchen.

Opzich gaat douchen in bad prima, zorg wel dat je een apart douchegedeelte hebt, kan me herrinneren dat we vroeger een 1-persoons ligbadje hadden waarin gedouched moest worden... dat gaat niet goed.

Zorg er ook voor dat je een acryl bad neemt en geen plaatstaal, op acryl heb je veel meer grip als het vochtig is. evt kan je badmatje gebruiken, maar dat is niet echt nodig.
Bij mn vriendin hebben ze plaatstalen bad, das soms beetje eng om in en uit te stappen.

De hoogte van een douche maakt niet gek veel verschil bij een bad of douchebak, beide staan ong 10-15 cm hoog op pootjes, alleen bij een bad zit je met een hogere rand om in te stappen.

Het enige is dat je een wat langere doucheslang (minstens 1.75) nodig hebt omdat je badkraan stukken lager hangt dan een douchekraan en je wil wel dat je douchekop boven je hoofd hangt.
Wil je een regendoucheset, kan je bij Hansgrohe kijken, die hebben sinds kort wat sets met een badkraan en langere pijp.

Ga ook niet gek doen met zo'n Artweger bad of ander bad waar je een stukje uit kan halen, dat werkt niet echt en is het geld echt niet waard.

Wel aan te raden is een badwandje van glas, ipv douchegordijn, die dingen zijn irri, glazen wandje kan je evt gewoon wegklappen, stuk degelijker en ziet er netjes uit.

Voordeel van een douchecabine (geen inloop) is dat als je de kraan dichtdraait het wat warmer blijft in je doucheruimte, maar kan ook weer irri zijn als je de deur weer opendoet :p

Maar in ruimte van 2.2x2.6m moet wel makkelijk bad en douche kunnen, evt neem je ruimtebesparend bad als deze:
  maandag 12 oktober 2009 @ 12:16:57 #49
248266 heartwork
Works of heart bleeding dark
pi_73605904
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 23:39 schreef Oblivion het volgende:
Oplossing 1:

[ afbeelding ]

Oplossing 2:

[ afbeelding ]

Oplossing 3:

[ afbeelding ]

Bron.
Die wil ik alle drie wel
Big mouth strikes again
pi_73605967
Tja, beide past wel maar er zitten een aantal haken en ogen aan.

• De bouwer geeft beperkte vrijheid. dit door prefab betonnen wanden waardoor je met voorzetwanden moet gaan werken. Ook aanpassing van de afvoer gaat door de vloerverwarming veeeeel geld kosten. (meerwerk enzo, altijd duur)

• Ik ben bang dat het dan een veel te benauwd wordt. Ik heb graag een wat ruimtelijker gevoel.

http://www.sanigids.nl/duscholux-piccolo-step-in/#more-2001

Deze is ook wel mooi maar kan nergens de prijs vinden.
  •   maandag 12 oktober 2009 @ 12:20:26 #51
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_73606007
    quote:
    Bullshit, onze badkamer is 1.95 bij 2.20m en we hebben een bad, een douche, een wc, een wastafel en een radiator.

Doe geen douche in bad, dat is zwaar kut. Als je nu nog even wat beter gaat passen en meten (beiden moet echt makkelijk kunnen), heb je daar de komende tien jaar plezier van.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
      maandag 12 oktober 2009 @ 13:18:56 #52
    18695 KeRsTmAnNeKe
    December my ass!
    pi_73607968
    quote:
    Op maandag 12 oktober 2009 12:19 schreef Kabbie_Kabbie het volgende:
    http://www.sanigids.nl/duscholux-piccolo-step-in/#more-2001

[ afbeelding ]

Deze is ook wel mooi maar kan nergens de prijs vinden.
    Volgens mij is dat ding nog niet op de markt... enkele maanden geleden op beurs hadden ze er alleen nog maar een prototype van.

Ga er maar vanuit dat bad+douche goedkoper is dan dat ding, Duscholux is al niet de goedkoopste, dus net als de Artweger twinline zal het bad gruwelijk duur zijn en is het een electronische sluiting. Maakt het allemaal net wat gevoeliger, voor storingen en lekken.

(leukste zijn mensen die denken door dat ding makkelijk bad in te kunnen en er dan in willen liggen... kan je wachten tot bad vol zit... )

Als je echt los bad en douche wil, laat dan even een tekening maken, of probeer zelf wat uit. Het moet echt makkelijk passen allemaal.
      maandag 12 oktober 2009 @ 13:22:03 #53
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_73608086
    quote:
    Op maandag 12 oktober 2009 12:19 schreef Kabbie_Kabbie het volgende:
    Tja, beide past wel maar er zitten een aantal haken en ogen aan.

• De bouwer geeft beperkte vrijheid. dit door prefab betonnen wanden waardoor je met voorzetwanden moet gaan werken. Ook aanpassing van de afvoer gaat door de vloerverwarming veeeeel geld kosten. (meerwerk enzo, altijd duur)
  • Als je het een beetje slim inpast, kun je allebei via dezelfde afvoer laten gaan. Er zit toch een muurtje om het bad, die leidingen hoef je niet in de grond te gaan zitten verzinken.
    quote:
  • Ik ben bang dat het dan een veel te benauwd wordt. Ik heb graag een wat ruimtelijker gevoel.
  • Je woont niet in je badkamer.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_73608187
    Zoals hiervoor gezegd, ga eens tekenen. Kan handmatig op schaal (ruitjespapier is handig). Wij hebben onze badkamer uitgetekend op de website van de Baderie. Je kan er dan alle elementen inzetten en vervolgens mensen op ware grootte toevoegen. Heel handig

Door deze tool zagen wij dat alles makkelijk ging passen maar dat de douche schuifdeuren moest krijgen. (indien we openslaande deuren zouden hebben zouden deze openen tegen de wastafel met alle gevolgen van dien)

Je hebt tegenwoordig ook veel mogelijkheden in afmetingen van bad en douche.

Ik zou zelf nooit een bad en douche ineen willen. Wil graag ruimte met douchen en de mogelijkheid om met zijn 2en te douchen De keren dat ik een bad moest douchen (hotels, vroeger bij mijn ouders) irriteerde ik me mateloos aan de gebrekkige ruimte, het spetteren door de hele badkamer en het oppassen met uitglijden)
    pi_73623244
    @Kabbie_Kabbie maandag 12 oktober 2009 @ 12:19

De Duscholux Piccolo Step-in is sinds juli leverbaar, vanaf 4.165 euro (incl. BTW. advies verkoop) voor het bad met deur en vanaf 5.400 euro (incl. BTW advies verkoop) in combinatie met een 2-delige badwand.
      maandag 12 oktober 2009 @ 21:47:35 #56
    89287 robber57
    Lets go Brandon!
    pi_73627584
    Hier ook een bad/douche +/- 20 jaar oud en dus niet het meest recente, zeg maar 1 van de eerste types die (enigszins) douche geschikt zijn, er zit dus een (klein) rondje in om te staan.
    Waar niemand wat over zegt is het risico als het bad niet volledig rechte wanden heeft en afgeronde hoeken in de bodem: als je lekker je kop staat te soppen en je vervolgens wilt omdraaien, met je ogen dicht vanwege de zeep, en je schat je afstand tot de bad rand niet helemaal goed in is er het risico dat je een stapje vooruit doet tegen de afschuining aan....
    + wat zeep onder je voeten= blauwe plekken, bult op je kop, bloeduitstortingen enz enz, je kunt echt zo'n ongelofelijke doodklap maken als je staand uit glijd in een bad.....

Denk maar eens aan wat er gebeurde toen je als kind tegen dat glijbaantje probeerde op te lopen in het zwembad....

Wat helpt: je kunt in de betere "nautische" boten/watersport shop zelfklevende rondjes kopen met antislip-schuurpapier, ze zijn bedoeld voor op het dek van bv zeilboten maar werken ook erg goed in bad en zijn watervast.
    Het ziet er uit als dat spul wat ook op een duikplank zit.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')