Da's de AltGr (de rechter alt) en dat is hetzelfde als CTRL+ALT.quote:
Je betaalt 17.500 per jaar. Je kan een maand in een Ferrari rijden, volgende maand in een Bentley, dan een Porsche etc.quote:Op zondag 11 oktober 2009 14:47 schreef Desunoto het volgende:
Wacht... 17500 euro betalen om 30 dagen in een Ferrari te mogen rijden? Wat zijn dat voor belachelijke bedragen?
Alt-Gr + Del werkt anders nietquote:Op zondag 11 oktober 2009 15:01 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Da's de AltGr (de rechter alt) en dat is hetzelfde als CTRL+ALT.
Mensen die poseren bij een honderd jaar oude dino en dan ook nog stoer voelen.quote:Op zondag 11 oktober 2009 22:07 schreef junkiexp het volgende:
FF 5 k erbijhttp://link.marktplaats.nl/275251571
Dat moest ik ook denken toen ik dit topic zag.quote:Op zondag 11 oktober 2009 22:26 schreef Cybje het volgende:
Zoiets hebben we in Nederland ook gewoon ... is wat dichterbij: http://www.tforb.com/
quote:Op zondag 11 oktober 2009 15:06 schreef Sapstengel het volgende:
Mensen die spam roepen. Roep je dat ook in elk topic in GAM waar een nieuwe game wordt aangekondigd? Of in MUZ in een topic over een aanstaand concert van een band?
Verder is het niet echt nieuw, ik had een aantal jaar geleden ook een website gezien met dit zelfde idee. Was zelfs een Nederlands bedrijf geloof ik. Ben alleen de naam kwijt.
[..]
Je betaalt 17.500 per jaar. Je kan een maand in een Ferrari rijden, volgende maand in een Bentley, dan een Porsche etc.
Enige bedrijf in NL of zijn er meer?quote:Op zondag 11 oktober 2009 22:26 schreef Cybje het volgende:
Zoiets hebben we in Nederland ook gewoon ... is wat dichterbij: http://www.tforb.com/
quote:Op zondag 11 oktober 2009 14:36 schreef ikweethetookniet het volgende:
Na boten en vakantievilla’s worden nu ook peperdure sportwagens aangeboden in een timesharingformule. Voor euro 17.500 rijdt u een maand per jaar Ferrari
Na boten en vakantievilla’s worden nu ook peperdure sportwagens aangeboden in een timesharingformule. Voor euro 17.500 rijdt u een maand per jaar Ferrari.![]()
De Franse Toys Club biedt supersportwagens aan in timesharing. Tegen betaling van het jaarlijkse abonnementsgeld van euro 17.500 euro rijdt een klant - afhankelijk van het type auto en het tijdstip - in een Ferrari, Aston Martin, Bentley of andere chique auto
Het uithangbord van Auto Toys Club, een idee dat is geboren in Parijs, is de Franse Formule 1–coureur Alain Prost. 'Ik heb het ideale klantenprofiel', zegt meervoudig wereldkampioen. 'Ik heb nooit een sportauto gekocht omdat ik een kofferbak nodig heb. Maar soms heb ik wel een sportwagen nodig.'
Ferrari's, Spykers en Lamborghini’s
Toys Club richt zich ook op de rijken der aarde, die hun Ferrari's, Spykers en Lamborghini’s willen verhuren, omdat ze weinig tijd hebben om van hun speeltje te genieten of de extra inkomsten in de barre economische tijden goed kunnen gebruiken. Zij kunnen hun auto aanbieden voor timesharing in ruil voor contanten of punten, die ze het recht geeft om een andere auto op een andere locatie te 'kopen'.
Toys Club, dat nu 45 klanten telt, opereert vanuit twee locaties: Parijs en Cannes. Brussel wordt, bij voldoende interesse, de volgende uitvalsbasis. Klanten met veel verkeersboetes of die op de zwarte lijst staan bij de verzekeraars zijn niet welkom.
http://www.fd.nl/artikel/13385392/euro-17-500-ferrari-rijden
Enig idee wie erachter zit?quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:55 schreef Cybje het volgende:
Ik ken alleen die in Almelo, deels omdat ik daar vaak langsrijd (ik werk in Almelo).
vind het maar een pauper idee voor wannabe's met nét niet genoeg geld. beetje 'ik wil wel maar ik kan niet' gevoel krijg ik er bij.quote:
Onzin. Dan zou dat moeten gelden voor alles wat te huur is.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 23:54 schreef ForcedInduction het volgende:
[..]
vind het maar een pauper idee voor wannabe's met nét niet genoeg geld. beetje 'ik wil wel maar ik kan niet' gevoel krijg ik er bij.
Zolang jij het maar kunt, toch?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 11:25 schreef Pas259 het volgende:
Maar volgens mij kan niet iedereen dat doen, ze selecteren streng volgens de website.
echt nietquote:Op donderdag 15 oktober 2009 08:32 schreef D. het volgende:
[..]
Onzin. Dan zou dat moeten gelden voor alles wat te huur is.
Met een Ferrari huren steek je niemand de ogen uit hoor. Eerder het tegenovergestelde (zie reacties)quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:34 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
echt niet
hoeveel mensen geven nu zóveel geld om een beetje de buurman de ogen uit te steken.
Omdat er een markt voor is, is dat blijkbaar toch wel zo denk ik.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 15:58 schreef D. het volgende:
[..]
Met een Ferrari huren steek je niemand de ogen uit hoor. Eerder het tegenovergestelde (zie reacties)
Eigenaar is (bijna zeker, niet helemaalquote:
Maar dan nog. Als je genoeg geld hebt en zo'n ding wil huren doe je dat toch om er van te genieten, niet om de buurman te 'pesten'?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 16:03 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Omdat er een markt voor is, is dat blijkbaar toch wel zo denk ik.
Fok is nou niet bepaald een goede maatstaf.
Kunnen wel, maar denk dat ze andere prioriteiten hebbenquote:Op donderdag 15 oktober 2009 17:45 schreef error_404 het volgende:
[..]
hahaha, alsof er op Fok! mensen rondhangen die dat daadwerkelijk kunnen betalen...
Daar gaat het niet om, ze hebben waarschijnlijk gewoon geen tijd om zo'n auto vaak te rijden dus zelf kopen is nog duurder. En je kunt bij TforB gewoon kiezen welke auto je wilt, je bent niet gebonden aan 1 aankoop.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 21:05 schreef k_man het volgende:
Echt aantrekkelijk is zo'n lidmaatschap bij TforB niet hè? Je betaald dik 15k voor gemiddeld (afhankelijk van welke auto's je kiest) zo'n 30 autodagen per jaar. Da's dus zo'n ¤ 500 per dag, waar nog allerlei extra kosten bij komen.
Precies.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 21:08 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om, ze hebben waarschijnlijk gewoon geen tijd om zo'n auto vaak te rijden dus zelf kopen is nog duurder. En je kunt bij TforB gewoon kiezen welke auto je wilt, je bent niet gebonden aan 1 aankoop.
Mensen die dat doen hebben toch geld zat, die kijken echt niet op 15.000 euro.
Je vergelijkt het met het kopen van een auto, maar je moet het eerder vergelijken met huren. Af en toe 'ns een dagje een exoot huren kost je geen ¤ 15.000 per jaar.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 21:08 schreef Barcaconia het volgende:
Daar gaat het niet om, ze hebben waarschijnlijk gewoon geen tijd om zo'n auto vaak te rijden dus zelf kopen is nog duurder. En je kunt bij TforB gewoon kiezen welke auto je wilt, je bent niet gebonden aan 1 aankoop.
Mensen die dat doen hebben toch geld zat, die kijken echt niet op 15.000 euro.
Heb je de vloot van TforB gezien? De meeste van die auto's kun je niet huren bij Hertz.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 21:14 schreef k_man het volgende:
[..]
Je vergelijkt het met het kopen van een auto, maar je moet het eerder vergelijken met huren. Af en toe 'ns een dagje een exoot huren kost je geen ¤ 15.000 per jaar.
Ja, die vloot is niet zo heel bijzonder, op een paar uitzonderingen na. Met die hele vriendenclub valt het ook wel mee. Ze zeggen dat ze streven naar een verhouding leden - auto's van hoogsten 8 - 1. Gezien het aantal auto's, is het aantal leden dus vrij klein: minder dan honderd. Bovendien zitten de kosten van dat soort dingen niet in die 15k.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 21:16 schreef Barcaconia het volgende:
Heb je de vloot van TforB gezien? De meeste van die auto's kun je niet huren bij Hertz.
Daarbij hangt er aan TforB nog een hele vriendenclub van rijke mensen aan vast, dat kost ook geld. Vooral het netwerken en vrienden maken enzo is belangrijk voor zoiets.
Bij Ferraririjden.nl ben je voor 1 dag het dubbele kwijt, en dan moet je nog zo'n instructeur meenemen ook.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 21:14 schreef k_man het volgende:
[..]
Je vergelijkt het met het kopen van een auto, maar je moet het eerder vergelijken met huren. Af en toe 'ns een dagje een exoot huren kost je geen ¤ 15.000 per jaar.
Klopt, maar ik denk dat veel mensen uit de doelgroep (rijke, succesvolle, drukbezette mensen) niet al hun punten opmaken. Dertig dagen per jaar, da's eens in de twee weken een dag. Zulke mensen kunnen niet elke twee weken een hele dag missen. Lijkt mij.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 21:33 schreef D. het volgende:
[..]
Bij Ferraririjden.nl ben je voor 1 dag het dubbele kwijt, en dan moet je nog zo'n instructeur meenemen ook.
Dat zou best kunnen, maar da's weer een ander verhaalquote:Op donderdag 15 oktober 2009 21:39 schreef k_man het volgende:
[..]
Klopt, maar ik denk dat veel mensen uit de doelgroep (rijke, succesvolle, drukbezette mensen) niet al hun punten opmaken. Dertig dagen per jaar, da's eens in de twee weken een dag. Zulke mensen kunnen niet elke twee weken een hele dag missen. Lijkt mij.
Toch een goede deal dus....voor TforBquote:Op donderdag 15 oktober 2009 21:50 schreef k_man het volgende:
Nou nee, het is lijkt me dus geen erg goede deal. Dat was m'n punt.
TforB verdient er waarschijnlijk wel lekker aan. Iedereen is minimaal 2 jaar lid, dus dat betekent een contributie van zo'n 35k. Als je een gemiddelde verhouding van 8 mensen per auto hebt, kom je op 280 k inkomsten per auto per 2 jaar. Laat zo'n auto gemiddeld nou eens 200k kosten (komt aardig in de richting denk ik) en na 2 jaar pessimistisch gezien nog maar 100k waard zijn, dan maak je per auto toch zo'n 180 k winst.
En ik weet niet wat ze met die auto's doen op de dagen dat ze niet gereserveerd zijn; wellicht volgen daar ook nog inkomsten uit.
Minder dan 100 rijke en interessante leden is nog altijd een behoorlijk goed bestand. En ze gaan gewoon als vriendenclub naast autoverhuurbedrijf.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 21:50 schreef k_man het volgende:
Nou nee, het is lijkt me dus geen erg goede deal. Dat was m'n punt.
TforB verdient er waarschijnlijk wel lekker aan. Iedereen is minimaal 2 jaar lid, dus dat betekent een contributie van zo'n 35k. Als je een gemiddelde verhouding van 8 mensen per auto hebt, kom je op 280 k inkomsten per auto per 2 jaar. Laat zo'n auto gemiddeld nou eens 200k kosten (komt aardig in de richting denk ik) en na 2 jaar pessimistisch gezien nog maar 100k waard zijn, dan maak je per auto toch zo'n 180 k winst.
En ik weet niet wat ze met die auto's doen op de dagen dat ze niet gereserveerd zijn; wellicht volgen daar ook nog inkomsten uit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |