abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 11 oktober 2009 @ 18:10:59 #1
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_73581244
Vervolg van Draagdoeken Deel 63

Ringslings, Tricotdoeken met rek, geweven doeken zonder rek, Mei Tai's om zelf te maken, en hoe gebruik je al die doeken.

Handige links:
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij het Mamatoto project
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai zelf maken
Uitgebreide info over doeken en dragen
Uitgebreide uitleg over verschillende draagmethodes
Draagdoekenpagina op de FOK! wiki

Handleidingen knoopmethodes in pdf
Knoopmethodes tricot doek (pdf)
Duidelijke fotohandleiding met draagmanieren (pdf)
Vergelijking rekkende doek en niet rekkende doek

Als je wilt weten waar de afkortingen voor staan, klik op het plusje hieronder.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie hebben er allemaal welke draagdoek?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Graag bij het openen van een nieuw topic de informatie uit de wiki halen, die vind je HIER

Als je een update van jouw doekenlijstje wil, graag zelf in de wiki doen, dan wordt het vanzelf meegenomen in een volgend topic.

[ Bericht 0% gewijzigd door texelonia op 11-10-2009 22:44:28 ]
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_73581343
Lastig hoor tex! een SSC is zo persoonlijk met afmetingen.
  zondag 11 oktober 2009 @ 18:15:37 #3
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_73581379
Als laatste ging het over draagjassen en -poncho's, al dan niet zelf gemaakt zoals Grijs:
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 18:05 schreef Grijs het volgende:
Haha, ja ik heb een inderdaad beide.
De no-sew poncho is echt vrij gemakkelijk zelf te maken, maar niet zo erg warm.
[ afbeelding ]
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zondag 11 oktober 2009 @ 18:16:01 #4
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_73581394
En mijn vraag nog even herhalen:

Zink draagt wel echt heel fijn Pvoesss! En hoe kan iemand ooit genoeg hebben van indio's?

Kan iemand even meedenken? Mijn moeder past één dag in de week op. Momenteel zit ik even zonder werk, maar als ik dus weer werk heb past ze één dag op. Nou heeft ze suikerziekte wat heel laat is ontdekt en daardoor heeft ze heel veel last van d'r voeten en ook last van gevoelloosheid. Traplopen is voor haar dus heel lastig, en heeft ze beide handen bij nodig om op te steunen. Met Hannah de trap op of af durft ze dus niet. Eén keer toen het nodig was heeft ze Hannah in de maxicosi gedaan en is zittend tree voor tree d trap af gegaan en zo de maxicosi ook tree voor tree meegenomen

Nou dacht ik eraan haar een keer met de ringsling laten proberen, dan heeft ze haar handen vrij en gaat het misschien beter. Maar mijn kleinsmekker ringsling vind ik nog best lastig aanspannen. Stof die klem zit tussen de ringen enzow. En veel kracht in mijn handen heeft ze ook al niet (ook door de suiker). Dus nu vroeg ik me af of daar nog verschil in zat in ringslings, of andere misschien makkelijker in gebruik zijn?

Maar later dacht ik, misschien is een SSC dan nog wel beter? Maar ja welke dan.... Mijn moeder zover krijgen zo'n ding te ebruiken is één ding, maar een aantal verschillende uitproberen enzow, dat doet ze denk ik niet.
©Dumbo
pi_73581969
Ik heb je linkje gebookmarked, Grijs. Eens kijken of ik er iets mee kan
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  † In Memoriam † zondag 11 oktober 2009 @ 19:01:37 #6
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_73582724
Tex, is een ssc speciaal voor op de heup misschien iets? Ik kon toen ik mijn vingers rechts een tijdje niet goed kon gebruiken 'm met een functionerende hand en een stomp aankrijgen plus kind er in.

DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_73583273
Is dat die ene waar jij de demo toen van had?
Die ook op de draagkring was? Die leek me erg handig!
  zondag 11 oktober 2009 @ 19:31:58 #8
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_73583826
Dat klinkt goed Macka. Zou je die woensdag misschien mee kunnen nemen?
©Dumbo
  zondag 11 oktober 2009 @ 21:17:39 #9
35189 Troel
scherp en bot
pi_73589164
texel, mijn moeder heeft nauwelijks tot geen kracht in haar rechterarm/schouder en kan zowel met een Yamo als met mijn kleine Nino in heupzit dragen Dus een combinatie van die twee zal misschien voor jouw moeder een optie zijn?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_73589682
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 19:01 schreef Macka66 het volgende:
Tex, is een ssc speciaal voor op de heup misschien iets? Ik kon toen ik mijn vingers rechts een tijdje niet goed kon gebruiken 'm met een functionerende hand en een stomp aankrijgen plus kind er in.

[ afbeelding ]
die is echt fijn! Ik vond hem veel, veel lekkerder dragen dan een ringsling of een shorty.
pi_73590466
Ik wil ook wel een draagjas eigenlijk, maar ik vrees dat ik mn wederhelft niet zover ga krijgen...
Hij wordt trouwens wel steeds enthousiaster over het dragen
Fake it till you make it...
  zondag 11 oktober 2009 @ 22:38:51 #12
593 sjak
Juffie Bloem
pi_73594518
Ik zag vandaag voor het eerst een andere draagmama in ons dorp
Lekker douchen!
pi_73595871

Elin showt Ultramarin
  Moderator zondag 11 oktober 2009 @ 23:23:20 #14
5428 crew  miss_sly
pi_73596665
Die kleur staat haar wel erg mooi O+

Hier met twee van de geleende doeken:

Met Girasol Earthy Rainbow, heerlijke doek O+

Manon Rouge, ook zalig.

Senna ziet er op beide foto's nog niet erg blij uit. Ze vindt in de doek wandelen heerlijk, maar het erin gehesen worden en poseren voor een foto hoeft voor haar niet zo nodig :D

Nog geen van Indio Scilla, maar dat komt nog. Ik begin de Indio steeds meer te waarderen. Eerst vond ik die het minst fijn van de drie, maar hij bevalt steeds beter!

[ Bericht 13% gewijzigd door miss_sly op 20-06-2023 13:41:58 ]
pi_73600736
earthy is mooi ik heb m net verkocht omdat ik toch liever wat egale doeken hb (ik draag bijna altijd zwart dus dan geef ik net licht )
en Senna

Misschien zit t voor haar wat fijner als je haar armpjes in de doek knoopt en wat strakker zodat haar hoofdje al op je borst ligt ? Hoeft niet hoor want volgens mij zit ze verder prima
  Moderator maandag 12 oktober 2009 @ 09:34:29 #16
5428 crew  miss_sly
pi_73602165
Ik vind earthy ook erg mooi en voelt ook heerlijk zacht

de armpjes zitten toch in de doek? tenminste, zo doe ik het met de armpjes altijd. Knopen met haar hoofdje al tegen me aan zou ik liever willen, maar dat lukt niet meer met mevrouw. Ze wil haar hoofd overeind hebben en rondkijken, en bij het omdoen van de doek begint dat al. Dus strakker knopen lukt niet meer, hoewel ik het iedere keer wel probeer.
pi_73602241
o omdat ik de handjes zie op foto 2, elin heeft ze / had ze altijd onder mijn oksels
  Moderator maandag 12 oktober 2009 @ 09:42:01 #18
5428 crew  miss_sly
pi_73602295
Ow, onder je oksels, dat is wel een idee! Ook minder gemakkelijk voor haar om dan tegen te werken bij het knopen ga ik proberen!
pi_73602409
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 09:42 schreef miss_sly het volgende:
Ow, onder je oksels, dat is wel een idee! Ook minder gemakkelijk voor haar om dan tegen te werken bij het knopen ga ik proberen!
mja en een beetje het inbaker/troost idee blijkbaar want Elin slaapt overdag bar weinig, maar zodra ze in de doek zit en haar handjes niet kan flapperen is ze snel ZZZzz
  Moderator maandag 12 oktober 2009 @ 09:59:00 #20
5428 crew  miss_sly
pi_73602625
ow als Senna in de doek zit, kijkt ze eerst een paar minuten nieuwsgierig rond, begint dan te knikkebollen en dan is ze vertrokken
  maandag 12 oktober 2009 @ 10:16:13 #21
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73602961
Wat een lieve foto's van senna in de doeken!
Die heup-ssc ziet er idd wel lekker uit!

en ultramarin is ook mooi! ik wil ook dragen!
kd, kan je niet een andere indio kopen en die dan verven? zeker als deze zometeen erg gewild wordt?
of gaat vriendlief dan steigeren?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  maandag 12 oktober 2009 @ 10:22:16 #22
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_73603069
Hannah zit met haar handjes ook meestal zoals Senna
Soms zit ze ook met haar handen in mijn oksels, dat is wel grappig, dan heeft ze haar armpjes dus languit gespreid en is het net alsof ze me een knuffel geeft
Slapen in de doek doet ze bijna nooit meer...
©Dumbo
pi_73603099
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 10:16 schreef DaviniaHR het volgende:
Wat een lieve foto's van senna in de doeken!
Die heup-ssc ziet er idd wel lekker uit!

en ultramarin is ook mooi! ik wil ook dragen!
kd, kan je niet een andere indio kopen en die dan verven? zeker als deze zometeen erg gewild wordt?
of gaat vriendlief dan steigeren?
ik heb al wat animo op t andere forum voor deze.

of ze kopen m en dan koop ik zinc en hoef ik niet te verven of ze ruilen m tegen een andere indio
  maandag 12 oktober 2009 @ 10:34:53 #24
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_73603299
Heb je een Zink gevonden inmiddels Kleurdoos?
©Dumbo
pi_73609325
ik heb haar vriendelijk gewezen op een te koop staande zink

Ik wil ramie en visjes.
Ik heb de kast al gestalkt en Tina hoffmann van didy ook
Ik moet en zal sienna visjes krijgen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')